komentarze
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2013.05.30, 12:54
yorobo @ 2013.05.30 12:37  Post: 661134
piwo1

Nigdzie nie jest powiedziane że jeden zestaw jest lepszy od drugiego. To faktycznie zależy od upodobań jak i gier w jakie będziemy grać. Ba, nawet od stylu w jakim będziemy grać - cichaczem czy na pełnym wypasie walcząc jednocześnie ze wszystkimi wrogami jacy są na planszy :P Niemniej zestaw i7 plus GTX 670MX jest lepiej zrównoważony i co do tego chyba nie ma się co sprzeczać.

Można by powiedzieć, że nie wiele brakuje do tego zbilansowania. Ustalmy, że FPS zdatny w waszej procedurze- 30...
Gdy CPU przestaje być limitem, a staje się nim GPU niestety FPS jest zbyt mały. CPU zapewni w skrajnych sytuacjach 20-30 FPSów.

Wniosek z tego taki, że laptop mimo swoich ograniczeń generalnie nadaje się do grania, ale grafika jest tutaj niewykorzystana i spokojnie mogli dać słabsze GPU.

Płacisz za coś czego nie wykorzystasz. To jedyna wada tego laptopa. Więcej nie można powiedzieć, bo test ogranicza się tylko do wydajności GPU. Choć generalnie testujesz całego laptopa, a nie tylko GPU.
Luk4sZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Luk4s2013.05.30, 12:59
GX70 vs GX60 to spory progress wydajnościowy (jak na te same, ale odświeżone kawałki krzemu), ale niestety wciąż nie jest to uniwersalna przenośna maszynka do grania. Dla świadomego usera GX70 będzie dobrym wyborem JEZELI jego cena będzie bliższa GX60. Poki co to taka sztuka dla sztuki i lapek, którego nie opłaca się kupować, bo konkurenci w tych widełkach cenowych są po prostu lepsi. Nizsza cena zrekompensuje pewnie braki - wtedy jak napisałem GX70 będzie mógł coś zwojować.
#defineZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
#define2013.05.30, 12:59
-9#23
jackowo @ 2013.05.30 12:35  Post: 661133
piwo1 @ 2013.05.30 12:29  Post: 661129
za 4800 bysmy mieli Core i7-3630QM i kartą graficzną GeForce GTX670M. ale pytanie czy taki duet bylby szybszy w wysokich ustawieniach i rozdzialce 1920-1080? jak dla mnie obie konfiguracje maja swoje zalety i wady ale mowienie ze jedna jest lepsza od drugiej chyba jest nie ok. testy ktore przeprowadziliscie mowia co innego. testowy duet nie jest zly jak na ta cene.

Chyba żartujesz... GTX 670MX, który z Core i7 dostępny jest w tej samej cenie jest szybszy od 660M o 60-70%. To w zupełności wystarczy, by przegonić tego HD8970M w każdej grze

Skąd takie dane bierzesz? Jeśli nawet sugerować się samym markiem to wychodzi 40% różnicy na korzyść 670mx. Ta karta po OC jest w stanie zrobić 6000 pkt w marku 11 i to jest siła tej karty.
lemiesz3Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lemiesz32013.05.30, 13:12
dzięki za recenzję sam zastanawiałem się nad zakupem gx60 do moich potrzeb (wyłącznie gry single player) pewnie by wystarczył, ale po tym artykule przemyślę sprawę jeszcze raz
Ha11ucinogenZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ha11ucinogen2013.05.30, 13:13
-2#25
Relativy @ 2013.05.30 11:40  Post: 661097
Super, podnieśmy lekko zegary i już z 7970M zrobimy 8970M
Good Job AMD!


Ja jestem ciekaw jaką robotę ty byś zrobił.Czekamy aż ty zawojujesz świat.

Ja powiem że kupiłem 2 laptopy jeden z AMD dual grafa i drugi NV.Optimus po prostu niszczy AMD w każdym calu.Lepiej działa,szybciej.Oczywiście AMD miało też problem znany i lubiany z Psyx.

1.http://allegro.pl/hp-do-gier-4x2-8ghz-8gb-...html?source=mlt
2.http://allegro.pl/lenovo-z500-i3-3110m-4gb...html?source=mlt
Lenovo graficznie znacznie lepiej się prezentuje.Jeśli chodzi o i3 i A8 to według testów raz jeden jest lepszy a raz drugi.Gry wczytują się w podobnym czasie a filmów nie kopiowałem to się o realnej wydajności nie wypowiem.Ogólnie do KART AMD nie mam zastrzeżeń.Ludzie jednak zawsze piszą że to KARTA jest gówno ale dla mnie to sterownik nią kierujący.
dzikdenZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dzikden2013.05.30, 13:22
SunTzu @ 2013.05.30 12:54  Post: 661138
yorobo @ 2013.05.30 12:37  Post: 661134
piwo1

Nigdzie nie jest powiedziane że jeden zestaw jest lepszy od drugiego. To faktycznie zależy od upodobań jak i gier w jakie będziemy grać. Ba, nawet od stylu w jakim będziemy grać - cichaczem czy na pełnym wypasie walcząc jednocześnie ze wszystkimi wrogami jacy są na planszy :P Niemniej zestaw i7 plus GTX 670MX jest lepiej zrównoważony i co do tego chyba nie ma się co sprzeczać.

Można by powiedzieć, że nie wiele brakuje do tego zbilansowania. Ustalmy, że FPS zdatny w waszej procedurze- 30...
Gdy CPU przestaje być limitem, a staje się nim GPU niestety FPS jest zbyt mały. CPU zapewni w skrajnych sytuacjach 20-30 FPSów.

Wniosek z tego taki, że laptop mimo swoich ograniczeń generalnie nadaje się do grania, ale grafika jest tutaj niewykorzystana i spokojnie mogli dać słabsze GPU.

Płacisz za coś czego nie wykorzystasz. To jedyna wada tego laptopa. Więcej nie można powiedzieć, bo test ogranicza się tylko do wydajności GPU. Choć generalnie testujesz całego laptopa, a nie tylko GPU.


jeżeli 20-30 fps jest dla Ciebie komfortowe to gratuluję ślepoty :P osobiście o wiele bardziej wolałbym zejść z rozdzielczością do 1366 i mieć bliżej 40 niż męczyć się z dropami do 20.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2013.05.30, 13:27
dzikden @ 2013.05.30 13:22  Post: 661150
SunTzu @ 2013.05.30 12:54  Post: 661138
(...)

Można by powiedzieć, że nie wiele brakuje do tego zbilansowania. Ustalmy, że FPS zdatny w waszej procedurze- 30...
Gdy CPU przestaje być limitem, a staje się nim GPU niestety FPS jest zbyt mały. CPU zapewni w skrajnych sytuacjach 20-30 FPSów.

Wniosek z tego taki, że laptop mimo swoich ograniczeń generalnie nadaje się do grania, ale grafika jest tutaj niewykorzystana i spokojnie mogli dać słabsze GPU.

Płacisz za coś czego nie wykorzystasz. To jedyna wada tego laptopa. Więcej nie można powiedzieć, bo test ogranicza się tylko do wydajności GPU. Choć generalnie testujesz całego laptopa, a nie tylko GPU.


jeżeli 20-30 fps jest dla Ciebie komfortowe to gratuluję ślepoty :P osobiście o wiele bardziej wolałbym zejść z rozdzielczością do 1366 i mieć bliżej 40 niż męczyć się z dropami do 20.

Czy ja pisałem 20-30 to komfort? NIE. Pisałem, że do płynnego grania potrzeboa 30 w procedurze labowej.
Pisałem, że CPU w tym laptopie zapewni 20-30, czyli za mało, skoro 30 miało zapewnić płynność o czym pisałem zdanie wcześniej.

Poza tym nie rozumiesz procedury testowej pclaba. Oni mają miejsca testowa gdzie się dużo dzieje. Czyli jeżeli pisze, że 30FPSów to znaczy, że te 30FPSów uwzględnia minimalny FPS w całej grze. Czyli jeżeli w labie jest 30FPSów znaczy, że przez większą część gry będzie 30 i więcej....
Sądzę, że taka sytuacja uprawnia do stwierdzenia, że laptop generalnie się nadaje do grania.
CzaborZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Czabor2013.05.30, 13:37
-6#28
A ja poczekam na nowe konsole i gierki pod nie.A artykul wrzuce .......do ulubionych.
jackowo @ 2013.05.30 11:53  Post: 661105
szalony kefir @ 2013.05.30 11:51  Post: 661104
(...)

Chyba kpisz. Crysis to stricte pecetowa gra, którą wrzucili dodatkowo na konsole w celu podwojenia zysków.

Gdyby nowe konsole miały nadmiarnie wysoką wydajność GPU, to może i byś miał rację, ale nie będą miały. To już wiemy




Nowe konsole maja jak najbardziej nadmierna wydajnosc GPU do CPU.Z PC to nawet nie ma co narazie dzialania tego GPU porownywac.Czyli mylisz sie!
DjangoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Django2013.05.30, 13:46
-6#29
prosiłbym o dodanie wynikó do rozdzielczości hd 1366x768 a więc takiej dla której stworzony jest y580 ze swoim gtx660. Da to pełny obraz co lepiej kupić. Czy gx60 i męczyć się w FHD zcy jednak lenovo i zostać na HD. Przydało by się tez dodanie wyników na high przy bf3.
AlartZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Alart2013.05.30, 13:47
I potem 'ale AMD słabo w laptopach!'
1. Zmarnowana karta zintegrowana. Po co komu silna karta graficzna jak ma taką fajną integrę?
2. Zmarnowana karta dedykowana. Z takim prockiem to lepiej od razu rozkręcić i na allegro wystawić jak się da.
3. Zmarnowany procek. W takiej cenie oczekuje się czegoś więcej.

Producenci robią takie notebooki na potęgę, a potem trudno się dziwić, że mimo konkurencyjnej oferty AMD leży i kwiczy w laptopach. I niech mi ktoś powie, żel to przypadek, że na AMD powstają takie buble lub jest słaba dostępność układów. Z tego lapa trzeba zrobić dwa - jeden z i7 i drugi bez grafiki. I zamiast notebooka którego nikt przytomny nie kupi, mielibyśmy 2 które każdy by kupił bardzo chętnie.

Dobrze, że Tegra nie jest x86, bo mielibyśmy laptopy Tegra 3+680M. Chociaż może nvidia 'dba' o producentów i nie produkowaliby bubli.
yoroboZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiyorobo2013.05.30, 13:54
Django @ 2013.05.30 13:46  Post: 661165
prosiłbym o dodanie wynikó do rozdzielczości hd 1366x768 a więc takiej dla której stworzony jest y580 ze swoim gtx660. Da to pełny obraz co lepiej kupić. Czy gx60 i męczyć się w FHD zcy jednak lenovo i zostać na HD. Przydało by się tez dodanie wyników na high przy bf3.


W 1366x768 Radeony miały niemal identyczną wydajność co w 1600x900. Wyniki GTX 660M w niższej rozdzielczości pojawią się przy okazji recenzji Lenovo Y580.
poprostujakubZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
poprostujakub2013.05.30, 13:58
A ja się zastanawiam, dlaczego AMD nie zrobi proca z tej rodziny z TDP 45W, takim jakie Intelowskie i7. To mogłoby dać wystarczająco dużo mocy, żeby dogonić mobilne i5. Albo też wypuścić serię z odłączonym GPU, gdzie cały budżet energetyczny mogłoby wykorzystać CPU.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2013.05.30, 14:15
-1#33
poprostujakub @ 2013.05.30 13:58  Post: 661170
A ja się zastanawiam, dlaczego AMD nie zrobi proca z tej rodziny z TDP 45W, takim jakie Intelowskie i7. To mogłoby dać wystarczająco dużo mocy, żeby dogonić mobilne i5. Albo też wypuścić serię z odłączonym GPU, gdzie cały budżet energetyczny mogłoby wykorzystać CPU.

Właśnie, dlatego krytyka moja procedury labowej. Sprawa energetyczna układów pomijana w mobilnym segmencie.
dGPU pobiera znacznie więcej energii, dlatego ważna jest obecność iGPU. iGPU wystarczające powinno być do podstawowych zadań, więc masz rację fajnie by było gdyby...
... Masz w pozostałych układach przycięte iGPU, co powinno dać wymierną korzyść energetyczną.

Czemu AMD nie ma takiego produktu? Ponieważ test pokazał, że stosowanie mocnych dGPU jest bez sensu. Platforma AMD (APU) jest zbilansowana do grafiki i powinny być tanie jednoukładowe laptopy.

Z drugiej strony nie ma przeszkód by, AMD zrobiło tryby turbo. Gdy iGPU jest wyłączone w tym momencie CPU przyśpiesza do granicy TDP.
...Takie coś właśnie jest.
Dokładnie gdy iGPU jest użyte CPU zwalnia, by utrzymać w ryzach TDP.

Czyli nie ma sensu robić tego o czym piszesz.... Jedyny sens ma zastosowanie układów z przyciętym iGPU, ponieważ i tak tego nie będziesz z niego korzystać. W IDLE może pobierać mniej energii.
Wypuszczenie wersji z TDP 45W....
... ale gdy użyjesz dGPU CPU będzie działał z max prędkością, gdy użyjesz iGPU zwolni.
GraveZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Grave2013.05.30, 14:46
Przypuszczam, że z tym Radeonem HD8970M będzie powtórka z historii czyli AMD będzie miało 'w teorii' jedno z najmocniejszych mobilnych GPU tylko praktycznie w żadnym laptopie nikt tej karty nie zastosuje, czyli tak jakby jej nie było....

Bo jak do wyboru będzie tylko MSI z kiepskim APU, albo duże ciężkie cegły w rodzaju Alienware'a to to właściwie żaden wybór.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2013.05.30, 14:54
-3#35
@up
Grave, pclab nie testował tego, ale ponoć właśnie seria HD8 naprawia wszelkie bolączki mobilnych radeonów.
DjangoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Django2013.05.30, 15:11
yorobo @ 2013.05.30 13:54  Post: 661168
Django @ 2013.05.30 13:46  Post: 661165
prosiłbym o dodanie wynikó do rozdzielczości hd 1366x768 a więc takiej dla której stworzony jest y580 ze swoim gtx660. Da to pełny obraz co lepiej kupić. Czy gx60 i męczyć się w FHD zcy jednak lenovo i zostać na HD. Przydało by się tez dodanie wyników na high przy bf3.


W 1366x768 Radeony miały niemal identyczną wydajność co w 1600x900. Wyniki GTX 660M w niższej rozdzielczości pojawią się przy okazji recenzji Lenovo Y580.


No chodzi mi żeby był pełen obraz recenzji. To żę radki są zbliżonewydajnościwo w hd i fhd jest oczywiste bo caly czas wasjim gardlem jest procesor. Szkoda ze nie mozecie tegodac w 1 tescie, ktory bylby wtedy kompletny
viris33Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
viris332013.05.30, 17:51
Tu powinien już siedzieć dawno mobilny Steamroller w połączeniu z 8790. Nie wiem na co czekają.
Suchy211Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Suchy2112013.05.30, 21:54
Grave @ 2013.05.30 14:46  Post: 661194
Przypuszczam, że z tym Radeonem HD8970M będzie powtórka z historii czyli AMD będzie miało 'w teorii' jedno z najmocniejszych mobilnych GPU tylko praktycznie w żadnym laptopie nikt tej karty nie zastosuje, czyli tak jakby jej nie było....

Bo jak do wyboru będzie tylko MSI z kiepskim APU, albo duże ciężkie cegły w rodzaju Alienware'a to to właściwie żaden wybór.

Tak jest z prawie każdą mobilną kartą AMD. Jedynie radeon 7670m jest popularna. Reszta siedzi w jakichś dziwnie skonfigurowanych i koszmarnie drogich laptopach. Geforce -y 640m i wyżej praktycznie nie mają konkurencji (a raczej laptopy z nimi).
VSS2013.05.30, 21:58
fajny test ;) , jaki Sterownik Graficzny został użyty do testów (chyba nie przeoczyłem ?)
DjangoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Django2013.05.30, 22:10
Suchy211 @ 2013.05.30 21:54  Post: 661323
Grave @ 2013.05.30 14:46  Post: 661194
Przypuszczam, że z tym Radeonem HD8970M będzie powtórka z historii czyli AMD będzie miało 'w teorii' jedno z najmocniejszych mobilnych GPU tylko praktycznie w żadnym laptopie nikt tej karty nie zastosuje, czyli tak jakby jej nie było....

Bo jak do wyboru będzie tylko MSI z kiepskim APU, albo duże ciężkie cegły w rodzaju Alienware'a to to właściwie żaden wybór.

Tak jest z prawie każdą mobilną kartą AMD. Jedynie radeon 7670m jest popularna. Reszta siedzi w jakichś dziwnie skonfigurowanych i koszmarnie drogich laptopach. Geforce -y 640m i wyżej praktycznie nie mają konkurencji (a raczej laptopy z nimi).


Nie do końca masz rację bo na chwilę dosłownie pojawiły się samsungi np300 z radeonami 8750 ( wydajnościowo tak jak gt640tka), na dodatek kosztowały po 2k z systemem więce cena atrakcyjniejsza niż gt64t0 ale tak szybko jak się pojawiły, tak szybko znikły ze sprzedaży nie wiadomo dlaczego.... A szkoda bo oferta byłą bardzo fajna
Teraz 8750 jest dostepne tylko w samsungu np370r53 fajna i sa dalej ciekawa alternatywa dla komputerów z gt640
Zaloguj się, by móc komentować