komentarze
KunnorinnoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kunnorinno2014.02.10, 15:09
48#1
X1 1080i :E
losiuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
losiu2014.02.10, 15:17
38#2
Chyba tez dostaje od MS kase za chwalenie Xa. Prawda jest taka, ze eSRAM nie ma nic wspolnego z moca GPU (GDDR5 to lepsza para dla GPU), a jest ono znacznie mocniejsze w PS4 i zadne 'sztuczki' nie zrobia z 7790 karty pokroju 7870. Co on pierniczy?
AtionxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ationx2014.02.10, 15:21
Jest moc w tych nowych konsolach :E
taithZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
taith2014.02.10, 15:26
14#4
i tutaj mamy piękno makietingu
mimo, że konsola MS przegrywa w chwili obecnej pod każdym względem, czyli cena, moc, jakość gier
jednak moc znaczka MS i faktu, że to firma z USA sprawia, że hamburgery łykają X0 bez popicia

PS: już na początku było wiadomo od deweloperów, że programowanie dla xboxa to będzie masakra, te konsole to marny update do full HD, nie wspominając nowych technologiach jak oculus rift czy glyph
SKEMPZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SKEMP2014.02.10, 15:27
13#5
mnie rozwala sRAM w PS4. Co do XO, to nie dość, że jest 3x większy od PS4 i ma zewnętrzny zasilacz, to jeszcze, ten VHS jest słabszy pod względem wydajności...
w_s2014.02.10, 15:31
-26#6
taith @ 2014.02.10 15:26  Post: 723545
i tutaj mamy piękno makietingu
mimo, że konsola MS przegrywa w chwili obecnej pod każdym względem, czyli cena, moc, jakość gier
jednak moc znaczka MS i faktu, że to firma z USA sprawia, że hamburgery łykają X0 bez popicia

nie każdy patrzy na grafikę, poza tym to się nazywa patriotyzm, dzięki temu Stany rosną w siłę, i mają tam zajebiście.
m4tiusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
m4tius2014.02.10, 15:35
51#7
Pamiętacie tego newsa o tym, że nowy X obsłuży grafikę na poziomie Avatara? :D
taithZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
taith2014.02.10, 15:36
20#8
w_s @ 2014.02.10 15:31  Post: 723547
taith @ 2014.02.10 15:26  Post: 723545
i tutaj mamy piękno makietingu
mimo, że konsola MS przegrywa w chwili obecnej pod każdym względem, czyli cena, moc, jakość gier
jednak moc znaczka MS i faktu, że to firma z USA sprawia, że hamburgery łykają X0 bez popicia

nie każdy patrzy na grafikę, poza tym to się nazywa patriotyzm, dzięki temu Stany rosną w siłę, i mają tam zajebiście.

jak nie każdy patrzy na grafikę to po co kupować nowe konsole? lepiej pewnie zostać wam przy starych konsolach
a jak kupujecie konsole dla kilku exów to jak kupywać krowę aby napić się mleka
iwanmeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
iwanme2014.02.10, 15:42
-7#9
jednak moc znaczka MS i faktu, że to firma z USA sprawia, że hamburgery łykają X0 bez popicia

Raczej to kwestia Kinecta niż znaczka MS.
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2014.02.10, 15:43
34#10
W sumie brednie, dev który jak już musiał powiedzieć, czemu, to bardzo nie chciał powiedzieć wprost, no przynajmniej do końca.

To nie żaden eSRAM jest problemem, problemem jest to z czego jego obecność tam w ogóle wynika, raz, że grafika w ps4 jest dużo mocniejsza, a nie trochę jak ten pan twierdzi, dwa, że jest tam ddr3, które wyrównuje wszystko do dołu, chcieli nadrobić eSRAMem, ale to jest bujda na resorach, nie sprawdziło się.

No wy byście kupili do grania kartę bez gddr5?

Problem z konsolami jest taki, że mają wspólną pamięć, i o ile w pc możesz mieć grafikę gddr5 i ram ddr3 i jest ok, tak konsole ciągnie w dół wspólne ogniwo.

Sony podjęło bardzo dobrą decyzję, wspólny ram gddr5 to strzał w 10, wyrównali do góry, a xone ma tylko ddr3 więc nie dosyć, że układ graficzny jest słabszy, to jeszcze korzystać musi z gorszego ramu, to jeszcze bardziej pogłębia różnice w wydajności.

eSRAM na pewno pomaga, ale podjętych decyzji sprzętowych już nie zmieni
golyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
goly2014.02.10, 15:46
-4#11
jaja od samego początku
nie wiem jak te konsole przetrwają te kilka lat
nie da się ukryć że M$ dał dupy na całej linii i oby się to im odbiło
PS4 jak widać ok, gdyby tak jeszcze pad od X'a na niej działał :E
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2014.02.10, 15:46
-6#12
Całe micro, to początek odchodzenia w tej korpo od pomysłów na granie, zarówno w konsoli jak i łindołsie, wszystko przez te ruchy w telefonach, kupili nokie musieli zaoszczędzić w innym miejscu.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2014.02.10, 15:49
szefons @ 2014.02.10 15:43  Post: 723554
W sumie brednie, dev który jak już musiał powiedzieć, czemu, to bardzo nie chciał powiedzieć wprost, no przynajmniej do końca.

To nie żaden eSRAM jest problemem, problemem jest to z czego jego obecność tam w ogóle wynika, raz, że grafika w ps4 jest dużo mocniejsza, a nie trochę jak ten pan twierdzi, dwa, że jest tam ddr3, które wyrównuje wszystko do dołu, chcieli nadrobić eSRAMem, ale to jest bujda na resorach, nie sprawdziło się.

No wy byście kupili do grania kartę bez gddr5?

Problem z konsolami jest taki, że mają wspólną pamięć, i o ile w pc możesz mieć grafikę gddr5 i ram ddr3 i jest ok, tak konsole ciągnie w dół wspólne ogniwo.

Sony podjęło bardzo dobrą decyzję, wspólny ram gddr5 to strzał w 10, wyrównali do góry, a xone ma tylko ddr3 więc nie dosyć, że układ graficzny jest słabszy, to jeszcze korzystać musi z gorszego ramu, to jeszcze bardziej pogłębia różnice w wydajności.

eSRAM na pewno pomaga, ale podjętych decyzji sprzętowych już nie zmieni

Też się zastanawiałem, wszedłem i czytam, szukam dlaczego niby pamięć eSRAM jest problemem...
32MB to bardzo dużo... ale
Ta pamięć nie jest za szybka, esram jest bodaj tak szybki jak jak GDDR5.... Choć pewnie ma znacznie niższe opóźnienia niż GDDR5, to jednak te mają największy wpływ dla CPU.

Xone powinien być zdecydowanie tańszy i MS nie powinien mieć problemu ze sprzedaniem w cenie PS4. Nie sądzę by kinect był droższy od pamięci GDDR5.
wuzetkowiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wuzetkowiec2014.02.10, 16:08
10#14
Moim zdaniem, konsola Sony dopiero rozwinie skrzydła, a przepaść wydajnościowa powiększy się jeszcze bardziej na korzyść PS4. Produkcja danego tytułu zajmuje minimum dwa lata, więc nie ma możliwości robienia gier pod sprzęt którego fizycznie nie było. Przyjdzie czas gier produkowanych stricte pod nowy sprzęt i wtedy zobaczymy na co kogo stać.
marcin_kgZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
marcin_kg2014.02.10, 16:31
-7#15
wuzetkowiec @ 2014.02.10 16:08  Post: 723565
Moim zdaniem, konsola Sony dopiero rozwinie skrzydła, a przepaść wydajnościowa powiększy się jeszcze bardziej na korzyść PS4. Produkcja danego tytułu zajmuje minimum dwa lata, więc nie ma możliwości robienia gier pod sprzęt którego fizycznie nie było. Przyjdzie czas gier produkowanych stricte pod nowy sprzęt i wtedy zobaczymy na co kogo stać.

Za 2 lata PS 4 będzie już powoli niedomagać w wymagających tytułach, a nie rozwinie skrzydła.
Chyba że wprowadzą nową wersję ze znacznie wyżej taktowanym procesorem.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2014.02.10, 16:36
-5#16
wuzetkowiec @ 2014.02.10 16:08  Post: 723565
Moim zdaniem, konsola Sony dopiero rozwinie skrzydła, a przepaść wydajnościowa powiększy się jeszcze bardziej na korzyść PS4. Produkcja danego tytułu zajmuje minimum dwa lata, więc nie ma możliwości robienia gier pod sprzęt którego fizycznie nie było. Przyjdzie czas gier produkowanych stricte pod nowy sprzęt i wtedy zobaczymy na co kogo stać.

Skąd wiesz, że nie mieli już 2 lata temu prototypu? Przecież produkcja masowa 28nm rozpoczęła się bodaj w 2011 roku, a testowe układy wychodziły wcześniej.
SNC2014.02.10, 16:40
16#17
Jesli mowimy o full hd to 16 ropow w xone vs 32 ropy w ps4 tez sprawy nie ulatwiaja.
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2014.02.10, 16:44
-6#18
SunTzu @ 2014.02.10 15:49  Post: 723560
szefons @ 2014.02.10 15:43  Post: 723554
W sumie brednie, dev który jak już musiał powiedzieć, czemu, to bardzo nie chciał powiedzieć wprost, no przynajmniej do końca.

To nie żaden eSRAM jest problemem, problemem jest to z czego jego obecność tam w ogóle wynika, raz, że grafika w ps4 jest dużo mocniejsza, a nie trochę jak ten pan twierdzi, dwa, że jest tam ddr3, które wyrównuje wszystko do dołu, chcieli nadrobić eSRAMem, ale to jest bujda na resorach, nie sprawdziło się.

No wy byście kupili do grania kartę bez gddr5?

Problem z konsolami jest taki, że mają wspólną pamięć, i o ile w pc możesz mieć grafikę gddr5 i ram ddr3 i jest ok, tak konsole ciągnie w dół wspólne ogniwo.

Sony podjęło bardzo dobrą decyzję, wspólny ram gddr5 to strzał w 10, wyrównali do góry, a xone ma tylko ddr3 więc nie dosyć, że układ graficzny jest słabszy, to jeszcze korzystać musi z gorszego ramu, to jeszcze bardziej pogłębia różnice w wydajności.

eSRAM na pewno pomaga, ale podjętych decyzji sprzętowych już nie zmieni

Też się zastanawiałem, wszedłem i czytam, szukam dlaczego niby pamięć eSRAM jest problemem...
32MB to bardzo dużo... ale
Ta pamięć nie jest za szybka, esram jest bodaj tak szybki jak jak GDDR5.... Choć pewnie ma znacznie niższe opóźnienia niż GDDR5, to jednak te mają największy wpływ dla CPU.

Xone powinien być zdecydowanie tańszy i MS nie powinien mieć problemu ze sprzedaniem w cenie PS4. Nie sądzę by kinect był droższy od pamięci GDDR5.

Podejrzewam, że to pamięć przeznaczona do appsów i do buforowanie tej dużej ilości tekstur z chmur. Gry do XOne mogą być lekkie, krótkie i przyjemne, takie kaziuale z lepszą grafiką, a najnowsze tytuły będą się męczyć coraz bardziej, wręcz tragicznie za parę lat.
anemusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
anemus2014.02.10, 17:11
Właściwie bardzo szybka esram + ddr3 powinna dawać lepsze efekty niż ddr5 z dużą przepustowością., szczególnie przy współdzieleniu pamięci przez cpu i gpu ale...
Właśnie chyba nie doceniacie szczerości tego kolesia bo użycie dodatkowego stopnia 'keszowania' pamięci wymaga sporego zachodu zarówno ze strony programistów jak i samego kompilatora, szczególnie przy jej niewielkim rozmiarze dlatego nie dzieliłbym skóry na niedźwiedziu. Ten pan w sumie ma rację i optymalne minimum byłoby 128MB
dracoxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dracox2014.02.10, 17:11
-3#20
SunTzu @ 2014.02.10 15:49  Post: 723560
szefons @ 2014.02.10 15:43  Post: 723554
W sumie brednie, dev który jak już musiał powiedzieć, czemu, to bardzo nie chciał powiedzieć wprost, no przynajmniej do końca.

To nie żaden eSRAM jest problemem, problemem jest to z czego jego obecność tam w ogóle wynika, raz, że grafika w ps4 jest dużo mocniejsza, a nie trochę jak ten pan twierdzi, dwa, że jest tam ddr3, które wyrównuje wszystko do dołu, chcieli nadrobić eSRAMem, ale to jest bujda na resorach, nie sprawdziło się.

No wy byście kupili do grania kartę bez gddr5?

Problem z konsolami jest taki, że mają wspólną pamięć, i o ile w pc możesz mieć grafikę gddr5 i ram ddr3 i jest ok, tak konsole ciągnie w dół wspólne ogniwo.

Sony podjęło bardzo dobrą decyzję, wspólny ram gddr5 to strzał w 10, wyrównali do góry, a xone ma tylko ddr3 więc nie dosyć, że układ graficzny jest słabszy, to jeszcze korzystać musi z gorszego ramu, to jeszcze bardziej pogłębia różnice w wydajności.

eSRAM na pewno pomaga, ale podjętych decyzji sprzętowych już nie zmieni

Też się zastanawiałem, wszedłem i czytam, szukam dlaczego niby pamięć eSRAM jest problemem...
32MB to bardzo dużo... ale
Ta pamięć nie jest za szybka, esram jest bodaj tak szybki jak jak GDDR5.... Choć pewnie ma znacznie niższe opóźnienia niż GDDR5, to jednak te mają największy wpływ dla CPU.

Xone powinien być zdecydowanie tańszy i MS nie powinien mieć problemu ze sprzedaniem w cenie PS4. Nie sądzę by kinect był droższy od pamięci GDDR5.


chodzi o to ile musza doplacac do biznesu. sony ostatnio przyznalo ze pierwsze zyski z ps4 beda miali za okolo 2 lata ...w najlepszym wypadku. poprostu ms podjal decyzje podobna do nintendo. do sprzetu nie doplacac wcale, lub doplacac jak najmniej.

historia pokazuje ze podejscie sony do tematu nie jest najzdrowsze - ot ps2 niby rekordy sprzedazy gier i konsol...ale takie nintendo ktore nie doplacalo do sprzetu zarobilo na gamecube(25mln konsol) nieporownywalnie wiecej kasy niz sony na ps2(140mln?). ps3? to samo przez pierwsze lata ponoc do kazdej sztuki sony musialo dokladac po 200 dolców...
Zaloguj się, by móc komentować