komentarze
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2014.01.13, 18:29
Oby w styczniu, dopóki się nie pojawią to do bf4 nie wyjdzie łatka z mantle.

I jaka konkurencja w postaci openGL, żadna, Dx tylko, openGL jest takim marginesem, że ledwo AMD ogłosiło Mantle, jeszcze nie wyszło, a już ogłoszono wsparcie w frostbite 3 wbudowane (a więc każda gra na tym silniku) + wiele innych wydawców/studiów zadeklarowało implementację, o takim czymś openGL może pomarzyć niestety.
GutkoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gutko2014.01.13, 18:45
szefons @ 2014.01.13 18:29  Post: 715499
Oby w styczniu, dopóki się nie pojawią to do bf4 nie wyjdzie łatka z mantle.

I jaka konkurencja w postaci openGL, żadna, Dx tylko, openGL jest takim marginesem, że ledwo AMD ogłosiło Mantle, jeszcze nie wyszło, a już ogłoszono wsparcie w frostbite 3 wbudowane (a więc każda gra na tym silniku) + wiele innych wydawców/studiów zadeklarowało implementację, o takim czymś openGL może pomarzyć niestety.


za to wsparcie we frostbite amd prawdopodobnie zapłaciło gdzie trzeba bo to za szybko i za głośno na nową technologię. a margines opengl zawdzieczamy temu że MS udało się stworzyć monopol z DX też 'promując' odpowiednio żeby soft był tylko na dx. a szkoda bo opengl jest szybszy, mniej obciąża sprzęt od dx i technologicznie też nie odstaje. tak czy inaczej pozostaje czekać z nadzieją że wyjdzie z tego coś dobrego też dla linuxa ale historia uczy że im więcej 'standardów' tym większy bałagan
*Konto usunięte*2014.01.13, 18:54
@up
Oficjalnie twórcy DICE powiedzieli, że nikt za to im nie zapłacił... tylko dziwne jest to, że nikt wielki nie robi gier na OGL-a opórcz ID software, a ci wpakowali się w mantle. Wątpię by przepisanie wszystkiego na mantle było łatwiejsze niż OGL.

Teoretycznie jedno broni twórców, że nia ma potrzeby przepisywania na OGL-a, a dzięki DX skraca się developing, więc możemy szybciej otrzymać grę. Gry są projektowane na 30FPSów i każdy CPU teoretycznie zapewnia taką wydajność....
... ale dziwne to, że dedyki na PC nie są robione pod OGL-a, np. Shogun/Rome TW powinny dostać sporego kopa w mantle/ogl
LeacHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
LeacH2014.01.13, 18:58
Gutko @ 2014.01.13 18:45  Post: 715501
szefons @ 2014.01.13 18:29  Post: 715499
Oby w styczniu, dopóki się nie pojawią to do bf4 nie wyjdzie łatka z mantle.

I jaka konkurencja w postaci openGL, żadna, Dx tylko, openGL jest takim marginesem, że ledwo AMD ogłosiło Mantle, jeszcze nie wyszło, a już ogłoszono wsparcie w frostbite 3 wbudowane (a więc każda gra na tym silniku) + wiele innych wydawców/studiów zadeklarowało implementację, o takim czymś openGL może pomarzyć niestety.


za to wsparcie we frostbite amd prawdopodobnie posmarowało gdzie trzeba bo to za szybko i za głośno na nową technologię. a margines opengl zawdzieczamy temu że MS udało się stworzyć monopol z DX też 'promując' odpowiednio żeby soft był tylko na dx. a szkoda bo opengl jest szybszy, mniej obciąża sprzęt od dx i technologicznie też nie odstaje

a MS nie smarowało na początek gdy OGL był realną konkurencją? Wszystko odbywa się w tej mechanice - na początek trzeba wchodzić z promocją - w tym przypadku płacić. Jeżeli to będzie działać to prędzej czy później sami przyjdą twórcy i będą chcieli to wykorzystywać.
A że tytułem startowym jest BF4 to działa na niekorzyść - bo to jest pre-alpha BF 3.5 a nie pełnoprawny produkt (zresztą pozew przeciwko zarządowi EA przez akcjonariuszy jest najlepszym przykładem jaki to świetny produkt) - więc to może pogrążyć to ciekawie wyglądające API.
pzdr
WibowitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Wibowit2014.01.13, 19:13
-4#5
Ktoś ma dowód na to, że OpenGL jest szybszy niż DirectX? Moim zdaniem jeśli już jakieś różnice mogą być to raczej na korzyść DX10+, który podobno został dość mocno przeprojektowany. Ponadto OpenGL dalej jest jedną wielką skomplikowaną maszyną stanów, co utrudnia jego używanie.

http://en.wikipedia.org/wiki/OpenGL#Longs_...3.0_controversy
No chyba, że mówicie o jakiś ekstra rozszerzeniach OpenGL, które obchodzą w dużej mierze tę OpenGLową maszynę stanów.
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2014.01.13, 19:28
-5#6
Dawać, dawać i niech wintel polegnie w testach i grach, może wreszcie pojawi się też alternatywa dla fenoma, która nie śmierdzi bulldozerem.
AvitrZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Avitr2014.01.13, 20:03
Gutko @ 2014.01.13 18:45  Post: 715501
historia uczy że im więcej 'standardów' tym większy bałagan

Half-Life miał 3 renderery (DX, OpenGL, Software), Unreal aż 5.
ghetto.pimpZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ghetto.pimp2014.01.13, 20:05
Opera mydlana pod tytułem 'AMD zapowiada', odcinek 12$#T%*- ty. Aha i nie hejtuje, po prostu tak to widzę na przestrzeni paru ostatnich miesięcy (lat?) Mam nadzieje że coś im się w końcu uda.
*Konto usunięte*2014.01.13, 20:05
Wibowit @ 2014.01.13 19:13  Post: 715506
Ktoś ma dowód na to, że OpenGL jest szybszy niż DirectX? Moim zdaniem jeśli już jakieś różnice mogą być to raczej na korzyść DX10+, który podobno został dość mocno przeprojektowany. Ponadto OpenGL dalej jest jedną wielką skomplikowaną maszyną stanów, co utrudnia jego używanie.

http://en.wikipedia.org/wiki/OpenGL#Longs_...3.0_controversy
No chyba, że mówicie o jakiś ekstra rozszerzeniach OpenGL, które obchodzą w dużej mierze tę OpenGLową maszynę stanów.

Odpal sobie silnik, który ma wersje na OGL-a i DX-a, dodawaj obiekty i patrz jak użycie CPU rośnie.
nadro-linuxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
nadro-linux2014.01.13, 21:39
-1#10
Obecne wersje OpenGL umożliwiają bardzo efektywne wykorzystanie sprzętu, więc Mantle nie wspominając już o DX są zbędne. Osobiście mam nadzieję, że w wersji 14.1 pojawi się trochę poprawek dla Linuksa.
wake_upZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wake_up2014.01.13, 23:04
nadro-linux @ 2014.01.13 21:39  Post: 715533
Obecne wersje OpenGL umożliwiają bardzo efektywne wykorzystanie sprzętu, więc Mantle nie wspominając już o DX są zbędne. Osobiście mam nadzieję, że w wersji 14.1 pojawi się trochę poprawek dla Linuksa.

Obczaj 13.11 beta v9.95 - najlepszy catalyst jaki wyszedł na gnu/linux do tej pory.
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2014.01.13, 23:05
Wierzę jeszcze w renesans OpenGL dzięki konsoli Steam. OpenGL posiada większość zalet Mantle, a przy tym nie jest ograniczony do 1 architektury GPU. Co do DX to nie dość że jest raczej wolny, to jeszcze Microsoft od pewnego czasu uprawia politykę nowy DX = nowy Windows. Odrodzenie OpenGL na PC byłoby z korzyścią dla wszystkich.
mbe2014.01.13, 23:19
Mam nadzieje że zmienią narzut sterów na CPU.
WibowitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Wibowit2014.01.14, 00:34
-4#14
SunTzu @ 2014.01.13 20:05  Post: 715517
Wibowit @ 2014.01.13 19:13  Post: 715506
Ktoś ma dowód na to, że OpenGL jest szybszy niż DirectX? Moim zdaniem jeśli już jakieś różnice mogą być to raczej na korzyść DX10+, który podobno został dość mocno przeprojektowany. Ponadto OpenGL dalej jest jedną wielką skomplikowaną maszyną stanów, co utrudnia jego używanie.

http://en.wikipedia.org/wiki/OpenGL#Longs_...3.0_controversy
No chyba, że mówicie o jakiś ekstra rozszerzeniach OpenGL, które obchodzą w dużej mierze tę OpenGLową maszynę stanów.

Odpal sobie silnik, który ma wersje na OGL-a i DX-a, dodawaj obiekty i patrz jak użycie CPU rośnie.

Chodzi mi o gotowy produkt, a nie syntetyczne cóś. Teoretycznie to Buldożer powinien zmiatać Core i7, a nie zmiata.

W różnych demkach Unigine tryb DX generalnie działa szybciej niż tryb OGL.

Gry na Macu, gdzie nie ma DX i trzeba korzystać z OGL, działają dużo wolniej niż te same gry w wersji na Windowsa, gdzie jest DirectX.
MaxForcesZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
MaxForces2014.01.14, 01:13
@nadro-linux
i zapomniało ci się o złożoności i dodatkowych bibliotech jakich musisz użyć by np. odwoływania do renderowania były w low level .Opengl jak i DX mimo rozszeżeń są bibliotwkami High level i nic tego nie zmieni co za tym idzie widomo.
MaxForcesZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
MaxForces2014.01.14, 01:16
Assassin @ 2014.01.13 23:05  Post: 715546
Wierzę jeszcze w renesans OpenGL dzięki konsoli Steam. OpenGL posiada większość zalet Mantle, a przy tym nie jest ograniczony do 1 architektury GPU. Co do DX to nie dość że jest raczej wolny, to jeszcze Microsoft od pewnego czasu uprawia politykę nowy DX = nowy Windows. Odrodzenie OpenGL na PC byłoby z korzyścią dla wszystkich.

Mówisz o dwóch różnych światach. Niech uproszczą Opengl i przepiszą go na low level to wtedy możesz pisać o większości zalet. GFłupi tex by renderoiwać w low level musisz dodatkowe odwoływania i bibliotek instalować oj to właśnie ta zaleta która przekłada się na godziny pracy.
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2014.01.14, 01:48
-5#17
Wszystko co ostatnio mówi AMD jest takie miałkie. Są bardzo skuteczni na slajdach, a to mnie mało interesuje. Zobaczymy czy te szumne zapowiedzi Mantle i True Audio faktycznie przyniosą istotne zmiany.
hmm..ok..Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
hmm..ok..2014.01.14, 02:13
Wibowit @ 2014.01.13 19:13  Post: 715506
Ktoś ma dowód na to, że OpenGL jest szybszy niż DirectX? Moim zdaniem jeśli już jakieś różnice mogą być to raczej na korzyść DX10+, który podobno został dość mocno przeprojektowany. Ponadto OpenGL dalej jest jedną wielką skomplikowaną maszyną stanów, co utrudnia jego używanie.

http://en.wikipedia.org/wiki/OpenGL#Longs_...3.0_controversy
No chyba, że mówicie o jakiś ekstra rozszerzeniach OpenGL, które obchodzą w dużej mierze tę OpenGLową maszynę stanów.


Maszyna stanów a inaczej automat skończony, to coś co jest bardzo łatwe dla programisty w wykorzystaniu i zaprojektowaniu, nie bez przyczyny większość sztucznej inteligencji w grach jest oparta na maszynach stanów.
Automat skończony ma po prostu bardzo przejrzystą strukturę.
MaxForcesZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
MaxForces2014.01.14, 02:39
HΛЯPΛGŌN @ 2014.01.14 01:48  Post: 715565
Wszystko co ostatnio mówi AMD jest takie miałkie. Są bardzo skuteczni na slajdach, a to mnie mało interesuje. Zobaczymy czy te szumne zapowiedzi Mantle i True Audio faktycznie przyniosą istotne zmiany.

Różnie jest z AMD przeważnie z dużej hmury mały deszcz. True audio bym nie wiązał przyszłości z mentale już bardzie. Masa piszących gier od dawien dawna domaga się lepszego dostępu do hardware z poziomu low level i skracanie kodu.Co tu pisać nic od tamtego okresu się nie zmieniło w PC i jest to nadal bardzo aktualne
http://www.youtube.com/watch?v=hapCuhAs1nA
*Konto usunięte*2014.01.14, 07:49
Wibowit @ 2014.01.14 00:34  Post: 715556
SunTzu @ 2014.01.13 20:05  Post: 715517
(...)

Odpal sobie silnik, który ma wersje na OGL-a i DX-a, dodawaj obiekty i patrz jak użycie CPU rośnie.

Chodzi mi o gotowy produkt, a nie syntetyczne cóś. Teoretycznie to Buldożer powinien zmiatać Core i7, a nie zmiata.

W różnych demkach Unigine tryb DX generalnie działa szybciej niż tryb OGL.

Gry na Macu, gdzie nie ma DX i trzeba korzystać z OGL, działają dużo wolniej niż te same gry w wersji na Windowsa, gdzie jest DirectX.

Buldożer teoretycznie? Jakim świecie , cudzie?
1x8 ALU vs bodaje 3x4 ALU i możliwość z nich korzystania dzięki HT
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.