komentarze
*Konto usunięte*2013.09.30, 14:03
Pomijam, że mało tego info ponad to co już było powiedziane.
Jest konsola Xbox, jest sterownik, jest DX....
Nie ma problemu...

Jest PC i nagle trzeba stosować hacki, specjalne sterowniki, specjalne rozwiązania...
Z tymi hackami to jestem ciekaw co macie na myśli. Bo tak to oględnie napisane wszystko.
Jest Linux i nagle Valve optymalizuje tytuły i nagle wszystko działa, działa wydajniej, lepiej i nie trzeba czekać miesiąca na specjalny sterownik...

Z jednej strony kibicuję Mantle, bo CPU odstają coraz bardziej od grafik. Z drugiej pomijam kompatybilność NV, ale czy będzie kompatybilność wstecz dla nowych GPU (tych po serii Rx 2x0?

Prawdopodobnie Mantle i DirectX nie mogą ze sobą współdziałać w żaden sposób i nie da się ich połączyć w ramach jednej aplikacji.

Ja sądzę wręcz przeciwnie raczej będą działały razem. Np. DX może być użyty do IO, dźwięku. Natomiast do grafiki 'Mantle'
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2013.09.30, 14:15
13#2
Jak zwykle AMD wrzuca nowinkę, sporo wykładów o tym tworzy, a realizacja jeszcze nie gotowa. Żeby powiedzieć o tym z praktycznego p. widzenia trzeba dowodów na tą ich techniczną papkę, którą zaserwowali. Co wynika z wywiadów engine DICE będzie na tym i to w zasadzie na tyle w tej chwili.
slukaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sluka2013.09.30, 14:19
40#3
Teraz czas na nvidię i ich api w podobnym stylu. Następnie razem z AMD trochę pracy wspólnej i uzgodnienienie, oraz upodobnienie obu API, tak aby programistom ułatwić życie. Jeśli to zrobią, to powstaną dwa gwoździe do trumny windows, które od Visty przez kolejne wersje DirectX, MS narzuca im jak maja projektować układy graficzne. Jeśli podobne API (tak aby programistom nie utrudniać życia) wyda NV, to obie firmy pokażą MS środkowy palec. Intel też się do tego przyłączy, bo co mu wtedy da GPU zgodne z DX, kiedy mało kto będzie pisał pod tym API.
BogieZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bogie2013.09.30, 14:20
-13#4
Wygląda na to, że 8 rdzeni Jaguar w konsolach ma sens. Jeśli zużycie CPU w grach w większości bierze się z narzutu sterowników (a na to bardzo często wygląda), to może to być mała rewolucja. W materiałach twierdzono, że Mantle idealnie rozbija rendering na 8 rdzeni (z tego co wiemy, sterowniki AMD na PC wymagają jednego silnego rdzenia) i znacznie obniża wymagania CPU. Mam skromną nadzieję, że Mantle ostatecznie się nie przyjmie, ale wywrze taki nacisk na MS, że popracują nad DX, tak żeby mniej obciążał CPU i udostępnią go przynajmniej dla użytkowników Visty i 7-ki. Niestety zamknięty standard źle wróży.
KenjiroZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kenjiro2013.09.30, 14:23
28#5
Kurczę, zabrali by się za dopracowanie sterowników OpenGL, a nie tworzenie koła od nowa. Przecież OpenGL posiada bardzo mały narzut, a programiści są znacznie bardziej przychylni do zmian niż Microsoft. Do tego jest możliwość tworzenia własnych rozszerzeń do konkretnych operacji.
Nie wiem czego chcieć więcej, ale co ja tam wiem, w końcu truskawki polewam śmietaną...
*Konto usunięte*2013.09.30, 14:23
12#6
sluka @ 2013.09.30 14:19  Post: 690651
Teraz czas na nvidię i ich api w podobnym stylu. Następnie razem z AMD trochę pracy wspólnej i uzgodnienienie, oraz upodobnienie obu API, tak aby programistom ułatwić życie. Jeśli to zrobią, to powstaną dwa gwoździe do trumny windows, które od Visty przez kolejne wersje DirectX, MS narzuca im jak maja projektować układy graficzne. Jeśli podobne API (tak aby programistom nie utrudniać życia) wyda NV, to obie firmy pokażą MS środkowy palec. Intel też się do tego przyłączy, bo co mu wtedy da GPU zgodne z DX, kiedy mało kto będzie pisał pod tym API.

hehe...
Na tym najgorszej wyjdzie Intel :P
Kenjiro @ 2013.09.30 14:23  Post: 690654
Kurczę, zabrali by się za dopracowanie sterowników OpenGL, a nie tworzenie koła od nowa. Przecież OpenGL posiada bardzo mały narzut, a programiści są znacznie bardziej przychylni do zmian niż Microsoft. Do tego jest możliwość tworzenia własnych rozszerzeń do konkretnych operacji.
Nie wiem czego chcieć więcej, ale co ja tam wiem, w końcu truskawki polewam śmietaną...


Jestem podobnego zdania. Koło na nowo odkryte, ale dalej nie wiemy jak to będzie działało. Bo redakcje tutaj nie wyciągnęły szczegółowych info. Możliwe, że dzięki temu nie będziesz musiał mieć xyz sterownika OpenGL. Co by było sporym postępem.
motiffZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
motiff2013.09.30, 14:25
Bogie @ 2013.09.30 14:20  Post: 690652
Wygląda na to, że 8 rdzeni Jaguar w konsolach ma sens. Jeśli zużycie CPU w grach w większości bierze się z narzutu sterowników (a na to bardzo często wygląda), to może to być mała rewolucja. W materiałach twierdzono, że Mantle idealnie rozbija rendering na 8 rdzeni (z tego co wiemy, sterowniki AMD na PC wymagają jednego silnego rdzenia) i znacznie obniża wymagania CPU. Mam skromną nadzieję, że Mantle ostatecznie się nie przyjmie, ale wywrze taki nacisk na MS, że popracują nad DX, tak żeby mniej obciążał CPU i udostępnią go przynajmniej dla użytkowników Visty i 7-ki. Niestety zamknięty standard źle wróży.

Czyli chcesz, żeby technicznie pecety zdemolowały konsole, bo te są długo na rynku i mają po kilku latach kiepski standard wydajności. Jest taki wywiad z Carmackiem, że dx nie po to powstał, żeby ratować skórę sprzętowcom, ale po to, żeby konsolom i pecetom nie bruździć.
*Konto usunięte*2013.09.30, 14:33
-16#8
sluka @ 2013.09.30 14:19  Post: 690651
Teraz czas na nvidię i ich api w podobnym stylu. Następnie razem z AMD trochę pracy wspólnej i uzgodnienienie, oraz upodobnienie obu API, tak aby programistom ułatwić życie. Jeśli to zrobią, to powstaną dwa gwoździe do trumny windows, które od Visty przez kolejne wersje DirectX, MS narzuca im jak maja projektować układy graficzne. Jeśli podobne API (tak aby programistom nie utrudniać życia) wyda NV, to obie firmy pokażą MS środkowy palec. Intel też się do tego przyłączy, bo co mu wtedy da GPU zgodne z DX, kiedy mało kto będzie pisał pod tym API.

Intel wyszedl by na tym jak Zabłocki na mydle bo to api ma uniezależnić wydajność GPU od CPU. Co najwyzej zyskać moga FX dzięki ilością rdzeni.
ropsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rops2013.09.30, 14:34
20#9
pożyjemy zobaczymy, nie pierwsza nie ostatnia nowinka o rewolucyjne grafice ... open CL karty AMD już od paru lat obsługują, a zastosowań dla normalnego użytkownika nie ma.
pybekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pybek2013.09.30, 14:44
13#10
mlodybe @ 2013.09.30 14:33  Post: 690661
sluka @ 2013.09.30 14:19  Post: 690651
Teraz czas na nvidię i ich api w podobnym stylu. Następnie razem z AMD trochę pracy wspólnej i uzgodnienienie, oraz upodobnienie obu API, tak aby programistom ułatwić życie. Jeśli to zrobią, to powstaną dwa gwoździe do trumny windows, które od Visty przez kolejne wersje DirectX, MS narzuca im jak maja projektować układy graficzne. Jeśli podobne API (tak aby programistom nie utrudniać życia) wyda NV, to obie firmy pokażą MS środkowy palec. Intel też się do tego przyłączy, bo co mu wtedy da GPU zgodne z DX, kiedy mało kto będzie pisał pod tym API.

Intel wyszedl by na tym jak Zabłocki na mydle bo to api ma uniezależnić wydajność GPU od CPU. Co najwyzej zyskać moga FX dzięki ilością rdzeni.

Ciekawe w jaki sposób widzisz uniezależnienie GPU od CPU? Tekstury wyświetlą się wcześniej niż postać wykona ruch? LOL
3dmarkZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
3dmark2013.09.30, 14:47
-6#11
Bogie @ 2013.09.30 14:20  Post: 690652
Wygląda na to, że 8 rdzeni Jaguar w konsolach ma sens. Jeśli zużycie CPU w grach w większości bierze się z narzutu sterowników (a na to bardzo często wygląda), to może to być mała rewolucja. W materiałach twierdzono, że Mantle idealnie rozbija rendering na 8 rdzeni (z tego co wiemy, sterowniki AMD na PC wymagają jednego silnego rdzenia) i znacznie obniża wymagania CPU. Mam skromną nadzieję, że Mantle ostatecznie się nie przyjmie, ale wywrze taki nacisk na MS, że popracują nad DX, tak żeby mniej obciążał CPU i udostępnią go przynajmniej dla użytkowników Visty i 7-ki. Niestety zamknięty standard źle wróży.

Nie ma nic lepszego od miliarda standardów i braku jakiejkolwiek jednolitości. AMD powinno włożyć kasę we współpracę z M$ by DX lepiej działał
vampyrZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
vampyr2013.09.30, 14:49
-12#12
amd juz ma dosc szmacenia proboja sie uniezaleznic od matactw konkurencji, podobnie jak steam z linuxem, mysle ze dobry pomysl jesli to spowoduje pelne wykorzystanie kart amd- pewnie ich uzytkownicy beda zadowoleni i wzosnie im sprzedaz
McMenelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
McMenel2013.09.30, 14:50
14#13
3dmark @ 2013.09.30 14:47  Post: 690673
Bogie @ 2013.09.30 14:20  Post: 690652
Wygląda na to, że 8 rdzeni Jaguar w konsolach ma sens. Jeśli zużycie CPU w grach w większości bierze się z narzutu sterowników (a na to bardzo często wygląda), to może to być mała rewolucja. W materiałach twierdzono, że Mantle idealnie rozbija rendering na 8 rdzeni (z tego co wiemy, sterowniki AMD na PC wymagają jednego silnego rdzenia) i znacznie obniża wymagania CPU. Mam skromną nadzieję, że Mantle ostatecznie się nie przyjmie, ale wywrze taki nacisk na MS, że popracują nad DX, tak żeby mniej obciążał CPU i udostępnią go przynajmniej dla użytkowników Visty i 7-ki. Niestety zamknięty standard źle wróży.

Nie ma nic lepszego od miliarda standardów i braku jakiejkolwiek jednolitości. AMD powinno włożyć kasę we współpracę z M$ by DX lepiej działał

Aby DX lepiej działał musiałby być napisany na nowo bez wstecznej kompatybilności. Prawda niestety jest okrutna jeżeli chcemy mieć lepszą wydajność musimy w końcu odciąż się od starego sprzętu.
3dmarkZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
3dmark2013.09.30, 14:51
vampyr @ 2013.09.30 14:49  Post: 690676
amd juz ma dosc szmacenia proboja sie uniezaleznic od matactw konkurencji, podobnie jak steam z linuxem, mysle ze dobry pomysl jesli to spowoduje pelne wykorzystanie kart amd- pewnie ich uzytkownicy beda zadowoleni i wzosnie im sprzedaz

A za to wszystko zapłacimy my. Gdzieś przecież trzeba odbić te miliony wydane na nowy projekt.......
3dmarkZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
3dmark2013.09.30, 14:56
14#15
McMenel @ 2013.09.30 14:50  Post: 690677
3dmark @ 2013.09.30 14:47  Post: 690673
(...)

Nie ma nic lepszego od miliarda standardów i braku jakiejkolwiek jednolitości. AMD powinno włożyć kasę we współpracę z M$ by DX lepiej działał

Aby DX lepiej działał musiałby być napisany na nowo bez wstecznej kompatybilności. Prawda niestety jest okrutna jeżeli chcemy mieć lepszą wydajność musimy w końcu odciąż się od starego sprzętu.

True...... Jeszcze gdyby gry DX11 były rzeczywiście grami DX11, a nie tylko grami DX9 z efektami DX11......
TitoBanditoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TitoBandito2013.09.30, 14:56
-8#16
Tylko Linux może zbawić świat. ;)
vampyrZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
vampyr2013.09.30, 14:58
3dmark @ 2013.09.30 14:51  Post: 690679
vampyr @ 2013.09.30 14:49  Post: 690676
amd juz ma dosc szmacenia proboja sie uniezaleznic od matactw konkurencji, podobnie jak steam z linuxem, mysle ze dobry pomysl jesli to spowoduje pelne wykorzystanie kart amd- pewnie ich uzytkownicy beda zadowoleni i wzosnie im sprzedaz

A za to wszystko zapłacimy my. Gdzieś przecież trzeba odbić te miliony wydane na nowy projekt.......

- ale jesli nie zrobia czegos i dalej beda brnac tak jak dotychczas to co czeka amd? mysle ze nie maja wyjscia, no trudno ktos za to zaplaci ale to reforma a jak widac na przykladzie grecji reformy kosztuja i ktos musi za nie zaplacic....
SNC2013.09.30, 15:00
McMenel @ 2013.09.30 14:50  Post: 690677
3dmark @ 2013.09.30 14:47  Post: 690673
(...)

Nie ma nic lepszego od miliarda standardów i braku jakiejkolwiek jednolitości. AMD powinno włożyć kasę we współpracę z M$ by DX lepiej działał

Aby DX lepiej działał musiałby być napisany na nowo bez wstecznej kompatybilności. Prawda niestety jest okrutna jeżeli chcemy mieć lepszą wydajność musimy w końcu odciąż się od starego sprzętu.

dx10 byl chyba pisany na nowo a jego wydajnosc pozostawia duzo do zyczenia
cdarekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cdarek2013.09.30, 15:03
McMenel @ 2013.09.30 14:50  Post: 690677

Aby DX lepiej działał musiałby być napisany na nowo bez wstecznej kompatybilności. Prawda niestety jest okrutna jeżeli chcemy mieć lepszą wydajność musimy w końcu odciąż się od starego sprzętu.


Przecież DX prawie po każdej wersji zarzucał wsteczną kompatybilność.

Programiści na pewno już czekają na niskopoziomowe api, które będzie się zmieniać co kilka miesięcy jak wyjdzie nowa seria kart, a ewentualne błędy nie będą nigdy poprawiane bo 'nikt już tego nie używa'. Wyjdą te same problemy, co z wysokopoziomowymi api, tylko że jeszcze gorzej.
guzekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
guzek2013.09.30, 15:10
cdarek @ 2013.09.30 15:03  Post: 690689
McMenel @ 2013.09.30 14:50  Post: 690677

Aby DX lepiej działał musiałby być napisany na nowo bez wstecznej kompatybilności. Prawda niestety jest okrutna jeżeli chcemy mieć lepszą wydajność musimy w końcu odciąż się od starego sprzętu.


Przecież DX prawie po każdej wersji zarzucał wsteczną kompatybilność.

Programiści na pewno już czekają na niskopoziomowe api, które będzie się zmieniać co kilka miesięcy jak wyjdzie nowa seria kart, a ewentualne błędy nie będą nigdy poprawiane bo 'nikt już tego nie używa'. Wyjdą te same problemy, co z wysokopoziomowymi api, tylko że jeszcze gorzej.

Niestety żyjemy w czasach w których wypuszcza się produkty beta jako finalne a dopiero później wprowadza się wersję w pełni działającą ale już jako kolejny produkt. Ale i to nie zawsze jak widać
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.