komentarze
losiuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
losiu2013.10.21, 11:44
31#1
Aż dziwne, że przemysł porno jeszcze nie dosiadł mocno tego pomysłu :E
prosiacekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
prosiacek2013.10.21, 11:53
Jestem krótkowidzem i faktycznie sprzęt musi mieć zaimplementowaną funkcję zmiany ogniskowej, bo demo kolejki co prawda robiło wrażenie, ale obraz był zbyt rozmazany i niewyraźny, nawet jak na 720p.
Ktoś jeszcze, kto jest krótkowidzem, testował Oculusa?
qjinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiqjin2013.10.21, 11:59
Bez obaw, ma/będzie miał. :)
Testowałem i z okularami, i po ich zdjęciu. Za pierwszym razem, niestety, przeszkadzały (nie bez powodu, w końcu urządzenie nie było dostosowane do krótko- lub dalekowidzów). W moim przypadku obraz nie był tak rozmazany, ale do doskonałości też wiele brakowało. ;)
razorjackZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
razorjack2013.10.21, 12:05
dlaczego hełmy wracają dopiero po 15tu latach???
pamiętam jak kiedyś na Gambleriadzie grałem w nim w Descenta (chyba 2)
prosiacekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
prosiacek2013.10.21, 12:10
qjin @ 2013.10.21 11:59  Post: 695910
Bez obaw, ma/będzie miał. :)
Testowałem i z okularami, i po ich zdjęciu. Za pierwszym razem, niestety, przeszkadzały (nie bez powodu, w końcu urządzenie nie było dostosowane do krótko- lub dalekowidzów). W moim przypadku obraz nie był tak rozmazany, ale do doskonałości też wiele brakowało. ;)

Szacun, że zmieściłeś tam jeszcze okulary :). Nawet nie próbowałem. Czekam z zainteresowaniem na wersję konsumencką. Nawet jeśli będzie kosztować 400 $, to będzie imho warto. Oczywiście pod warunkiem wyeliminowania ww. mankamentów + min. FullHD.
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482013.10.21, 12:35
-7#6
prosiacek @ 2013.10.21 11:53  Post: 695908
Jestem krótkowidzem i faktycznie sprzęt musi mieć zaimplementowaną funkcję zmiany ogniskowej, bo demo kolejki co prawda robiło wrażenie, ale obraz był zbyt rozmazany i niewyraźny, nawet jak na 720p.
Ktoś jeszcze, kto jest krótkowidzem, testował Oculusa?

Zdaje się, że to produkt tworzony z myślą o rynkach krajów rozwiniętych. Tam jeśli masz krótkowzroczność to po prostu zmieniasz sobie sam ogniskową - nazywa się to soczewka kontaktowa - w polsce też dostępna, ale mało kto używa.
likoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
liko2013.10.21, 12:37
razorjack @ 2013.10.21 12:05  Post: 695913
dlaczego hełmy wracają dopiero po 15tu latach???
pamiętam jak kiedyś na Gambleriadzie grałem w nim w Descenta (chyba 2)


Dobre pytanie. Może ze wzgledu na miniaturyzację ukladów odpowiedzialnych za kontrole ruchu glowy w 3D oraz zwiazanej z tym elektroniki? Teraz zyroskopy (czy czujniki przyspieszenia) instalowane są nawet w smartfonach więc czas najwyższy na VR :)
likoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
liko2013.10.21, 12:39
-2#8
skoti48 @ 2013.10.21 12:35  Post: 695922
prosiacek @ 2013.10.21 11:53  Post: 695908
Jestem krótkowidzem i faktycznie sprzęt musi mieć zaimplementowaną funkcję zmiany ogniskowej, bo demo kolejki co prawda robiło wrażenie, ale obraz był zbyt rozmazany i niewyraźny, nawet jak na 720p.
Ktoś jeszcze, kto jest krótkowidzem, testował Oculusa?


W krajach rozwinietych nikt sobie soczewkami nie zawraca glowy tylko robie laserową korekcję wzroku ;) Ale w domenie gier video raczej nie brakuje krotkowzrocznosci i ten mankament bedzie musial byc rozwiazany :)
Zdaje się, że to produkt tworzony z myślą o rynkach krajów rozwiniętych. Tam jeśli masz krótkowzroczność to po prostu zmieniasz sobie sam ogniskową - nazywa się to soczewka kontaktowa - w polsce też dostępna, ale mało kto używa.

HDR'oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HDR'o2013.10.21, 12:42
-10#9
Jeszcze tylko kiĺka dni i będę je miał tralala :)
AndreeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Andree2013.10.21, 12:44
razorjack @ 2013.10.21 12:05  Post: 695913
dlaczego hełmy wracają dopiero po 15tu latach???
pamiętam jak kiedyś na Gambleriadzie grałem w nim w Descenta (chyba 2)

Bo zmieniła się technologia, a wymagania ludzkiego układu nerwowego pozostały te same - całkowita płynność i odpowiednio wysoka rozdzielczość obrazu oraz niemal natychmiastowa aktualizacja obrazu w reakcji na ruchy głowy (mały input-lag).
Jeżeli te wymagania nie zostaną spełnione, zostanie to zinterpretowane jako zaburzenia widzenia wywołane zatruciem pokarmowym organizmu i zostaną powzięte odpowiednie działania...
Poza tym kieszonkowcy z łatwością okradali graczy VR, więc ta technologia okazała się nieprzydatna do salonów gier.
P.S.
Nie każdy kwalifikuje się do lasika, ja np. miałem za cienką rogówkę.
OldSkullZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
OldSkull2013.10.21, 12:54
-3#11
skoti48 @ 2013.10.21 12:35  Post: 695922
prosiacek @ 2013.10.21 11:53  Post: 695908
Jestem krótkowidzem i faktycznie sprzęt musi mieć zaimplementowaną funkcję zmiany ogniskowej, bo demo kolejki co prawda robiło wrażenie, ale obraz był zbyt rozmazany i niewyraźny, nawet jak na 720p.
Ktoś jeszcze, kto jest krótkowidzem, testował Oculusa?

Zdaje się, że to produkt tworzony z myślą o rynkach krajów rozwiniętych. Tam jeśli masz krótkowzroczność to po prostu zmieniasz sobie sam ogniskową - nazywa się to soczewka kontaktowa - w polsce też dostępna, ale mało kto używa.

Tak, super - już pomijając cenę (bo ta spadła w ciągu ostatnich lat) to wkładanie sobie palców do oczu nie jest wcale przyjemne. Poza tym nawet jak to się opanuje to niestety czuć, że coś się ma i do tego męczy oczy (w sensie, że łatwiej wysychają). Tak więc to jest trochę nietrafione. Bardziej powinni dać możliwość montażu wkładek z inną ogniskową lub zrobić miejsce na okulary.
Hamil_HamsterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hamil_Hamster2013.10.21, 13:13
skoti48 @ 2013.10.21 12:35  Post: 695922
prosiacek @ 2013.10.21 11:53  Post: 695908
Jestem krótkowidzem i faktycznie sprzęt musi mieć zaimplementowaną funkcję zmiany ogniskowej, bo demo kolejki co prawda robiło wrażenie, ale obraz był zbyt rozmazany i niewyraźny, nawet jak na 720p.
Ktoś jeszcze, kto jest krótkowidzem, testował Oculusa?

Zdaje się, że to produkt tworzony z myślą o rynkach krajów rozwiniętych. Tam jeśli masz krótkowzroczność to po prostu zmieniasz sobie sam ogniskową - nazywa się to soczewka kontaktowa - w polsce też dostępna, ale mało kto używa.

A wynaleźli w tych krajach rozwiniętych jakieś remedium na (przyjmujące rozmiary epidemii w ciemnej polszy) cwaniakowanie? Objawia się ono pitoleniem bez sensu na tematy o, których nie ma się zielonego pojęcia, tak aby jak największej ilości osób wykazać się jako kompletny troll i ignorant.
Straszna przypadłość, szczególnie widoczna w internecie w komentarzach pod newsami i artykułami.
StjepanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stjepan2013.10.21, 13:23
-1#13
Ja pamiętam testy hełmów VR za czasów Dooma 2 już były pokazywane, chyba na E3, fajnie że wracają, ale to nie jest to co ma armia USA w swoich symulatorach, tam jest prawdziwe VR.
kwahooZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kwahoo2013.10.21, 13:45
-1#14
Stjepan @ 2013.10.21 13:23  Post: 695944
tam jest prawdziwe VR.

Proszę doprecyzuj czym się różni prawdziwe VR od nieprawdziwego VR. Jestem bardzo ciekawy.

Cywile mają już Rifta, Hydrę, STEM, Virtuix Omni i tylko od zasobności portfela zależy jak głębokie masz VR. Jest jeszcze to http://en.wikipedia.org/wiki/Galvanic_vestibular_stimulation ale Palmer Luckey raczej nie ma zamiaru wprowadzać tak inwazyjnej metody.

Swoją drogą mi całkowicie by wystarczył poziom symulacji taki jak w HL2: VR http://www.roadtovr.com/hl2vr-mod-half-lif...ality-download/ Biegać nie muszę;)
HDR'oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HDR'o2013.10.21, 13:46
-10#15
Za co raport ? (no tak, co ja pytam kto się przyzna :E) Monitory już dawno nie powinny być używane do gier, chyba, że do rtsów, albo gier, w których jest wymagana myszka. Jeśli wszystko dobrze pójdzie będę miał swoją wersję już w piątek :) Zakupiłem nawet sterowniki VorpX gdyż jako jedyne pozwalają na obsługę większości istniejących gier w tym (jako jedyne w ogóle) obsługują DX10 i 11 (Vireio i Tridef 3D obslugują tylko DX9, z czego te pierwsze obsługują na prawdę małą bazę gier, a te drugie nie mają obsługi najważniejszej zalety OR - head-trackingu). Poza tym VorpX daje licencję na 2 komputery, a to dla mnie ważne :) (powód zachowam na razie dla siebie)
kwasior500Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kwasior5002013.10.21, 13:56
Za Twój post nie wnoszący nic do tematu, jak większość zresztą.
bue2013.10.21, 14:02
-1#17
HDR'o mial faze na 3D i spamowal w kazdym temacie o tym jakie 3D jest fajne...teraz bedzie faza na Oculus Rift...juz wyobrazam sobie te nowa porcje spamu...
HDR'oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HDR'o2013.10.21, 14:21
-7#18
kwasior500 @ 2013.10.21 13:56  Post: 695959
Za Twój post nie wnoszący nic do tematu, jak większość zresztą.

Przecież wnosi sporo. Dzięki mnie będziecie mogli przeczytać przede wszystkim o wrażeniach z większości nowych gier i dokładnych ustawieniach (co pomijają w każdej istniejącej do tej pory recenzji). W dodatku żadna redakcja nie testowała nawet VorpX'a. Większość nawet nie wie co to takiego, a nawet się nie domyśla, że dzięki temu nie potrzebujemy oficjalnego wsparcia w poszczególnych grach, gdyż nie zobaczymy różnicy między oficjalnym wsparciem producenta gry, a tymi sterownikami. Do tego tylko one wspierają DX11 i działa np taki Crysis 3, który go wymaga. Stąd taka ich cena (134zł za wersję beta)
H^RDyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
H^RDy2013.10.21, 14:57
-5#19
Bardzo oczekuję tego pomysłu, koncept naprawdę mi się podoba.
Oby tylko nie skończył jak VirtualBoy... :E
Hamil_HamsterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hamil_Hamster2013.10.21, 15:11
-2#20
HDR @ 2013.10.21 14:21  Post: 695968
kwasior500 @ 2013.10.21 13:56  Post: 695959
Za Twój post nie wnoszący nic do tematu, jak większość zresztą.

Przecież wnosi sporo. Dzięki mnie będziecie mogli przeczytać przede wszystkim o wrażeniach z większości nowych gier i dokładnych ustawieniach (co pomijają w każdej istniejącej do tej pory recenzji). W dodatku żadna redakcja nie testowała nawet VorpX'a. Większość nawet nie wie co to takiego, a nawet się nie domyśla, że dzięki temu nie potrzebujemy oficjalnego wsparcia w poszczególnych grach, gdyż nie zobaczymy różnicy między oficjalnym wsparciem producenta gry, a tymi sterownikami. Do tego tylko one wspierają DX11 i działa np taki Crysis 3, który go wymaga. Stąd taka ich cena (134zł za wersję beta)

Nie przejmuj się zawistnymi minusami i raportami.
Mnie na przykład bardziej ciekawi co będzie miał do powiedzenia końcowy użytkownik (czyli Ty), który będzie używał tych gogli na co dzień, niż redaktor, który dostanie je do testów na góra kilka dni, w trakcie których zdąży najwyżej przetestować flagowe (i bezproblemowe) benchmarki/gry i dema technologiczne.
Zaloguj się, by móc komentować