komentarze
AvengerGTZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AvengerGT2015.12.16, 01:05
BlindObserver @ 2015.12.16 00:45  Post: 934369

Tu jest taka kwestia, że ja nie wiem ile osób miało ją przede mną, bo jak to sprawdzę? Szczególnie, gdy kupuję już za te około 100 zł. Jeśli pożyczę znajomym, to też twórca nic z tego nie ma. Nie mówię, że to coś tragicznego, bo takie mamy możliwości i prawo, ale gdy czytam ludzi jadących na używkach, jak to oni wspierają branżę, to zawsze pojawia się uśmiech politowania.

Rozumiem, że dla Ciebie pożyczenie od znajomego=kupno używki, a według mnie to nie jest to samo. Cały czas chodzi mi o to, że z tego kupna twórca coś jednak ma. Pal licho z którego obiegu, bo ta kopia została nabyta tylko dlatego, że można ją odsprzedać - w przeciwnym wypadku nadal stałaby na półce w sklepie. Zawsze lepiej kupić używkę i przyczynić się do obrotu na rynku wtórnym, niż pożyczyć od kumpla, bo z tego ostatniego rzeczywiście nic nie wynika, no chyba że się jakieś dlc chociaż kupi.
nietopyrzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
nietopyrz2015.12.16, 04:40
AvengerGT @ 2015.12.16 01:05  Post: 934372
BlindObserver @ 2015.12.16 00:45  Post: 934369

Tu jest taka kwestia, że ja nie wiem ile osób miało ją przede mną, bo jak to sprawdzę? Szczególnie, gdy kupuję już za te około 100 zł. Jeśli pożyczę znajomym, to też twórca nic z tego nie ma. Nie mówię, że to coś tragicznego, bo takie mamy możliwości i prawo, ale gdy czytam ludzi jadących na używkach, jak to oni wspierają branżę, to zawsze pojawia się uśmiech politowania.

Rozumiem, że dla Ciebie pożyczenie od znajomego=kupno używki, a według mnie to nie jest to samo. Cały czas chodzi mi o to, że z tego kupna twórca coś jednak ma. Pal licho z którego obiegu, bo ta kopia została nabyta tylko dlatego, że można ją odsprzedać - w przeciwnym wypadku nadal stałaby na półce w sklepie. Zawsze lepiej kupić używkę i przyczynić się do obrotu na rynku wtórnym, niż pożyczyć od kumpla, bo z tego ostatniego rzeczywiście nic nie wynika, no chyba że się jakieś dlc chociaż kupi.
Nie sposób odmówić Ci logicznego toku rozumowania, ale idąc dalej tym tropem... Pirat dystrybutor też inwestuje w pierwszą kopię gry, więc jednak twórca coś ma.

Problem dla dystrybutora lub inwestora z omawianą formą obiegu, jest taki, że do końca nie wie jakiej sprzedaży może się spodziewać. Gdyby korpo spełniały obietnice... Gry elektroniczne miały być przecież znacznie tańsze od pudełkowych, a okazało się, że w rezultacie są droższe i przypisywane do konkretnych kont, czyli zwiększone zyski znowu kosztem klienta.
BlindObserverZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Członek redakcjiBlindObserver2015.12.16, 11:21
AvengerGT @ 2015.12.16 01:05  Post: 934372

Rozumiem, że dla Ciebie pożyczenie od znajomego=kupno używki, a według mnie to nie jest to samo. Cały czas chodzi mi o to, że z tego kupna twórca coś jednak ma. Pal licho z którego obiegu, bo ta kopia została nabyta tylko dlatego, że można ją odsprzedać - w przeciwnym wypadku nadal stałaby na półce w sklepie. Zawsze lepiej kupić używkę i przyczynić się do obrotu na rynku wtórnym, niż pożyczyć od kumpla, bo z tego ostatniego rzeczywiście nic nie wynika, no chyba że się jakieś dlc chociaż kupi.


Ma tylko tyle, ile zapłaci pierwszy klient. Jak tę samą kopię kupi potem 5 osób, oznacza tylko tyle, że cztery z nich według wydawcy zagrały za darmo. Dla tego konkretnego twórcy/wydawcy ten generowany obrót ma zerowe znaczenie w zasadzie. Patrząc na to z takiej perspektywy, wiele się to od pożyczenia nie różni. Inna sprawa, że można na to spojrzeć też szerzej, biorąc pod uwagę branżę ogólnie. Ktoś kto kupuje gry na premierę chcąc je szybko sprzedać, dzięki rynkowi wtórnemu odzyska siano na ewentualny kolejny zakup innej gry. Kwestia tego, czy to się wszystkim podoba. Pamiętam, jak Guillaume de Fondaumiere z Quantic Dream płakał, że Heavy Rain kupiło 2 mln osób, a zagrało 3 mln (teraz to pewnie będzie dużo więcej oczywiście). Ja nie jestem wrogiem drugiego obiegu, ale też w przypadku gier nie widzę jakichś szczególnych zalet, dla tych, którzy te gry tworzą.


@nietopyrz
Gry cyfrowe na konsolach nie mogą być tańsze, bo masz w zasadzie monopol na ich sprzedaż (choć kilka gier cyfrowych można kupić na Amazonie jeszcze) w PSS i Xbox Store, ale też dlatego, że mogłoby to spowodować uwalenie sprzedaży pudełkowej. To z kolei nie spodobałoby się dużym sklepom. Pamiętasz pewnie, jak zachował się GameStop na wieść, że Microsoft zamierza wprowadzić blokadę używek i przypisywanie do konta? Zaczęli straszyć, że będą mieli w tyłku XONE i skupią się na PS4. Tak robiło wiele innych sklepów. Nadal wersje pudełkowe są jednak popularniejsze niż cyfra na konsolach (choć się to powoli zmienia) i jak długo tak będzie i będzie trzymany monopol, tak długo ceny będą z dupy.
LegilegZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Legileg2015.12.17, 20:34
BlindObserver @ 2015.12.16 11:21  Post: 934489

Ma tylko tyle, ile zapłaci pierwszy klient. Jak tę samą kopię kupi potem 5 osób, oznacza tylko tyle, że cztery z nich według wydawcy zagrały za darmo. Dla tego konkretnego twórcy/wydawcy ten generowany obrót ma zerowe znaczenie w zasadzie. Patrząc na to z takiej perspektywy, wiele się to od pożyczenia nie różni. Inna sprawa, że można na to spojrzeć też szerzej, biorąc pod uwagę branżę ogólnie. Ktoś kto kupuje gry na premierę chcąc je szybko sprzedać, dzięki rynkowi wtórnemu odzyska siano na ewentualny kolejny zakup innej gry. Kwestia tego, czy to się wszystkim podoba. Pamiętam, jak Guillaume de Fondaumiere z Quantic Dream płakał, że Heavy Rain kupiło 2 mln osób, a zagrało 3 mln (teraz to pewnie będzie dużo więcej oczywiście). Ja nie jestem wrogiem drugiego obiegu, ale też w przypadku gier nie widzę jakichś szczególnych zalet, dla tych, którzy te gry tworzą.


Ale co z tego, że twórca nie zarobi? Twórcy samochodów też nie zarabiają na handlu starymi autami, developer mieszkania też nie zarabia, gdy jego właściciel chce go sprzedać. Zresztą olać domy i samochody - mogę kupić płytę z filmem, a potem ją pożyczyć, albo sprzedać. Dokładnie tak samo z muzyką. Nikt z filmowców i muzyków nie płacze, bo od zalania dziejów zawsze nielegalne było tylko powielanie oryginalnej kopii. Dopóki jej nie powielasz, to możesz ją sprzedać, oddać w prezencie, a nawet zjeść. Wszystko w majestacie prawa. Na konsolach jest dokładnie tak samo.

Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest PC, na którym powielanie danych jest tak proste i popularne, że twórcy (aby nie dać się okradać) musieli zmienić model dystrybucji tworząc z gier dziwną formę 'usługi', w ramach której gra właściwie nie jest sprzedawana, ale bezzwrotnie wypożyczana. W zamian za tą przedziwną patologię oferują niższe ceny.
KazubinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kazubin2015.12.19, 13:09
Programy to nie kilo kiełbasy, film itd. PC nie jest wyjątkiem, bo i w przypadku własności cyfrowej Sony/MS nie wolno ci odsprzedać, ani udostępniać konta w sposób niezgodny z licencją.
KenigerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Keniger2015.12.26, 16:53
12 odcinek z cyklu gramy z głową.

Sty. 15: PS4 (1550), + GTA V (230zł), PS+ (186) (1966zł)
Lut. 15: + Dying Light (209zł), - GTA V (160zł) (2015zł)
Mar. 15: - Dying Light (150zł), + Bloodborne (239zł) (2104zł)
Kwi. 15: - Bloodborne (175zł), + Order 1886 (165zł) (2094ZŁ)
Maj. 15: - Order 1886 (95zł), + Wiedźmin 3: Dziki Gon (199) (2198zł)
Cze. 15: - Wiedźmin 3: Dziki Gon (150zł) + Batman Arkham Knight (220zł) (2268zł)
Lip. 15: - Batman Arkham Knight (150zł) + Destiny (120zł) (2238zł)
Sie. 15: + Driveclub (100 zł) + Helldivers Earth Definitive Edition (169) (2607zł)
Wrz. 15: + MGS V The Phantom Pain (215zł) (2822zł)
Paź. 15: + Mad Max (200zł) (3022zł)
Lis. 15: - Mad Max (120 zł) + Need for Speed (220 zł) (3122zł)
Paź. 15: - Need for Speed (175) + Until Dawn (120) (3067zł)

Biblioteka (gry nie odsprzedane do multi): Driveclub, Destiny, MGS V, Helldivers...

Ograne tytuły: GTA V, Dying Light, Bloodborne, Order 1886, Wiedźmin 3: Dziki Gon, Batman Arkham Knight, Destiny, Driveclub, Helldivers EDE, MGS V The PP, Mad Max, Need for Speed...

Jak widać rok był udany i każdego miesiąca mogliśmy ograć porządny tytuł AAA a nie zabrakło też i dobrych gier w PS+. Roczny wydatek zamknął się w kwocie około 3000zł (Until Dawn odsprzedamy w styczniu) co przełożyło się na ogranie 13 dużych i najpopularniejszych gier w 2015r.

Jak zapowiada się rok 2016? Tu zdecydowanie kandydatem do gry roku jest Uncharted 4. Przewiduję że gra będzie masakratorem graficznym z dojrzałą fabułą o iście filmowym rozmachu a przy tym z wciągającym multi nie ustępującym temu z The Last of Us. Ale... jeśli otwarty świat w Horizon będzie tak wciągający a fabuła wsparta autentycznymi barwnymi charakterami jak w Red Dead Redemption...uuuuuuuuuu.... Ale czy ta gra faktycznie wyjdzie w 2016r.? Oby tych samych wątpliwości nie było w przypadku The Last Guardian który może również zaznaczyć swoją obecność klimatem i interakcją przebijając tym poziomem Journey.

Biblioteka PS+:

Styczeń https://www.youtube.com/watch?v=ulpePYcomR4
Luty https://www.youtube.com/watch?v=OytnX49BG9o
Marzec https://www.youtube.com/watch?v=FJ8hRsMpaJ8
Kwiecień https://www.youtube.com/watch?v=BTa6QwGeYJk
Maj:... https://m.youtube.com/watch?v=1v57ow3NkBs
Czerwiec https://www.youtube.com/watch?v=DlgRabDiuUM
lipiec... https://m.youtube.com/watch?v=BDX0B0-D6is
Sierpień ...https://m.youtube.com/watch?v=U90KYbQXkVE
Wrzesień...https://m.youtube.com/watch?v=E7g7dZFGHxA
Październik... https://www.youtube.com/watch?v=NtI4-Spr4F
Listopad... https://www.youtube.com/watch?v=dBdz9UjBXwQ
Gru...: https://www.youtube.com/watch?v=4AL5QyN7ou4
amb00Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
amb002016.01.04, 20:59
focus @ 2015.12.13 19:22  Post: 933478
amb00 @ 2015.12.13 19:14  Post: 933473
Kiedy modernizujecie testowe komputery?

Propozycje odnośnie modernizacji najtańszego zestawu pojawią się niebawem. Droższy zestaw jeszcze się 'nie zwrócił'. A najdroższy nigdy nie będzie modernizowany - jest o tym wszystko w materiale.

No i co z tą modernizacją?
*Konto usunięte*2016.01.29, 18:52
Porzuciliście ten artykuł?
ertbZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ertb2016.02.01, 22:23
Moich kilka spostrzeżeń, pytań
'Konsole mają problemy z oszczędzaniem energii w spoczynku, głównie z powodu ukrytej aktywności w tle. Wyjątkowym jej marnotrawcą jest zewnętrzny zasilacz Xboxa One, który nawet wtedy, gdy konsola jest wyłączona, pobiera 3–11 W i w którym nieustannie pracuje wentylator (na szczęście bardzo cichy).'
strona 11 i
'Największa skaza na kulturze pracy Xboksa ujawnia się, kiedy konsola jest wyłączona. Tak – zewnętrzny zasilacz Xboksa i chłodzący go wentylator pracują zawsze, kiedy konsola jest podłączona do gniazdka. Xbox po wyłączeniu za pomocą przycisku lub menu konsoli przechodzi w stan uśpienia, w którym może pobierać aktualizacje oprogramowania lub gier albo kontynuować rozpoczęte instalacje gier rozprowadzanych przez internet. To bardzo wygodne, kiedy instalujemy coś nowego. Jednak konsola czasem zaczyna w środku nocy pobierać jakąś mało istotną aktualizację, a wtedy nawet pracujący dysk twardy jest wyraźnie słyszalny dla osoby przebywającej w tym samym pomieszczeniu.'
strona 15... da się to wyłączyć. Minusem będzie m.in. brak aktualizacji w tle czy brak możliwości głosowego włączania.
https://www.youtube.com/watch?v=FWxMB5FjGy...tu.be&t=55s
'Obie konsole umożliwiają też pobieranie gier z internetu w czasie, gdy konsola jest wyłączona. Oczywiście, można tę funkcję zablokować. PlayStation 4 potrzebuje w takim stanie około 60 W, a Xbox One – około 20 W.'
Zastanawia mnie, co tyle pobiera na PS4 biorąc jeszcze pod uwagę to, że posiada do tego wbudowanego ARM-a:
'PS4 includes a secondary ARM processor (with separate 256 MiB of RAM) to assist with background functions and OS features.'
https://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_..._specifications
'It also includes secondary custom chips that handle tasks associated with downloading, uploading, and social gameplay.[48][49] These tasks can be handled seamlessly in the background during gameplay or while the system is in sleep mode.'
https://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_..._specifications
Na moje, one nie pobierają aż tyle.

Następna kwestia, to ceny opłat abonamentów:
'PlayStation Plus - 195 zł
Xbox Live Gold - 230 zł'

To zapewne ceny MSRP, jednak jaki jest cel artykułu jak nie również informacyjny? Powinniście wspomnieć, że PS Plus można kupić za 180zł (ceneo), a Xbox live 160zł (ceneo; mam na względzie 'pudełka', nie automaty, klucze), na allegro jeszcze mniej.
AvitrZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Avitr2016.04.04, 21:25
Na ekranie podłączonym do najsłabszej maszyny niekiedy było widać charakterystyczne wyostrzanie się tekstur z czasem, znane graczom Rage.

Ten Id Tech 6 wygląda mi na zmodyfikowany iDT5. Za mały przeskok jakości grafiki względem Wolfenstein / Evil Within żeby to był całkiem nowy engine.
RemedyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Remedy2016.04.05, 00:26
'pojawi się runa demona', 'przybyła runa demona'

:E
petertechZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
petertech2016.04.05, 01:51
Ciekawe co będzie chodziło lepiej nowy Doom czy ładowanie 1771 komentarzy xD To zaczyna, a raczej już mija się z celem. Za dużo z osobnych tematów stary doom, nowy doom czy i co dopracowali/nie dopracowali twórcy trafia do tematu ogólnego, który w kontekście konsole kontra PC nie ma znaczenia (chyba, że będą tutaj różnice...).
Przy okazji, testujecie niektóre gry w serii artów o kartach graficznych, ale nie wszystkie gry trafiają do samych recenzji. Moglibyście je wrzucać chociażby do krótkich testów jak 'StarCraft II: Legacy of the Void – krótka recenzja'. A, że nie testujecie gier 'zawodowo', to może pozwolicie sobie na więcej luzu, mniej sztampowe, typowe recenzje jak z dużych portali.
Pewnie sam Doom doczeka się u was pełnej recenzji, więc oby była dogłębna. Od tego czy i co poprawiono w silniku w stosunku do poprzednich gier, co mamy nowego w gatunku/ogólnie obecnych gier (czy doom miażdży konkurencję :E), historia/nawiązania do serii, co było/czego nie ma w samym Doomie i ogólnie jako FPS/FPS do multi. Chyba bez młodzieńczych umysłów Carmacka, Romero i reszty to nie będzie to samo.
A po id Software jako producencie i Bethesdzie wydawcy i tym jak dzisiaj wygląda QL mam wątpliwości. Q4 długo w MP nie pociągnął, tryb dla jednego gracza niezły/taki sobie, ale bez szaleństw. Podobnie Enemy Territory: Quake Wars, ogólnie znane tytuły/marki id Soft mają zbyt krótki okres życia, za mało wnoszą. Oczywiście są to takie tytuły i firmy odpowiedzialne za produkcję, że wpadki na miarę Aliens: Colonial Marines nie będzie, ale jednak wolę trochę odczekać.
letsgochampZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
letsgochamp2016.04.05, 07:46
W betę grałem dwa dni temu. Raz ! Nie była wciągająca więc wyłaczyłem. Dziś próbuję uruchomić i błąd uruchamiania gry. Katalog z grą skurczył się z ponad 10GB do 111MB !
WTF ?!
konkuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
konku2016.04.05, 10:27
Na PS na pierwszy rzut oka widać agresywniejsze filtrowanie/słabszą jakość tekstur w Doom. A ktoś tam pisał, że grafika z czasem podobno będzie coraz lepsza na konsoli niż na PC 'bo się naucza wykorzystywać, bo doświadczenie, bo to, bo śmo...' ;-)
skorpienZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skorpien2016.04.05, 13:51
letsgochamp @ 2016.04.05 07:46  Post: 962660
W betę grałem dwa dni temu. Raz ! Nie była wciągająca więc wyłaczyłem. Dziś próbuję uruchomić i błąd uruchamiania gry. Katalog z grą skurczył się z ponad 10GB do 111MB !
WTF ?!


Beta się skończyła, była zaplanowana tylko na weekend.
letsgochampZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
letsgochamp2016.04.05, 14:05
skorpien @ 2016.04.05 13:51  Post: 962734
letsgochamp @ 2016.04.05 07:46  Post: 962660
W betę grałem dwa dni temu. Raz ! Nie była wciągająca więc wyłaczyłem. Dziś próbuję uruchomić i błąd uruchamiania gry. Katalog z grą skurczył się z ponad 10GB do 111MB !
WTF ?!


Beta się skończyła, była zaplanowana tylko na weekend.


Dzieki za info ! Nie wiedziałem !
amb00Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
amb002016.04.05, 15:50
Kiedy modernizujecie PCta za 2k?
ropsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rops2016.04.05, 16:19
Fajnie, że reaktywowaliście tę serię. Jestem pod wrażeniem Quantum Break, solidne 30 fps - trochę trików, ale biorąc pod uwagę co siedzi w środku (w xboksie) to naprawdę robi wrażenie.

Liczę, że zrobicie Dark Souls 3, z tego co na razie widziałem to na konsolach jest masakra, w szczególności na XO (nie tylko spadki, ale i frametime).

Mam do was prośbę, słyszałem, że podobno jak PS4 czy XO zmniejszymy w ustawieniach konsoli rozdzielczość wyświetlania na 720 to nawet jeśli gra była robiona na FHD to chodzi właśnie w 720p na dodatek płynniej (kto inny znowu twierdzi, że gry są liczone w FHD i skalowane w dół do HD). Test jest krótki, warto by to sprawdzić.
PlumZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Plum2016.04.05, 17:21
ertb @ 2016.02.01 22:23  Post: 946464
Moich kilka spostrzeżeń, pytań
'Konsole mają problemy z oszczędzaniem energii w spoczynku, głównie z powodu ukrytej aktywności w tle. Wyjątkowym jej marnotrawcą jest zewnętrzny zasilacz Xboxa One, który nawet wtedy, gdy konsola jest wyłączona, pobiera 3–11 W i w którym nieustannie pracuje wentylator (na szczęście bardzo cichy).'
strona 11 i
'Największa skaza na kulturze pracy Xboksa ujawnia się, kiedy konsola jest wyłączona. Tak – zewnętrzny zasilacz Xboksa i chłodzący go wentylator pracują zawsze, kiedy konsola jest podłączona do gniazdka. Xbox po wyłączeniu za pomocą przycisku lub menu konsoli przechodzi w stan uśpienia, w którym może pobierać aktualizacje oprogramowania lub gier albo kontynuować rozpoczęte instalacje gier rozprowadzanych przez internet. To bardzo wygodne, kiedy instalujemy coś nowego. Jednak konsola czasem zaczyna w środku nocy pobierać jakąś mało istotną aktualizację, a wtedy nawet pracujący dysk twardy jest wyraźnie słyszalny dla osoby przebywającej w tym samym pomieszczeniu.'
strona 15... da się to wyłączyć. Minusem będzie m.in. brak aktualizacji w tle czy brak możliwości głosowego włączania.
https://www.youtube.com/watch?v=FWxMB5FjGy...tu.be&t=55s
'Obie konsole umożliwiają też pobieranie gier z internetu w czasie, gdy konsola jest wyłączona. Oczywiście, można tę funkcję zablokować. PlayStation 4 potrzebuje w takim stanie około 60 W, a Xbox One – około 20 W.'
Zastanawia mnie, co tyle pobiera na PS4 biorąc jeszcze pod uwagę to, że posiada do tego wbudowanego ARM-a:
'PS4 includes a secondary ARM processor (with separate 256 MiB of RAM) to assist with background functions and OS features.'
https://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_..._specifications
'It also includes secondary custom chips that handle tasks associated with downloading, uploading, and social gameplay.[48][49] These tasks can be handled seamlessly in the background during gameplay or while the system is in sleep mode.'
https://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_..._specifications
Na moje, one nie pobierają aż tyle.

Następna kwestia, to ceny opłat abonamentów:
'PlayStation Plus - 195 zł
Xbox Live Gold - 230 zł'

To zapewne ceny MSRP, jednak jaki jest cel artykułu jak nie również informacyjny? Powinniście wspomnieć, że PS Plus można kupić za 180zł (ceneo), a Xbox live 160zł (ceneo; mam na względzie 'pudełka', nie automaty, klucze), na allegro jeszcze mniej.


Bardzo trafne uwagi, kwestia zarzàdzania energià jest stale.ulepsza na w kolejnnych wersjach OS.i firmware konsoli Xbox.
W tym segmencie notowany jest stały postęp, MS czyni stale wysiłki w.tym kierunku.
KameleonnZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kameleonn2016.04.05, 18:02
Prosba do administracji, dajcie mozliwosc samodzielnego wybrania ilosci wyswietlanych komentarzy. Obecny wybor to 100 co jest zdecydowanie za malo, az do nieskonczonosci co jest przesada przy 1000+ komentarzach.
Chcialbym moc wyswietlic 300-500 na strone.
Zaloguj się, by móc komentować