komentarze
SoulburnerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Soulburner2014.02.06, 21:34
John Carmack to 'tylko' programista, za gry id Software odpowiedzialni są inni ludzie. Lead designerem jest tam nieprzerwanie od Quake'a 2 Tim Willits (wczesniej John Romero) i to do niego powinni gracze mieć pretensje, że Doom 3 słaby, a Rage taki okropny, że nawet nie grali ;)
Daryzda67Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Daryzda672014.02.06, 21:46
CortexM3 @ 2014.02.06 21:13  Post: 722845
Carmack był dobry w czasach 486 jak zrobili Quake a potem Q2. Potem, no właśnie ktoś zdolny wziął silnik Q2, podrasował go i powstał pierwszy UNREAL. Potem już nikt, a przynajmniej mało kto słyszał o ID Sofware. Quake 3 był jeszcze w miarę udany, gram do dziś. Doom 3 był spóźniony o dwa lata, i też był taką wielka wizja Carmacka, RTC Wolf jakoś mi nie przypadł do gustu, Quake 4, to był taki ostatni krzyk komandosa. W RAGE już nie grałem.Unreal był na Unreal Engine 1
Gościu może ma wizje, ale słabo mu idzie jej wdrażanie, w porównaniu do konkurencji. Mam takie wrażenie, że ten człowiek ucieka w dziedziny, w których nie ma jeszcze zbytnio konkurencji, bo tam się czuje bezpieczny, i może żyć w przekonaniu, że jeszcze daje radę i się nie wypalił. Prawda jednak chyba taka że Carmack to już historia, i nie jest w stanie niczego przełomowego już stowżyć. Ale mogę się mylić, a nóż zabłyśnie, byle nie jak supernowa. Powinien odejść na emeryturę, zasłużoną, bo zrobił wiele dla gier w ich początkach i za to ma szacun.
Unreal był na Unreal Engine 1. http://pl.wikipedia.org/wiki/Unreal_engine .
CortexM3Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
CortexM32014.02.06, 22:02
-5#23
Daryzda67 @ 2014.02.06 21:46  Post: 722858
CortexM3 @ 2014.02.06 21:13  Post: 722845
Carmack był dobry w czasach 486 jak zrobili Quake a potem Q2. Potem, no właśnie ktoś zdolny wziął silnik Q2, podrasował go i powstał pierwszy UNREAL. Potem już nikt, a przynajmniej mało kto słyszał o ID Sofware. Quake 3 był jeszcze w miarę udany, gram do dziś. Doom 3 był spóźniony o dwa lata, i też był taką wielka wizja Carmacka, RTC Wolf jakoś mi nie przypadł do gustu, Quake 4, to był taki ostatni krzyk komandosa. W RAGE już nie grałem.Unreal był na Unreal Engine 1
Gościu może ma wizje, ale słabo mu idzie jej wdrażanie, w porównaniu do konkurencji. Mam takie wrażenie, że ten człowiek ucieka w dziedziny, w których nie ma jeszcze zbytnio konkurencji, bo tam się czuje bezpieczny, i może żyć w przekonaniu, że jeszcze daje radę i się nie wypalił. Prawda jednak chyba taka że Carmack to już historia, i nie jest w stanie niczego przełomowego już stowżyć. Ale mogę się mylić, a nóż zabłyśnie, byle nie jak supernowa. Powinien odejść na emeryturę, zasłużoną, bo zrobił wiele dla gier w ich początkach i za to ma szacun.
Unreal był na Unreal Engine 1. http://pl.wikipedia.org/wiki/Unreal_engine .

Nie będę się wykłucał, napisałem tak bo kiedyś dawno temu obiło mi sie o ucho, że pierwszy silnik UNREAL powstał, jako modyfikacja, w sensie poważniejszych ulepszeń, silnika Q2. Ale może się mylę.
HDR'oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HDR'o2014.02.06, 22:16
CortexM3 @ 2014.02.06 22:02  Post: 722863

Nie będę się wykłucał, napisałem tak bo kiedyś dawno temu obiło mi sie o ucho, że pierwszy silnik UNREAL powstał, jako modyfikacja, w sensie poważniejszych ulepszeń, silnika Q2. Ale może się mylę.

To źle Ci się obiło, to autorski silnik, a nie zlepek po cudzych modyfikacjach
kaem84Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kaem842014.02.06, 22:41
SunTzu @ 2014.02.06 16:06  Post: 722719
DisconnecT @ 2014.02.06 15:47  Post: 722713
(...)


Jeszcze po Doom3 wyszedł Quake 4 i w sumie na tym poprzestali..

Quake 4 zrobił Raven Software, podobnie Wolfenstein

Zapominacie o Rage
SoulburnerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Soulburner2014.02.07, 00:08
CortexM3 @ 2014.02.06 22:02  Post: 722863
Nie będę się wykłucał, napisałem tak bo kiedyś dawno temu obiło mi sie o ucho, że pierwszy silnik UNREAL powstał, jako modyfikacja, w sensie poważniejszych ulepszeń, silnika Q2. Ale może się mylę.

Początki Unreal i Unreal Engine sięgają conajmniej 1995 roku. Silnik powstawał całkowicie niezależnie od id Software.

http://www.betaarchive.com/imageupload/130...96.or.56556.jpg
DonciZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Donci2014.02.07, 00:30
Soulburner @ 2014.02.07 00:08  Post: 722902
CortexM3 @ 2014.02.06 22:02  Post: 722863
Nie będę się wykłucał, napisałem tak bo kiedyś dawno temu obiło mi sie o ucho, że pierwszy silnik UNREAL powstał, jako modyfikacja, w sensie poważniejszych ulepszeń, silnika Q2. Ale może się mylę.

Początki Unreal i Unreal Engine sięgają conajmniej 1995 roku. Silnik powstawał całkowicie niezależnie od id Software.

http://www.betaarchive.com/imageupload/130...96.or.56556.jpg


Ale tu niie ma co czytac to jest oczwywiste no chyba ze ktos nie gram w to kiedy on wyszedl
sevaeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sevae2014.02.07, 01:11
KiliKili @ 2014.02.06 19:52  Post: 722823
Zenimax to jest to studio ,które przez 7 lat robiło TeS online? a teraz życzy sobie za tego gniota olbrzymie pieniądze .To ja się wcale nie dziwię ,że odszedł…..

Że co? ZeniMax to nie studio tylko właściciel Bethesdy (Fallout 3, The Elder Scrolls), iD Software (Quake, Doom, Rage), Arcane Studios (Dishonored), Tango Gameworks (The Evil Within), Mashine Games (Wolfenshtein New Order), ZeniMax Online (od gry o którą się czepiasz a która chyba nie wyszła).
GregarioZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gregario2014.02.07, 01:21
CortexM3 @ 2014.02.06 22:02  Post: 722863

Nie będę się wykłucał, napisałem tak bo kiedyś dawno temu obiło mi sie o ucho, że pierwszy silnik UNREAL powstał, jako modyfikacja, w sensie poważniejszych ulepszeń, silnika Q2. Ale może się mylę.

jak już to goldsrc (silnik pierwszego half-life) jest mocno zmodyfikowaną wersją silnika quake1+elementami z silnika quake2 :) https://en.wikipedia.org/wiki/GoldSrc
PodejrzanyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Podejrzany2014.02.07, 02:23
A co to za dywizja i jakie pułki w jej skład wchodzą?
*Konto usunięte*2014.02.07, 07:07
kaem84 @ 2014.02.06 22:41  Post: 722880
SunTzu @ 2014.02.06 16:06  Post: 722719
(...)

Quake 4 zrobił Raven Software, podobnie Wolfenstein

Zapominacie o Rage

Nie zapominamy, ale Rage wyszedł też w znacznym odstępie vs reszta gier. Kiedyś w ID software miałeś non stop jakieś nowości, dziś latami czekasz na Rage/Doom3, wszystko zaczęło się po udanym Q3
kretosZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kretos2014.02.07, 09:33
LJ19 @ 2014.02.06 16:19  Post: 722722
kwahoo @ 2014.02.06 15:54  Post: 722715

200 ludzi (i to najwyższej klasy programistów i artystów) bez jakiejkolwiek wizji na przyszłość.


Piszesz o programistach i ARTYSTACH najwyższej klasy, którzy od dłuższego czasu nie potrafią zrobić sensownej gry...jakoś mi to nie idzie w parze. Albo nie są najwyżej klasy, albo istnieje jakiś inny, niezwykle poważny powód ich niemocy twórczej...pytanie, czy rzeczywiście istnieje?


Czasem jest tak, że tacy zbyt ambitni twórcy wyznaczają sobie zbyt ambitne cele - niemożliwe do zrealizowania w obecnej technologii albo widzą rynek inaczej niż on ewoluuje później i w efekcie nie trafiają w oczekiwania. Wiele już było takich projektów, które w założeniach były rewolucyjne, później okazywało się, że nie da się opanować problemów, zaczynały się uproszczenia, później opóźnienia. W efekcie powstawało coś gorszego niż projekt prostszy w założeniach ale możliwy do realizacji.
cdarekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cdarek2014.02.07, 11:30
szefons @ 2014.02.06 16:02  Post: 722716
Przecież to jest jakaś ściema, nie chcieli dodać obsługi Rifta i odszedł, przecież to jest normalne api, jest sdk i w grze nie trzeba nic zmieniać z modelami, teksturami itp.

Więc na pewno nie poszło o koszty, Carmack się po prostu uparł albo zorientował, że jest nikim w tej firmie i użył to jako idealnego pretekstu do ucieczki, bo wiadomo, nawet jak odchodzisz, to rób to dobrze, bo nigdy nic nie wiadomo jak będzie w przyszłości, a po co sobie palić mosty.


Według newsa nie chodziło o brak obsługi, tylko o brak dalszej pracy nad udoskonaleniem tej technologii.
ireneusz bodoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ireneusz bodo2014.02.07, 12:05
Gry w 99% są głupie. Dlatego że tworzą je ludzie pokroju tego Pana. Doskonali programiści bez pomysłu na przekucie tych skaczących pikseli w coś co zapadnie w pamięci na wiele lat. Braku wybitnych scenarzystów w świecie gier nie zrównoważy nawet taki geniusz jak Carmack
vibovitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
vibovit2014.02.07, 12:42
Id software wtopiło wiele lat i milionów w rage, 'góra' na pewno przykręciła kurek i pomachała palcem, aby nie przekombinowywali z kolejną produkcją, dlatego brak supportu 3d, które nie wiadomo czy w ogóle wypali oraz reboot produkcji dooma 4, który może zbytnio przypominał Rage. Studio wypaliło się po Doom3.
ilesssZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ilesss2014.02.08, 18:21
-3#36
Mamy już :
Wałęsa. Człowiek z nadziei
JUTRO będzie JACK STRONG (2014) !!!!

Zapraszamy na http://tiny.pl/qjhl9
3mlnZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
3mln2014.02.08, 21:55
-2#37
UWAGA !!! Mamy już :
- Wałęsa. Człowiek z nadziei
- JUTRO będzie JACK STRONG (2014) !!!!

Zapraszamy na http://tiny.pl/qjhl9
Zaloguj się, by móc komentować