komentarze
LastonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Laston2014.01.06, 19:22
Kolejne przereklamowane gówno. Gdzie to ma się do wydajności PS3/X360 kiedy nawet tam Trine się tnie. Na tym demo od Epica gdzie gość lata po labiryncie gdzie nie ma żadnych animacji ani tekstur to jest ze 15 fpsów. Na innych pokazówkach też widać straszne dropy, SS3 jest niegrywalne. Wrzucili kosmiczną ilość rdzeni, super, tylko ciekawe ile na baterii to wytrzyma.

PS. I jeszcze ten DX11, świetnie NV, na pewno wszystkim się to przyda na Androidzie -.-
kwahooZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kwahoo2014.01.06, 19:25
SunTzu @ 2014.01.06 19:07  Post: 713884

Chyba nie dokońca... czemu dopiero OpenGL ES 3 działa w Andku 4.3.


Rozumując w ten sposób to na Linuksie jest tylko OpenGL 3.0, a na Windows OpenGL 1.1. Zawsze można wywalić systemowe biblioteki i dostarczyć swoje libGL. I pewnie po to niedawno wprowadzali w linuksowych sterownikach nietypowe dla desktopu EGL.
karlito123Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
karlito1232014.01.06, 19:27
-1#23
Pewnie zwrot opracowana tego czegoś im się uda uzyskać, ale nie oszukumy się co do kariery tego układu... Ktoś chce grać to kupuje Nintendo 3DS, ewentualnie PSVita. Reszta to kpina. Zresztą to samo co na rynku PC, kupujesz sprzęt o chorej wydajności, która się marnuje przez żałosną optymalizacje i brak sensownych tytułów. Jaka to świetna gra wyszła na telefon czy PC ostatnimi czasy? Gry Blizzarda można odpalić na byle czym, a wyścig hardware jest dla samych cyferek tak naprawdę. To software ma być numerem jeden. To coś nadaje się do kolejnych klonów od EA i to by było na tyle, bo developerów od Nintendo nie wyciągną, a tworzenie pod możliwości Tegry 5 nie nastąpi bo cykl tworzenia gier będzie trwał tyle co cykl życia tego procesora i wszyscy będą myśleć już tylko o Tegrze 6...
*Konto usunięte*2014.01.06, 19:30
kwahoo @ 2014.01.06 19:25  Post: 713894
SunTzu @ 2014.01.06 19:07  Post: 713884

Chyba nie dokońca... czemu dopiero OpenGL ES 3 działa w Andku 4.3.


Rozumując w ten sposób to na Linuksie jest tylko OpenGL 3.0, a na Windows OpenGL 1.1. Zawsze można wywalić systemowe biblioteki i dostarczyć swoje libGL. I pewnie po to niedawno wprowadzali w linuksowych sterownikach nietypowe dla desktopu EGL.

No tak, teoretycznie można i OpenCL dać, ale OGL-a w telefonach w PL żadnym nie widziałem, gry też. Jak skończyło się danie OpenCL wie Creativ
kwahooZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kwahoo2014.01.06, 19:35
SunTzu @ 2014.01.06 19:30  Post: 713896

No tak, teoretycznie można i OpenCL dać, ale OGL-a w telefonach w PL żadnym nie widziałem, gry też. Jak skończyło się danie OpenCL wie Creativ


Praktycznie też widać można, bo Tomasi mówi, że to ich demo z odbiciami używa compute shaders, a te przecież są w OpenGL 4.3 dopiero. no chyba sobie paska z Androida nie dorysowali...
*Konto usunięte*2014.01.06, 19:49
@up

1. Mogli dorysować.
2. Nie widzisz, by fizycznie ktoś tu grał
3. Mogli dać film

1min:19s
Widać jak 'dorysowali'

W RenderScript się nie da?
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482014.01.06, 20:17
SunTzu @ 2014.01.06 19:49  Post: 713900

1. Mogli dorysować.

Mogli tylko po co - w sprzęcie dla developerów mogą dostarczyć OpenGL i OpenCL, w sprzęcie dla klientów też mogą dać (obecnie wiele urządzeń ma OpenCL), tylko będą musieli nauczyć programistów aby sami ładowali sobie bibliotekę (jak to robiłem w Nexus 4 z OpenCL) i będą to gry w wersjach OpenGL Nvidia only.

Obecnie Google nie kara nikogo za swoje dodatki jak to było z Creative i przykładowo Qualcomm (przykładowo FastCV), LG czy Samsung (dodatkowe API do SPen dla Note) cały czas udostępniają takie.

SunTzu @ 2014.01.06 19:49  Post: 713900
W RenderScript się nie da?

Ze względu na wydajność odradzam... już lepiej do GLES3 dodać rozszerzenia (czytaj rozszerzyć go do GL 4.4 którego częścią składową jest GLES3) lub zrobić to w shaderach fragmentów.
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2014.01.06, 20:22
-6#28
Cała Nvidia ich potencjał zżera to gpu, dokładnie ta sama sytuacja z AMD i apu, za duże gpu, a procek na tym cierpi, albo muli. W tym wypadku może być za gorące i za dużo na baterii nie zdziała.
losiuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
losiu2014.01.06, 20:46
Już od lat oglądam te piękne dema jak to gry nie będą wyglądały już jutro. Od lat czytam o kolejnych przełomach w półprzewodnikach i o 20GHz procesorach. Od lat słyszę o kolejnych przełomowych odkryciach w zakresie przenośnego zasilania i o tym, że będzie można raz na tydzień ładować smartfona. I gdzie to wszystko kurna jest? UE4 w segmencie mobilnym, jestem pewien, znajdzie zastosowanie w kolejnej durnowatej gierce F2P i kolejnym TowerDefensie i kolejnym LooTowniku ala diablo. Mam wrażenie, że coś tutaj jest nie tak :E
*Konto usunięte*2014.01.06, 21:44
skoti48 @ 2014.01.06 20:17  Post: 713906
SunTzu @ 2014.01.06 19:49  Post: 713900

1. Mogli dorysować.

Mogli tylko po co - w sprzęcie dla developerów mogą dostarczyć OpenGL i OpenCL, w sprzęcie dla klientów też mogą dać (obecnie wiele urządzeń ma OpenCL), tylko będą musieli nauczyć programistów aby sami ładowali sobie bibliotekę (jak to robiłem w Nexus 4 z OpenCL) i będą to gry w wersjach OpenGL Nvidia only.

Obecnie Google nie kara nikogo za swoje dodatki jak to było z Creative i przykładowo Qualcomm (przykładowo FastCV), LG czy Samsung (dodatkowe API do SPen dla Note) cały czas udostępniają takie.

SunTzu @ 2014.01.06 19:49  Post: 713900
W RenderScript się nie da?

Ze względu na wydajność odradzam... już lepiej do GLES3 dodać rozszerzenia (czytaj rozszerzyć go do GL 4.4 którego częścią składową jest GLES3) lub zrobić to w shaderach fragmentów.

Taaa, bo jeszcze NV zacznie się moczyć. Tak na serio nie chce mi się wierzyć, poczekamy zobaczymy. Ale afe NV only. Nie spodoba się to Samsungowi, Qualcommowi, a i Google pewnie też.
Co do OpenCL-a to mnie zaskoczyłeś, wręcz pamiętam, że google coś tam zrobiło z OpenCLem w nexus-ach. No, ale gier z tego korzystających nie widać, więc będę spał spokojnie.
likoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
liko2014.01.06, 21:50
-1#31
Uhum...I jeszcze NOWA bateria, ktora to uciagnie przez MINIMUM 10h... :>
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482014.01.06, 22:00
SunTzu @ 2014.01.06 21:44  Post: 713930
Ale afe NV only. Nie spodoba się to Samsungowi, Qualcommowi, a i Google pewnie też.

A co API samunga dla Note (http://developer.samsung.com/s-pen-sdk ), komuś z konkurencji się podoba?
Jeśli Google nie spodoba się taka sytuacja, to zawsze może dodać OpenGL do standardowego NDK i SDK wraz z aktualizacją (a, że Kepler i PowerVR obsługują pełne OpenGL (mają gotowe implementacje), a Adreno i Mali (sprzętowo są do tego zdolne, ale z tego co wiem implementacji nie ma), to Google może standard OpenGL ES 3 olać (bo te GPU które obsługują GLES3 są w stanie działac z normalnym OpenGL) i wspierać OpenGL).

SunTzu @ 2014.01.06 21:44  Post: 713930
Co do OpenCL-a to mnie zaskoczyłeś, wręcz pamiętam, że google coś tam zrobiło z OpenCLem w nexus-ach. No, ale gier z tego korzystających nie widać, więc będę spał spokojnie.

Google wyrzuciło OpenCL z Nexusów (tzn jeśli sobie wrzucisz libka do systemu to znowu masz ;p), ale tylko z Nexusów... Sony, Motorola czy HTC (i inni) dalej mają OpenCL i przy aktualizacji nie wyrzucają.
kwahooZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kwahoo2014.01.06, 23:27
Info z pierwszej ręki:
Yes. We were even more amazed than you are. That's the first version of SS3 for Android. And it would not have been possible without this Tegra miracle. :) This chip looks like something that will knock everyone's socks off. We couldn't believe how good it is. It supports full OpenGL4, and we practically directly ported the entire PC game to it, along with PC content. It was not cut down like e.g. for Xbox 360.

As an additional point, when we compiled the code without errors and ironed the glitches in initialization code, as soon as it started the graphics correctly for the first time, it went right through the intro sequence, and into the game. Without any noticeable visual errors. I think I can safely say this is the first time ever. Normally, we'd have a few weeks of unexplainable black screens, inverted colors, garbage in textures, broken shaders, etc, until it looks ok visually. With K1, this just worked.

This is the breaking point where we can finally start shipping same games on both PC and in the 'mobile space' (including microconsoles, future TVs, etc).


http://steamcommunity.com/app/41070/discus...00446936367743/
hmm..ok..Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
hmm..ok..2014.01.06, 23:36
-2#34
Relativy @ 2014.01.06 17:57  Post: 713864
Już wiemy kto odpowiada za te kręgi w polach...


Uważasz że goście z NV to kosmici? to by wiele wyjaśniało... :D
ZIB2000Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ZIB20002014.01.07, 01:36
-5#35
bajf @ 2014.01.06 18:01  Post: 713866
Cały czas słyszę, że nowa Tegra pozamiata wszystko. Na koniec okazuje się, że w dniu premiery konkurencja ma już mocną alternatywę, a sama Tegra jest dostępna w ledwie kilku urządzeniach, których nikt nie widział na oczy.


nie przypominam sobie by jakakolwiek tegra była na topie
wszystkie są na rynku dopiero po najlepszych i w dodatku wypadają wbrew pozorom nędznie

nigdy nie było inaczej a zacząłem interesowanko tematem od goForce

@kwahoo link mi sie nie odpalił a zresztą - pieprzę kwasy steam bo i o liniksie napieprzyli tyle że szok a przez rok jest w czarnej dupie czarniejszej od czarnej dziury
nie jest to dla mnie wykładnia czegokolwiek a już na pewno nie jakiegokolwiek rozwoju wiec daruj sobie cytowanie kogoś kto nic w temacie tak na prawde nie osiągnał
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482014.01.07, 02:19
ZIB2000 @ 2014.01.07 01:36  Post: 713956
nie przypominam sobie by jakakolwiek tegra była na topie
wszystkie są na rynku dopiero po najlepszych i w dodatku wypadają wbrew pozorom nędznie

Tegra 3 była wiele miesięcy przed konkurencją, ale z oczywistych względów słabsza (jednak był to SoC 'gdzie się nie obejrzysz tam tegra' i praktycznie wszyscy (poza Apple i Samsung bo oni mają swoje SoC - czyli Toshiba, Asus, Google, Sony, Microsoft, Lenovo, HP, Acer, LG, HTC, Fujitsu...) do swoich flagowych urządzeń używali Tegra 3). Tegra 4 za to wręcz przeciwnie, spóźniona, ale mimo, że w testach lepiej CPU i GPU wypada (jeśli zapomnieć o tym, że poza mocną konfiguracją nie oferuje nic ciekawego poczynając od braku GPGPU po brak OpenGL ES 3.0) i jako spóźnione nie ma szans na zaistnienie (w tej generacji SoC wygrał bezkonkurencyjny Qualcomm).
Teraz Nvidia chce wrócić do szybkiego wydania SoC i już od grudnia ponoć (info z anandtech) produkują.

Tu co więcej Nvidia poza swoim SoC chce licencjonować GPU i CPU (więc Kepler/Denver może w przyszłości być i u Samsunga lub Apple, zamiast rdzeni ARM Cortex lub zamiast GPU ARM Mali, PowerVR).
PosangelHaliasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
PosangelHalias2014.01.07, 07:47
-2#37
przecież to bajki jakieś, potrzeba pewnie całkiem przyzwoitego sprzętu żeby UE4 działał na zwykłym piecu a co dopiero mówić o smartfonie z rozdzielczością 2K i mobilnym układem .... a pamiętajmy, ze wyprodukowanie topowego smartfona średnio kosztuje miedzy 200 a 300 dolarów jak dobrze pamiętam (jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi)
KamiKAzeDBCZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KamiKAzeDBC2014.01.07, 09:01
-1#38
Pokonało PS3 i X360... tylko one zawsze były słabe :D
*Konto usunięte*2014.01.07, 09:40
-1#39
kwahoo @ 2014.01.06 23:27  Post: 713945
Info z pierwszej ręki:
Yes. We were even more amazed than you are. That's the first version of SS3 for Android. And it would not have been possible without this Tegra miracle. :) This chip looks like something that will knock everyone's socks off. We couldn't believe how good it is. It supports full OpenGL4, and we practically directly ported the entire PC game to it, along with PC content. It was not cut down like e.g. for Xbox 360.

As an additional point, when we compiled the code without errors and ironed the glitches in initialization code, as soon as it started the graphics correctly for the first time, it went right through the intro sequence, and into the game. Without any noticeable visual errors. I think I can safely say this is the first time ever. Normally, we'd have a few weeks of unexplainable black screens, inverted colors, garbage in textures, broken shaders, etc, until it looks ok visually. With K1, this just worked.

This is the breaking point where we can finally start shipping same games on both PC and in the 'mobile space' (including microconsoles, future TVs, etc).


http://steamcommunity.com/app/41070/discus...00446936367743/
No to mamy OGL-a na Andku, super sprawa, bo wreszcie coś się ruszy w highendowych grach.

Dla mnie ogromnym dziś problemem jest to, że kupując raz grę nie mogę mieć jej dostępnej na np. Xone/Windows/Linux... jak w przyszłości dojdzie jeszcze Android to by była bajka.
SivyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Sivy2014.01.07, 12:09
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.