komentarze
KiciukZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kiciuk2013.11.27, 17:53
-15#1
Poczekamy zobaczymy sony też bugi w oprogramowaniu miało.
Pozatym sprzedaż tylko w USA chyba była czyli to normalne że tylko NTSC
Jak będzie official w innych krajach gdzie jest PAL będzie można oceniać.
sigmundZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sigmund2013.11.27, 18:02
39#2
Zaraz, zaraz, jak to było? PC są złe bo wymagają jakiejś ingerencji, a konsole są super bo podłączasz i działa?
AndreeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Andree2013.11.27, 18:27
Gry na PC dopasowują ilość generowanych klatek/sek. do częstotliwości pracy monitora (w trybie VSync), natomiast w przypadku konsol programiści idą na skróty.
MS nie ma wyboru - żeby funkcje multimedialne konsoli prawidłowo działały musi je dopasować do europejskiej częstotliwości 50 Hz, a zatem producenci gier też będą musieli obsłużyć zarówno 50 Hz jak i 60 Hz.
Raphael1Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Raphael12013.11.27, 18:28
18#4
Trudno nie odnieść wrażenia że w MS pracują już chyba tylko sami marketingowcy i prawnicy.
Jak można wypuszczać, tak mocno oczekiwany przez społeczność sprzęt na rynek europejski i tak potraktować jego odbiorców?
W dobie gdy nawet tanie telewizory, różnymi algorytmami, różnymi sposobami generują klatki pośrednie dla wyższej płynności, gdy jakość wyświetlaczy idzie sukcesywnie w górę MS wypuszcza 'domowe centrum rozrywki' które wszędzie po za Ameryką generuje szarpany obraz telewizyjny.
Do tego gry w 720p w 2013 roku gdy 1080p w świecie gier jest standardem od dawna a teraz wchodzi 4K.

Do prawdy nie potrafię tego ogarnąć jak można tak się poniżać.
Zwyczajnie nie ogarniam, może czegoś nie rozumiem? Niech mnie ktoś oświeci.

Może nowy CEO coś zmieni, bo jak na razie czego się MS chwyci to...
314TeRZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
314TeR2013.11.27, 18:35
A ja chciałbym się dowiedzieć jak można podłączyć analogowy sygnał PAL lub NTSC do konsoli za pomocą cyfrowego złącza HDMI.

Sygnał cyfrowy w HDMI jest ten sam w USA, Europie i na całym świecie - jest to standard - REC.709, jego warianty to właśnie rozdzielczość i częstotliwość odświeżania. W USA najczęściej nadawcy nadają w/w 59,94, a w europie 50 Hz. Owszem wynika to z zaszłości historycznych i tego jakie miały odświeżania PAL i NTSC, ale nie ma to nic wspólnego z nimi. W erze HDMI i sygnału cyfrowego NIE ma ani PAL ani NTSC, więc przestańcie wypisywać takie rzeczy.

Oprócz 50Hz problem może być też z odtwarzaczami BR i filmami, które najczęściej są w 24 klatkach.

Sprzęt jak widać ogarnia te częstotliwości, bo wg mnie musi... idę o zakład że do naprawy wystarczy jakaś łatka programowa.
AndreeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Andree2013.11.27, 18:51
Także gry będą musiały się dopasować do 50 Hz.
Oznacza to zmianę kwantu czasu symulacji, gry PC powinny być do tego zdolne, czasem programistom udaje się to lepiej, czasem gorzej. Problem wcale nie jest trywialny, dlatego programiści konsolowi go często omijają i późniejsze porty PC też mają ustaloną ilość FPS (np. 30).
Np. w grze Quake 3 od ilości klatek zależy długość skoków, co przy bardzo dużym FPS umożliwia dotarcie do miejsc niedostępnych przy 60 FPS.
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2013.11.27, 19:19
-16#7
Warto dodać że każdy film ściągany z sieci ma dokładnie ten sam problem ponieważ kodowany jest 23.97 pod ekrany 60Hz. Tak więc jeżeli ktoś w ciągu ostatnich 15 lat oglądał choć jeden film ściągnięty z sieci jako Avi, Divix, Xvid, Mkv to spotkał się z identycznym problemem. Filmy w sieci kodowane są pod amerykański standard. Nigdy nie spotkałem w sieci filmu kodowanego 25fps pod europejski standard. Miliardy ludzi przez ostatnie 15 lat ściągnęło miliardy filmów i seriali z internetu i nikomu nie przeszkadzało kodowanie. I nagle pojawia się FUD z okazji Xbox.

Jeżeli ktoś oglądał jakikolwiek film na komputerze i nie stanowiło to dla niego problemu to także nie zauważy problemu przy Xbox One. Niezależnie czy był to film ściągnięty z sieci, kupiony na DVD lub Blu-Ray. Każdy film w ciągu ostatnich kilkunastu lat był kodowany pod amerykański standard 23.97fps. Mi to nigdy nie przeszkadzało i myślę że pozostałe kilka miliardów osób także nie widzi różnicy pomiędzy 23.97fps a 25fps

Nie rozumiem skąd bierze się ten FUD. Czy to kwestia braku wiedzy dziennikarzy i blogerów którzy nie wiedzą jak kodowany jest obraz od kilkunastu lat na każdym medium cyfrowym? Ostatni film jaki widziałem w 25Hz był na kasecie VHS, nagrany z TV w systemie PAL. To było kilkanaście lat temu. Później każdy kolejny film kodowany był 23.97fps.
mat9vZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mat9v2013.11.27, 19:24
-2#8
Andree @ 2013.11.27 18:51  Post: 704824
Także gry będą musiały się dopasować do 50 Hz.
Oznacza to zmianę kwantu czasu symulacji, gry PC powinny być do tego zdolne, czasem programistom udaje się to lepiej, czasem gorzej. Problem wcale nie jest trywialny, dlatego programiści konsolowi go często omijają i późniejsze porty PC też mają ustaloną ilość FPS (np. 30).
Np. w grze Quake 3 od ilości klatek zależy długość skoków, co przy bardzo dużym FPS umożliwia dotarcie do miejsc niedostępnych przy 60 FPS.


Czemu niby gry miały by się dostosowywać... po włączeniu gry w trybie pełnoekranowym konsola może się przełączyć w 60Hz i taki obraz wysłać do telewizora, wymuszoną zmianę odświerzania telewizora da się ukryć w ekranie ładowania gry tak, że nie będzie to mocno przeszkadzać.
Łatka oprogramowania nie pogodzi łatwo standardów, bo sygnał tv dochodzący przez HDMI do konsoli ma częstotliwość 50Hz i aby go wyświetlić na ekranie w 60Hz trzeba go w specjalny sposób obrobić - cokolwiek się z nim zrobi, zawsze będzie to skutkowało pogorszeniem jakości.
AndreeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Andree2013.11.27, 19:42
Tylko że przełączenie trybu pracy telewizora zwykle nie jest natychmiastowe, ekran na chwilę gaśnie lub robi się niebieski.
Moim zdaniem to gra powinna dopasowywać się do telewizora, a nie telewizor do gry, tak jak to jest w PC. Wymuszenie tego przez MS ułatwiłoby późniejsze porty na PC, więc byłoby z korzyścią dla graczy.
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2013.11.27, 19:50
-14#10
Andree @ 2013.11.27 19:42  Post: 704853
Tylko że przełączenie trybu pracy telewizora zwykle nie jest natychmiastowe, ekran na chwilę gaśnie lub robi się niebieski.
Moim zdaniem to gra powinna dopasowywać się do telewizora, a nie telewizor do gry, tak jak to jest w PC. Wymuszenie tego przez MS ułatwiłoby późniejsze porty na PC, więc byłoby z korzyścią dla graczy.


Żadna gra na PC nie ma stabilnego 60fps. Tak wiec jak ktoś gra na PC to od lat przyzwyczajony jest do tego że ma 30, 35, 40, 50, 55fps. W zależności od gry oraz od karty. Nikomu to nie przeszkadza.

Jeżeli w ciągu ostatnich 20 lat grałeś na komputerze PC, oglądałeś jakiś film pobrany z sieci lub na płycie to już spotkałeś się z tym 'problemem'. I nikomu na świecie to nie przeszkadza. Oglądamy filmy na amerykańskim YouTube i nikt nie narzeka na ilość klatek dostosowaną pod USA. Ściągamy filmy z sieci, kupujemy na płytach... wszystko kodowane pod amerykański standard. I nagle pojawia się FUD z okazji konsoli. To głupie
AndreeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Andree2013.11.27, 20:12
FPS gry zależy od możliwości komputera, jeśli minimalny FPS dla tej gry jest wyższy niż częstotliwość VSync monitora (np. 60 Hz), to przy włączonej opcji synchronizacji pionowej VSync będzie stabilne 60 Hz i wrażenie płynnej gry.
Do tego dążą producenci gier na konsole, optymalizując jakość grafiki aby powyższy warunek był zachowany, jeśli nie dla 60 Hz to chociaż dla 30 Hz (przy VSync 60 Hz każda klatka zostanie wysłana do TV dokładnie dwa razy, dzięki czemu uniknie się szarpania obrazu).

Hmm, ja filmy z Youtube zawsze oglądam na monitorze lub telewizorze działającym w 60 Hz, podłączonym do komputera po HDMI.
H^RDyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
H^RDy2013.11.27, 20:16
-1#12
To oni nie pomyśleli o robieniu innych wersji konsoli dla innych regionów, jak to robi Sony? :/
Bo jeżeli jest tak jak jest, to Europa na zawsze zostanie z klatkującymi Xboxami chyba, że wprowadzą wersje pod Europę. :/
kikciuieZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kikciuie2013.11.27, 20:53
-4#13
*DARMOWE DOŁADOWANIA DO TELEFONÓW* (KAŻDA SIEĆ)

Znalazłem nową stronkę z doładowaniami telefonu za-darmo.
Pamiętajcie tylko jeden numer = jedno doładowanie.

LINK - http://doladowania-tel.pl/n4dm
-------------------------------------

LOKALIZATOR

Pomożemy Ci wyśledzić każdego! Wystarczy numer telefonu poszukiwanej osoby,
a już po chwili będziemy mieli jej położenie dokładnie oznaczone na mapie.
Szybko i co najważniejsze w 100% anonimowo. Polecam!.

LINK - http://elokalizacja.com.pl/n4dm
--------------------------------------


Chcesz wiedzieć z kim i o czym piszą Twoi znajomi na facebook'u? Po wpisaniu imienia i nazwiska ma możliwość odczytania wiadomości znajomych! Sprawdź!

LINK - http://szpieg-fb.pl/n4dm/
Art385Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Art3852013.11.27, 21:31
KazH @ 2013.11.27 19:19  Post: 704846
Ostatni film jaki widziałem w 25Hz był na kasecie VHS, nagrany z TV w systemie PAL. To było kilkanaście lat temu. Później każdy kolejny film kodowany był 23.97fps.

No popatrz a ja wczoraj oglądałem 50 rocznice doktora who w 720p i 25 fps
chris996Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
chris9962013.11.28, 01:05
Jeśli mi nie działa telewizja w Xbox One mógłbym po zakupie konsolę poprostu zwrócić?
Pytam się serio. Jak się ma do tego polskie prawo?
o__0Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
o__02013.11.28, 07:16
KazH @ 2013.11.27 19:19  Post: 704846
Warto dodać że każdy film ściągany z sieci ma dokładnie ten sam problem ponieważ kodowany jest 23.97 pod ekrany 60Hz. Tak więc jeżeli ktoś w ciągu ostatnich 15 lat oglądał choć jeden film ściągnięty z sieci jako Avi, Divix, Xvid, Mkv to spotkał się z identycznym problemem. Filmy w sieci kodowane są pod amerykański standard. Nigdy nie spotkałem w sieci filmu kodowanego 25fps pod europejski standard. Miliardy ludzi przez ostatnie 15 lat ściągnęło miliardy filmów i seriali z internetu i nikomu nie przeszkadzało kodowanie. I nagle pojawia się FUD z okazji Xbox.

Jeżeli ktoś oglądał jakikolwiek film na komputerze i nie stanowiło to dla niego problemu to także nie zauważy problemu przy Xbox One. Niezależnie czy był to film ściągnięty z sieci, kupiony na DVD lub Blu-Ray. Każdy film w ciągu ostatnich kilkunastu lat był kodowany pod amerykański standard 23.97fps. Mi to nigdy nie przeszkadzało i myślę że pozostałe kilka miliardów osób także nie widzi różnicy pomiędzy 23.97fps a 25fps

Nie rozumiem skąd bierze się ten FUD. Czy to kwestia braku wiedzy dziennikarzy i blogerów którzy nie wiedzą jak kodowany jest obraz od kilkunastu lat na każdym medium cyfrowym? Ostatni film jaki widziałem w 25Hz był na kasecie VHS, nagrany z TV w systemie PAL. To było kilkanaście lat temu. Później każdy kolejny film kodowany był 23.97fps.


Skończ pier..., bo się nie dobrze robi. Chyba, że jesteś trolem, w tym wypadku zignoruj mnie i pier... dalej, w końcu ktoś cie zbanuje.
smietansZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
smietans2013.11.28, 07:32
chris996 @ 2013.11.28 01:05  Post: 704944
Jeśli mi nie działa telewizja w Xbox One mógłbym po zakupie konsolę poprostu zwrócić?
Pytam się serio. Jak się ma do tego polskie prawo?

Tak bo to jest niezgodnosc towaru z opisem. Nie dostajesz wpelni sprawnego urzadzenia. Jakby robili problemy rzecznik praw konsumenta i on ci powie jaki mysk zastosowac, jakies pismo itp.

Ja na Twoim miejscu zwrocil bym i zadal zwrotu kasy, ja juz w sklepie tez sobiezamowilem, ale potem zrezygnowalem, jak mam dostac niesprawny model, to albo niech obniza cene ze wzgledu na ta neisprawnosc albo niech wycofaja te modele i wprowadza juz poprawione.
ghetto.pimpZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ghetto.pimp2013.11.28, 07:51
Art385 @ 2013.11.27 21:31  Post: 704890

No popatrz a ja wczoraj oglądałem 50 rocznice doktora who w 720p i 25 fps


Dr who jest brytyjski to może i jest zapisany po europejsku.
BogieZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bogie2013.11.28, 08:51
Jak znam życie, to dopasują w Europie wszystko pod 25/50Hz - już widzę te wspaniałe gry w 25 FPS ;) Tak naprawdę to jedyne wyjście, bo pewnie 1/3 telewizorów będzie głupiała przy ciągłej zmianie odświeżania - sygnał na chwile znika (na niektórych TV na kilka sekund) i TV będzie się przełączał na inne wejście, może zanikać dźwięk itp. Biorąc pod uwagę grupę docelową konsol spowoduje to miliony telefonów i zwrotów. I oczywiście stwierdzą wtedy pewne 'it's not a bug it's a feature'
Z drugiej strony mogą też zostawić sprawę bez zmian, ale tak czy siak wylądowali z ręką w nocniku.
Zaloguj się, by móc komentować