Polecam artykuł 5 Creepy Ways Video Games Are Trying to Get You Addicted
Okazuje się że techniki psychologiczne stosowane do warunkowania szczurów laboratoryjnych do pociągania za dźwignię po niewielkich zmianach są stosowane żeby np. sprawić aby człowiek z własnej woli spędzał cały czas przed monitorem wykonując powtarzalne czynności, np. klikając w skrzynie i zbierając wirtualne 'złoto'.
Miałem... około dwa pierwsze miesiące, teraz to mnie to rybka. Z graczy sobie raczej kpią, jak pare miesięcy temu główny nadzorujący grę pokazał białą flagę i spitolił do innych projektów, a inna ekipa po nim musi sprzątać. Problem w tym, że nie wszystko da się naprawić na tym etapie
Ależ da. Dokładnie tak samo było w przypadku Diablo 2. Bez dodatku ta gra była słaba. Dopiero po jego premierze i kilku łatach coś się ruszyło, ale dzisiaj już mało kto o tym pamięta, za to ma się w głowie 'świetne Diablo 2'. Zamiast wychodzić z założenia, że ktoś po Wilsonie sprząta, można równie dobrze podejść do tego tak, że trafił się nowy koleś, który ma sensowne pomysły na to, co dalej i je realizuje.
Tak usprawiedliwiasz największą porażkę dekady w świecie elektronicznej rozrywki? Tym, że Diablo II bez LoD'a też był kiepski? Nie żartuj. Jest takie coś jak 'nauka na własnych błędach' ale z tego co zauważyłem obecny Blizz nie wie co to jest i nie wyciąga wniosków z poprzednich projektów. Diablo II ma to coś, czego Diablo III nie ma i nie będzie miało nigdy, a mianowicie zajebistą ścieżkę dźwiękową, cinematki które sprawiają, że dostaje się ciar na plecach i do których wraca się po dziś dzień i zdecydowanie cięższy klimat samej gry bez tych efektownych świecidełek które robią niepotrzebny burdel na ekranie, gra która była robiona od początku do końca z myślą o konsolach. Tych istotnych rzeczy nie poprawi żaden dodatek, żadem patch i nie doda 'tego czegoś' trojce.
Za Diablo III wzięli się kompletni amatorzy w tworzeniu gier typu H&S, a dodatek z tego co widziałem szału nie robi. Niesamowite będę mógł się przemieszczać między aktami nie wychodząc z gry jak w Diablo II tylko że, w DII miałem to od początku, a oni podniecają się tym jakby to była jakaś nowość. Poza tym ciekawe ile kontent wytną do czasu premiery tej 'ostatniej deski ratunku' dla Diablo III, bo w ich oczach coś nie będzie 'awesome'.
Diablo umarło wraz z rozwiązaniem Blizzard North który zapoczątkował tę świetną serię i ją zakończył na Diablo II: Lord of Destruction.
Długo pograłem w trzeciego diablosa. Ale w patchu 1.05 zyebali drop na maksa to sobie odpuściłem. W końcu to H&S czyli łażenie i tłuczenie przeciwników w celu zdobycia lepszejszego sprzęta żeby móc tłuc jeszcze mocniejszych przeciwników co dają jeszcze lepsze zabawki dzięki którym można sobie poradzić z kolejnymi hordami jeszcze bardziej przypowerowanych przeciwników co dają... I tak w kółko do usranej... Ten typ gry sam się napędza. A jedyne co musi robić producent to stukać kolejne mapy i ciągnąć dalej fabułę. A jak mieli z nią problem to mogli zatrudnić paru scenarzystów z Mody na sukces. A zamiast tego Blizz nas uraczył wątpliwej jakości programem Diablo 3 AH Manager gdzie można było spokojnie dorobić się niezłej kasy nie zabijając ani jednego stworka w grze. Na szczęście od około roku dostępne jest PoE gdzie choć w części można poczuć klimat starego diablo. Bo jak widzę kreskówkowo landrynkową grafę D3 to wolę pograć w T2 bo taka grafika bardziej tam pasuje, Dlatego dodatek ani trochę mnie nie kusi i może kiedyś się nad nim zastanowię, tak z ciekawości, jak będzie kosztował poniżej 50 zeta bo za jeden dodatkowy akt i postać nie ma sensu dać więcej niż 1/4 tego co kosztowała podstawka.
Aha...
Cyfry obrażeń pojawiające się teraz na ekranie są doprawdy zadziwiające, wielomilionowe.
Ja tam znam tylko cyfry od 0 do 9 ale jak widać redakcja jest o hektary świetlne przede mną jeśli chodzi o matematykę.
Jak znasz cyfry tylko od 0 do 9 to znaczy, że znasz tylko system dziesiętny. A jako ktoś kto interesuje się sprawami IT powinieneś znać ich więcej. Więc się nie mądrakuj bo Ci nie wyszło.
Wszystkie zmiany, oprócz klasy i zawartości 5 aktu będą dostępne w podstawce i to jeszcze przed premierą gry. W czym więc problem i płacz? Ci co narzekają, najpierw płaczą, że gra już jest skopana i nic jej nie naprawi, ale nie daj Panie Boże niech producent ją poprawi- źle, bo jak on śmiał. Da Patcha za darmo- źle, bo ten patch powinien zamieniać diablo 3 w diablo 2. Da zajefajny dodatek- źle bo trzeba zapłacić. Żałosne to jest i już nie chodzi tu o grę komputerową. Prowadzone są badania, które dotyczą takich ludzi co to narzekają w sieci i ponoć jest to związane z zaburzeniami psychicznymi i niskim poczuciem własnej wartości. Kiedyś takie wnioski mnie bawiły, ale zaczynam to rozumieć. Nie ma znaczenia na co się narzeka i jakie są kontrargumenty- narzekać trzeba.Zluzujcie majty i zajmijcie się czymś innym. To jest tylko GRA.
RazorQs @ 2013.11.30 14:41
Tak usprawiedliwiasz największą porażkę dekady w świecie elektronicznej rozrywki? Tym, że Diablo II bez LoD'a też był kiepski? Nie żartuj. Jest takie coś jak 'nauka na własnych błędach' ale z tego co zauważyłem obecny Blizz nie wie co to jest i nie wyciąga wniosków z poprzednich projektów. Diablo II ma to coś, czego Diablo III nie ma i nie będzie miało nigdy, a mianowicie zajebistą ścieżkę dźwiękową, cinematki które sprawiają ciary na plecach i do których wraca się po dziś dzień i zdecydowanie cięższy klimat samej gry bez tych efektownych świecidełek które robią niepotrzebny burdel na ekranie, gra która była robiona od początku do końca z myślą o konsolach. Tych istotnych rzeczy nie poprawi żaden dodatek, żadem patch i nie doda 'tego czegoś' trojce.
Muzyka z D2 trafi do DIII RoS. I sama muzyka w DIII jest bardzo dobra, a że Tobie się nie podoba? Cóż mi dogodzili, a że wszystkim się nie da, to żadna nowość.
Długo pograłem w trzeciego diablosa. Ale w patchu 1.05 zyebali drop na maksa to sobie odpuściłem. W końcu to H&S czyli łażenie i tłuczenie przeciwników w celu zdobycia lepszejszego sprzęta żeby móc tłuc jeszcze mocniejszych przeciwników co dają jeszcze lepsze zabawki dzięki którym można sobie poradzić z kolejnymi hordami jeszcze bardziej przypowerowanych przeciwników co dają... I tak w kółko do usranej... Ten typ gry sam się napędza. A jedyne co musi robić producent to stukać kolejne mapy i ciągnąć dalej fabułę. A jak mieli z nią problem to mogli zatrudnić paru scenarzystów z Mody na sukces. A zamiast tego Blizz nas uraczył wątpliwej jakości programem Diablo 3 AH Manager gdzie można było spokojnie dorobić się niezłej kasy nie zabijając ani jednego stworka w grze. Na szczęście od około roku dostępne jest PoE gdzie choć w części można poczuć klimat starego diablo. Bo jak widzę kreskówkowo landrynkową grafę D3 to wolę pograć w T2 bo taka grafika bardziej tam pasuje, Dlatego dodatek ani trochę mnie nie kusi i może kiedyś się nad nim zastanowię, tak z ciekawości, jak będzie kosztował poniżej 50 zeta bo za jeden dodatkowy akt i postać nie ma sensu dać więcej niż 1/4 tego co kosztowała podstawka.
Aha...
(...)
Ja tam znam tylko cyfry od 0 do 9 ale jak widać redakcja jest o hektary świetlne przede mną jeśli chodzi o matematykę.
Jak znasz cyfry tylko od 0 do 9 to znaczy, że znasz tylko system dziesiętny. A jako ktoś kto interesuje się sprawami IT powinieneś znać ich więcej. Więc się nie mądrakuj bo Ci nie wyszło.
Wszystkie zmiany, oprócz klasy i zawartości 5 aktu będą dostępne w podstawce i to jeszcze przed premierą gry. W czym więc problem i płacz? Ci co narzekają, najpierw płaczą, że gra już jest skopana i nic jej nie naprawi, ale nie daj Panie Boże niech producent ją poprawi- źle, bo jak on śmiał. Da Patcha za darmo- źle, bo ten patch powinien zamieniać diablo 3 w diablo 2. Da zajefajny dodatek- źle bo trzeba zapłacić. Żałosne to jest i już nie chodzi tu o grę komputerową. Prowadzone są badania, które dotyczą takich ludzi co to narzekają w sieci i ponoć jest to związane z zaburzeniami psychicznymi i niskim poczuciem własnej wartości. Kiedyś takie wnioski mnie bawiły, ale zaczynam to rozumieć. Nie ma znaczenia na co się narzeka i jakie są kontrargumenty- narzekać trzeba.Zluzujcie majty i zajmijcie się czymś innym. To jest tylko GRA.
RazorQs @ 2013.11.30 14:41
Tak usprawiedliwiasz największą porażkę dekady w świecie elektronicznej rozrywki? Tym, że Diablo II bez LoD'a też był kiepski? Nie żartuj. Jest takie coś jak 'nauka na własnych błędach' ale z tego co zauważyłem obecny Blizz nie wie co to jest i nie wyciąga wniosków z poprzednich projektów. Diablo II ma to coś, czego Diablo III nie ma i nie będzie miało nigdy, a mianowicie zajebistą ścieżkę dźwiękową, cinematki które sprawiają ciary na plecach i do których wraca się po dziś dzień i zdecydowanie cięższy klimat samej gry bez tych efektownych świecidełek które robią niepotrzebny burdel na ekranie, gra która była robiona od początku do końca z myślą o konsolach. Tych istotnych rzeczy nie poprawi żaden dodatek, żadem patch i nie doda 'tego czegoś' trojce.
Muzyka z D2 trafi do DIII RoS. I sama muzyka w DIII jest bardzo dobra, a że Tobie się nie podoba? Cóż mi dogodzili, a że wszystkim się nie da, to żadna nowość.
To w Diablo III jest jakaś muzyka? Coś tam w Tristram słyszałem jeno. Tylko mi nie podawaj linka na Tubę ze soundtrackiem do DIII, bo tej muzyki nie ma w samej grze.
Takie rzeczy się zrobi przed wypuszczeniem gry na rynek. Nie podczas bety dodatku. To już rok i nadal pvp nie ma. Co oznacza iż nawet nie planowali tego trybu przy wypuszczaniu podstawki. Echh zajebista jest ta wiara w cudowność dzisiejszego blizza. Jeszcze z 4 lata temu bym jakoś uwierzył w ich zapowiedzi i zapewnienia dziś ich słowo jest nic nie warte.
Ale nie zrobili. Teraz można albo narzekać, tak jak Ty, co zresztą stale tutaj robisz i na każdy temat, a w efekcie pewnie pogrzebać grę. Twoja sprawa. Albo ze spokojem przyjąć do wiadomości, że idą zmiany, najpewniej na lepsze. Ale jakie finalnie będą, to się zobaczy. Nie każę nikomu skakać z radości i ślepo wierzyć w każde obiecanki Blizzarda, bo to wszystko trochę już trwa. Sam tego nie kupuję i przestałem w Diablo 3 grać sporo czasu temu. Ale obserwuję to, co jest w becie i nastawienie mi się zmienia.
Daruj sobie wycieczki osobiste bo wychodzisz na dzieciaka który nie dorósł do rzeczowej dyskusji. Jak już wspomniałem D3 nie jest dobrą grą. I żaden dodatek tego nie zmieni. Sama mechanika rozgrywki nie zmieni się więc o czym ta dyskusja? Co najwyżej przypudrują nieco błędy i będą próbować ze średniego produktu zrobić coś dobrego. Wątpię aby im się udało. Na to już jest za późno. Zmiany (poważne a nie kosmetyka) wymagały by zbyt wielkiej ingerencji w dotychczasowej rozgrywce. Przez co są między młotem a kowadłem. Czego by nie zrobi nie wyjdzie to ani fanom ani grze na dobre. No i pokazuje iż tak naprawdę nie mieli jasnego pomysłu na grę. Pewnie wydawca naciskał już zbyt mocno i wydali niedokończony produkt.
Mi zapadły w pamięć nuty z Alkarnus i z Wysokich Niebios jak lecimy zabić Diablo - mega klimatyczne kawałki.
W D3 nie ma niczego, to pusta gra, a muza to w D2 i LoD to jest epic, w D3 nawet tristram dennie nudzi. Nie godzi się robić z takich legendarnych tytułów pokemony i komiks.
Mi zapadły w pamięć nuty z Alkarnus i z Wysokich Niebios jak lecimy zabić Diablo - mega klimatyczne kawałki.
W D3 nie ma niczego, to pusta gra, a muza to w D2 i LoD to jest epic, w D3 nawet tristram dennie nudzi. Nie godzi się robić z takich legendarnych tytułów pokemony i komiks.
Bardzo konstruktywna odpowiedź, przekonałeś mnie, że się myliłem.
Bardzo konstruktywna odpowiedź, przekonałeś mnie, że się myliłem.
No wszyscy tutaj komentujący, że gra jest słaba się mylą, przecież gra się nie podoba tylko jednostkom, co pokazało ponad 8000 takich jednostek na metacritic.
Daruj sobie wycieczki osobiste bo wychodzisz na dzieciaka który nie dorósł do rzeczowej dyskusji.
Mylisz pojęcia. Przez to, co wypisujesz stwierdzenie żeś troll i malkontent to nie jest wycieczka osobista, a suchy fakt, sorry Możesz tupać nogą, albo potraktować to jako konstruktywną krytykę, niekoniecznie atak z mojej strony, może wcześniej tego o sobie nie wiedziałeś. To właśnie dlatego jesteś, obawiam się, na szarym końcu listy osobników zdolnych do udzielania komukolwiek trafnych rad odnośnie netykiety, w tym mi. True story bro
McMenel @ 2013.11.30 15:34
Sama mechanika rozgrywki nie zmieni się więc o czym ta dyskusja?
O tym, że to nie mechanika jest zła, tylko balans skilli i itemów. To prowadzi do nikłej różnorodności ogólnie, a w efekcie - do nudy.
McMenel @ 2013.11.30 15:34
Co najwyżej przypudrują nieco błędy i będą próbować ze średniego produktu zrobić coś dobrego. Wątpię aby im się udało. Na to już jest za późno. Zmiany (poważne a nie kosmetyka) wymagały by zbyt wielkiej ingerencji w dotychczasowej rozgrywce. Przez co są między młotem a kowadłem. Czego by nie zrobi nie wyjdzie to ani fanom ani grze na dobre. No i pokazuje iż tak naprawdę nie mieli jasnego pomysłu na grę. Pewnie wydawca naciskał już zbyt mocno i wydali niedokończony produkt.
Dziękujemy za jakże wnikliwą analizę obecnego stanu gry. No racja, 'niebiescy' mają teraz nic nie robić, tylko założyć nogę na nogę i czekać Zmiany w becie to z pewnością nie jest kosmetyka, tylko trzeba najpierw przeczytać moją publikację, albo jakieś inne o tej samej tematyce, a dopiero później pisać, że na coś jest za późno. Widać, że nie orientujesz się, co się dzieje na forach. Ludzie bardzo chcą, żeby ten dodatek wypalił i żeby dało się wrócić do gry, po czym katować ją latami. Każdy fan tego chce, także ostatnia rzecz, której się spodziewają to brak ruchów ze strony Blizzarda.
b3ka @ 2013.11.30 17:33
No wszyscy tutaj komentujący, że gra jest słaba się mylą, przecież gra się nie podoba tylko jednostkom, co pokazało ponad 8000 takich jednostek na metacritic. http://www.metacritic.com/game/pc/diablo-iii
Echh, magia cyferek. Mhm, no to masz kilka tysięcy takich jednostek w skali kilkunastu milionów sprzedanych egzemplarzy. Faktycznie opiniotwórcze, Metacritic to przecież wyrocznia prawdy. A tak poważnie, to gdyby ludziom zadowolonym z gry chciało się pisać tam komentarze, proporcje zielonego słupka do czerwonego byłyby zupełnie inne. Kilka tysięcy w skali sprzedanych milionów to żaden feedback.
Te negatywy na MC to w większości rant graczy hardcore'owych, oni są tak wielce zniesmaczeni D3, że musieli o tym tam napisać. Mnie też korciło. To właśnie oni robią szum na forach i piszą, jak to gra jest nieudana i niezbalansowana. Jednakże tych jest mniejszość. W praktyce w D3 można się bawić kilkadziesiąt godzin, po czym pieprznąć ją na półkę i nigdy do niej nie wracać, większość ludzi, którzy ją kupili tak w nią właśnie gra, a nie latami. Patrząc w ten sposób na ten tytuł, wydanie tych 170 zł za np 45 godzin zabawy to nie jest koniec świata. Gra zawodzi dopiero wtedy, gdy chce się w nią grać miesiącami albo właśnie latami, wtedy wychodzą jej słabości i niedopracowanie, nuda i powtarzalność.
@Violator - Jesteś zadowolony z zakupu gry, oczekujesz na dodatek, bo wiesz, ze dużo wniesie- nie jesteś prawdziwym graczem. I co z tego, że pewnie tak jak ja zjadłeś zęby na Diablo II. Prawdziwemu graczowi Diablo III się nie może podobać. Nie może i już!!!
Jak mi się podoba np 5 część HOMM a nie 3 i tak na głos powiem, jest krzyk. Bo jak ktoś w grze jako dzieciak się zakochał, to gdy się ten temat porusza, to dalej jak dzieciak się zachowuje.
A i masz racje, że mało kiedy ktoś z produktu zadowolony, dzieli się swoimi uwagami.
Ja osobiście mam 5 kumpli którzy kupili Diablo III. Trzech z nich przeszło grę, wbiło 5 paragonów, i mówili, że gra jest super jeden gra ze mną dalej, a tylko jeden jest niezadowolony, bo twierdzi, że brakuje mu PvP z prawdziwego zdarzenia.
@Violator - Jesteś zadowolony z zakupu gry, oczekujesz na dodatek, bo wiesz, ze dużo wniesie- nie jesteś prawdziwym graczem. I co z tego, że pewnie tak jak ja zjadłeś zęby na Diablo II. Prawdziwemu graczowi Diablo III się nie może podobać. Nie może i już!!!
Jak mi się podoba np 5 część HOMM a nie 3 i tak na głos powiem, jest krzyk. Bo jak ktoś w grze jako dzieciak się zakochał, to gdy się ten temat porusza, to dalej jak dzieciak się zachowuje.
A i masz racje, że mało kiedy ktoś z produktu zadowolony, dzieli się swoimi uwagami.
Ja osobiście mam 5 kumpli którzy kupili Diablo III. Trzech z nich przeszło grę, wbiło 5 paragonów, i mówili, że gra jest super jeden gra ze mną dalej, a tylko jeden jest niezadowolony, bo twierdzi, że brakuje mu PvP z prawdziwego zdarzenia.
Zgadzam się, ludziki po prostu lubują się w pluciu jadem na lewo i prawo, przekreślają z zasady i takie tam. Duża gra, duże oczekiwania, poniekąd rozumiem to. Też się na niej długofalowo zawiodłem. Ale beta jest spoko. W każdym razie dziwię się, że masa osób tutaj ma najwyraźniej duży problem z tym, że Blizz chce dzięki dodatkowi naprawić D3, to jakaś zbiorowa paranoja jest, brak w tym logiki, po prostu ręce opadają. Niektórzy albo nie chcą, albo nie potrafią myśleć samodzielnie, analizować sytuacji we własnej głowie, wygodniej przecież płynąć z większością.
Bardzo konstruktywna odpowiedź, przekonałeś mnie, że się myliłem.
No wszyscy tutaj komentujący, że gra jest słaba się mylą, przecież gra się nie podoba tylko jednostkom, co pokazało ponad 8000 takich jednostek na metacritic.
Wierność marce, reklama i nawet przed lustrem trudno przyznać się do błedów, zwłaszcza źle wydanych pieniędzy. Jaki przeskok oferowało D2 wobec D1, a co daje D3, to po prostu kpina. Może przez 5 lat będą dopieszczać i tak to sprzedadzą, bo nie ma konkurencji, jak crpg to chyba tylko bethesda potrafi utrzymać na poziomie.
Metacritic nie jest wyznacznikiem niczego, może jedynie zdenerwowanych z jakiegoś powodu ludzi, którzy ot tak wystawiają '1' lub '0'. Powoływanie się na oceny z tej strony jest żałosne.
Nie zmienia to faktu, że Diablo III było porażką. Małe mapy, bardzo małe podziemia, beznadziejny balans, Najgłupszy build w historii jakim jest CM Wizard, polegający na nieprzerwanym wciskaniu trzech klawiszy a przy tym tak skuteczny, że średnio obyty z klawiaturą szympans byłby w stanie farmić Inferno. Itemizacja to absulutna katastrofa, od poziomu 10 do 60 ZAWSZE lepiej ubierać się na AH, bo to co Ci wypada to śmieci. Powiedzieć 'spieprzyli tę grę' to mało powiedziane.
Blizzard będzie musiał naprawdę się postarać, by ludzi kupili ten dodatek. Będą musieli dać coś więcej niż to co oferują w RoS teraz, na razie to za mało.
Metacritic nie jest wyznacznikiem niczego, może jedynie zdenerwowanych z jakiegoś powodu ludzi, którzy ot tak wystawiają '1' lub '0'. Powoływanie się na oceny z tej strony jest żałosne.
Nie zmienia to faktu, że Diablo III było porażką. Małe mapy, bardzo małe podziemia, beznadziejny balans, Najgłupszy build w historii jakim jest CM Wizard, polegający na nieprzerwanym wciskaniu trzech klawiszy a przy tym tak skuteczny, że średnio obyty z klawiaturą szympans byłby w stanie farmić Inferno. Itemizacja to absulutna katastrofa, od poziomu 10 do 60 ZAWSZE lepiej ubierać się na AH, bo to co Ci wypada to śmieci. Powiedzieć 'spieprzyli tę grę' to mało powiedziane.
Blizzard będzie musiał naprawdę się postarać, by ludzi kupili ten dodatek. Będą musieli dać coś więcej niż to co oferują w RoS teraz, na razie to za mało.
Na przykład co takiego?
Bo dla mnie teraz najistotniejsza jest różnorodność buildów, mam nadzieję mocno opartych na legendach, no i przedmiotów. Nephalem Rifty działają, bounties też. W sumie tylko w taki sposób gram i mam z tego frajdę. Jest i nagroda, a za nią przy odrobinie szczęścia nawet legenda poleci.
oki sorki srednia z metacritic jest zalosna i nieistotna, janusze z pecelab wiedza najlepiej, djabolo 3 wymiata i basta.
a z ocenami takiego path of exile to tez sami narzekacze wyskoczyli... na jedyne 8,9
Okazuje się że techniki psychologiczne stosowane do warunkowania szczurów laboratoryjnych do pociągania za dźwignię po niewielkich zmianach są stosowane żeby np. sprawić aby człowiek z własnej woli spędzał cały czas przed monitorem wykonując powtarzalne czynności, np. klikając w skrzynie i zbierając wirtualne 'złoto'.
Miałem... około dwa pierwsze miesiące, teraz to mnie to rybka. Z graczy sobie raczej kpią, jak pare miesięcy temu główny nadzorujący grę pokazał białą flagę i spitolił do innych projektów, a inna ekipa po nim musi sprzątać. Problem w tym, że nie wszystko da się naprawić na tym etapie
Ależ da. Dokładnie tak samo było w przypadku Diablo 2. Bez dodatku ta gra była słaba. Dopiero po jego premierze i kilku łatach coś się ruszyło, ale dzisiaj już mało kto o tym pamięta, za to ma się w głowie 'świetne Diablo 2'. Zamiast wychodzić z założenia, że ktoś po Wilsonie sprząta, można równie dobrze podejść do tego tak, że trafił się nowy koleś, który ma sensowne pomysły na to, co dalej i je realizuje.
Tak usprawiedliwiasz największą porażkę dekady w świecie elektronicznej rozrywki? Tym, że Diablo II bez LoD'a też był kiepski? Nie żartuj. Jest takie coś jak 'nauka na własnych błędach' ale z tego co zauważyłem obecny Blizz nie wie co to jest i nie wyciąga wniosków z poprzednich projektów. Diablo II ma to coś, czego Diablo III nie ma i nie będzie miało nigdy, a mianowicie zajebistą ścieżkę dźwiękową, cinematki które sprawiają, że dostaje się ciar na plecach i do których wraca się po dziś dzień i zdecydowanie cięższy klimat samej gry bez tych efektownych świecidełek które robią niepotrzebny burdel na ekranie, gra która była robiona od początku do końca z myślą o konsolach. Tych istotnych rzeczy nie poprawi żaden dodatek, żadem patch i nie doda 'tego czegoś' trojce.
Za Diablo III wzięli się kompletni amatorzy w tworzeniu gier typu H&S, a dodatek z tego co widziałem szału nie robi. Niesamowite będę mógł się przemieszczać między aktami nie wychodząc z gry jak w Diablo II tylko że, w DII miałem to od początku, a oni podniecają się tym jakby to była jakaś nowość. Poza tym ciekawe ile kontent wytną do czasu premiery tej 'ostatniej deski ratunku' dla Diablo III, bo w ich oczach coś nie będzie 'awesome'.
Diablo umarło wraz z rozwiązaniem Blizzard North który zapoczątkował tę świetną serię i ją zakończył na Diablo II: Lord of Destruction.
Aha...
Ja tam znam tylko cyfry od 0 do 9 ale jak widać redakcja jest o hektary świetlne przede mną jeśli chodzi o matematykę.
Jak znasz cyfry tylko od 0 do 9 to znaczy, że znasz tylko system dziesiętny. A jako ktoś kto interesuje się sprawami IT powinieneś znać ich więcej. Więc się nie mądrakuj bo Ci nie wyszło.
Wszystkie zmiany, oprócz klasy i zawartości 5 aktu będą dostępne w podstawce i to jeszcze przed premierą gry. W czym więc problem i płacz? Ci co narzekają, najpierw płaczą, że gra już jest skopana i nic jej nie naprawi, ale nie daj Panie Boże niech producent ją poprawi- źle, bo jak on śmiał. Da Patcha za darmo- źle, bo ten patch powinien zamieniać diablo 3 w diablo 2. Da zajefajny dodatek- źle bo trzeba zapłacić. Żałosne to jest i już nie chodzi tu o grę komputerową. Prowadzone są badania, które dotyczą takich ludzi co to narzekają w sieci i ponoć jest to związane z zaburzeniami psychicznymi i niskim poczuciem własnej wartości. Kiedyś takie wnioski mnie bawiły, ale zaczynam to rozumieć. Nie ma znaczenia na co się narzeka i jakie są kontrargumenty- narzekać trzeba.Zluzujcie majty i zajmijcie się czymś innym. To jest tylko GRA.
Tak usprawiedliwiasz największą porażkę dekady w świecie elektronicznej rozrywki? Tym, że Diablo II bez LoD'a też był kiepski? Nie żartuj. Jest takie coś jak 'nauka na własnych błędach' ale z tego co zauważyłem obecny Blizz nie wie co to jest i nie wyciąga wniosków z poprzednich projektów. Diablo II ma to coś, czego Diablo III nie ma i nie będzie miało nigdy, a mianowicie zajebistą ścieżkę dźwiękową, cinematki które sprawiają ciary na plecach i do których wraca się po dziś dzień i zdecydowanie cięższy klimat samej gry bez tych efektownych świecidełek które robią niepotrzebny burdel na ekranie, gra która była robiona od początku do końca z myślą o konsolach. Tych istotnych rzeczy nie poprawi żaden dodatek, żadem patch i nie doda 'tego czegoś' trojce.
Muzyka z D2 trafi do DIII RoS. I sama muzyka w DIII jest bardzo dobra, a że Tobie się nie podoba? Cóż mi dogodzili, a że wszystkim się nie da, to żadna nowość.
Aha...
Ja tam znam tylko cyfry od 0 do 9 ale jak widać redakcja jest o hektary świetlne przede mną jeśli chodzi o matematykę.
Jak znasz cyfry tylko od 0 do 9 to znaczy, że znasz tylko system dziesiętny. A jako ktoś kto interesuje się sprawami IT powinieneś znać ich więcej. Więc się nie mądrakuj bo Ci nie wyszło.
Wszystkie zmiany, oprócz klasy i zawartości 5 aktu będą dostępne w podstawce i to jeszcze przed premierą gry. W czym więc problem i płacz? Ci co narzekają, najpierw płaczą, że gra już jest skopana i nic jej nie naprawi, ale nie daj Panie Boże niech producent ją poprawi- źle, bo jak on śmiał. Da Patcha za darmo- źle, bo ten patch powinien zamieniać diablo 3 w diablo 2. Da zajefajny dodatek- źle bo trzeba zapłacić. Żałosne to jest i już nie chodzi tu o grę komputerową. Prowadzone są badania, które dotyczą takich ludzi co to narzekają w sieci i ponoć jest to związane z zaburzeniami psychicznymi i niskim poczuciem własnej wartości. Kiedyś takie wnioski mnie bawiły, ale zaczynam to rozumieć. Nie ma znaczenia na co się narzeka i jakie są kontrargumenty- narzekać trzeba.Zluzujcie majty i zajmijcie się czymś innym. To jest tylko GRA.
Tak usprawiedliwiasz największą porażkę dekady w świecie elektronicznej rozrywki? Tym, że Diablo II bez LoD'a też był kiepski? Nie żartuj. Jest takie coś jak 'nauka na własnych błędach' ale z tego co zauważyłem obecny Blizz nie wie co to jest i nie wyciąga wniosków z poprzednich projektów. Diablo II ma to coś, czego Diablo III nie ma i nie będzie miało nigdy, a mianowicie zajebistą ścieżkę dźwiękową, cinematki które sprawiają ciary na plecach i do których wraca się po dziś dzień i zdecydowanie cięższy klimat samej gry bez tych efektownych świecidełek które robią niepotrzebny burdel na ekranie, gra która była robiona od początku do końca z myślą o konsolach. Tych istotnych rzeczy nie poprawi żaden dodatek, żadem patch i nie doda 'tego czegoś' trojce.
Muzyka z D2 trafi do DIII RoS. I sama muzyka w DIII jest bardzo dobra, a że Tobie się nie podoba? Cóż mi dogodzili, a że wszystkim się nie da, to żadna nowość.
To w Diablo III jest jakaś muzyka? Coś tam w Tristram słyszałem jeno. Tylko mi nie podawaj linka na Tubę ze soundtrackiem do DIII, bo tej muzyki nie ma w samej grze.
Takie rzeczy się zrobi przed wypuszczeniem gry na rynek. Nie podczas bety dodatku. To już rok i nadal pvp nie ma. Co oznacza iż nawet nie planowali tego trybu przy wypuszczaniu podstawki. Echh zajebista jest ta wiara w cudowność dzisiejszego blizza. Jeszcze z 4 lata temu bym jakoś uwierzył w ich zapowiedzi i zapewnienia dziś ich słowo jest nic nie warte.
Ale nie zrobili. Teraz można albo narzekać, tak jak Ty, co zresztą stale tutaj robisz i na każdy temat, a w efekcie pewnie pogrzebać grę. Twoja sprawa. Albo ze spokojem przyjąć do wiadomości, że idą zmiany, najpewniej na lepsze. Ale jakie finalnie będą, to się zobaczy. Nie każę nikomu skakać z radości i ślepo wierzyć w każde obiecanki Blizzarda, bo to wszystko trochę już trwa. Sam tego nie kupuję i przestałem w Diablo 3 grać sporo czasu temu. Ale obserwuję to, co jest w becie i nastawienie mi się zmienia.
Daruj sobie wycieczki osobiste bo wychodzisz na dzieciaka który nie dorósł do rzeczowej dyskusji. Jak już wspomniałem D3 nie jest dobrą grą. I żaden dodatek tego nie zmieni. Sama mechanika rozgrywki nie zmieni się więc o czym ta dyskusja? Co najwyżej przypudrują nieco błędy i będą próbować ze średniego produktu zrobić coś dobrego. Wątpię aby im się udało. Na to już jest za późno. Zmiany (poważne a nie kosmetyka) wymagały by zbyt wielkiej ingerencji w dotychczasowej rozgrywce. Przez co są między młotem a kowadłem. Czego by nie zrobi nie wyjdzie to ani fanom ani grze na dobre. No i pokazuje iż tak naprawdę nie mieli jasnego pomysłu na grę. Pewnie wydawca naciskał już zbyt mocno i wydali niedokończony produkt.
W D3 nie ma niczego, to pusta gra, a muza to w D2 i LoD to jest epic, w D3 nawet tristram dennie nudzi. Nie godzi się robić z takich legendarnych tytułów pokemony i komiks.
W D3 nie ma niczego, to pusta gra, a muza to w D2 i LoD to jest epic, w D3 nawet tristram dennie nudzi. Nie godzi się robić z takich legendarnych tytułów pokemony i komiks.
Bardzo konstruktywna odpowiedź, przekonałeś mnie, że się myliłem.
Bardzo konstruktywna odpowiedź, przekonałeś mnie, że się myliłem.
No wszyscy tutaj komentujący, że gra jest słaba się mylą, przecież gra się nie podoba tylko jednostkom, co pokazało ponad 8000 takich jednostek na metacritic.
http://www.metacritic.com/game/pc/diablo-iii
Daruj sobie wycieczki osobiste bo wychodzisz na dzieciaka który nie dorósł do rzeczowej dyskusji.
Mylisz pojęcia. Przez to, co wypisujesz stwierdzenie żeś troll i malkontent to nie jest wycieczka osobista, a suchy fakt, sorry
Sama mechanika rozgrywki nie zmieni się więc o czym ta dyskusja?
O tym, że to nie mechanika jest zła, tylko balans skilli i itemów. To prowadzi do nikłej różnorodności ogólnie, a w efekcie - do nudy.
Co najwyżej przypudrują nieco błędy i będą próbować ze średniego produktu zrobić coś dobrego. Wątpię aby im się udało. Na to już jest za późno. Zmiany (poważne a nie kosmetyka) wymagały by zbyt wielkiej ingerencji w dotychczasowej rozgrywce. Przez co są między młotem a kowadłem. Czego by nie zrobi nie wyjdzie to ani fanom ani grze na dobre. No i pokazuje iż tak naprawdę nie mieli jasnego pomysłu na grę. Pewnie wydawca naciskał już zbyt mocno i wydali niedokończony produkt.
Dziękujemy za jakże wnikliwą analizę obecnego stanu gry. No racja, 'niebiescy' mają teraz nic nie robić, tylko założyć nogę na nogę i czekać
No wszyscy tutaj komentujący, że gra jest słaba się mylą, przecież gra się nie podoba tylko jednostkom, co pokazało ponad 8000 takich jednostek na metacritic.
http://www.metacritic.com/game/pc/diablo-iii
Te negatywy na MC to w większości rant graczy hardcore'owych, oni są tak wielce zniesmaczeni D3, że musieli o tym tam napisać. Mnie też korciło. To właśnie oni robią szum na forach i piszą, jak to gra jest nieudana i niezbalansowana. Jednakże tych jest mniejszość. W praktyce w D3 można się bawić kilkadziesiąt godzin, po czym pieprznąć ją na półkę i nigdy do niej nie wracać, większość ludzi, którzy ją kupili tak w nią właśnie gra, a nie latami. Patrząc w ten sposób na ten tytuł, wydanie tych 170 zł za np 45 godzin zabawy to nie jest koniec świata. Gra zawodzi dopiero wtedy, gdy chce się w nią grać miesiącami albo właśnie latami, wtedy wychodzą jej słabości i niedopracowanie, nuda i powtarzalność.
Jak mi się podoba np 5 część HOMM a nie 3 i tak na głos powiem, jest krzyk. Bo jak ktoś w grze jako dzieciak się zakochał, to gdy się ten temat porusza, to dalej jak dzieciak się zachowuje.
A i masz racje, że mało kiedy ktoś z produktu zadowolony, dzieli się swoimi uwagami.
Ja osobiście mam 5 kumpli którzy kupili Diablo III. Trzech z nich przeszło grę, wbiło 5 paragonów, i mówili, że gra jest super
Jak mi się podoba np 5 część HOMM a nie 3 i tak na głos powiem, jest krzyk. Bo jak ktoś w grze jako dzieciak się zakochał, to gdy się ten temat porusza, to dalej jak dzieciak się zachowuje.
A i masz racje, że mało kiedy ktoś z produktu zadowolony, dzieli się swoimi uwagami.
Ja osobiście mam 5 kumpli którzy kupili Diablo III. Trzech z nich przeszło grę, wbiło 5 paragonów, i mówili, że gra jest super
Zgadzam się, ludziki po prostu lubują się w pluciu jadem na lewo i prawo, przekreślają z zasady i takie tam. Duża gra, duże oczekiwania, poniekąd rozumiem to. Też się na niej długofalowo zawiodłem. Ale beta jest spoko. W każdym razie dziwię się, że masa osób tutaj ma najwyraźniej duży problem z tym, że Blizz chce dzięki dodatkowi naprawić D3, to jakaś zbiorowa paranoja jest, brak w tym logiki, po prostu ręce opadają. Niektórzy albo nie chcą, albo nie potrafią myśleć samodzielnie, analizować sytuacji we własnej głowie, wygodniej przecież płynąć z większością.
Bardzo konstruktywna odpowiedź, przekonałeś mnie, że się myliłem.
No wszyscy tutaj komentujący, że gra jest słaba się mylą, przecież gra się nie podoba tylko jednostkom, co pokazało ponad 8000 takich jednostek na metacritic.
Wierność marce, reklama i nawet przed lustrem trudno przyznać się do błedów, zwłaszcza źle wydanych pieniędzy. Jaki przeskok oferowało D2 wobec D1, a co daje D3, to po prostu kpina. Może przez 5 lat będą dopieszczać i tak to sprzedadzą, bo nie ma konkurencji, jak crpg to chyba tylko bethesda potrafi utrzymać na poziomie.
Nie zmienia to faktu, że Diablo III było porażką. Małe mapy, bardzo małe podziemia, beznadziejny balans, Najgłupszy build w historii jakim jest CM Wizard, polegający na nieprzerwanym wciskaniu trzech klawiszy a przy tym tak skuteczny, że średnio obyty z klawiaturą szympans byłby w stanie farmić Inferno. Itemizacja to absulutna katastrofa, od poziomu 10 do 60 ZAWSZE lepiej ubierać się na AH, bo to co Ci wypada to śmieci. Powiedzieć 'spieprzyli tę grę' to mało powiedziane.
Blizzard będzie musiał naprawdę się postarać, by ludzi kupili ten dodatek. Będą musieli dać coś więcej niż to co oferują w RoS teraz, na razie to za mało.
Nie zmienia to faktu, że Diablo III było porażką. Małe mapy, bardzo małe podziemia, beznadziejny balans, Najgłupszy build w historii jakim jest CM Wizard, polegający na nieprzerwanym wciskaniu trzech klawiszy a przy tym tak skuteczny, że średnio obyty z klawiaturą szympans byłby w stanie farmić Inferno. Itemizacja to absulutna katastrofa, od poziomu 10 do 60 ZAWSZE lepiej ubierać się na AH, bo to co Ci wypada to śmieci. Powiedzieć 'spieprzyli tę grę' to mało powiedziane.
Blizzard będzie musiał naprawdę się postarać, by ludzi kupili ten dodatek. Będą musieli dać coś więcej niż to co oferują w RoS teraz, na razie to za mało.
Na przykład co takiego?
Bo dla mnie teraz najistotniejsza jest różnorodność buildów, mam nadzieję mocno opartych na legendach, no i przedmiotów. Nephalem Rifty działają, bounties też. W sumie tylko w taki sposób gram i mam z tego frajdę. Jest i nagroda, a za nią przy odrobinie szczęścia nawet legenda poleci.
a z ocenami takiego path of exile to tez sami narzekacze wyskoczyli... na jedyne 8,9
http://www.metacritic.com/game/pc/path-of-exile
wiadomo, nieistotne, zadowoleni nawet nie ocenali.