komentarze
slawex1983Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
slawex19832013.11.05, 09:45
11#1
Kurcze, będę musiał wymienić moją Rivę na coś z GCNem :/
FujiyamaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Fujiyama2013.11.05, 09:57
-13#2
Gdyby AMD udało się wprowadzić Mantle do konsol to nVidia miałaby duży kłopot.
Producenci gier najpierw produkowaliby grę bazującą na GCN do xBox-a, PS4 i PC z Radeonami, a potem dopiero zajmowali się mniejszością.
Mimo, że mam Radeona GCN i bardzo go sobie chwalę, to takie rozwiązanie skończyłoby się kolejnym monopolem i kartami po 4000zł
bad-wolfZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bad-wolf2013.11.05, 10:02
17#3
Obietnice, same obietnice. Niech pokażą choć jedną grę z Mantle, zobaczymy jakie wzrosty będą. Póki co to gadanie o czymś co MOŻE będzie.
KazHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KazH2013.11.05, 10:04
-11#4
Powoli zaczynam wierzyć w sukces Mantle. Wystarczy spojrzeć jaki wzrost wydajności w BF4 pojawił się przy zmianie DirectX 11.0 na DirectX 11.1. To pokazuje że zmiany w bibliotekach mogą skończyć się dużymi zmianami w wydajności. Prawdopodobnie w przypadku Mantle skok wydajności może okazać się jeszcze większy. Ale to się okaże za 2 miesiące. Do tej pory lepiej wstrzymać się z zakupem karty AMD i zaczekać na testy

3dmarkZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
3dmark2013.11.05, 10:06
14#5
Niech poprawią swoje sterowniki by ICH procesory nie były ograniczane przez nie. Ja już dość się naczekałem.....
lolek.oloZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lolek.olo2013.11.05, 10:18
Pożyjemy zobaczymy. Ale to całe Mantle brzmi coraz ciekawiej.
Art385Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Art3852013.11.05, 10:28
Czekam z niecierpliwością bo narazie jestem skazany na Geforce'a a lubię mieć wybór nawet jeśli miałbym z niego nie skorzystać
radek_zZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
radek_z2013.11.05, 10:59
Fuituremark mógłby zaimplementować Mantle do 3D Marka. Fajnie byloby widzieć w teście syntetycznym jaką przewagę może on dawać.
NaczelnikMieczyslawZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
NaczelnikMieczyslaw2013.11.05, 11:26
Jeżeli Mantle się sprawdzi w praniu to może jakimś cudem i Nvidia i AMD 'wymienią' się technologiami - AMD Nvidii Mantle a Nvidia AMD PhysX. Fajnie by było. ;)
kwahooZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kwahoo2013.11.05, 11:32
radek_z @ 2013.11.05 10:59  Post: 699788
Fuituremark mógłby zaimplementować Mantle do 3D Marka. Fajnie byloby widzieć w teście syntetycznym jaką przewagę może on dawać.


W teście syntetycznym pewnie z 500% ;)

Tu takie ładne syntetyczne demo OpenGL http://youtu.be/DxTrbPhGFt0
This simple demo draws 50,000 independent 3D meshes per frame. Each is an independent draw. It runs at 75Hz on AMD Radeon HD 7970. It is written in OpenGL and uses glMultiDrawArraysIndirect to achieve this draw rate. Each asteroid is composed of between 300 and 500 vertices. The demo is hardware bound in the vertex shader.

I pewnie gdyby porównać je z API bez tego magicznego rozszerzenia to przyrost szedł by w tysiące procent. Urok wąskich testów syntetycznych...


Fujiyama @ 2013.11.05 09:57  Post: 699746
Gdyby AMD udało się wprowadzić Mantle do konsol to nVidia miałaby duży kłopot.
Producenci gier najpierw produkowaliby grę bazującą na GCN do xBox-a, PS4 i PC z Radeonami, a potem dopiero zajmowali się mniejszością.
Mimo, że mam Radeona GCN i bardzo go sobie chwalę, to takie rozwiązanie skończyłoby się kolejnym monopolem i kartami po 4000zł


Obawiam się, że nie masz racji. Na Nvidii można już teraz stosować równie wydajne optymalizacje http://blog.pclab.pl/chaostheory/Mantle.Je...yczny,261#c5875
MAR89TUMZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
MAR89TUM2013.11.05, 11:40
-5#11
Fujiyama @ 2013.11.05 09:57  Post: 699746
Gdyby AMD udało się wprowadzić Mantle do konsol to nVidia miałaby duży kłopot.
Producenci gier najpierw produkowaliby grę bazującą na GCN do xBox-a, PS4 i PC z Radeonami, a potem dopiero zajmowali się mniejszością.
Mimo, że mam Radeona GCN i bardzo go sobie chwalę, to takie rozwiązanie skończyłoby się kolejnym monopolem i kartami po 4000zł


Ćpałeś coś?
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2013.11.05, 11:59
Jak dla mnie bardzo dobra wiadomość, wątpię iż wzrost to będzie zaledwie 10%, mało jak na wymyślenie całego api, tyle to można optymalizacją osiągnąć.

Czuję, że mogą wszystkich zaskoczyć rezultatami, dobre, że i inni adaptują technologię, cryengine i mantle, to musi być coś.

I to nie jest żadna nieoficjalna informacja o implementacji mantle w 15 kolejnych grach, mantle zostało wbudowane w frostbite 3, tak więc wszelkie nowe gry na tym silniku mogą z niego skorzystać.
fajny RafałekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
fajny Rafałek2013.11.05, 12:03
-5#13
slawex1983 @ 2013.11.05 09:45  Post: 699740
Kurcze, będę musiał wymienić moją Rivę na coś z GCNem :/


Tak, bo na tej Rivie byś sobie pograł w BF4...
losiuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
losiu2013.11.05, 12:29
-1#14
KazH @ 2013.11.05 10:04  Post: 699754
Powoli zaczynam wierzyć w sukces Mantle. Wystarczy spojrzeć jaki wzrost wydajności w BF4 pojawił się przy zmianie DirectX 11.0 na DirectX 11.1. To pokazuje że zmiany w bibliotekach mogą skończyć się dużymi zmianami w wydajności.


Nie wiem jak Ci to powiedzieć ale oficjalne info jest takie, że update do BF4 poprawi ten BŁĄD. Ciężka sprawa ale przeżyjesz :E

A co do newsa......HOMEWORLD 3 mi się przyśnił.....kiedy, kiedy, kiedy :D??
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2013.11.05, 12:32
-2#15
Lepiej, żeby coś zrobili z systemem chłodzenia w nowych Radeonach, bo o jest przegięcie z tą turbiną.
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482013.11.05, 13:27
kwahoo @ 2013.11.05 11:32  Post: 699801

Tu takie ładne syntetyczne demo OpenGL http://youtu.be/DxTrbPhGFt0
This simple demo draws 50,000 independent 3D meshes per frame. Each is an independent draw. It runs at 75Hz on AMD Radeon HD 7970. It is written in OpenGL and uses glMultiDrawArraysIndirect to achieve this draw rate. Each asteroid is composed of between 300 and 500 vertices. The demo is hardware bound in the vertex shader.

Graham Sellers (twórca sterowników OpenGL w AMD) pokazał tu swoje rozszerzenie w poście 'droga do miliona drawcalli' http://www.openglsuperbible.com/2013/10/16...-million-draws/
Jak sam pracownik AMD napisał, można iść jeszcze dalej pozbywając się bindowania (z bindless od nvidii), jednak nawet bez bindless korzystając ze wspomnianego indirect Nvidia jest w stanie osiągać milion drawcalli przy 30fps w średnim segmencie podczas gdy GPU AMD i Intela (ARB_multi_draw_indirect jest u wszystkich) sobie gorzej radzą
twitter Christophe Riccio

1M draws: MultiDrawArrays: GK104 27.1ms, Verde 356.42ms; Haswell ~373ms; MultiDrawElements: GK104 28.0ms, Verde 321.9ms; Haswell ~440ms.
...
@grahamsellers Indirect indeed. ;) 140 characters issue here.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2013.11.05, 16:49
-3#17
NaczelnikMieczyslaw @ 2013.11.05 11:26  Post: 699799
Jeżeli Mantle się sprawdzi w praniu to może jakimś cudem i Nvidia i AMD 'wymienią' się technologiami - AMD Nvidii Mantle a Nvidia AMD PhysX. Fajnie by było. ;)

Mantle to nie dokońca technologia jak physx, czy TressFX...
Nie będzie działała na GPU z innym archi niż GCN. Po to powstały właśnie wysokopoziomowe języki.

Odziwo NV łaskę by zrobiło jak dałoby możliwość uruchomienia physx-a gdy GPU AMD. W sensie dziś jak masz np. 250tkę+R8 to stery NV mają blokadę.
GraveZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Grave2013.11.05, 17:04
-1#18
szefons @ 2013.11.05 11:59  Post: 699813
Jak dla mnie bardzo dobra wiadomość, wątpię iż wzrost to będzie zaledwie 10%, mało jak na wymyślenie całego api, tyle to można optymalizacją osiągnąć.

Czuję, że mogą wszystkich zaskoczyć rezultatami, dobre, że i inni adaptują technologię, cryengine i mantle, to musi być coś.

I to nie jest żadna nieoficjalna informacja o implementacji mantle w 15 kolejnych grach, mantle zostało wbudowane w frostbite 3, tak więc wszelkie nowe gry na tym silniku mogą z niego skorzystać.


Sęk w tym, że jeżeli zwykłymi optymalizacjami w sterownikach można uzyskać 15-20 a nawet i 30% lepszą wydajność to nie da się stwierdzić czy poprawa wydajności po patchu 'z Mantle' to zasługa jakiegoś tam Mantle czy po prostu jest to zwykły update sterowników.

Moim zdaniem więcej w tym Mantle marketingu. Ale jeżeli to takie cudo to niech pokaże na co go stać. Obstawiam, że ten patch dla BF4 da MAX 15% lepszą wydajność bez żadnej pewności, że to zasługa Mantle.

Jeszcze może bym w to uwierzył gdyby BF4 był OD ZERA robiony pod Mantle. Ale przekonywanie ludzi że zwykłym patchem nagle przeprojektują cały kod gry pod Mantle to jest jedna wielka ściema.

To wygląda na zwykłą optymalizację pod Radeony tylko z gigantyczną 'obudową' marketingową. I tylko tym ostatnim się różni.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2013.11.05, 17:14
@up
Hehe... wróżymy z fusów.
Pewnie będzie zależeć od tego gdzie co będzie testowane. Może na multi gdzie 64 graczy na CPU aka i3/pentium/FX... coś da.
Flimi01Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Flimi012013.11.05, 17:46
Mantle mantle ale nadal FX w parze z Radeonem to kupa. Na tym powinni się skupić a nie wymyślać marketingową papkę. Bo żebym mając FX'a i chcąc kupić R280X lepszą opcją była dla mnie 770 to śmiech na sali dla AMD.
Zaloguj się, by móc komentować