komentarze
Lech180Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Lech1802013.11.14, 19:30
Inszy @ 2013.11.14 19:10  Post: 701886
Oglądać filmy możesz spokojnie. Oczywiście z większością kradzionych przez torrenty będzie problem, ale jak mowa o legalnych, to wszystko śmignie. W końcu albo będą kupione w sklepie Apple, albo zripowane z płyty kodekiem H.264. Ipla też śmiga bez problemu.
Zdjęć iPadem się raczej nie robi by je później podziwiać w szerszym gronie, ale jak chcesz, to masz darmowe iTunes. A jak nie chcesz podpinać kabelkiem, to masz iCloud.
Masz ochotę posłuchać muzyki, tą są radia internetowe i twoja kolekcja zakupionych płyt. Jak ciągniesz z torrentów, to możesz je wrzucić przez iTunes (podpięcie darmowym kabelkiem i uruchomienie darmowego programu nie boli, nie wiem gdzie problem).

iTunes się nie podoba? Ma prawo, choć w ostatnich latach znacznie się rozwinął na plus i już jak najbardziej można go używać bez najmniejszych problemów. Ale nie chcesz, nie musisz, bo załatwiasz wszystko po sieci.

Problem jest w innym miejscu - nie masz pojęcia jak się użytkuje iPada, tylko powtarzasz 'mądrości' zasłyszane w internecie (co strasznie wyłazi w tych niby wadach).

Masz racje- wszystko się da zrobić tylko jakoś tak dookoła- przez icloud, itune, jak sobie programik znajdziesz i zainstalujesz itp. itd. Ale brzmi to trochę jak dowcip o komunie- to taki system, który dzielnie walczy z problemami, nieznanymi w kapitaliźmie np. brakiem papieru toaletowego. Ja rozumiem , że to wszystko łatwe, do zrobienia, ale w innym sprzecie nawet nie będe wiedział , że takie problemy moga istnieć. No jeszcze jedna kluczowa sprawa- czas jaki zabiera tak procedura.
*Konto usunięte*2013.11.14, 19:41
Hmm... A od kiedy w Androidzie czy Windowsie można bez instalowania dodatkowego oprogramowania odtwarzać wszystkie formaty plików?
Ja wiem, iPada fajnie poopluwać, poczuć się lepszym i takim seksownie niemainstreamowym, ale prawda jest taka, że nie wymieniłeś żadnego problemu, którego by nie miał inny system. Różnica jest jednak taka, że na iPadzie łatwiej owy 'problem' rozwiązać przez spójność oraz efektywność środowiska dostarczonego przez Apple, a dodatkowo dostajemy świetną jakość wykonania i taki sam system.
mrjinxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mrjinx2013.11.14, 19:44
Lech180 @ 2013.11.14 19:30  Post: 701896
Inszy @ 2013.11.14 19:10  Post: 701886
Oglądać filmy możesz spokojnie. Oczywiście z większością kradzionych przez torrenty będzie problem, ale jak mowa o legalnych, to wszystko śmignie. W końcu albo będą kupione w sklepie Apple, albo zripowane z płyty kodekiem H.264. Ipla też śmiga bez problemu.
Zdjęć iPadem się raczej nie robi by je później podziwiać w szerszym gronie, ale jak chcesz, to masz darmowe iTunes. A jak nie chcesz podpinać kabelkiem, to masz iCloud.
Masz ochotę posłuchać muzyki, tą są radia internetowe i twoja kolekcja zakupionych płyt. Jak ciągniesz z torrentów, to możesz je wrzucić przez iTunes (podpięcie darmowym kabelkiem i uruchomienie darmowego programu nie boli, nie wiem gdzie problem).

iTunes się nie podoba? Ma prawo, choć w ostatnich latach znacznie się rozwinął na plus i już jak najbardziej można go używać bez najmniejszych problemów. Ale nie chcesz, nie musisz, bo załatwiasz wszystko po sieci.

Problem jest w innym miejscu - nie masz pojęcia jak się użytkuje iPada, tylko powtarzasz 'mądrości' zasłyszane w internecie (co strasznie wyłazi w tych niby wadach).

Masz racje- wszystko się da zrobić tylko jakoś tak dookoła- przez icloud, itune, jak sobie programik znajdziesz i zainstalujesz itp. itd. Ale brzmi to trochę jak dowcip o komunie- to taki system, który dzielnie walczy z problemami, nieznanymi w kapitaliźmie np. brakiem papieru toaletowego. Ja rozumiem , że to wszystko łatwe, do zrobienia, ale w innym sprzecie nawet nie będe wiedział , że takie problemy moga istnieć. No jeszcze jedna kluczowa sprawa- czas jaki zabiera tak procedura.

Wyrzuc z windowsa kodeki i playera ktorego używasz do oglądania filmów. Co teraz sądzisz o windowsie? Przecież mkv + napisy nie odtwarza. No litości, też uważasz to za działanie dookoła ?
leonxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
leonx2013.11.14, 19:54
[quote name='Lech180' date='2013.11.14 18:30' post='701870'][quote name='Inszy' date='2013.11.14 17:51' post='701858']
Lech180 @ 2013.11.14 17:07  Post: 701851
Dla mnie sprzęt ma być FUNKCJONALNY, a tego w porównaniu z konkurencją ipadowi brakuje.
(...)
No właśnie do czego służy tablet? Chcesz obejrzeć film- może być problem. coś jest pod Adobe flash- znowu problem. zgrywanie danych problem. Chcesz obejrzeć zdjęcia na monitorze- bedzie problem. . Połączenie z PC-problem. Posłuchać chcesz muzyki -odeśle cię do itunes Wszystko da się obejść ale potrzebujesz: drogiej przejściówki, zapłacić za oopragromowanie, stracić czas, posiadać odpowiednią wiedzę itp itd.
Od najdroższego tabletu na rynku oczekiwałbym czegoś więcej.


Hmm...
Widzisz - uzywam iPada2 od ponad 2 lat a obecnie zamowilem iPada Air.
Najwieksza zaleta iPada jest wlasnie funkcjonalnosc. Potrzebujesz jakiegos konkretnego softu - na 99,99% znajdziesz to co ci potrzeba w AppStore. Do tego zazwyczaj kilka roznych odpowiednikow - mozesz sobie wybrac akurat ten co ci odpowiada. Z softem na tablety nie jest niestety tak rozowo (mam tez GalaxyTab2, wiec wiem co pisze).

Z ogladaniem filmow na iPadzie nie ma problemu - kwestia programu za kilka zlotych, rzadko zdarza sie coz czego nie lyknie odtwarzacz. Adobe Flash obecnie to problem mozcno przereklamowany - osobiscie przez 2,5 roku nie zdarzylo mi sie abym nie mogl skorzystac ze strony z powodu braku Flasha (zwykle strona ma alternatywna wersja, albo wrecz specjalnie dostosowana do iPada). Zgrywanie danych - yep - niestety i dane i muzyke trzeba wgrywac przez iTunes. Niestety trzeba przywyknac. Muzyke mozna oczywiscie zakupic w iTunes bez potrzeby korzystania z komputera. A np. pliki pdf czy ebooki rowniez mozna zgrac bez potrzeby korzystania z komputera (pliki moga sobie lezec np. na domowym NASie).

Dobre programy na iPada istotnie kosztuja, ale - dobra programy na iPada stoja o klase wyzej niz dobre programy na Androida. Good Reader to mistrzostwo w swojej klasie. Dodajmy do tego bardzo dobre wykonanie, rekordowy czas dzialania na baterii i mala wage. A to zalety, ktore przewyzszaja wady iPada.

Jak ktos chce czesto podlaczac urzadzenie do TV - niech wybierze inny model. Albo kupi przejsciowke, albo skorzysta z AppleTV - mozliwosci jest wiele. Brak slotu na SD/microSD to istotnie ograniczenie, ale zalety naprawde nie tylko rekompensuja ale przewyzszaja wady tego urzadzenia. Inaczej nie sprzeadaloby sie w takiej ilosci za taka cene...
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2013.11.14, 20:34
@ leonx

Nie ma sensnu tego mówić osobom, które nie rozumieją ekosystemu Apple. Dla nich lepszy będzie jakiś badziewz Chin (którego i tak sobie nie kupią).
hirogenZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
hirogen2013.11.14, 20:49
Kolego lech180 ja nadal czekam na podanie choc jednego tabletu ktory bedzie posiadal wszystkie cechy ipada w podanej przez ciebie cenie bo to co podajesz to sa smieci ktory bedzie w jednym lepszy a w dziesieciu rzeczach znacznie gorszy. Wiesz komputer stacjonarny za 2500 tez bedzie wydajnieszy mial wiecej wejsc wyjsc wiekszy dysk wiekszy wyswietlacz i tylko jeden minus wzgledem ipada, ale kto by sobie tam taka drobnostka glowe zawracal.
Lech180Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Lech1802013.11.14, 20:51
-3#67
Inszy @ 2013.11.14 19:41  Post: 701899
Hmm... A od kiedy w Androidzie czy Windowsie można bez instalowania dodatkowego oprogramowania odtwarzać wszystkie formaty plików?
Ja wiem, iPada fajnie poopluwać, poczuć się lepszym i takim seksownie niemainstreamowym, ale prawda jest taka, że nie wymieniłeś żadnego problemu, którego by nie miał inny system. Różnica jest jednak taka, że na iPadzie łatwiej owy 'problem' rozwiązać przez spójność oraz efektywność środowiska dostarczonego przez Apple, a dodatkowo dostajemy świetną jakość wykonania i taki sam system.

Nie zrozum mnie źle- jak by mi ktoś dał Ipada- to bym go nie wyrzucił. Tylko kwestia tego, że wy mi udowadniacie, że ipad nie jest dużo gorszy od szprzętu za pareset złotych, że da radę zrobić tamto albo siamto jak troche zakombinujesz- co prawda wolniej,przez sieć, ale się da, a tamta funkcja które mają tańsze sprzety to się prawie wogole nie przydaje itp itd. Ale my mówimy o najdroższym i podobno najlepsiejszym na świecie tablecie. Więc dlaczego dyskusja toczy się na poziomie- czemu Ipad, mimo, ze nie ma tego i tamtego to nie jest gorszy?
Lech180Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Lech1802013.11.14, 21:08
-3#68
hirogen @ 2013.11.14 20:49  Post: 701921
Kolego lech180 ja nadal czekam na podanie choc jednego tabletu ktory bedzie posiadal wszystkie cechy ipada w podanej przez ciebie cenie bo to co podajesz to sa smieci ktory bedzie w jednym lepszy a w dziesieciu rzeczach znacznie gorszy. Wiesz komputer stacjonarny za 2500 tez bedzie wydajnieszy mial wiecej wejsc wyjsc wiekszy dysk wiekszy wyswietlacz i tylko jeden minus wzgledem ipada, ale kto by sobie tam taka drobnostka glowe zawracal.

Tak tkwij uparcie w bastoionach. Każda większa firma robi tablety i w ofercie każdego znajdziesz coś o zbliżonych parametrach ekranu, trwałości baterii, mocy obliczeniowej, wymiarów, z tym ipadem. To jak tu piszą 5 wersja odgrzewanych kotletów- konkurencja nie śpi. Patrz np. nexus- niby w czym ustępuje ipadowi? trwałości baterii- nawet większa. Ekran- równie dobry. Moc obliczeniowa- z aplle nawet nikt nie próbuje porównywać. Za to2x więcej ramu. Łatwiejsza transmisja danych itp itd. no i oczywiście cena.. No i nikt nie próbuje wymuszać korzystania z odpowiednika itunes. To co piszesz- że wzystko to smieci- świadczy że łyknołeś chwyt marketingowy aplle, które zatrudnia specjalistów od handlu stylem życia na miejsce inżżynierów. Co chwila słychać o transferze menadżerów ze świata mody do aplle. Kiedyś sprzedawali kawałek szmatki za cene samochodu, za chwile będa sprzedawać kalkulator za cenę samochodu.
GraveZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Grave2013.11.14, 21:10
Lech180 @ 2013.11.14 20:51  Post: 701922
Ale my mówimy o najdroższym i podobno najlepsiejszym na świecie tablecie.


Może zadałbyś sobie trud dokształcenia się w temacie na który się wypowiadasz, bo piszesz kompletne brednie i to jeszcze w hurtowych ilościach.

Nadal nie podałeś przykładu choćby jednego tabletu, który nie ustępuje parametrami iPadowi Air a przy tym jest 2 lub 3x tańszy. Nie podałeś bo takiego nie ma i doskonale o tym wiesz.

Mało tego że piszesz bzdury to nawet jak Ci się zwróci uwagę, że to co piszesz jest nieprawdą to i tak powtarzasz tę bzdurę dalej.

iPad Air NIE JEST najdroższym tabletem na rynku.
*Konto usunięte*2013.11.14, 21:20
Lech180 @ 2013.11.14 20:51  Post: 701922
Nie zrozum mnie źle- jak by mi ktoś dał Ipada- to bym go nie wyrzucił. Tylko kwestia tego, że wy mi udowadniacie, że ipad nie jest dużo gorszy od szprzętu za pareset złotych, że da radę zrobić tamto albo siamto jak troche zakombinujesz- co prawda wolniej,przez sieć, ale się da, a tamta funkcja które mają tańsze sprzety to się prawie wogole nie przydaje itp itd.

iPad nie jest dużo gorszy od sprzętu za pareset złotych. Jest lepszy.
I da się zrobić to czy tamto jak pokombinujesz, faktycznie. Ale jakoś tak skonstruowana jest ta elektronika w naszym świecie, że za cholerę sama nic nie chce robić jak jej nie każemy. Jednak jak dla kogoś przeciąganie ikonek albo podłączenie kabelka (gdy jest włączona synchronizacja, to na tym się kończy proces zgrywania muzyki czy filmów), to jest zbyt ambitne zadanie, to i z innymi tabletami sobie nie poradzi.
A przez sieć się da, a nie że trzeba. To opcja dla osób daleko od komputera, obrzydliwie leniwych, lub z agresywną alergią na iTunes.
Natomiast podpinanie dysków zewnętrznych, HDMI czy S/PDIF są w tablecie nieprzydatne (poza garstką osób o dziwnych wymaganiach). Osobiście nie znam ani jednej osoby, która by z takich opcji korzystała jak je ma, lub za nimi tęskniła gdy ich brak.

Lech180 @ 2013.11.14 20:51  Post: 701922
Ale my mówimy o najdroższym i podobno najlepsiejszym na świecie tablecie. Więc dlaczego dyskusja toczy się na poziomie- czemu Ipad, mimo, ze nie ma tego i tamtego to nie jest gorszy?

Nie mówimy o najdroższym tablecie. A iPad nie jest gorszy, bo ma to co jest potrzebne. Zamiast pakowania całkowicie zbędnych dodatków skupili się na dopracowaniu produktu i dlatego jest lepszy.
Damian3Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Damian32013.11.14, 21:35
miekrzy @ 2013.11.14 14:54  Post: 701805
jackowo @ 2013.11.14 14:42  Post: 701801
Widzę że zebrało się tutaj trochę hejterów na zamówienie :)

I tak nie jest tak źle, biorąc pod uwagę, ze jest mowa o sprzęcie Apple ;)

SAme plusy, nabijają odsłony, komentują, popularność trzyma poziom ;).
Lech180Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Lech1802013.11.14, 21:45
-4#72
Grave @ 2013.11.14 21:10  Post: 701926
Lech180 @ 2013.11.14 20:51  Post: 701922
Ale my mówimy o najdroższym i podobno najlepsiejszym na świecie tablecie.


Może zadałbyś sobie trud dokształcenia się w temacie na który się wypowiadasz, bo piszesz kompletne brednie i to jeszcze w hurtowych ilościach.

Nadal nie podałeś przykładu choćby jednego tabletu, który nie ustępuje parametrami iPadowi Air a przy tym jest 2 lub 3x tańszy. Nie podałeś bo takiego nie ma i doskonale o tym wiesz.

Mało tego że piszesz bzdury to nawet jak Ci się zwróci uwagę, że to co piszesz jest nieprawdą to i tak powtarzasz tę bzdurę dalej.

iPad Air NIE JEST najdroższym tabletem na rynku.

Widzisz facet-jeżeli mi zarzucasz coś w stylu kłamiesz bo kłamiesz bo nie masz racji bo klamiesz. To twoja wypowiedź wiele nie jest warta.
Powtarzam bo najwyraźniej nie dotarło. cena nexusa z gps, wifi, 2 gb ramu,10godzinami pracy na baterii, gorilla glass, ekranem o gęstości 323 ppi, jednym z nakszybszych procesorów w tej klasie,16Gb dysku to 1000pln i jeszcze etui dorzucą, jakby nie patrzeć 2 mniej od najsłabszego ipada, a ramu ma naweyt więcej od najlepszego i te dodatki jak GPS, obecne w wersjach ipada gdzieś >3tysi. Produkt firmowy, z automatyczną aktualizacją systemu. Nexusa sprzedają w wersjach 7 i10cali.10 faktycznie trochę droższa -1200PLN za wersję z 2gb ramu, prockiem 1,7gh gps, ekranem ips 2560 x 1600. Ja tam z matmy mocny nie jestem, ale jak by nie było 2xtaniej.
jaśmin22Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jaśmin222013.11.14, 21:53
-1#73
brak slotu na kartę SD
brak trybu pamięci masowej lub MTP
brak zwykłego portu USB/MHL/SlimPort

Właśnie z tego też względu produkt przeze mnie jest wykluczony z zakupu. Nie wyobrażam sobie aby tak nowoczesny sprzęt nie posiadał standardu który to obecnie jest w każdym lepszym tablecie gdzie wszelkie powyższe wyjścia dają ogromne możliwości, zwiększają znacznie funkcjonalność.
Nie wyobrażam sobie kupić tablet za kwotę 2099 zł i nie móc rozszerzyć pamięci..Dla mnie to nie do przyjęcia. Sprzęt Appl'a nigdy nie będzie dla mnie. dyskwalifikuje go za ogólny brak funkcjonalności w porównaniu z innymi tabletami..
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2013.11.14, 21:57
Osoby zainteresowane iPadem, a w szczególności uzytkownicy innych sprzętów Applenawet nie zerkną na sprzet innego producenta. Z prostej przyczyny - tam nie ma iOS. Ale niektórym tak trudno to pojąć, że tablet czy komputer to sprzęt + soft.
mrjinxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mrjinx2013.11.14, 22:14
HΛЯPΛGŌN @ 2013.11.14 21:57  Post: 701938
Osoby zainteresowane iPadem, a w szczególności uzytkownicy innych sprzętów Applenawet nie zerkną na sprzet innego producenta. Z prostej przyczyny - tam nie ma iOS. Ale niektórym tak trudno to pojąć, że tablet czy komputer to sprzęt + soft.

Ejmen ! No ale znawcy którzy nie posiadają Żadnego tabletu i tak będą wykrzykiwać tu swoje racje.
GraveZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Grave2013.11.14, 22:27
Lech180 @ 2013.11.14 21:45  Post: 701935
Grave @ 2013.11.14 21:10  Post: 701926
(...)


Może zadałbyś sobie trud dokształcenia się w temacie na który się wypowiadasz, bo piszesz kompletne brednie i to jeszcze w hurtowych ilościach.

Nadal nie podałeś przykładu choćby jednego tabletu, który nie ustępuje parametrami iPadowi Air a przy tym jest 2 lub 3x tańszy. Nie podałeś bo takiego nie ma i doskonale o tym wiesz.

Mało tego że piszesz bzdury to nawet jak Ci się zwróci uwagę, że to co piszesz jest nieprawdą to i tak powtarzasz tę bzdurę dalej.

iPad Air NIE JEST najdroższym tabletem na rynku.

Widzisz facet-jeżeli mi zarzucasz coś w stylu kłamiesz bo kłamiesz bo nie masz racji bo klamiesz. To twoja wypowiedź wiele nie jest warta.
Powtarzam bo najwyraźniej nie dotarło. cena nexusa z gps, wifi, 2 gb ramu,10godzinami pracy na baterii, gorilla glass, ekranem o gęstości 323 ppi, jednym z nakszybszych procesorów w tej klasie,16Gb dysku to 1000pln i jeszcze etui dorzucą, jakby nie patrzeć 2 mniej od najsłabszego ipada, a ramu ma naweyt więcej od najlepszego i te dodatki jak GPS, obecne w wersjach ipada gdzieś >3tysi. Produkt firmowy, z automatyczną aktualizacją systemu. Nexusa sprzedają w wersjach 7 i10cali.10 faktycznie trochę droższa -1200PLN za wersję z 2gb ramu, prockiem 1,7gh gps, ekranem ips 2560 x 1600. Ja tam z matmy mocny nie jestem, ale jak by nie było 2xtaniej.


Eh...

To najpierw zacznijmy od ceny Nexusa 10 w wersji z 16GB (tyle ile ma podstawowy model iPada Air):

http://www.skapiec.pl/site/cat/20/comp/5694423
http://www.ceneo.pl/21581926
Między 1600 a 1800 zł zależnie od sklepu. Przeważnie ~1750 zł.

Czyli jest tańszy od podstawowej wersji iPada Air o 200-400 zł zależnie od sklepu (przeciętnie 300zł).

Na pewno nie jest tańszy 2x, ale rzeczywiście jest tańszy o te kilkaset zł. Tyle tylko, że za tą niższą ceną idą gorsze parametry techniczne, więc nie jest tak że za mniej dostajemy tyle samo albo więcej.

Za mniej dostajemy... mniej (odkrywcze:P)

Przede wszystkim w Ipadzie siedzi SoC A7, z dwoma rdzeniami na bazie najnowszej 64bit architektury ARM, której poza Apple na razie nikt nie użył. 2 rdzenie Cortexa A15 nie mają żadnych szans w starciu z A7.

To samo tyczy się GPU. Apple zdecydowało się na najnowszą generację Power VR Rogue, której nikt wcześniej nie wykorzystał. Mali T604 z Nexusa może się przy tym schować.

Więc już samo 'serce' w Nexusie przegrywa o klasę z tym co zastosowało Apple.

Poza tym iPad jest mniejszy, cieńszy i lżejszy. Wykończony jest z użyciem lepszej jakości materiałów.
CzaborZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Czabor2013.11.14, 22:45
-1#77
Jak by go nie opisac.To gdzie jest ten SOFT z IOS na Windows?Nie ma?Bol Dupy sie to nazywa
dokidokiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dokidoki2013.11.14, 23:19
Czemu nie ma porównania do ipada 4? Co wam szkodziło dodać?
SebinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Sebin2013.11.14, 23:23
-1#79
Grave @ 2013.11.14 22:27  Post: 701945
Lech180 @ 2013.11.14 21:45  Post: 701935
(...)

Widzisz facet-jeżeli mi zarzucasz coś w stylu kłamiesz bo kłamiesz bo nie masz racji bo klamiesz. To twoja wypowiedź wiele nie jest warta.
Powtarzam bo najwyraźniej nie dotarło. cena nexusa z gps, wifi, 2 gb ramu,10godzinami pracy na baterii, gorilla glass, ekranem o gęstości 323 ppi, jednym z nakszybszych procesorów w tej klasie,16Gb dysku to 1000pln i jeszcze etui dorzucą, jakby nie patrzeć 2 mniej od najsłabszego ipada, a ramu ma naweyt więcej od najlepszego i te dodatki jak GPS, obecne w wersjach ipada gdzieś >3tysi. Produkt firmowy, z automatyczną aktualizacją systemu. Nexusa sprzedają w wersjach 7 i10cali.10 faktycznie trochę droższa -1200PLN za wersję z 2gb ramu, prockiem 1,7gh gps, ekranem ips 2560 x 1600. Ja tam z matmy mocny nie jestem, ale jak by nie było 2xtaniej.


Eh...

To najpierw zacznijmy od ceny Nexusa 10 w wersji z 16GB (tyle ile ma podstawowy model iPada Air):

http://www.skapiec.pl/site/cat/20/comp/5694423
http://www.ceneo.pl/21581926
Między 1600 a 1800 zł zależnie od sklepu. Przeważnie ~1750 zł.

Czyli jest tańszy od podstawowej wersji iPada Air o 200-400 zł zależnie od sklepu (przeciętnie 300zł).

Na pewno nie jest tańszy 2x, ale rzeczywiście jest tańszy o te kilkaset zł. Tyle tylko, że za tą niższą ceną idą gorsze parametry techniczne, więc nie jest tak że za mniej dostajemy tyle samo albo więcej.

Za mniej dostajemy... mniej (odkrywcze:P)

Przede wszystkim w Ipadzie siedzi SoC A7, z dwoma rdzeniami na bazie najnowszej 64bit architektury ARM, której poza Apple na razie nikt nie użył. 2 rdzenie Cortexa A15 nie mają żadnych szans w starciu z A7.

To samo tyczy się GPU. Apple zdecydowało się na najnowszą generację Power VR Rogue, której nikt wcześniej nie wykorzystał. Mali T604 z Nexusa może się przy tym schować.

Więc już samo 'serce' w Nexusie przegrywa o klasę z tym co zastosowało Apple.

Poza tym iPad jest mniejszy, cieńszy i lżejszy. Wykończony jest z użyciem lepszej jakości materiałów.


plus 14 godzin wifi/18 filmów, 134 gramy mniej, jest węższy, krótszy i cieńszy, no i iTunes, ale co ja tam wiem :D
Lech180Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Lech1802013.11.14, 23:25
-3#80
Grave @ 2013.11.14 22:27  Post: 701945
Lech180 @ 2013.11.14 21:45  Post: 701935
(...)

Widzisz facet-jeżeli mi zarzucasz coś w stylu kłamiesz bo kłamiesz bo nie masz racji bo klamiesz. To twoja wypowiedź wiele nie jest warta.
Powtarzam bo najwyraźniej nie dotarło. cena nexusa z gps, wifi, 2 gb ramu,10godzinami pracy na baterii, gorilla glass, ekranem o gęstości 323 ppi, jednym z nakszybszych procesorów w tej klasie,16Gb dysku to 1000pln i jeszcze etui dorzucą, jakby nie patrzeć 2 mniej od najsłabszego ipada, a ramu ma naweyt więcej od najlepszego i te dodatki jak GPS, obecne w wersjach ipada gdzieś >3tysi. Produkt firmowy, z automatyczną aktualizacją systemu. Nexusa sprzedają w wersjach 7 i10cali.10 faktycznie trochę droższa -1200PLN za wersję z 2gb ramu, prockiem 1,7gh gps, ekranem ips 2560 x 1600. Ja tam z matmy mocny nie jestem, ale jak by nie było 2xtaniej.


Eh...

To najpierw zacznijmy od ceny Nexusa 10 w wersji z 16GB (tyle ile ma podstawowy model iPada Air):

http://www.skapiec.pl/site/cat/20/comp/5694423
http://www.ceneo.pl/21581926
Między 1600 a 1800 zł zależnie od sklepu. Przeważnie ~1750 zł.

Czyli jest tańszy od podstawowej wersji iPada Air o 200-400 zł zależnie od sklepu (przeciętnie 300zł).

Na pewno nie jest tańszy 2x, ale rzeczywiście jest tańszy o te kilkaset zł. Tyle tylko, że za tą niższą ceną idą gorsze parametry techniczne, więc nie jest tak że za mniej dostajemy tyle samo albo więcej.

Za mniej dostajemy... mniej (odkrywcze:P)

Przede wszystkim w Ipadzie siedzi SoC A7, z dwoma rdzeniami na bazie najnowszej 64bit architektury ARM, której poza Apple na razie nikt nie użył. 2 rdzenie Cortexa A15 nie mają żadnych szans w starciu z A7.

To samo tyczy się GPU. Apple zdecydowało się na najnowszą generację Power VR Rogue, której nikt wcześniej nie wykorzystał. Mali T604 z Nexusa może się przy tym schować.

Więc już samo 'serce' w Nexusie przegrywa o klasę z tym co zastosowało Apple.

Poza tym iPad jest mniejszy, cieńszy i lżejszy. Wykończony jest z użyciem lepszej jakości materiałów.


Facet sprawdż allegro. tam nexus chodzi poniżej 1000pln za wersję 7cali i za niecałe 1200pln za wersję 10cali- fabrycznie nowe z gwarancją.
Ja rozumiem że ipad to rewelacyjne materiały, superlekka wga itp itd, tylko obiektywnie jak połozysz na wadze - nexus 7 -290g, nexus 10 -603g, air coś koło 470g. No faktycznie różnica drastyczna. 133g.
Poza tym ipad strasznie się palcuje i to nie tylko moja ocena- w trochę bardziej obiektywnych testach niż powyższy zwracają na to uwage, że bez etui ani rusz.
W nexusie masz gorillaglass- raczej cięzko dać coś lepszego na ekran. Więc dalej się zastanawiam na czym ma polegać ta przewaga w materiałach do zastosowanych do wykończenia.
Co do szybkości- czekam na testy porównawcze, których jakos nie wiedzieć czemu brak. Teoretycznie to ja jestem najszybszym biegaczem na świecie ;) Przy bardziej pamięciożernych procesach możesz przezyc szok- 2x więcej ramu robi róznicę. Jak trzeba będzie co chwile coś z dysku ładować to najlepszy procesor na świecie nie pomoże.
Zaloguj się, by móc komentować