Komentarze
Komentarzy na stronę
1
mocu1987 (2013.09.26, 13:28)
Ocena: 4
#1

0%
Ciekawe kiedy w końcu go zastosują w jakiejś grze. Filmiki nie pokazują wielkiego kroku do przodu pod względem technologii kontra Unreal Engine3(oraz 3.5) a jeśli miałaby to by opcja na kolejne 4-5 lat +- modyfikacje to jest za mało jak na moje oczekiwania(za wysokie?).
Mr_Hyde (2013.09.26, 15:00)
Ocena: 0
#2

0%
mocu1987 @ 2013.09.26 13:28  Post: 689784
Ciekawe kiedy w końcu go zastosują w jakiejś grze. Filmiki nie pokazują wielkiego kroku do przodu pod względem technologii kontra Unreal Engine3(oraz 3.5) a jeśli miałaby to by opcja na kolejne 4-5 lat +- modyfikacje to jest za mało jak na moje oczekiwania(za wysokie?).


Za mało ? Masz physics based lighting and shaders, TXAA, GPU particles, deferred rendering itp. plus mase nowych narzędzi dla devów (blueprinty np.):]. Jest skok i to spory. Będzie jeszcze większy ponieważ silnik dopiero się rozwija. Zyskają na tym oczywiście przedewszystkim Pecety ;].
CoUsT (2013.09.26, 15:22)
Ocena: 8
#3

0%
Nie znam się na tworzeniu grafiki do gier, ALE zainteresowała mnie jedna kwestia. W artykule znajduje się 'proces kreacji modeli postaci z najdrobniejszymi szczegółami'. Czy to silnik w jakiś sposób wpływa na jakość modeli? W końcu modele to grafiki, dlaczego więc nie można stworzyć odpowiednio szczegółowych modeli już teraz? Czy nie można tworzyć większych obiektów (a zarazem bardziej szczegółowych), a później je oddalać, by zachowały skalę realności? Chodzi tu o optymalizację? A może jeszcze jakieś inne kwestie są z tym związane?

Proszę nie zjeść mnie za te pytania :P
mocu1987 (2013.09.26, 15:38)
Ocena: 9
#4

0%
Mr_Hyde @ 2013.09.26 15:00  Post: 689839
mocu1987 @ 2013.09.26 13:28  Post: 689784
Ciekawe kiedy w końcu go zastosują w jakiejś grze. Filmiki nie pokazują wielkiego kroku do przodu pod względem technologii kontra Unreal Engine3(oraz 3.5) a jeśli miałaby to by opcja na kolejne 4-5 lat +- modyfikacje to jest za mało jak na moje oczekiwania(za wysokie?).


Za mało ? Masz physics based lighting and shaders, TXAA, GPU particles, deferred rendering itp. plus mase nowych narzędzi dla devów (blueprinty np.):]. Jest skok i to spory. Będzie jeszcze większy ponieważ silnik dopiero się rozwija. Zyskają na tym oczywiście przedewszystkim Pecety ;].


Gdyby się opierać na papierkach a nie własnym wzroku to śmiałbym twierdzić że taki ubersampling wnosi wiele.. a jest odwrotnie jakość kontra wydajność to istna przegrana.
Tak właśnie podchodzi coraz więcej ludzi (dostrzegam to po forach) iż efekt ma być widoczny a nie wypisany w tabelkach jaki to skok technologiczny i bazgroły które kartka zawsze przyjmie.
Anwen (2013.09.26, 16:03)
Ocena: 3
#5

0%
Może dzięki nowym konsolom się coś ruszy i producenci gier w końcu zaczną wydawać NOWE gry przy użyciu tych NOWOCZESNYCH sliników, a nie 10 część tego samego od X lat na tym samym silniku...
SNC (2013.09.26, 16:13)
Ocena: 2
#6

0%
Anwen @ 2013.09.26 16:03  Post: 689871
Może dzięki nowym konsolom się coś ruszy i producenci gier w końcu zaczną wydawać NOWE gry przy użyciu tych NOWOCZESNYCH sliników, a nie 10 część tego samego od X lat na tym samym silniku...

Patrzac na parametry nowych konsol to gier z grafika na poziomie tego tech demka nie ma co sie spodziewac przez najblizsze 7 lat :)
mocu1987 (2013.09.26, 16:31)
Ocena: 4
#7

0%
SNC @ 2013.09.26 16:13  Post: 689874
Anwen @ 2013.09.26 16:03  Post: 689871
Może dzięki nowym konsolom się coś ruszy i producenci gier w końcu zaczną wydawać NOWE gry przy użyciu tych NOWOCZESNYCH sliników, a nie 10 część tego samego od X lat na tym samym silniku...

Patrzac na parametry nowych konsol to gier z grafika na poziomie tego tech demka nie ma co sie spodziewac przez najblizsze 7 lat :)

Taka smutna prawda, za czasów xbox360 i ps3 moc obliczeniowa była porównywalna do komputerów dobrej klasy(na tamte czasy oczywiście) a teraz? jeden wielki żart.
Nie jestem fanbojem ale za postępem technologicznym to ja zawsze będę stał murem a konsole go niestety wstrzymują.
Wibowit (2013.09.26, 17:03)
Ocena: 4
#8

0%
mocu1987 @ 2013.09.26 16:31  Post: 689877
SNC @ 2013.09.26 16:13  Post: 689874
(...)

Patrzac na parametry nowych konsol to gier z grafika na poziomie tego tech demka nie ma co sie spodziewac przez najblizsze 7 lat :)

Taka smutna prawda, za czasów xbox360 i ps3 moc obliczeniowa była porównywalna do komputerów dobrej klasy(na tamte czasy oczywiście) a teraz? jeden wielki żart.
Nie jestem fanbojem ale za postępem technologicznym to ja zawsze będę stał murem a konsole go niestety wstrzymują.

Tylko gdyby konsole miały mieć wydajność komputerów z górnej półki, to żarłyby setki wat i były wielkie jak krowy.



Poza tym: w momencie pojawienia się PS3 na rynku była np karta GeForce 7900 GTX zjadająca ledwie 84 W, a i tak grafika w PS3 była wyraźnie słabsza, np miała mniejsze zegary i dwa razy węższą szynę danych.

Dzisiaj grafika z TDP 84 W to poziom mniej więcej Radeon HD 7790 i w zasadzie konsole są albo nieco słabsze (XBox One) albo nawet mocniejsze (PS4).


Tak więc konsole wcale nie są słabe jeśli porówna się TDP. Natomiast to, że obecnie mamy trend wzrostowy TDP w topowych GPU to wynik tego, że przy coraz mniejszych tranzystorach wyciek prądu na mm^2 jest coraz większy. Kontynuując obecny trend to niedługo dojdziemy do 400W dla jednoczipowej karty i trzeba będzie zmienić standard płyt głównych i obudów, żeby wielkie radiatory nie poodpadały.
Mr_Hyde (2013.09.26, 17:25)
Ocena: -1
#9

0%
mocu1987 @ 2013.09.26 15:38  Post: 689864
Mr_Hyde @ 2013.09.26 15:00  Post: 689839
(...)


Za mało ? Masz physics based lighting and shaders, TXAA, GPU particles, deferred rendering itp. plus mase nowych narzędzi dla devów (blueprinty np.):]. Jest skok i to spory. Będzie jeszcze większy ponieważ silnik dopiero się rozwija. Zyskają na tym oczywiście przedewszystkim Pecety ;].


Gdyby się opierać na papierkach a nie własnym wzroku to śmiałbym twierdzić że taki ubersampling wnosi wiele.. a jest odwrotnie jakość kontra wydajność to istna przegrana.
Tak właśnie podchodzi coraz więcej ludzi (dostrzegam to po forach) iż efekt ma być widoczny a nie wypisany w tabelkach jaki to skok technologiczny i bazgroły które kartka zawsze przyjmie.


No ja tam bez probleów zauważam w tym filmiku zastosowane ficzery. Nie osiągniesz takiej jakości obrazu na ue3. Nawet jak jakimś cudem i różnymi sztuczkami się to uda to wydajnościowo będzie sporo gorzej niż w ue4.
Do tego jak już napisałem silnik to nie tylko grafika ,a nowe narzędzia dla developerów :]. I to jest najważniejsza cecha.
Ha11ucinogen (2013.09.26, 18:38)
Ocena: -3
#10

0%
mocu1987 @ 2013.09.26 16:31  Post: 689877
SNC @ 2013.09.26 16:13  Post: 689874
(...)

Patrzac na parametry nowych konsol to gier z grafika na poziomie tego tech demka nie ma co sie spodziewac przez najblizsze 7 lat :)

Taka smutna prawda, za czasów xbox360 i ps3 moc obliczeniowa była porównywalna do komputerów dobrej klasy(na tamte czasy oczywiście) a teraz? jeden wielki żart.
Nie jestem fanbojem ale za postępem technologicznym to ja zawsze będę stał murem a konsole go niestety wstrzymują.


Super.Świetny tekst.

Jest tak fajny artykuł

http://pclab.pl/art50313-14.html
i w nim jest napisane
'Okazuje się też, że aby się cieszyć płynnym obrazem w nawet najbardziej wymagających grach, wystarczy dołożyć Radeona HD 7770 1 GB. W rozdzielczości Full HD zapewnia on 60 kl./s w niemal każdej z przetestowanych przez nas gier. Taka karta to obecnie wydatek rzędu niecałych 400 zł, a od Radeona HD 4870 jest prawie dwukrotnie szybsza. Oprócz tego, że zapewnia dużo większą moc obliczeniową, pobiera znacznie mniej energii, co wyraźnie obniży rachunki za prąd.'

Jak ktoś nie rozumie to tłumacze

W konsoli ma być znacznie wydajniejszy 7870 dodatkowo wspierany przez apu.Dochodzi do tego jeszcze pisanie gry pod konsole czyli znika problem że raz wymiata intel,nv a raz amd i coś tam.
I oczywiście nie można porównać strikte do pc bo to dwa zupełnie inne środowiska choć nie którzy pewnie łyżwy i rolki traktują tak samo.
Orgiusz (2013.09.26, 19:02)
Ocena: 1
#11

0%
A co z demem Samaritan? Jest to gdzieś w pełni wykorzystane?
SunTzu (2013.09.26, 19:37)
Ocena: 0
#12

0%
Anwen @ 2013.09.26 16:03  Post: 689871
Może dzięki nowym konsolom się coś ruszy i producenci gier w końcu zaczną wydawać NOWE gry przy użyciu tych NOWOCZESNYCH sliników, a nie 10 część tego samego od X lat na tym samym silniku...


To nie silnik, a grafik decyduje o tym jak gra będzie wyglądać.
Jeżeli jest słaby sprzęt jak xbox 360 nowy silnik nic nie zmieni, dlaczego miałby? Wręcz efekt może być odwrotny, mniej dopracowany, bardziej zasobożerny silnik da mniejsze pole grafikowi.
Coś się ruszy, więc siłą rzeczy, ale dopiero gdy xbox 360 po prostu umrze. Widać jak ogromna różnica jest w crysis3 pomiędzy DX9, a DX11.
HΛЯPΛGŌN (2013.09.26, 21:17)
Ocena: 0
#13

0%
Kurde wygląda to lepiej niż wszystkie 3dsmarki razem wzięte.
Violator (2013.09.27, 02:02)
Ocena: 0
#14

0%
Mr_Hyde @ 2013.09.26 17:25  Post: 689889
mocu1987 @ 2013.09.26 15:38  Post: 689864
(...)


Gdyby się opierać na papierkach a nie własnym wzroku to śmiałbym twierdzić że taki ubersampling wnosi wiele.. a jest odwrotnie jakość kontra wydajność to istna przegrana.
Tak właśnie podchodzi coraz więcej ludzi (dostrzegam to po forach) iż efekt ma być widoczny a nie wypisany w tabelkach jaki to skok technologiczny i bazgroły które kartka zawsze przyjmie.


No ja tam bez probleów zauważam w tym filmiku zastosowane ficzery. Nie osiągniesz takiej jakości obrazu na ue3. Nawet jak jakimś cudem i różnymi sztuczkami się to uda to wydajnościowo będzie sporo gorzej niż w ue4.
Do tego jak już napisałem silnik to nie tylko grafika ,a nowe narzędzia dla developerów :]. I to jest najważniejsza cecha.


Ciężko dzisiaj zaimponować graczom, ale głęboko wierzę, że UE4 zrobi to, co UE3 w czasie premiery, czyli że ludzikom majty pospadają. Także zrób z narzędzia z kolegami należyty użytek, jak już je dostaniecie (no chyba, że macie), trzymam kciuki.
wwad (2013.09.27, 09:10)
Ocena: -1
#15

0%
Violator @ 2013.09.27 02:02  Post: 690025
Mr_Hyde @ 2013.09.26 17:25  Post: 689889
(...)


No ja tam bez probleów zauważam w tym filmiku zastosowane ficzery. Nie osiągniesz takiej jakości obrazu na ue3. Nawet jak jakimś cudem i różnymi sztuczkami się to uda to wydajnościowo będzie sporo gorzej niż w ue4.
Do tego jak już napisałem silnik to nie tylko grafika ,a nowe narzędzia dla developerów :]. I to jest najważniejsza cecha.


Ciężko dzisiaj zaimponować graczom, ale głęboko wierzę, że UE4 zrobi to, co UE3 w czasie premiery, czyli że ludzikom majty pospadają. Także zrób z narzędzia z kolegami należyty użytek, jak już je dostaniecie (no chyba, że macie), trzymam kciuki.


Nie ma co się dziwić że ciężko 10 lat temu grafika takiego ludzika to było z 30 - 50 trójkątów a teraz to klika albo i kilkadziesiąt tysięcy co spowodowało znaczny wzrost szczegółowości nowe detale jest po prostu ciężko dostrzec albo są dla sprzętu zabójcze jak się chce realistyczne to zrobić. Ciężko więc oczekiwać kolejnego boomu bo to już inna epoka.

Co do Enginów i projektowania na PC to moim zdaniem największą wadą gier na PC jest brak na etapie planowania na jakim sprzęcie to ma ciągnąć max detale wymagania sprzętowe podawane są tuż przed premierą a i tak okazuje się w praktyce jak jest już po premierze w testach a tymczasem powinny być one znane co najmniej rok przed premierom i wcale by PCtowcy gorzej wtedy niż konsolowcy nie mieli byłby wolniejszy progres ale za to płynny. A tak mamy gry z przyszłości w obecnych czasach i wyścig szczurów z zmianami PC by sobie pograć w przyzwoity sposób. Konsole są tak popularne nie dlatego że są super wydajne ale dlatego że tam optymalizacja nie polega na wymianie sprzętu na najnowszy tylko na dopracowywaniu i staraniu się programistów o każdy detal i fps podczas gdy na PC to użytkownik ma o to zadbać zmieniając sprzęt co też większość czyni.
SunTzu (2013.09.27, 10:04)
Ocena: 0
#16

0%
@up
Gry są robione/testowane pod daną platformę, dlatego masz systemy, które autoamtycznie dobierają ustawienia.
Żaden developer nie wie co za 2 lata będzie w grafikach, a gry powstają i więcej niż 2 lata....
Żaden developer nie wie też jaka będzie ostateczna wydajność. Sterowniki się zmnieają co diametralnie co roku.

Wymagania minimalne to pewnie też jakiś tam zysk, dla developerów.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 39
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 39
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Nintendo Switch traci tytuł na wyłączność. 0
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
APU z 2 rdzeniami, 4 wątkami, układem graficznym Vega 3 i dwoma kontrolerami LAN 10 Gb/s. 5
Facebook
Ostatnio komentowane