komentarze
micuuś77Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
micuuś772014.02.28, 13:23
15#1
Niech grozi, jeszcz Nvidia sie kiedyś dołączy i wszyscy na tym skorzystamy
golyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
goly2014.02.28, 13:26
13#2
trochę dużo czasu do W9, więc możliwe że M$ zrobi krok do przodu już w W8.1
tylko kto wie, bo nowe konsole mogą ograniczać 'już' rozwój
ale dobrze że namieszało Mantle, coś się rusza
TrepciaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Trepcia2014.02.28, 13:41
-10#3
Nowy DX, jesli wyjdzie, co najwczesniej w przyszlym roku. Zanim pojawia sie jakies gry korzystajace z tego tez troche minie. Wiec rywalizacja miedzy Mantle a nowym DX rozpocznie sie tak naprawde na gwiazdke 2015r.
Jesli gdzies mialby byc uzyty najnowszy DX jako pierwszy to bedzie to Xone. Ciekawe co na to Sony, gdy jej PS4 okaze sie mniej wydajny niz Xone na nowym DXie? Czyzby Sony usmiechnelo sie wtedy do AMD po Mantle?
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2014.02.28, 13:46
-22#4
No to czekamy ten miesiąc. AMD czy będzie chciało czy nie musi się zgodzić na to co proponuje MS bo nie ma innego wyboru. Z pewnością NVidia oraz Intel już się zgodziły zaimplementować DirectX 12 bo raczej wizja gier pisanych w Mantle ich nie cieszy. A więc AMD musi potulnie dołączyć na swoje miejsce w szeregu jeżeli chce by ich karty były obsługiwane przez nowe biblioteki.

Jeżeli MS jak co roku wyda nową wersję Windows 8.2 w październiku to długo czekać nie trzeba będzie. Choć jest też szansa że nowe API trafi do Windows 8.1 oraz Windows Phone 8.1 wcześniej. W końcu nowy DirectX największe znaczenie ma w przypadku telefonów Windows Phone ponieważ tam każdy jeden ma dokładnie taki sam układ graficzny Adreno oraz procesor Krait. W dodatku moc układów z telefonów jest dosyć ograniczona więc to właśnie telefony najbardziej skorzystają z nowej wersji DirectX. Telefony z Windows Phone 8 powinny więc najbardziej skorzystać na DirectX 12.

Na przełomie marca i kwietnia MS zaplanował aktualizację systemów w Xbox One, Windows 8.1 oraz Windows Phone 8. Coś dużego się więc szykuje skoro wszystkie trzy systemy mają zsynchronizowaną aktualizację na przestrzeni 2 tygodni.
hawk-plZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
hawk-pl2014.02.28, 13:46
15#5
To jest już wielki globalny biznes. Liczą się tylko statystyki i wykresy zysków, oraz budowa i dojenie konsumentów planami długoterminowymi z minimalizacją postępu.

Sama idea tworzenia czegoś nowego i rozwoju, jak było to jeszcze jakiś czas temu minęła. Gdzieś w tym wyścigu umknęła pasja.
MarucinsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Marucins2014.02.28, 13:46
16#6
'Microsoft jeszcze rok temu nie miał w swoim rozkładzie jazdy nowej wersji DirectX (12), ale prawdopodobnie stanowisko firmy zmieniło się po tym, co AMD pokazało w przypadku Mantle.'

I to jest najbardziej żałosne.
Dziad 'stary' siedział z założonymi rękoma gdy zauważył że po drugiej stronie ulicy sprzedają świeże pieczywo postanowił zrobić coś ze swoim.

Ciekaw jestem jak będzie wyglądało wprowadzenie takiego niskopoziomowego dostępu dla DX12.

W przypadku AMD i Mantle, 'kopa' dostały karty stare. A samo Mantle nie wymusiło zakupu najnowszej karty. W przypadku DX będzie wiązało się to z zakupem nowej karty.
'Parta zielonych' pewnie nie będzie udoskonalała tego co jest teraz.
CortexM3Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
CortexM32014.02.28, 13:51
-5#7
Trepcia @ 2014.02.28 13:41  Post: 728566
Nowy DX, jesli wyjdzie, co najwczesniej w przyszlym roku. Zanim pojawia sie jakies gry korzystajace z tego tez troche minie. Wiec rywalizacja miedzy Mantle a nowym DX rozpocznie sie tak naprawde na gwiazdke 2015r.
Jesli gdzies mialby byc uzyty najnowszy DX jako pierwszy to bedzie to Xone. Ciekawe co na to Sony, gdy jej PS4 okaze sie mniej wydajny niz Xone na nowym DXie? Czyzby Sony usmiechnelo sie wtedy do AMD po Mantle?

Nie sądzę aby SONY musiało się martwić, XONE ma tak źle przemyślaną konstrukcję od strony sprzętowej i softwerowej, że DX12 jak pozwoli konsoli dogonić PS4 to będzie bardzo duży sukces, a SONY przecież przez ten rok czy półtora, też nie będzie przecież stać w miejscu z rozwojem softu dla własnej konsoli.
XONE jest źle zaprojektowany, i żaden DX, tego nie zmieni, może co najwyżej porawić pewne osiagi, ale nie aż w takim stopniu żeby nadrobić braki sprzętowe.
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2014.02.28, 13:52
-16#8
Trepcia @ 2014.02.28 13:41  Post: 728566
Nowy DX, jesli wyjdzie, co najwczesniej w przyszlym roku. Zanim pojawia sie jakies gry korzystajace z tego tez troche minie. Wiec rywalizacja miedzy Mantle a nowym DX rozpocznie sie tak naprawde na gwiazdke 2015r.
Jesli gdzies mialby byc uzyty najnowszy DX jako pierwszy to bedzie to Xone. Ciekawe co na to Sony, gdy jej PS4 okaze sie mniej wydajny niz Xone na nowym DXie? Czyzby Sony usmiechnelo sie wtedy do AMD po Mantle?


PS4 oraz Xbox Ona już mają gotowe niskopoziomowe biblioteki. Nowy DirectX 12 ma przynieść to samo niskopoziomowe programowanie na telefony z Windows Phone 8 oraz komputery i tablety z Windows.
ShamothZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Shamoth2014.02.28, 14:10
14#9
Nawet jak zrobią nowego DX'a i OGL'a to tylko nowe tytuły na tym skorzystają...
Wolał bym zobaczyć wrapera/recompilera który pozwoli by starszym i nadchodzącym aplikacjom używać odwołań niskopoziomowych...
Może jakaś reinkarnacja Glide'a ;]
wuzetkowiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wuzetkowiec2014.02.28, 14:13
16#10
Heh, wczoraj wspominałem, żeby dać spokój z niezdrową podnietą, bo to melodia przyszłości. Znając ''pośpiech'' MS w wprowadzaniu nowych directów, moim zdaniem minimum 2 lata.
revcoreyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
revcorey2014.02.28, 14:17
Czyzby Sony usmiechnelo sie wtedy do AMD po Mantle?

I mniej więcej w tym zawarta jest wiedza 95% pclaba. Tak w sumie jestem ciekaw ile osób widziało w życiu np. kod opengl.
Sony ma własne niskopoziomwe api z którego się korzysta, wysoko poziomowe na ps4 też jest ale korzysta się raczej z tego drugiego(libgcm jak na ps3).
Zielony_BuszmenZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Zielony_Buszmen2014.02.28, 14:19
A ciekawe co z kartami? Prawdopodobnie znów będzie tak, że te obecne nie będą obsługiwać DX12.
VP11Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
VP112014.02.28, 14:19
DX ogranicza sie do jednego systemu, a raczej jednej wersji windowsa. Mantle czy jezeli powstanie dla kart NVidii czy Intela beda uniezaleznione od wersji windowsa, czyli tak naprawde lepsze rozwiazanie od M$. Wieksza uniwersalnosc niz wprowadzi M$.
Mnie bardziej interysuje rozwiazanie OpenGL, bo to rozwiazanie bedzie bardziej uniwersalne. Laczy w sobie i rozne wersji windowsow i linuxow oraz roznych producentow kart graficznych.
mbe2014.02.28, 14:32
13#14
A jednak malutkie AMD udało się zmusić molocha do zmiany w swoim API.

Ciekawe kto tu straci najwięcej...
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2014.02.28, 14:33
-12#15
KazH @ 2014.02.28 13:52  Post: 728573
Trepcia @ 2014.02.28 13:41  Post: 728566
Nowy DX, jesli wyjdzie, co najwczesniej w przyszlym roku. Zanim pojawia sie jakies gry korzystajace z tego tez troche minie. Wiec rywalizacja miedzy Mantle a nowym DX rozpocznie sie tak naprawde na gwiazdke 2015r.
Jesli gdzies mialby byc uzyty najnowszy DX jako pierwszy to bedzie to Xone. Ciekawe co na to Sony, gdy jej PS4 okaze sie mniej wydajny niz Xone na nowym DXie? Czyzby Sony usmiechnelo sie wtedy do AMD po Mantle?


PS4 oraz Xbox Ona już mają gotowe niskopoziomowe biblioteki. Nowy DirectX 12 ma przynieść to samo niskopoziomowe programowanie na telefony z Windows Phone 8 oraz komputery i tablety z Windows.


Widzę że trolle znów minusują i raportują. A pewnie żaden z nich nie wie że PS4 oraz Xbox mają już gotowe niskopoziomowe API. Żal
GobliZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gobli2014.02.28, 14:39
10#16
KazH @ 2014.02.28 14:33  Post: 728588

Widzę że trolle znów minusują i raportują. A pewnie żaden z nich nie wie że PS4 oraz Xbox mają już gotowe niskopoziomowe API. Żal

Minusy lecą nie dlatego, że piszesz nieprawdę, a dlatego, że... bredzisz. Bredzisz jak opłacany przez MS troll internetowy.
Nie, nie dostaniesz za miesiąc nowego Dx. Nie, nie dostaniesz go nawet w swoim ukochanym Windows 8.2 w październiku. Dostaniesz go najprędzej w Windows 9. Sam byś to doskonale zrozumiał, gdybyś prześledził dotychczasowe praktyki MS.
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2014.02.28, 14:45
-10#17
Gobli @ 2014.02.28 14:39  Post: 728591
KazH @ 2014.02.28 14:33  Post: 728588

Widzę że trolle znów minusują i raportują. A pewnie żaden z nich nie wie że PS4 oraz Xbox mają już gotowe niskopoziomowe API. Żal


Nie, nie dostaniesz za miesiąc nowego Dx


Tego jeszcze nie wiadomo. Sporo wskazuje na to że nowy DirectX może się pojawić razem z kwietniową aktualizacją. Bo jak inaczej wytłumaczyć fakt że MS w tym samym czasie aktualizacuje Windows Phone 8 do Windows Phone 8.1, wypuszcza SP1 dla Windows 8.1 oraz zapowiada dużą aktualizację Xbox One. A przy okazaji dokładnie w tym samym czasie zapowiada prezentację DirectX 12.

Dużo tych zbiegów okoliczności. Za miesiąc będzie wiadomo.
SNC2014.02.28, 14:47
KazH @ 2014.02.28 13:52  Post: 728573
Trepcia @ 2014.02.28 13:41  Post: 728566
Nowy DX, jesli wyjdzie, co najwczesniej w przyszlym roku. Zanim pojawia sie jakies gry korzystajace z tego tez troche minie. Wiec rywalizacja miedzy Mantle a nowym DX rozpocznie sie tak naprawde na gwiazdke 2015r.
Jesli gdzies mialby byc uzyty najnowszy DX jako pierwszy to bedzie to Xone. Ciekawe co na to Sony, gdy jej PS4 okaze sie mniej wydajny niz Xone na nowym DXie? Czyzby Sony usmiechnelo sie wtedy do AMD po Mantle?


PS4 oraz Xbox Ona już mają gotowe niskopoziomowe biblioteki. Nowy DirectX 12 ma przynieść to samo niskopoziomowe programowanie na telefony z Windows Phone 8 oraz komputery i tablety z Windows.

ps3 tez od dawna(7 lat) ma juz gotowe nisopoziomowe biblioteki, co to w ogole za argument hehe
raximusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
raximus2014.02.28, 14:51
-8#19
Gobli @ 2014.02.28 14:39  Post: 728591
KazH @ 2014.02.28 14:33  Post: 728588

Widzę że trolle znów minusują i raportują. A pewnie żaden z nich nie wie że PS4 oraz Xbox mają już gotowe niskopoziomowe API. Żal

Minusy lecą nie dlatego, że piszesz nieprawdę, a dlatego, że... bredzisz. Bredzisz jak opłacany przez MS troll internetowy.
Nie, nie dostaniesz za miesiąc nowego Dx. Nie, nie dostaniesz go nawet w swoim ukochanym Windows 8.2 w październiku. Dostaniesz go najprędzej w Windows 9. Sam byś to doskonale zrozumiał, gdybyś prześledził dotychczasowe praktyki MS.

A co ma jedno z drugim wspólnego? KazH uważa że wyjdzie w kwietniu, ja myślę że raczej pod koniec roku, Ty możesz uważać jeszcze inną datę. Ale to tylko jego zdanie, nie upoważnia cię to do obrażania go, raportowania czy minusowania. Napisał że zarówno Xbox jak i PS4 mają już własne niskopoziomowe API, i to jest prawda, możesz go nielubić a nawet nienawidzić, ale tylko troll nie przeczyta nawet co komentuje, tylko obraża minusuje i raportuje za sam nick i poglądy.
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2014.02.28, 14:51
-9#20
SNC @ 2014.02.28 14:47  Post: 728595
KazH @ 2014.02.28 13:52  Post: 728573
(...)


PS4 oraz Xbox Ona już mają gotowe niskopoziomowe biblioteki. Nowy DirectX 12 ma przynieść to samo niskopoziomowe programowanie na telefony z Windows Phone 8 oraz komputery i tablety z Windows.

ps3 tez od dawna(7 lat) ma juz gotowe nisopoziomowe biblioteki, co to w ogole za argument hehe


Każda konsola ma niskopoziomowe API. I to właśnie napisałem że PS4 oraz Xbox One mają już takie API gotowe. Ale ludzie tego nie wiedzą więc dostałem za to 10 minusów.

Nowy DirectX12 ma przynieść to niskopoziomowe API głównie na inne urządzenia takie jak telefony z Windows Phone 8, tablety oraz komputery PC. Bo na tych urządzeniach nie było wcześniej niskopoziomowego dostępu.
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.