komentarze
iwanmeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
iwanme2013.10.08, 15:13
12#1
MeeGo trochę szkoda, wydaje mi się, że taki nacisk na HTML5 w Tizenie to nie jest jakiś świetny pomysł. Symbiana za bardzo nie ma co żałować, kurczowe trzymanie się tego systemu i duże opóźnienia w jego rozwoju nieźle pogrążyły Nokię.
N8 czy 808 pokazały, że Symbian może i miałby szansę gdyby nie wyszedł w sensownej wersji na dotyk tak późno i z tak słabym wsparciem.
DriftingZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Drifting2013.10.08, 15:34
MeeGo szkoda że porzucili. Ale od premiery było wiadomo, że nie będą go rozwijać, więc i kwestią czasu było kiedy zamkną sklep. I tak długo to działało, aktualizacje telefonu wydawali przez rok, 3 duże pakiety poprawek, nie jeden android może pozazdrościć.

Społeczność ciągle działa i jakieś apki, modyfikacje ciągle powstają, ale już co raz mniej. Ci najbardziej zagorzali patrzą teraz z nadzieją na Jollę, ale że firma mało znana to i sukcesu wielkiego ciężko się spodziewać.

Nokia była na tyle mocną marką że mogła próbować wypromować swój OS, szkoda że wybrali MS, z resztą wiadomo jak się to wszystko zakończyło.
AndreeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Andree2013.10.08, 16:22
Moim zdaniem de facto zlikwidowanie rynku aplikacji dla Symbiana to zagranie bardzo nie fair wobec deweloperów i ich klientów. Mogę zrozumieć że w MS ani w Nokii menedżerowie nie chcą mieć nic wspólnego z Symbianem, ale uniemożliwienie aktualizacji aplikacji naraża klientów na ataki hakerów wykorzystujących nowo odkryte luki i błędy w tych aplikacjach.
iwanmeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
iwanme2013.10.08, 16:59
Andree @ 2013.10.08 16:22  Post: 693295
Moim zdaniem de facto zlikwidowanie rynku aplikacji dla Symbiana to zagranie bardzo nie fair wobec deweloperów i ich klientów. Mogę zrozumieć że w MS ani w Nokii menedżerowie nie chcą mieć nic wspólnego z Symbianem, ale uniemożliwienie aktualizacji aplikacji naraża klientów na ataki hakerów wykorzystujących nowo odkryte luki i błędy w tych aplikacjach.

Bez przesady, aplikacje developerzy dalej będą mogli aktualizować, tylko nie poprzez Ovi. Microsoft też wyłączył Marketplace dla WM.
rpdshrZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rpdshr2013.10.08, 17:35
Niech uwolnią wszystkie źródła!
TitoBanditoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TitoBandito2013.10.08, 18:14
-5#6
Szkoda. Ale i tak nie zamienię swojej 808 na żadne guano z Androidem, czy innym WP. ;)
marcin_kgZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
marcin_kg2013.10.08, 18:24
-9#7
TitoBandito @ 2013.10.08 18:14  Post: 693341
Szkoda. Ale i tak nie zamienię swojej 808 na żadne guano z Androidem, czy innym WP. ;)

Bo masz tyle świetnych rzeczy w tym telefonie poza aparatem? ;)
TitoBanditoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TitoBandito2013.10.08, 18:30
marcin_kg @ 2013.10.08 18:24  Post: 693344
TitoBandito @ 2013.10.08 18:14  Post: 693341
Szkoda. Ale i tak nie zamienię swojej 808 na żadne guano z Androidem, czy innym WP. ;)

Bo masz tyle świetnych rzeczy w tym telefonie poza aparatem? ;)


Tak. To czego używam działa na Symbianie i tym telefonie wyśmienicie i nie potrzeba do tego pierdylion rdzeni i pierdylion pamięci aby system nie mulił. Proste.
marcin_kgZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
marcin_kg2013.10.08, 18:35
TitoBandito @ 2013.10.08 18:30  Post: 693346
marcin_kg @ 2013.10.08 18:24  Post: 693344
(...)

Bo masz tyle świetnych rzeczy w tym telefonie poza aparatem? ;)


Tak. To czego używam działa na Symbianie i tym telefonie wyśmienicie i nie potrzeba do tego pierdylion rdzeni i pierdylion pamięci aby system nie mulił. Proste.

To masz małe wymagania po prostu.
Za to ktoś oczekujący więcej od smartfona nie ma czego szukać w symbianie.
TitoBanditoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TitoBandito2013.10.08, 18:49
-3#10
marcin_kg @ 2013.10.08 18:35  Post: 693351
TitoBandito @ 2013.10.08 18:30  Post: 693346
(...)


Tak. To czego używam działa na Symbianie i tym telefonie wyśmienicie i nie potrzeba do tego pierdylion rdzeni i pierdylion pamięci aby system nie mulił. Proste.

To masz małe wymagania po prostu.
Za to ktoś oczekujący więcej od smartfona nie ma czego szukać w symbianie.


Jasne. Tak sobie to tłumacz. To co możesz zrobić na smartfonie z Androidem równie dobrze zrobisz na smarfonie z Symbianem. Różnica jest taka, że Symbian nie potrzebuje pierdylionów rdzeni w procku i terabajtów pamięci. Więc jest be - nie da się leszczom pocisnąć kitu, że wersja 12 systemu potrzebuje jeszcze więcej rdzeni i pamięci, więc możesz płakać, ale później zaciśnij poślady i leć po nowy model smartfona z Andkiem, którego suport ze strony producenta skończy się miesiąc po wyjściu tego modelu. :)
Grzegorz82Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Grzegorz822013.10.08, 18:53
Zgadzam sie, dla mnie symbian jest najlepszym systemem jak do tej pory i do puki telefon się nie rozwali nie kupie nic nowego, co najwyżej iphona ale żadnego andta czy WP
marcin_kgZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
marcin_kg2013.10.08, 19:00
-2#12
TitoBandito @ 2013.10.08 18:49  Post: 693356
marcin_kg @ 2013.10.08 18:35  Post: 693351
(...)

To masz małe wymagania po prostu.
Za to ktoś oczekujący więcej od smartfona nie ma czego szukać w symbianie.


Jasne. Tak sobie to tłumacz. To co możesz zrobić na smartfonie z Androidem równie dobrze zrobisz na smarfonie z Symbianem. Różnica jest taka, że Symbian nie potrzebuje pierdylionów rdzeni w procku i terabajtów pamięci. Więc jest be - nie da się leszczom pocisnąć kitu, że wersja 12 systemu potrzebuje jeszcze więcej rdzeni i pamięci, więc możesz płakać, ale później zaciśnij poślady i leć po nowy model smartfona z Andkiem, którego suport ze strony producenta skończy się miesiąc po wyjściu tego modelu. :)

Fajnie że się rozpisałeś bardzo 'merytorycznie', ale na Symbianie nie zrobisz tego co na nowszych systemach, bo baza aplikacji w tym momencie leży i kwiczy.
Same telefony też są kiepskie, poza 808, a właściwie tylko jej aparatem.

Także jak już przestaniesz dziecinnie trollować ( ewidentnie to robisz) może dostrzeżesz różnicę.

TitoBanditoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TitoBandito2013.10.08, 19:07
-1#13
marcin_kg @ 2013.10.08 19:00  Post: 693366
TitoBandito @ 2013.10.08 18:49  Post: 693356
(...)


Jasne. Tak sobie to tłumacz. To co możesz zrobić na smartfonie z Androidem równie dobrze zrobisz na smarfonie z Symbianem. Różnica jest taka, że Symbian nie potrzebuje pierdylionów rdzeni w procku i terabajtów pamięci. Więc jest be - nie da się leszczom pocisnąć kitu, że wersja 12 systemu potrzebuje jeszcze więcej rdzeni i pamięci, więc możesz płakać, ale później zaciśnij poślady i leć po nowy model smartfona z Andkiem, którego suport ze strony producenta skończy się miesiąc po wyjściu tego modelu. :)

Fajnie że się rozpisałeś bardzo 'merytorycznie', ale na Symbianie nie zrobisz tego co na nowszych systemach, bo baza aplikacji w tym momencie leży i kwiczy.
Same telefony też są kiepskie, poza 808, a właściwie tylko jej aparatem.

Także jak już przestaniesz dziecinnie trollować ( ewidentnie to robisz) może dostrzeżesz różnicę.



Ty również bardzo merytorycznie się rozpisałeś ;) A na Symbianie zrobię dokładnie to samo co na nowszych systemach. A co do samej bazy aplikacji - jest naprawdę spora i znajdziesz w niej odpowiedniki tego co jest na innych systemach. No chyba, że jedyne co robisz na Andku, czy WP to testujesz wydajność sprzętu w durnych benchmarkach - tego nie znajdziesz na Symbianie - to fakt.


Edit : A czy pan Marcin_kg to nie czasem sławny 'Kulka' z frapc? ;)
DenroZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Denro2013.10.08, 19:09
Przynajmniej kolega z 808 nie posiada żadnej aplikacji śledzącej od fundacji Google Analytics ;)
marcin_kgZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
marcin_kg2013.10.08, 19:17
-1#15
Denro @ 2013.10.08 19:09  Post: 693379
Przynajmniej kolega z 808 nie posiada żadnej aplikacji śledzącej od fundacji Google Analytics ;)

Na Bada i Windows Mobile zapewne też nie ;)
Hamil_HamsterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hamil_Hamster2013.10.08, 19:34
Meego poradzi sobie bez nokii lepiej niż z nią, tak jak wcześniej Maemo.
Za to Symbiana szkoda, o ile Nokia nie wypuści do powszechnego użycia patcha odblokowującego urządzenia na Symbianach to będzie kicha.
Mam prosty telefon na Symbianie Belle (Nokia 500) i jestem bardzo zadowolony, wygląd, szybkość działania (pomimo słabych bebechów), czas pracy, prostota (jeden z lżejszych smartfonów). Szkoda, tylko jak zabraknie doń aplikacji, bo instalowanie z źródeł innych niż sklep Ovi nastręcza problemów więc nikomu nie będzie się chciało tworzyć appek w innym niż oficjalnym obiegu :(
raximusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
raximus2013.10.08, 19:36
-10#17
TitoBandito, znajdziesz na Symbianie wszystko? To znajdź aplikację o nowej ustawie śmieciowej. Podpowiem, znajdziesz to jedynie na najnowszej platformie smartfonowej. Owszem, na Symbianie są fajne aplikacje, ale stare kilkuletnie.
Hamil_HamsterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hamil_Hamster2013.10.08, 19:41
iwanme @ 2013.10.08 16:59  Post: 693313
Andree @ 2013.10.08 16:22  Post: 693295
Moim zdaniem de facto zlikwidowanie rynku aplikacji dla Symbiana to zagranie bardzo nie fair wobec deweloperów i ich klientów. Mogę zrozumieć że w MS ani w Nokii menedżerowie nie chcą mieć nic wspólnego z Symbianem, ale uniemożliwienie aktualizacji aplikacji naraża klientów na ataki hakerów wykorzystujących nowo odkryte luki i błędy w tych aplikacjach.

Bez przesady, aplikacje developerzy dalej będą mogli aktualizować, tylko nie poprzez Ovi. Microsoft też wyłączył Marketplace dla WM.

Appki dystrybuowane poza Ovi to również narażenie bezpieczeństwa.
Jeden z banków (BZWBK) od kilku tygodni, czy może miesięcy, ostrzega na swojej stronie o fałszywej mobilnej aplikacji bankowej. Do tej pory wystarczyło instalować oficialną aplikację ze strony sklepu Ovi aby uniknąć zagrożenia.

raximus @ 2013.10.08 19:36  Post: 693390
TitoBandito, znajdziesz na Symbianie wszystko? To znajdź aplikację o nowej ustawie śmieciowej. Podpowiem, znajdziesz to jedynie na najnowszej platformie smartfonowej. Owszem, na Symbianie są fajne aplikacje, ale stare kilkuletnie.

Aplikacje, które swoją funkcjonalnością pokrywają się z przeciętnie wykonaną stroną internetową/pdfem? Nie, dziękuje.
VEN1963Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
VEN19632013.10.08, 20:34
-6#19
TitoBandito @ 2013.10.08 18:49  Post: 693356
marcin_kg @ 2013.10.08 18:35  Post: 693351
(...)

To masz małe wymagania po prostu.
Za to ktoś oczekujący więcej od smartfona nie ma czego szukać w symbianie.


Jasne. Tak sobie to tłumacz. To co możesz zrobić na smartfonie z Androidem równie dobrze zrobisz na smarfonie z Symbianem. Różnica jest taka, że Symbian nie potrzebuje pierdylionów rdzeni w procku i terabajtów pamięci. Więc jest be - nie da się leszczom pocisnąć kitu, że wersja 12 systemu potrzebuje jeszcze więcej rdzeni i pamięci, więc możesz płakać, ale później zaciśnij poślady i leć po nowy model smartfona z Andkiem, którego suport ze strony producenta skończy się miesiąc po wyjściu tego modelu. :)

TitoBandito -czego Ty się nażarłeś że tak dziwnie gadasz ?? miałem w swoim życiu tylko 1 nokię - 6310i i uważam ją za telefon perfekcyjny do dzwonienia - koniec jej zalet.Moja żona ma już kolejną nokię klasyczną i jest pewnie na Symbianie i powiem Ci że nie widzę aby na tym telefonie można było cokolwiek zrobić - Twojej 808 nie miałem nigdy w rękach i pewnie nigdy mieć nie będę - ale powiedz mi jedno - bo osobiście odbieram i wysyłam sporo paczek poprzez różne firmy kurierskie w Polsce - czy na symbiana masz aplikację która potrafi je wszystkie 'śledzić ' ?? powiedzmy 12 firm kurierskich wliczając w to Pocztę Polską :-) jeśli tak - to Symbian jest wielki - jeśli nie - sorki stary ale dla mnie osobiście Symbian będzie niefunkcjonalny. Myślę że takich jak ja ze specyficznynymi potrzebami jest więcej i podzielą moje zdanie.
the_bart123Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
the_bart1232013.10.08, 22:15
nic - bedac programista - to tylko tworzyc na iOS - bo na Android to MEGA piractwo i sie nie oplaca
Zaloguj się, by móc komentować