komentarze
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2013.05.30, 22:11
Suchy211 @ 2013.05.30 21:54  Post: 661323
Grave @ 2013.05.30 14:46  Post: 661194
Przypuszczam, że z tym Radeonem HD8970M będzie powtórka z historii czyli AMD będzie miało 'w teorii' jedno z najmocniejszych mobilnych GPU tylko praktycznie w żadnym laptopie nikt tej karty nie zastosuje, czyli tak jakby jej nie było....

Bo jak do wyboru będzie tylko MSI z kiepskim APU, albo duże ciężkie cegły w rodzaju Alienware'a to to właściwie żaden wybór.

Tak jest z prawie każdą mobilną kartą AMD. Jedynie radeon 7670m jest popularna. Reszta siedzi w jakichś dziwnie skonfigurowanych i koszmarnie drogich laptopach. Geforce -y 640m i wyżej praktycznie nie mają konkurencji (a raczej laptopy z nimi).

Nic dziwnego. AMD nic nie miało tutaj. Jedynie stare VLIW-y konkurują z 640m... wydajnościowo. Bo energetycznie gorzej.
GCN w wyższych segmentach jest nieefektywny energetycznie.


Django @ 2013.05.30 22:10  Post: 661325
Suchy211 @ 2013.05.30 21:54  Post: 661323
(...)

Tak jest z prawie każdą mobilną kartą AMD. Jedynie radeon 7670m jest popularna. Reszta siedzi w jakichś dziwnie skonfigurowanych i koszmarnie drogich laptopach. Geforce -y 640m i wyżej praktycznie nie mają konkurencji (a raczej laptopy z nimi).


Nie do końca masz rację bo na chwilę dosłownie pojawiły się samsungi np300 z radeonami 8750 ( wydajnościowo tak jak gt640tka), na dodatek kosztowały po 2k z systemem więce cena atrakcyjniejsza niż gt64t0 ale tak szybko jak się pojawiły, tak szybko znikły ze sprzedaży nie wiadomo dlaczego.... A szkoda bo oferta byłą bardzo fajna
Teraz 8750 jest dostepne tylko w samsungu np370r53 fajna i sa dalej ciekawa alternatywa dla komputerów z gt640


Ja tam wolałbym 7750m :P AMD nieźle poleciało z nazwami.
Luk4sZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Luk4s2013.05.30, 22:13
SunTzu @ 2013.05.30 22:11  Post: 661327
Suchy211 @ 2013.05.30 21:54  Post: 661323
(...)

Tak jest z prawie każdą mobilną kartą AMD. Jedynie radeon 7670m jest popularna. Reszta siedzi w jakichś dziwnie skonfigurowanych i koszmarnie drogich laptopach. Geforce -y 640m i wyżej praktycznie nie mają konkurencji (a raczej laptopy z nimi).

Nic dziwnego. AMD nic nie miało tutaj. Jedynie stare VLIW-y konkurują z 640m... wydajnościowo. Bo energetycznie gorzej.
GCN w wyższych segmentach jest nieefektywny energetycznie.

A ty cały czas swoje... jak zacięta płyta.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2013.05.30, 22:16
Luk4s @ 2013.05.30 22:13  Post: 661328
SunTzu @ 2013.05.30 22:11  Post: 661327
(...)

Nic dziwnego. AMD nic nie miało tutaj. Jedynie stare VLIW-y konkurują z 640m... wydajnościowo. Bo energetycznie gorzej.
GCN w wyższych segmentach jest nieefektywny energetycznie.

A ty cały czas swoje... jak zacięta płyta.

Nie moja wina, że keplery pobierają mniej energii, działa optimus.
hazocZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
hazoc2013.05.31, 11:04
Kolejny raz widać, że większość problemów AMD nie bierze się z tego że ich produkty są słabe tylko z tego, że producenci kompletnie marnują ich potencjał. Nie jestem specjalnie fanem jakiś teorii spiskowych ale powiedzcie czemu nie ma prawie laptopów z samym mocnym APU albo mocnych radeonów w parze z i5 lub i7. To jest nienormalne
DjangoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Django2013.05.31, 11:49
SunTzu @ 2013.05.30 22:11  Post: 661327
Suchy211 @ 2013.05.30 21:54  Post: 661323
(...)

Tak jest z prawie każdą mobilną kartą AMD. Jedynie radeon 7670m jest popularna. Reszta siedzi w jakichś dziwnie skonfigurowanych i koszmarnie drogich laptopach. Geforce -y 640m i wyżej praktycznie nie mają konkurencji (a raczej laptopy z nimi).

Nic dziwnego. AMD nic nie miało tutaj. Jedynie stare VLIW-y konkurują z 640m... wydajnościowo. Bo energetycznie gorzej.
GCN w wyższych segmentach jest nieefektywny energetycznie.


Django @ 2013.05.30 22:10  Post: 661325
(...)


Nie do końca masz rację bo na chwilę dosłownie pojawiły się samsungi np300 z radeonami 8750 ( wydajnościowo tak jak gt640tka), na dodatek kosztowały po 2k z systemem więce cena atrakcyjniejsza niż gt64t0 ale tak szybko jak się pojawiły, tak szybko znikły ze sprzedaży nie wiadomo dlaczego.... A szkoda bo oferta byłą bardzo fajna
Teraz 8750 jest dostepne tylko w samsungu np370r53 fajna i sa dalej ciekawa alternatywa dla komputerów z gt640


Ja tam wolałbym 7750m :P AMD nieźle poleciało z nazwami.


7750 był w teori wprowadzany na rynek z radkiem 7730
8750 jest ciutke lepszy niz 7730
Natomiast 7750 był już na poziomie gt650 i miałpamięci gddr5. W praktyce w ogóle nie był spotykany w laptopach tak samo jak chyba nigdzie nie było mobilnego 7850....
Dziwne bo model z radkiem 7850 mógł być nawet lepszy niż gtx660 z lenovo y580...

Do dutora recenzji, czy możemy liczyć na dodanie więcej testów w grach? Np gta4, crysis 1/2, metro 33/LL, max payne 3, tzn pełen komplet testowy jaki zazwyczaj stosujecie?
piobzoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
piobzo2013.05.31, 14:26
szalony kefir @ 2013.05.30 11:51  Post: 661104
jackowo @ 2013.05.30 11:49  Post: 661102
(...)

Crysis 3 nie jest przypadkiem przygotowywany na nowe konsole właśnie?

Chyba kpisz. Crysis to stricte pecetowa gra, którą wrzucili dodatkowo na konsole w celu podwojenia zysków.

chyba mówisz o pierwszym Crysisie
charonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
charon2013.05.31, 15:56
Laptop może wart 3500-4000zł, nie więcej. Jeśli te 4800zł to prawda, to oferta jest śmieszna.

Za około 5k można dostać starszy model Clevo z i7 Ivy Bridge oraz 7970M. Jak kogoś boli te 50MHz, to znajdzie jak podkręcić i zrobić z niego '8970M'.

Mało gier w teście. Dodałbym takie tytuły jak Metro LL, a także Guild Wars 2 i Neverwinter, bo przy nich dobiero zrobiłoby się ciekawie.
LeeLoo_TZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
LeeLoo_T2013.05.31, 16:47
hazoc @ 2013.05.31 11:04  Post: 661380
Kolejny raz widać, że większość problemów AMD nie bierze się z tego że ich produkty są słabe tylko z tego, że producenci kompletnie marnują ich potencjał. Nie jestem specjalnie fanem jakiś teorii spiskowych ale powiedzcie czemu nie ma prawie laptopów z samym mocnym APU albo mocnych radeonów w parze z i5 lub i7. To jest nienormalne

Chwila, AMD tez jest tutaj winne, w grach mocny procesor, a w zasadzie duza siła jednego watku jest niezbedna, a producenci moga sobie łączyć komponenty jak chca, pelna dowolnosc. Co to by bylo dopiero, gdyby AMD dawalo szlabany, a Intel tego nie robil, smierc rynkowa?
DjangoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Django2013.05.31, 21:40
Charon co ty gadasz za bzdury. Clevo 17 calowe to ok 5600 zł a jak chesz porownywac 115 tke to porownuj do gx60 kosztujecego obecnie 3400zł... Wiadomo, żę konfig z i7 zgniecie konfig z amd-a10 ale an tym polega twór tego laptopa by promowac produkty AMD. Model pokazowy. Cena zapewne spadnie w krótkim czasie ale poczatkowo bedie wysoka bo za nowosci sie placi i tyle...............
yoroboZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiyorobo2013.06.01, 14:35
SunTzu @ 2013.05.30 14:54  Post: 661195
@up
Grave, pclab nie testował tego, ale ponoć właśnie seria HD8 naprawia wszelkie bolączki mobilnych radeonów.


W trakcie testów nadal nie było żadnych oficjalnych sterowników, a na betach Enduro wcale nie działało idealnie. Niemniej trudno było odnosić się do czegoś, co nie jest jeszcze 'finalnym' produktem.

Ktoś pytał o sterowniki: sprawdzaliśmy 13,5 beta3 oraz tajniackie sterowniki, które dostaliśmy przy okazji testów Kabini ;) W obydwu przypadkach takie same wyniki.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2013.06.01, 16:27
yorobo @ 2013.06.01 14:35  Post: 661645
SunTzu @ 2013.05.30 14:54  Post: 661195
@up
Grave, pclab nie testował tego, ale ponoć właśnie seria HD8 naprawia wszelkie bolączki mobilnych radeonów.


W trakcie testów nadal nie było żadnych oficjalnych sterowników, a na betach Enduro wcale nie działało idealnie. Niemniej trudno było odnosić się do czegoś, co nie jest jeszcze 'finalnym' produktem.

Ktoś pytał o sterowniki: sprawdzaliśmy 13,5 beta3 oraz tajniackie sterowniki, które dostaliśmy przy okazji testów Kabini ;) W obydwu przypadkach takie same wyniki.

Czyli AMD bajki opowiadało, a kotlety zrobiło?
yoroboZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiyorobo2013.06.01, 18:13
SunTzu

Dopóki nie będzie sterowników które będą to dobrze spajały to trudno powiedzieć coś więcej. Szczególnie że na pytania o zmiany dostajemy odpowiedź, która sprowadza się do tego, że zastosowano szereg usprawnień :) A walczyliśmy o to, bo przy okazji pierwszych informacji o serii HD 8000M AMD mówiło o architekturze GCN 2.0. Co ciekawe, w najświeższych prezentacjach na temat Radeona HD 8970M, które dostaliśmy przed testami, nie było już mowy ani o GCN 2,0, ani nawet o GCN+
gregory003Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gregory0032013.06.01, 23:08
-1#53
Ech. Czyli jak to zwykle u AMD. Baśnie i bajania.
Najpierw o super wydajności pierwszych buldków (pamięta ktoś jeszcze te slajdy porównujące wydajność pierwszej generacji FXów z Core i7 pokazywane przed premierą?), potem o Mistycznym Mega-Patchu dla Windows 7 poprawiającym wydajność Buldozera, następnie kilka innych rzeczy (superopłacalność Llano/Trinity, znacznie poprawiona Vishera,...), a teraz to.
MakavcioZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Makavcio2013.06.02, 12:54
-3#54
Czy przypadkiem 'laptop dla graczy' to nie jest oksymoron?
Luk4sZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Luk4s2013.06.02, 15:21
-4#55
gregory003 @ 2013.06.01 23:08  Post: 661940
Ech. Czyli jak to zwykle u AMD. Baśnie i bajania.
Najpierw o super wydajności pierwszych buldków (pamięta ktoś jeszcze te slajdy porównujące wydajność pierwszej generacji FXów z Core i7 pokazywane przed premierą?), potem o Mistycznym Mega-Patchu dla Windows 7 poprawiającym wydajność Buldozera, następnie kilka innych rzeczy (superopłacalność Llano/Trinity, znacznie poprawiona Vishera,...), a teraz to.

Połowa z tych rzeczy o ktorych piszesz to 'zyczeniowe' wymysły fanów czy ploteczki portali szukających sensacji a nie info od AMD...
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2013.06.02, 22:29
Luk4s @ 2013.06.02 15:21  Post: 662117
gregory003 @ 2013.06.01 23:08  Post: 661940
Ech. Czyli jak to zwykle u AMD. Baśnie i bajania.
Najpierw o super wydajności pierwszych buldków (pamięta ktoś jeszcze te slajdy porównujące wydajność pierwszej generacji FXów z Core i7 pokazywane przed premierą?), potem o Mistycznym Mega-Patchu dla Windows 7 poprawiającym wydajność Buldozera, następnie kilka innych rzeczy (superopłacalność Llano/Trinity, znacznie poprawiona Vishera,...), a teraz to.

Połowa z tych rzeczy o ktorych piszesz to 'zyczeniowe' wymysły fanów czy ploteczki portali szukających sensacji a nie info od AMD...

Ale tu akurat było jak mnie pamięć nie myli oficjalnie info.
wojciechRzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wojciechRz2013.06.27, 17:37
-2#57
Bez sensu komplet, dziwi mnie dlaczego nie można znaleźć testu nowego zestawu z prockiem amd a10-5750m ze słabszą grafiką nowej serii która by współpracowała w dual graphic'sie. Ze starszej serii połączenie Radeona HD 7660G + HD 7670M w dual graphics dawało bardzo dobre wyniki lepsze od geforca 650m
http://www.notebookcheck.pl/AMD-Radeon-HD-...cs.74073.0.html
I myśle że połączenie radeona 8650g+radeon 8670m dałoby podobne wyniki co w artykule przy cenie o połowie niższej.
W sprzęcie w artykule grafika jest nieproporcjonalna do procka i tylko zawyża cene a nie daje żadnych ciekawych osiągów.
Zaloguj się, by móc komentować