Której grze? Bo jak Ci już dwa razy napisałem inne relacje laptopów będą w StarCraft 2, a inne w Crysis 3 i jeszcze inne w Wiedźminie 2 itd.
@suntzu
Rozumiem, że jest to problematyczne i nie będzie zawsze sprawiedliwe, ale dajesz klientowi odpowiedź na to, że laptop w stresie będzie działał 15min czy może 115min...
Z twojej procedury nie masz bladego pojęcia jaki będzie czas pracy podczas jakiegokolwiek poważniejszego obciążenia. Więc prosze o jakiekolwiek poważniejsze obciążenie. Może być gra, może być OCCT, może być sam rendering CPU, coś co by dało jakiekolwiek pojęcie.
OCCT-> CPU+GPU
To zależy od konkretnego laptopa, konkretnej konfiguracji. Co wówczas mam pokazać? Wykres na którym laptop, który obcina wydajność na aku ma dłuższy słupek od tego, który nie ucina wydajności? I jeszcze raz wracamy do pytania numer 1: taka sytuacja (ucinanie wydajności) może mieć miejsce dla Wiedźmina 2, ale już dla StarCrafta 2 niekoniecznie.
po prostu powtórzyć pomiary wydajności na AKU. Jeżeli laptop przycina wydajność na aku to trzeba go traktować jak osobną maszynę.
Nie raz były karty, które różniły się wyłącznie zegarami. Jednak obie testowaliście.
No to właśnie mówię, że nie da się oceniać prądożerności kart graficznych, podczas gdy jedna jest podłączona do Core i5, a druga do Core i7. Ile razy mam powtarzać?
Ja tutaj proszę o test nie prądożerności karty graficznej, a całego laptopa.
Inna sprawa, że da się relatywnie mocno obciążyć kartę graficzną przy minimalnym obciążeniu CPU
Witam,
Przeczytałem test i z ciekawości zrobiłem testy CPU na 'starym' i leciwym mobilnym Llano A8 3510MX podkręconym do 2,7GHz (ze stockowych 1,8-2,5z turbo). Oczywiscie turbo wylaczylem, także mogę rzec, że podkręcony został z 1,8GHz-2,7GHz. W Idle ustawione mam 500MHz.
Krótko i na temat :
Cinebench R11.5 - 2,81 pkt
Fritz Chest benchmark - 5666 pozycji na sekunde
Super PI 1M - 29,3 s
Co jak co, ale moc procesora A10 niespecjalnie wzrosła, mimo wzrostu GHZ.
Faktycznie, grafika zapewne dużo lepsza(na poziomie Radeona HD6630M - wnioskuje na podstawie 3D mark 11), napewno lepsza wydajność/Watt.
Jak już wspomniałem rdzenie CPU gorzej/podobnie sobie radzą niż 2 letnie Llano.
Dobra poszukałem trochę i znalazłem najtańszy Laptop z A10 4600m koszt 1799 ale zastanawiam się nad jednym mankamentem. Laptop ten ma jeszcze dodatkową grafike AMD 7470M. Myślę sobie że bez tej grafiki ten laptop byłby tańszy powiedzmy o 100 zł za 1699 myślę że nie miał by ten proc przeciwnika. Zastanawiam się po jakiego grzyba Asus dał do tego lapka grafikę która jest o wiele słabsza od 7660G.
@up
Dual graphics, które jak działa focus miał okazję ostatnio (trinity) testować. Tutaj działa to fatalnie, bo dostajesz dwie klatki prawie równocześnie. Czyli mając 60FPSów widzisz na oko znacznie mniej, bo załóżmy skrajną sytuację, że dostaniesz 60 klatek w ciągu 1ms. FPS 60, a ekran będzie ciął.
Dual graphics działa najlepiej gdy obie karty są podobne. 7470m wcale nie musi być wiele słabszy (np. z pamięciami GDDR5+wyższe zegary mogą dać dość podobną wydajność).
W zastosowaniach typu rendering czy zaawansowane symulacje szachowe 4 rdzenie Llano zasadniczo maja przewagę nad 2 modułami Trinity czy Richlanda. Tyle, mało kto używa laptopa do tego typu zadań (a jeśli już to bierze Intela z 4c/8t). Patrząc przekrojowo 2 moduły Richlanda zapewniają większą elastyczność i wyższą wydajność w typowych zastosowaniach.
SunTzu ja Cie proszę.... nie wtryniaj wszędzie swojego renderingu jak extileśtam swojego jadra linuksa. Kto do jasnej anielki kupuje lapka z 2000 pln żeby na nim rendering robić?
Powiedz mi też jak mają przestawić czas pracy na baterii w max obciążeniu, skoro może się on różnić pomiędzy 2 laptopami o identycznej konfiguracji ale innych producentów? Taki test można zrobić dla konkretnego modelu laptopa, a nie procesora.
Trzeba AMD przyznać, że w końcu im się udało. Pokazuje to jak bardzo na rynku mobilnym ważne są detale. Niby sprzęt ten sam co Trinity, ale dopracowane stany energetyczne wyraźnie zmieniają obraz całości.
Ciekawi mnie tylko, jak dużo tracił będzie do testowanego procesora mainsteamowy A8. 384 SPU a 256 SPU to jednak spora różnica.
Ostatnie tchnienie SOI i w koncu zblizaja sie napieciami w kierunku Intela, zobaczymy czy 28SHP zblizy ich calkowicie, niewykluczone, ze beda musieli nieco zejsc z MHz wspiac sie z IPC.
Niestety to wszystko za dlugo trwa, kiedy oni przejda na finFET to nawet najwieksza kula szklana nie wie.
SunTzu ja Cie proszę.... nie wtryniaj wszędzie swojego renderingu jak extileśtam swojego jadra linuksa. Kto do jasnej anielki kupuje lapka z 2000 pln żeby na nim rendering robić?
Powiedz mi też jak mają przestawić czas pracy na baterii w max obciążeniu, skoro może się on różnić pomiędzy 2 laptopami o identycznej konfiguracji ale innych producentów? Taki test można zrobić dla konkretnego modelu laptopa, a nie procesora.
Zgadzam się i dlatego cały czas piszę przecież o teście czasu pracy laptopa z uwzględnieniem całego laptopa, a nie teście tylko cpu tylko GPU.
Nie musi być rendering przecież pisałem też o innych sposobach, rendering dałem tylko przykład zastosowania w którym można uzyskać stabilne ciągłe obciążenie CPU. Notebookcheck używa np. Prime+furmark. Ja zaproponowałem OCCT, grę, rendering....
Jak pisałem obojętne mi to, bo dziś jest tak, że nic nie ma. Sam rendering już by coś powiedział, ale nawet tego nie ma. Laptopy z 680m zrównane są z HD4000. Nie ma znaczenia czy procesor ciągnie 35W czy 45W, bo liczą się stany IDLE i czas pracy przeglądarki.
Teoretycznie 45W haswell wg. focusa będzie pobierał mniej energii niż 35W IB. Test przeglądarki pokaże prawdopodobnie sporą przewagę haswell-a mimo, że czas pracy w stresie będzie zdecydowanie krótszy.
Sytuacja jest oczywista w przypadku Intel vs Intel, ale na rynku masz też AMD i nie wiadomo co lepsze.
Zresztą 640m LE+IB UV mogą pobierać mniej energii niż haswell i oferować wyższą wydajność.
Nawet nie odnoszę się do testowania komórek w grze.
Rozumiem, że GPU na poziomie serii GF-a 6xxx jest po to by ludzie robili oc i testowali marki. Nie...
Komórka dziś służy też do grania i zastępuje mobilne konsole.
W oryginale było GT 635M, które z Core i5 można dostać bez większych problemów, a zasugerowałem się komentarzem użytkownika pebek. Z tym, że on podał link do GT 640M z Core i3, tak więc fail z mojej strony.
W laptopie z Richlandem były dwie kości 1600 MHz po 8 GB każda, w laptopie z Trinity dwie kości 1600 MHz po 4 GB każda.
SunTzu… do poruszonego przez Ciebie tematu jeszcze wrócę, bo w tym momencie nie wyrabiam czasowo, a chciałbym walnąć tłusty i wyczerpujący komentarz
A tak krótko i przy okazji - pamiętajcie proszę drodzy moi że jest to recenzja samego układu, w której chodziło przede wszystkim o pokazanie jaki kawał dobrej roboty odwaliło AMD. To czy A10-5750M będzie opłacalnym zakupem zależy już tylko od producentów laptopów.
@UP
Z drugiej strony Trinity nie był tak energooszczedny, a całkiem sporo można osiągnąć redukując wycieki, obniżając napięcie. Nie wiem czy procesory AMD korzystają z 'body effect', ale tu też można sporo osiągnąć. Tak, więc dzięki innej konfiguracji napięciowej rdzenia duży można uzyskać. Możliwe, że tutaj największa zasługa GF-a, który umożliwił pracę richland-a w takich warunkach....
+ sporo małych zmian.
.... Mnie osobiście ciekawi jak wypadnie richland w różnich odmianach na tle Kabini. Czy będzie tylko richland 35W<x, a kabini będzie 25W.
Wnioski z podsumowania słuszne, ale szczerze to są to tożsame wnioski z tymi jakie można wyciągnąć z wszystkich poprzednich premier APU AMD czyli produkt sam w sobie niezły, ale z zawyżoną ceną, która czyni zakup nieopłacalnym.
Tak było z Llano w 2011, to samo z Trinity w 2012 i teraz to samo z Richlandem w 2013.
Laptopy z APU powinny być dostępne praktycznie wyłącznie bez dedykowanego GPU i wycenione znacznie niżej niż notebooki z CPU Intela także bez dedykowanego GPU.
Co do pomiarów energii pod obciążeniem na aku to też chciałbym wiedzieć ile dany laptop potrafi pracować na baterii podczas grania, nie wiem kufa, w LoLa () ile podczas renderowania betonowego elfa w zbożu a ile podczas oglądania filmu w hd czy przeglądaniu neta po wi-fi.
Natomiast jeżeli idzie po prostu o niskie ceny dla producentów laptopów to Intel może sobie dawać rabaty jakie chce tak jak każdy, nawet rozdawać CPU po kosztach i AMD nic do tego. Żaden sąd by czegoś takiego nie zakwestionował.
A to bardzo interesujące stwierdzenie - aż trudno mi uwierzyć, zebyś nigdy nie slyszał o dumpingu, to jest również nielegalna praktyka.
Co do pomiarów energii pod obciążeniem na aku to też chciałbym wiedzieć ile dany laptop potrafi pracować na baterii podczas grania, nie wiem kufa, w LoLa () ile podczas renderowania betonowego elfa w zbożu a ile podczas oglądania filmu w hd czy przeglądaniu neta po wi-fi.
Ja mysle, ze nie chcialbys wiedziec, gdyz czas pracy przy pelnym obciazeniu jest szokujacy.
Richland będzie także w wersjach niskonapięciowych: 25, 19 i 17W.
No to liczę na niezłe porównanie z kabini, bo się zazębiają tutaj całkiem skrajne układy. kabini, richland, haswell.
Grave @ 2013.05.22 14:48
Wnioski z podsumowania słuszne, ale szczerze to są to tożsame wnioski z tymi jakie można wyciągnąć z wszystkich poprzednich premier APU AMD czyli produkt sam w sobie niezły, ale z zawyżoną ceną, która czyni zakup nieopłacalnym.
Tak było z Llano w 2011, to samo z Trinity w 2012 i teraz to samo z Richlandem w 2013.
Laptopy z APU powinny być dostępne praktycznie wyłącznie bez dedykowanego GPU i wycenione znacznie niżej niż notebooki z CPU Intela także bez dedykowanego GPU.
Powinny... ale nie są...
No tak, koszt APU AMD jest dość spory, ale może to z powodu tego, że się sprzedają, bo wydajność jest niczego sobie.Racja, dualgraphics gdyby działało, ale tak to nie ma sensu dGPU.
Której grze? Bo jak Ci już dwa razy napisałem inne relacje laptopów będą w StarCraft 2, a inne w Crysis 3 i jeszcze inne w Wiedźminie 2 itd.
@suntzu
Rozumiem, że jest to problematyczne i nie będzie zawsze sprawiedliwe, ale dajesz klientowi odpowiedź na to, że laptop w stresie będzie działał 15min czy może 115min...
Z twojej procedury nie masz bladego pojęcia jaki będzie czas pracy podczas jakiegokolwiek poważniejszego obciążenia. Więc prosze o jakiekolwiek poważniejsze obciążenie. Może być gra, może być OCCT, może być sam rendering CPU, coś co by dało jakiekolwiek pojęcie.
OCCT-> CPU+GPU
To zależy od konkretnego laptopa, konkretnej konfiguracji. Co wówczas mam pokazać? Wykres na którym laptop, który obcina wydajność na aku ma dłuższy słupek od tego, który nie ucina wydajności? I jeszcze raz wracamy do pytania numer 1: taka sytuacja (ucinanie wydajności) może mieć miejsce dla Wiedźmina 2, ale już dla StarCrafta 2 niekoniecznie.
po prostu powtórzyć pomiary wydajności na AKU. Jeżeli laptop przycina wydajność na aku to trzeba go traktować jak osobną maszynę.
Nie raz były karty, które różniły się wyłącznie zegarami. Jednak obie testowaliście.
Ja tutaj proszę o test nie prądożerności karty graficznej, a całego laptopa.
Inna sprawa, że da się relatywnie mocno obciążyć kartę graficzną przy minimalnym obciążeniu CPU
Przeczytałem test i z ciekawości zrobiłem testy CPU na 'starym' i leciwym mobilnym Llano A8 3510MX podkręconym do 2,7GHz (ze stockowych 1,8-2,5z turbo). Oczywiscie turbo wylaczylem, także mogę rzec, że podkręcony został z 1,8GHz-2,7GHz. W Idle ustawione mam 500MHz.
Krótko i na temat :
Cinebench R11.5 - 2,81 pkt
Fritz Chest benchmark - 5666 pozycji na sekunde
Super PI 1M - 29,3 s
Co jak co, ale moc procesora A10 niespecjalnie wzrosła, mimo wzrostu GHZ.
Faktycznie, grafika zapewne dużo lepsza(na poziomie Radeona HD6630M - wnioskuje na podstawie 3D mark 11), napewno lepsza wydajność/Watt.
Jak już wspomniałem rdzenie CPU gorzej/podobnie sobie radzą niż 2 letnie Llano.
Wydajność/wat nie jest tutaj potwierdzona. Nie wiadomo czy np. Llano nie będzie energooszczedniejsze w podczas rendering.
Dual graphics, które jak działa focus miał okazję ostatnio (trinity) testować. Tutaj działa to fatalnie, bo dostajesz dwie klatki prawie równocześnie. Czyli mając 60FPSów widzisz na oko znacznie mniej, bo załóżmy skrajną sytuację, że dostaniesz 60 klatek w ciągu 1ms. FPS 60, a ekran będzie ciął.
Dual graphics działa najlepiej gdy obie karty są podobne. 7470m wcale nie musi być wiele słabszy (np. z pamięciami GDDR5+wyższe zegary mogą dać dość podobną wydajność).
Powiedz mi też jak mają przestawić czas pracy na baterii w max obciążeniu, skoro może się on różnić pomiędzy 2 laptopami o identycznej konfiguracji ale innych producentów? Taki test można zrobić dla konkretnego modelu laptopa, a nie procesora.
Ciekawi mnie tylko, jak dużo tracił będzie do testowanego procesora mainsteamowy A8. 384 SPU a 256 SPU to jednak spora różnica.
Ostatnie tchnienie SOI i w koncu zblizaja sie napieciami w kierunku Intela, zobaczymy czy 28SHP zblizy ich calkowicie, niewykluczone, ze beda musieli nieco zejsc z MHz wspiac sie z IPC.
Niestety to wszystko za dlugo trwa, kiedy oni przejda na finFET to nawet najwieksza kula szklana nie wie.
Powiedz mi też jak mają przestawić czas pracy na baterii w max obciążeniu, skoro może się on różnić pomiędzy 2 laptopami o identycznej konfiguracji ale innych producentów? Taki test można zrobić dla konkretnego modelu laptopa, a nie procesora.
Zgadzam się i dlatego cały czas piszę przecież o teście czasu pracy laptopa z uwzględnieniem całego laptopa, a nie teście tylko cpu tylko GPU.
Nie musi być rendering przecież pisałem też o innych sposobach, rendering dałem tylko przykład zastosowania w którym można uzyskać stabilne ciągłe obciążenie CPU. Notebookcheck używa np. Prime+furmark. Ja zaproponowałem OCCT, grę, rendering....
Jak pisałem obojętne mi to, bo dziś jest tak, że nic nie ma. Sam rendering już by coś powiedział, ale nawet tego nie ma. Laptopy z 680m zrównane są z HD4000. Nie ma znaczenia czy procesor ciągnie 35W czy 45W, bo liczą się stany IDLE i czas pracy przeglądarki.
Teoretycznie 45W haswell wg. focusa będzie pobierał mniej energii niż 35W IB. Test przeglądarki pokaże prawdopodobnie sporą przewagę haswell-a mimo, że czas pracy w stresie będzie zdecydowanie krótszy.
Sytuacja jest oczywista w przypadku Intel vs Intel, ale na rynku masz też AMD i nie wiadomo co lepsze.
Zresztą 640m LE+IB UV mogą pobierać mniej energii niż haswell i oferować wyższą wydajność.
Rozumiem, że GPU na poziomie serii GF-a 6xxx jest po to by ludzie robili oc i testowali marki. Nie...
Komórka dziś służy też do grania i zastępuje mobilne konsole.
W laptopie z Richlandem były dwie kości 1600 MHz po 8 GB każda, w laptopie z Trinity dwie kości 1600 MHz po 4 GB każda.
SunTzu… do poruszonego przez Ciebie tematu jeszcze wrócę, bo w tym momencie nie wyrabiam czasowo, a chciałbym walnąć tłusty i wyczerpujący komentarz
A tak krótko i przy okazji - pamiętajcie proszę drodzy moi że jest to recenzja samego układu, w której chodziło przede wszystkim o pokazanie jaki kawał dobrej roboty odwaliło AMD. To czy A10-5750M będzie opłacalnym zakupem zależy już tylko od producentów laptopów.
Z drugiej strony Trinity nie był tak energooszczedny, a całkiem sporo można osiągnąć redukując wycieki, obniżając napięcie. Nie wiem czy procesory AMD korzystają z 'body effect', ale tu też można sporo osiągnąć. Tak, więc dzięki innej konfiguracji napięciowej rdzenia duży można uzyskać. Możliwe, że tutaj największa zasługa GF-a, który umożliwił pracę richland-a w takich warunkach....
+ sporo małych zmian.
.... Mnie osobiście ciekawi jak wypadnie richland w różnich odmianach na tle Kabini. Czy będzie tylko richland 35W<x, a kabini będzie 25W.
Tomek już się pewnie trzęsie ze strachu przed Twoim 'pozwem'
Richland będzie także w wersjach niskonapięciowych: 25, 19 i 17W.
Tak było z Llano w 2011, to samo z Trinity w 2012 i teraz to samo z Richlandem w 2013.
Laptopy z APU powinny być dostępne praktycznie wyłącznie bez dedykowanego GPU i wycenione znacznie niżej niż notebooki z CPU Intela także bez dedykowanego GPU.
Powinny... ale nie są...
Natomiast jeżeli idzie po prostu o niskie ceny dla producentów laptopów to Intel może sobie dawać rabaty jakie chce tak jak każdy, nawet rozdawać CPU po kosztach i AMD nic do tego. Żaden sąd by czegoś takiego nie zakwestionował.
A to bardzo interesujące stwierdzenie - aż trudno mi uwierzyć, zebyś nigdy nie slyszał o dumpingu, to jest również nielegalna praktyka.
A jaki jest koszt wyprodukowania cpu? 10-15$?
Ja mysle, ze nie chcialbys wiedziec, gdyz czas pracy przy pelnym obciazeniu jest szokujacy.
Richland będzie także w wersjach niskonapięciowych: 25, 19 i 17W.
No to liczę na niezłe porównanie z kabini, bo się zazębiają tutaj całkiem skrajne układy. kabini, richland, haswell.
Tak było z Llano w 2011, to samo z Trinity w 2012 i teraz to samo z Richlandem w 2013.
Laptopy z APU powinny być dostępne praktycznie wyłącznie bez dedykowanego GPU i wycenione znacznie niżej niż notebooki z CPU Intela także bez dedykowanego GPU.
Powinny... ale nie są...
No tak, koszt APU AMD jest dość spory, ale może to z powodu tego, że się sprzedają, bo wydajność jest niczego sobie.Racja, dualgraphics gdyby działało, ale tak to nie ma sensu dGPU.