komentarze
NariuszynZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Nariuszyn2013.11.25, 22:29
26#1
Problemów ciąg dalszy ;)
cyferluuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cyferluu2013.11.25, 22:38
16#2
ciekawe ilu z tych inżynierów w MS wie gdzie leży Polska na mapie...skoro nie wiedzą jakich standardów używa cała Europa. lol
rpdshrZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rpdshr2013.11.25, 22:50
-11#3
Jak zwykle błędy w tekście, bo sprawdzić się redaktorom nie chciało przed wysłaniem...

a tak btw. w Ameryce jest używany standard NTSC, a nie SECAM - ten pozostał w użytku tylko jeszcze w jakichś Angolach i innych postsocjalistycznych krajach

o! poprawili ;p
sigmundZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sigmund2013.11.25, 23:02
Ale co w tym zaskakującego? Przecież jak Microsoft robił tę swoją śmieszną prezentację, to było widać, że zaprojektowali XBO nie tylko tak, żeby wyglądał jak magnetowid, ale też pełnił niejako jego funckję... Prawie nie mówili o grach wtedy (a nie, fish AI...), jak już to właśnie jako połączenie telewizji z Xboxem, ale głownie dla Hamburgerożerców i takie te ich fantasy ligi NFL itd. Po co na siłę oglądać telewizję przez niego, to chyba zrozumiem tylko, jak ktoś ma jedno wejście HDMI w telewizorze i mu się nie chce tańczyć z kablami.
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2013.11.25, 23:10
-17#5
Wydaje mi się że sprawa jest wymyślona. Bo to zupełnie nielogiczne co autor napisał. Jakby telewizor musiał mieć dokładnie takie same odtwarzanie jak źródłowe dane to nic by się na nim nie dało odtworzyć.

Filmy odtwarzane są 24 Hz lub 29 Hz w zależności od kodowania
Telewizja w Europie 25 Hz
Telewizja w USA 30 Hz
Gry komputerowe mogą mieć sto różnych prędkości w zależności od tytułu

Ekrany telewizorów mogą mieć 100Hz, 200Hz co nie jest naturalnym mnożnikiem żadnej z wartości. Gdyby wymyślona przez autora 'wpadka' była prawdziwa to w USA nie dałoby się oglądać telewizji ponieważ 100Hz panel nie jest całkowitym mnożnikiem 30hz sygnału TV. Producenci musieliby na rynku TV sprzedawać telewizory 90Hz lub 120Hz zamiast standardowych 100Hz. A przecież takich nie ma

News z dup... takie sprawy były ważne w przeszłości gdy były telewizory analogowe NTSC lub PAL. Tam sygnał był wyświetlany 1 do 1 pomiędzy sygnałem źródłowym a odświeżaniem kineskopu. Ale to było 10 lat temu :)
Marduk666Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Marduk6662013.11.25, 23:15
KazH @ 2013.11.25 23:10  Post: 704181
Wydaje mi się że sprawa jest wymyślona. Bo to zupełnie nielogiczne co autor napisał. Jakby telewizor musiał mieć dokładnie takie same odtwarzanie jak źródłowe dane to nic by się na nim nie dało odtworzyć.

Filmy odtwarzane są 24 Hz lub 29 Hz w zależności od kodowania
Telewizja w Europie 25 Hz
Telewizja w USA 30 Hz
Gry komputerowe mogą mieć sto różnych prędkości w zależności od tytułu

Ekrany telewizorów mogą mieć 100Hz, 200Hz co nie jest naturalnym mnożnikiem żadnej z wartości. Gdyby wymyślona przez autora 'wpadka' była prawdziwa to w USA nie dałoby się oglądać telewizji ponieważ 100Hz panel nie jest całkowitym mnożnikiem 30hz sygnału TV. Producenci musieliby na rynku TV sprzedawać telewizory 90Hz lub 120Hz zamiast standardowych 100Hz. A przecież takich nie ma

News z dup...

Ale autorowi nie chodzi o telewizor o.O
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2013.11.25, 23:20
-9#7
Marduk666 @ 2013.11.25 23:15  Post: 704182
KazH @ 2013.11.25 23:10  Post: 704181
Wydaje mi się że sprawa jest wymyślona. Bo to zupełnie nielogiczne co autor napisał. Jakby telewizor musiał mieć dokładnie takie same odtwarzanie jak źródłowe dane to nic by się na nim nie dało odtworzyć.

Filmy odtwarzane są 24 Hz lub 29 Hz w zależności od kodowania
Telewizja w Europie 25 Hz
Telewizja w USA 30 Hz
Gry komputerowe mogą mieć sto różnych prędkości w zależności od tytułu

Ekrany telewizorów mogą mieć 100Hz, 200Hz co nie jest naturalnym mnożnikiem żadnej z wartości. Gdyby wymyślona przez autora 'wpadka' była prawdziwa to w USA nie dałoby się oglądać telewizji ponieważ 100Hz panel nie jest całkowitym mnożnikiem 30hz sygnału TV. Producenci musieliby na rynku TV sprzedawać telewizory 90Hz lub 120Hz zamiast standardowych 100Hz. A przecież takich nie ma

News z dup...

Ale autorowi nie chodzi o telewizor o.O


Autor pisze o NTSC 60hz oraz PAL 50Hz. Czyli o czasach telewizorów CRT. To nie ma żadnego związku z cyfrowymi telewizorami które mają panele 100, 200, 400Hz. Te panele nie odzwierciedlają 1 do 1 źródła sygnału ale mają własne procesory które przekształcają obraz 24, 25, 30, 50, 60 na sygnał 100hz który nie jest mnożnikiem całkowitym większości sygnałów źródłowych. Popatrz na dowolny telewizor LCD ile ma opcji typu motion plus itp. te panele aktywnie przetwarzają sygnał źródłowy i nikt przez ostatnie 10 lat nie narzekał poza małą grupą osób która chciała powrotu CRT
cichy45Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cichy452013.11.25, 23:38
@UP

Taaa, TV mają panele 400Hz a monitory 'dla graczy' tylko 120 :)

Te magiczne 400Hz uzyskuje się przez tworzenie pośrednich klatek,tak aby ulubiony serial wyglądał bardziej płynnie. I te 400Hz ma się do częstotliwości z jaką działa matryca jak piernik do wiatraka.
franiu222Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
franiu2222013.11.25, 23:50
16#9
Dla tych dla którzy myślą że problemu nie ma.
Do xboxa trafia obraz w 50hz a do telewizora musi wysyłać w 60 bo całe menu xboxa działa w 60, a jak dobrze wiadomo menu xboxa CAŁY CZAS można aktywować niezależnie co robimy. Chodzi o to że xbox musi wyświetlić 50 klatek z TV na 60 klatkach dla telewizora co powoduje że aby zrekompensować różnice co 6 klatek są duplikowane(dane z newsa). Problemem nie są telewizory gdyż one nie mają problemu z takimi częstotliwościami tylko to że obraz z telewizji jest ciągle nadawany w 50HZ oraz brak opcji wyświetlania menu xboxa w 50hz. A się napisałem ;) Chyba sie nie myle
AlgirdasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Algirdas2013.11.25, 23:55
-18#10
Zastanawiające, większość telewizorów ma wybór opcji w zakresie Hz, przykładowo SAMSUNG obługuje 1080p 50 i 60Hz, w czym problem aby w telewizorze ustawić stosowny standard?
Do tego jeżeli ten problem jest tak powazny to czemu mój odtwarzacz BD pozwala oglądać filmy w standardzie NTSC na europejskiej wersji telewizora?
Żarty czy głupota?
AlgirdasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Algirdas2013.11.25, 23:56
-10#11
franiu222 @ 2013.11.25 23:50  Post: 704190
Dla tych dla którzy myślą że problemu nie ma.
Do xboxa trafia obraz w 50hz a do telewizora musi wysyłać w 60 bo całe menu xboxa działa w 60, a jak dobrze wiadomo menu xboxa CAŁY CZAS można aktywować niezależnie co robimy. Chodzi o to że xbox musi wyświetlić 50 klatek z TV na 60 klatkach dla telewizora co powoduje że aby zrekompensować różnice co 6 klatek są duplikowane(dane z newsa). Problemem nie są telewizory gdyż one nie mają problemu z takimi częstotliwościami tylko to że obraz z telewizji jest ciągle nadawany w 50HZ oraz brak opcji wyświetlania menu xboxa w 50hz. A się napisałem ;) Chyba sie nie myle

Mylisz się...
dapeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dape2013.11.26, 00:34
Algirdas @ 2013.11.25 23:55  Post: 704191
Zastanawiające, większość telewizorów ma wybór opcji w zakresie Hz, przykładowo SAMSUNG obługuje 1080p 50 i 60Hz, w czym problem aby w telewizorze ustawić stosowny standard?
Do tego jeżeli ten problem jest tak powazny to czemu mój odtwarzacz BD pozwala oglądać filmy w standardzie NTSC na europejskiej wersji telewizora?
Żarty czy głupota?


Może przeczytaj newsa raz jeszcze ? A potem jeszcze 5... może wystarczy. Jak nie poproś kogoś żeby Ci przekleił stosowny fragment o przełączaniu.
denesmetZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
denesmet2013.11.26, 00:56
Algirdas @ 2013.11.25 23:55  Post: 704191
Zastanawiające, większość telewizorów ma wybór opcji w zakresie Hz, przykładowo SAMSUNG obługuje 1080p 50 i 60Hz, w czym problem aby w telewizorze ustawić stosowny standard?
Do tego jeżeli ten problem jest tak powazny to czemu mój odtwarzacz BD pozwala oglądać filmy w standardzie NTSC na europejskiej wersji telewizora?
Żarty czy głupota?

To nie jest problem telewizora. Sygnał TV (z anteny czy kabla) jest odbierany przez dekoder w 50Hz i przesyłany do XBO w 50Hz a XBO musi wysłać do telewizora 60Hz więc tworzy brakujące klatki przez duplikację niektórych (co 6).
sevaeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sevae2013.11.26, 01:06
KazH @ 2013.11.25 23:10  Post: 704181
Wydaje mi się że sprawa jest wymyślona. Bo to zupełnie nielogiczne co autor napisał. Jakby telewizor musiał mieć dokładnie takie same odtwarzanie jak źródłowe dane to nic by się na nim nie dało odtworzyć.

Filmy odtwarzane są 24 Hz lub 29 Hz w zależności od kodowania
Telewizja w Europie 25 Hz
Telewizja w USA 30 Hz
Gry komputerowe mogą mieć sto różnych prędkości w zależności od tytułu

Ekrany telewizorów mogą mieć 100Hz, 200Hz co nie jest naturalnym mnożnikiem żadnej z wartości. Gdyby wymyślona przez autora 'wpadka' była prawdziwa to w USA nie dałoby się oglądać telewizji ponieważ 100Hz panel nie jest całkowitym mnożnikiem 30hz sygnału TV. Producenci musieliby na rynku TV sprzedawać telewizory 90Hz lub 120Hz zamiast standardowych 100Hz. A przecież takich nie ma

News z dup... takie sprawy były ważne w przeszłości gdy były telewizory analogowe NTSC lub PAL. Tam sygnał był wyświetlany 1 do 1 pomiędzy sygnałem źródłowym a odświeżaniem kineskopu. Ale to było 10 lat temu :)

Ale to Xbox już wysyła zduplikowaną klatkę bo jego menu wciąż działa i działa w 60Hz. I żeby wyświetlać jednocześnie i TV i menu konsoli musi duplikować klatkę dla TV 50Hz (nawet jak obraz z dekodera jest na full screen to menu w 60Hz wciąż działa). Tak to rozumiem.
smietansZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
smietans2013.11.26, 07:15
powinni wymienic konsole !!!! :D a co nie stac ich. w sumie uzytkownik z Europy dostaje niesprawny calkowicie sprzet, i moze rzadac wymiany na nowy bez wad lub zwrot gotowki :!!!! wiec Ci co maja tez ogladac u nas tv, radze odddac i zarzadac zwrot kasy i poczekac az rozwiaza problem w nowszych wydaniach albo kupic ps4.
amaxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
amax2013.11.26, 07:53
Ms się pogrąża..
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2013.11.26, 09:02
-7#17
sevae @ 2013.11.26 01:06  Post: 704195
KazH @ 2013.11.25 23:10  Post: 704181
Wydaje mi się że sprawa jest wymyślona. Bo to zupełnie nielogiczne co autor napisał. Jakby telewizor musiał mieć dokładnie takie same odtwarzanie jak źródłowe dane to nic by się na nim nie dało odtworzyć.

Filmy odtwarzane są 24 Hz lub 29 Hz w zależności od kodowania
Telewizja w Europie 25 Hz
Telewizja w USA 30 Hz
Gry komputerowe mogą mieć sto różnych prędkości w zależności od tytułu

Ekrany telewizorów mogą mieć 100Hz, 200Hz co nie jest naturalnym mnożnikiem żadnej z wartości. Gdyby wymyślona przez autora 'wpadka' była prawdziwa to w USA nie dałoby się oglądać telewizji ponieważ 100Hz panel nie jest całkowitym mnożnikiem 30hz sygnału TV. Producenci musieliby na rynku TV sprzedawać telewizory 90Hz lub 120Hz zamiast standardowych 100Hz. A przecież takich nie ma

News z dup... takie sprawy były ważne w przeszłości gdy były telewizory analogowe NTSC lub PAL. Tam sygnał był wyświetlany 1 do 1 pomiędzy sygnałem źródłowym a odświeżaniem kineskopu. Ale to było 10 lat temu :)

Ale to Xbox już wysyła zduplikowaną klatkę bo jego menu wciąż działa i działa w 60Hz. I żeby wyświetlać jednocześnie i TV i menu konsoli musi duplikować klatkę dla TV 50Hz (nawet jak obraz z dekodera jest na full screen to menu w 60Hz wciąż działa). Tak to rozumiem.


Wątpię w to co jest tu napisane. Mam telewizor 100Hz i podpinałem do niego źródła sygnału od 15Hz do 60Hz i nigdy nie miałem żadnego problemu. Zresztą bezmyślność całego tego artykułu najlepiej pokazuje dowolny komputer PC.

Każda gra na PC może renderować dowolną ilość klatek w zależności od wydajności. Niekiedy gra ma 30fps, innym razem 40, 45, 55, 60fps. Wartość ta się zmienia w czasie gry. Sygnał generowany do TV jest 60 fps. A więc mamy masę dublowania klatek i to zupełnie losowo. Czasami się dubluje ich więcej, czasami mniej. Bo na wejściu jest zmienna ilość klatek a na wyjściu karty graficznej musi być stałe 60fps jako sygnał na HDMI. A jednak przez ostatnie 10 lat nie widziałem żadnego narzekania na to że się nie da grać na PC bo klatki się dublują. Każdy ma włączoną synchronizację i karta duplikuje klatki

Gdyby wizja Piotra Gontarczyka miała cokolwiek wspólnego z rzeczywistością to nie dałoby się podłączyć żadnego komputera do telewizora jeżeli ten PC nie miałby stałych 60fps. A jak wiadomo nikomu na PC to nie przeszkadza że ma 40fpsm 50fps, 55fps... pomimo dublowania klatek w sygnale które tak przeraziło autora.

Następny Onetowy artykuł powinien mieć tytuł: 'poważna wpadka komputerów PC odkryto że nie każdy PC generuje 60fps w grach'
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2013.11.26, 09:11
-6#18
sevae @ 2013.11.26 01:06  Post: 704195
KazH @ 2013.11.25 23:10  Post: 704181
Wydaje mi się że sprawa jest wymyślona. Bo to zupełnie nielogiczne co autor napisał. Jakby telewizor musiał mieć dokładnie takie same odtwarzanie jak źródłowe dane to nic by się na nim nie dało odtworzyć.

Filmy odtwarzane są 24 Hz lub 29 Hz w zależności od kodowania
Telewizja w Europie 25 Hz
Telewizja w USA 30 Hz
Gry komputerowe mogą mieć sto różnych prędkości w zależności od tytułu

Ekrany telewizorów mogą mieć 100Hz, 200Hz co nie jest naturalnym mnożnikiem żadnej z wartości. Gdyby wymyślona przez autora 'wpadka' była prawdziwa to w USA nie dałoby się oglądać telewizji ponieważ 100Hz panel nie jest całkowitym mnożnikiem 30hz sygnału TV. Producenci musieliby na rynku TV sprzedawać telewizory 90Hz lub 120Hz zamiast standardowych 100Hz. A przecież takich nie ma

News z dup... takie sprawy były ważne w przeszłości gdy były telewizory analogowe NTSC lub PAL. Tam sygnał był wyświetlany 1 do 1 pomiędzy sygnałem źródłowym a odświeżaniem kineskopu. Ale to było 10 lat temu :)

Ale to Xbox już wysyła zduplikowaną klatkę bo jego menu wciąż działa i działa w 60Hz. I żeby wyświetlać jednocześnie i TV i menu konsoli musi duplikować klatkę dla TV 50Hz (nawet jak obraz z dekodera jest na full screen to menu w 60Hz wciąż działa). Tak to rozumiem.


Każdy komputer PC działa tak samo. Jak myślisz co robi karta graficzna jak masz w grze 50fps zamiast 60fps? Dokładnie to samo co Xbox - dubluje co 6-tą klatkę tak by sygnał wychodzący przez HDMI miał 60fps. Jak masz w grze 40fps to dublowania jest jeszcze więcej. Czy kiedyś przeszkadzało ci to że 99% komputerów nie jest w stanie wygenerować stabilnego 60fps w grach i następuje dublowanie klatek w sygnale?

GPU w grach generuje zmienną ilość klatek, Sygnał HDMI ma stałe 60fps. Brakujące klatki są dublowane na każdym komputerze PC. Od kiedy powstała pierwsza gra 3D na pecetach która miała mniejszą ilość klatek na sekundę niż 60. Czy komuś przeszkadza gdy ma w grze 50fps zamiast stabilnego 60fps? Bo przecież mu się klatki dublują. Chyba jeszcze nie powstał taki komputer PC który w każdej grze ma stabilne 60fps by układ graficzny mógł wyświetlać klatki 1 do 1 :)

Warto czasami zainteresować się tym jak działa każdy komputer PC. Jak się zna podstawy działania PC-ta to dublowanie klatek przestaje być straszne. Bo tak działa każda karta graficzna na PC.
ArturJakZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ArturJak2013.11.26, 09:38
Ludzie, problem polega na tym, że XBox konwertuje sygnał 50 Hz na 60 Hz i robi to źle! Rzeczywiście, nie ma problemu z płynną konwersją, wszystkie telewizory robią to dobrze, ale XBox nie! To konsola odbiera sygnał 50 Hz a wysyła 60 Hz i coś ma skopane, więc są zacięcia. Konsola jest włączona między źródło sygnału TV a telewizor i modyfikuje odbierany przez TV sygnał. Z problemami.
om3gaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
om3ga2013.11.26, 09:38
' Microsoft admits disk drive glitch is killing some Xbox One consoles '
:E

Zaloguj się, by móc komentować