komentarze
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2013.04.30, 14:39
-1#1
Co do interfejsu. Nie ma sensnu poprawiać czegoś, co jest doskonałe.
s37hZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
s37h2013.04.30, 15:08
i tu szacun dla appla bo zmiany idą w dobrym kierunku zwiększają szybkość działania bez dodawania niepotrzebnie giga Hz i B. System powinien być minimalistyczny i zajmować jak najmniej zasobów komputera, do tego powinien być intuicyjny, prosty w obsłudze
CremekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Cremek2013.04.30, 15:23
Zgadzam sie z poprzednikami, dodam tylko ze placac ok. 80 PLN za OS X mozna go instalowac na 5 posiadanych komputerach - jak to sie ma do chorych cen Windowsa ?...
Vesp3rZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Vesp3r2013.04.30, 15:23
-2#4
s37h @ 2013.04.30 15:08  Post: 653420
i tu szacun dla appla bo zmiany idą w dobrym kierunku zwiększają szybkość działania bez dodawania niepotrzebnie giga Hz i B. System powinien być minimalistyczny i zajmować jak najmniej zasobów komputera, do tego powinien być intuicyjny, prosty w obsłudze


Windows 8 też nie zwiększa wymagań jeżeli chodzi o procki i ram jakoś...
System wcale nie powinien być minimalistyczny, jeżeli takowy chcesz to po co ci X'y które są 'wielgachną' nakładką graficzną na system?

System powinien być przede wszystkim intuicyjny, to czy będzie w nim mega fajerwerków czy prosta konsola to już inna sprawa. Pamiętaj że przyzwyczajenia robią swoje.

Po przesiadce na Win8 kląłem na MS ale po pracy z ekranem dotykowym i wIn8 to uznaje to za bardzo dobre rozwiązanie, tylko co z tego jak mnie tak naprawdę starczy konsola do normalnej pracy z systemem.


Jak się ma 80 PLN za OSX do darmowego Ubuntu którego mogę zainstalować na N+1 posiadanych kompach ?;)

bogo126Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bogo1262013.04.30, 15:30
-8#5
Mogę dostać i setkę minusów, ale to napiszę - nigdy, nigdy i jeszcze raz nigdy w życiu nie kupię żadnego gównianego produktu tego gównianego patentowego trolla. Nie dlatego, że mnie nie stać, ale dlatego, że nie będę przepłacał (że takie białe, czyste, doskonałe itp. itd.). Jest u nas w robocie taka jedna Szanowna Pani Dyrektor Departamentu (pewnie ma z 15K na rękę): skończyła jej się umowa na abonament, chce nowy telefon: bez żadnego obadania innych komórek, ona chce TYLKO i WYŁĄCZNIE IPHONE'A - no k...wa co za kretynka. No ale powie, że ma iphone'a - tej wielkiej i wspaniałej firmy z Ameryki, ten drogi i najlepsiejszy z najlepsiejszych i najdroższych komórek. Po prostu ŻAL. Ostatnio kupiłem sobie LG P970 i też jest całkiem w porządku, no i nie wydałem 2,5K.

Dlatego apeluję: myślcie przed zakupem i kupujcie to co Wam potrzebne, a nie tylko co drogie i reklamowane (tak, tak Intel, tak tak nVidia, np. o was mowa).

Pozdrawiam,
bogo126
losarturosZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
losarturos2013.04.30, 15:35
Cremek @ 2013.04.30 15:23  Post: 653422
Zgadzam sie z poprzednikami, dodam tylko ze placac ok. 80 PLN za OS X mozna go instalowac na 5 posiadanych komputerach - jak to sie ma do chorych cen Windowsa ?...


Tak się ma, że jak chcę zainstalować okrutnie drogi windows to nie muszę kupować strasznie taniego i niedorobionego maca. ;-)
raximusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
raximus2013.04.30, 15:42
Cremek @ 2013.04.30 15:23  Post: 653422
Zgadzam sie z poprzednikami, dodam tylko ze placac ok. 80 PLN za OS X mozna go instalowac na 5 posiadanych komputerach - jak to sie ma do chorych cen Windowsa ?...

Troll alert. Ciekawe jak kupiłeś OS X? Nie ma takiej legalnej możliwości.
OS X jest wliczony w cenę urządzenia.
Za 80zł mogłeś kupić co najwyżej Service Packa do OS X.

PS: i mam wyj...ne na minusy, jeśli minusujecie prawdę a plusujecie kłamstwo.
fox1212Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
fox12122013.04.30, 15:44
13#8
bogo126 @ 2013.04.30 15:30  Post: 653428
Mogę dostać i setkę minusów, ale to napiszę - nigdy, nigdy i jeszcze raz nigdy w życiu nie kupię żadnego gównianego produktu tego gównianego patentowego trolla. Nie dlatego, że mnie nie stać, ale dlatego, że nie będę przepłacał (że takie białe, czyste, doskonałe itp. itd.). Jest u nas w robocie taka jedna Szanowna Pani Dyrektor Departamentu (pewnie ma z 15K na rękę): skończyła jej się umowa na abonament, chce nowy telefon: bez żadnego obadania innych komórek, ona chce TYLKO i WYŁĄCZNIE IPHONE'A - no k...wa co za kretynka. No ale powie, że ma iphone'a - tej wielkiej i wspaniałej firmy z Ameryki, ten drogi i najlepsiejszy z najlepsiejszych i najdroższych komórek. Po prostu ŻAL. Ostatnio kupiłem sobie LG P970 i też jest całkiem w porządku, no i nie wydałem 2,5K.

Dlatego apeluję: myślcie przed zakupem i kupujcie to co Wam potrzebne, a nie tylko co drogie i reklamowane (tak, tak Intel, tak tak nVidia, np. o was mowa).

Pozdrawiam,
bogo126


Może jest od ciebie inteligentniejsza i wyszło jej lepiej w życiu niż tobie, więc zarabia do ciebie kilkakrotnie więcej i może sobie pozwolić na to, na co ma ochotę, a że ma ochotę na iPhone, to co z tego?

Co do OS X to przesiadłem się na niego około 2 lata temu. Po tym czasie już PC odpalam tylko do gier, od czasu do czasu. Ten system w połączeniu z wydajnością macbook-ów i imac-ów, plus, ich wykonaniem na prawdę jest uzależniający. Zero problemów ze stabilnością, sterownikami, oprogramowaniem. Dodatkowo jest to pełnoprawny UNIX, z całą paletą narzędzi,więc dla programistów to na prawdę świetna maszyna, co zresztą widać po konferencjach google gdzie zazwyczaj pracownicy występują z macbookami. Cocoa to chyba jedna z najlepiej zrobionych bibliotek, tworzenie natywnych aplikacji to poezja, jedynie objective-c na początku może być problemem.

iOS i OS X to od początku bardzo podobne systemy, jako że dzielą ten sam kernel, i wiele bibliotek.
gambitingZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gambiting2013.04.30, 15:47
-1#9
HΛЯPΛGŌN @ 2013.04.30 14:39  Post: 653407
Co do interfejsu. Nie ma sensnu poprawiać czegoś, co jest doskonałe.

No tutaj się nie zgodzę,bo ostatni Finder jest tak skopany,że nie da się go używać bez dodatków typu XtraFinder. Parę przykładów :
- można wybrać według czego ma sortować pliki,ale nie w jakiej kolejności. A domyślną jest odwrotna alfabetyczna - co to kurde jest?
- paski przewijania zasłaniają ostatni element listy. Ludzi narzekających na to są tysiące,poprawki brak - jedyna opcja to załączyć je na stałe, ale wtedy system wygląda jakbyśmy się cofneli o dwie wersje.
- brak wytnij/wklej, jest tylko kopiuj/wklej - jest przesuń,ale wymaga innej kombinacji klawiszy niż ta do której każdy jest przyzwyczajony.
- domyślnie nie przyciąga do siatki.

Jako osoba używająca Mac OS na codzień uważam,że Finder w Snow Lionie jest najbardziej skopaną częścią tego systemu i czekam aż to oficjalnie poprawią. Jak na razie z paroma dodatkami idzie przeżyć,ale nie może tak być.



@bogo126 - a weź się odwal od tego co inni ludzie robią ze swoimi pieniędzmi. Zazdrość Cię tak boli? Niech sobie kupi nawet 7 telefonów,jak ma pieniądze to nie twój interes.

raximus @ 2013.04.30 15:42  Post: 653439
Cremek @ 2013.04.30 15:23  Post: 653422
Zgadzam sie z poprzednikami, dodam tylko ze placac ok. 80 PLN za OS X mozna go instalowac na 5 posiadanych komputerach - jak to sie ma do chorych cen Windowsa ?...

Troll alert. Ciekawe jak kupiłeś OS X? Nie ma takiej legalnej możliwości.
OS X jest wliczony w cenę urządzenia.
Za 80zł mogłeś kupić co najwyżej Service Packa do OS X.

PS: i mam wyj...ne na minusy, jeśli minusujecie prawdę a plusujecie kłamstwo.

Czyli według Twojej logiki mogę Cię minusować,bo mogę wejść do sklepu Apple i kupić normalnie dysk instalacyjny Snow Leopard. Nie,nie upgrade,tylko normalny dysk instalacyjny. Jak już coś opowiadasz,to sprawdź co mówisz a nie oskarżaj innych o kłamstwo samemu mówiąc bzdury.
vaproxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
vaprox2013.04.30, 15:54
11#10
bogo126 @ 2013.04.30 15:30  Post: 653428
Mogę dostać i setkę minusów, ale to napiszę - nigdy, nigdy i jeszcze raz nigdy w życiu nie kupię żadnego gównianego produktu tego gównianego patentowego trolla. Nie dlatego, że mnie nie stać, ale dlatego, że nie będę przepłacał (że takie białe, czyste, doskonałe itp. itd.). Jest u nas w robocie taka jedna Szanowna Pani Dyrektor Departamentu (pewnie ma z 15K na rękę): skończyła jej się umowa na abonament, chce nowy telefon: bez żadnego obadania innych komórek, ona chce TYLKO i WYŁĄCZNIE IPHONE'A - no k...wa co za kretynka. No ale powie, że ma iphone'a - tej wielkiej i wspaniałej firmy z Ameryki, ten drogi i najlepsiejszy z najlepsiejszych i najdroższych komórek. Po prostu ŻAL. Ostatnio kupiłem sobie LG P970 i też jest całkiem w porządku, no i nie wydałem 2,5K.

Dlatego apeluję: myślcie przed zakupem i kupujcie to co Wam potrzebne, a nie tylko co drogie i reklamowane (tak, tak Intel, tak tak nVidia, np. o was mowa).

Pozdrawiam,
bogo126


Chłopie nie spinaj tak pośladów. Po twojej wypowiedzi od razu widac,ze ci szkoda,ze ktos ma wiecej niz ty.Typowe zawistne polactwo tak sie zachowuje. Nazywac kogos kretynem,bo kupil iphona. Żałosny jesteś.Sprzet Apple nie jest gówniany,bo używa go większość profesjonalistów na całym świecie, a oni nie patrzą na to czy to ładne i do lansowania,tylko do wygodnej i szybkiej pracy. A jak ktoś sie przyzwyczai do produktów Apple to wcale sie nie dziwie,ze nie chce nic innego. Kobieta przyzwyczaiła sie do systemu IOS to juz go nie zmieni,bo po co ma sie uczyć innego skoro ten jest prosty i przejrzysty i dziala idealnie.
raximusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
raximus2013.04.30, 15:59
-3#11
@gambiting
Link or didnt happen. Tylko nie dawaj mi linka do tej aktualizacji na DVD za 69zł...

Jeszcze raz zapytam. Jak Ty chciałbyś to kupić, skoro jest to nielegalne?
synek03Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
synek032013.04.30, 16:04
gambiting @ 2013.04.30 15:47  Post: 653441

Czyli według Twojej logiki mogę Cię minusować,bo mogę wejść do sklepu Apple i kupić normalnie dysk instalacyjny Snow Lion. Nie,nie upgrade,tylko normalny dysk instalacyjny. Jak już coś opowiadasz,to sprawdź co mówisz a nie oskarżaj innych o kłamstwo samemu mówiąc bzdury.


Tylko SL zgodnie z licencją możesz zainstalować TYLKO I WYŁĄCZNIE na komputerze Apple. Tak tak, wiem, że polskie prawo nam pozwala, ale jest to nie zgodne z licencją systemu którą bądź co bądź akceptujesz.

Windowsa zainstalujesz na każdej dostępnej konfiguracji, Linuksa też, a OS X zainstalujesz tylko na kompie Apple (w zgodzie z licencją). Robiąc hackintosha też robisz go na wzór 'maka', by system działał poprawnie. By zainstalować OS X na CPU AMD trzeba kext'ów, albo już przerobionej, gotowej do ściągnięcia dystrybucji.


raximus @ 2013.04.30 15:59  Post: 653447
@gambiting
Link or didnt happen. Tylko nie dawaj mi linka do tej aktualizacji na DVD za 69zł...

Jeszcze raz zapytam. Jak Ty chciałbyś to kupić, skoro jest to nielegalne?


http://store.apple.com/pl/product/MC573/ma...eopard#overview
WujekRadaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
WujekRada2013.04.30, 16:04
bogo126 @ 2013.04.30 15:30  Post: 653428
Mogę dostać i setkę minusów, ale to napiszę - nigdy, nigdy i jeszcze raz nigdy w życiu nie kupię żadnego gównianego produktu tego gównianego patentowego trolla. Nie dlatego, że mnie nie stać, ale dlatego, że nie będę przepłacał (że takie białe, czyste, doskonałe itp. itd.). Jest u nas w robocie taka jedna Szanowna Pani Dyrektor Departamentu (pewnie ma z 15K na rękę): skończyła jej się umowa na abonament, chce nowy telefon: bez żadnego obadania innych komórek, ona chce TYLKO i WYŁĄCZNIE IPHONE'A - no k...wa co za kretynka. No ale powie, że ma iphone'a - tej wielkiej i wspaniałej firmy z Ameryki, ten drogi i najlepsiejszy z najlepsiejszych i najdroższych komórek. Po prostu ŻAL. Ostatnio kupiłem sobie LG P970 i też jest całkiem w porządku, no i nie wydałem 2,5K.

Dlatego apeluję: myślcie przed zakupem i kupujcie to co Wam potrzebne, a nie tylko co drogie i reklamowane (tak, tak Intel, tak tak nVidia, np. o was mowa).

Pozdrawiam,
bogo126


Ja kupiłem ipada , bo na tle konkurencji miazdzyl przy premierze. Do tego nie traci na wartości jak taby z androidem. Kupiłem htc one x+ za cenę iPhone 5 i żałuje , bo tak stracili na wartości kiedy ip5 się trzyma. Zreszta tez bym kupił na jej miejscu ip. A ty zazdroscisz?
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2013.04.30, 16:16
-2#14
gambiting @ 2013.04.30 15:47  Post: 653441

raximus @ 2013.04.30 15:42  Post: 653439
(...)

Troll alert. Ciekawe jak kupiłeś OS X? Nie ma takiej legalnej możliwości.
OS X jest wliczony w cenę urządzenia.
Za 80zł mogłeś kupić co najwyżej Service Packa do OS X.

PS: i mam wyj...ne na minusy, jeśli minusujecie prawdę a plusujecie kłamstwo.

Czyli według Twojej logiki mogę Cię minusować,bo mogę wejść do sklepu Apple i kupić normalnie dysk instalacyjny Snow Lion. Nie,nie upgrade,tylko normalny dysk instalacyjny. Jak już coś opowiadasz,to sprawdź co mówisz a nie oskarżaj innych o kłamstwo samemu mówiąc bzdury.

Baa można nawet legalnie instalować na PC. Licencja EULA nie obowiązuje w Polsce poza tym, można ją usunąć w ten sposób nie musimy jej akceptować by korzystać z OSX-a.
czolgista778Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
czolgista7782013.04.30, 16:18
-7#15
Czego sie spodziewac? No jak to apple - nowej cyferki w nazwie...
gambitingZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gambiting2013.04.30, 16:28
-1#16
synek03 @ 2013.04.30 16:04  Post: 653448
gambiting @ 2013.04.30 15:47  Post: 653441

Czyli według Twojej logiki mogę Cię minusować,bo mogę wejść do sklepu Apple i kupić normalnie dysk instalacyjny Snow Lion. Nie,nie upgrade,tylko normalny dysk instalacyjny. Jak już coś opowiadasz,to sprawdź co mówisz a nie oskarżaj innych o kłamstwo samemu mówiąc bzdury.


Tylko SL zgodnie z licencją możesz zainstalować TYLKO I WYŁĄCZNIE na komputerze Apple. Tak tak, wiem, że polskie prawo nam pozwala, ale jest to nie zgodne z licencją systemu którą bądź co bądź akceptujesz.

Windowsa zainstalujesz na każdej dostępnej konfiguracji, Linuksa też, a OS X zainstalujesz tylko na kompie Apple (w zgodzie z licencją). Robiąc hackintosha też robisz go na wzór 'maka', by system działał poprawnie. By zainstalować OS X na CPU AMD trzeba kext'ów, albo już przerobionej, gotowej do ściągnięcia dystrybucji.


Łamanie licencji EULA na szczęście nie jest nielegalne, a tak sugerował raximus. Jest pewna różnica pomiędzy nielegalnym a niedozwolonym przez licencję. Tak jak sam przyznałeś - w świetle polskiego prawa( i w całej europie), dopóki mam rachunek za oprogramowanie to nie ma żadnego znaczenia,że mogę łamać licencję użytkowania, nie naruszam obowiązującego prawa. Ale oczywiście,zdaje sobie sprawę,że oficjalnie licencja tego zabrania. Tak samo jak licencja Windowsa zabrania używania go np. w instytucjach medycznych albo elektrowniach jądrowych,ponieważ Microsoft nie chce ponosić odpowiedzialności jakby coś poszło źle - a wcale nie trzeba być geniuszem aby wiedzieć,że ten przepis jest martwy i naruszany cały czas.
raximus @ 2013.04.30 15:59  Post: 653447
@gambiting
Link or didnt happen. Tylko nie dawaj mi linka do tej aktualizacji na DVD za 69zł...

Jeszcze raz zapytam. Jak Ty chciałbyś to kupić, skoro jest to nielegalne?

http://www.amazon.co.uk/Mac-OS-Snow-Leopar...ywords=mac+lion
To nie jest dysk aktualizacyjny tylko pełna instalacja z opcją aktualizacji z Leoparda. Z Lionem można kupić pendrive-a,ale drożej wychodzi,bo to w końcu nie płytka.
mexopefoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mexopefo2013.04.30, 16:58
Co Tu sie dzieje? wszystko pomieszane i poplątane.

Po pierwsze @raximus
10.8.3 jest jakby service pakiem 10.0.0 ale z ta różnicą, że kupujesz jego czystą instalacje. Możesz zrobić update z 10.8.2 albo możesz zrobić czystą instalacje z pendrive'a albo możesz pójść do sklepu i kupić takiego gotowego pendrive'a z systemem.

Po drugie @bogo126
Mówisz jak pracownik na budowie, że prezes to jeździ mercedesem a Ty sobie kupiłeś focusa i też da się nim jeździć więc po co mu taki drogi samochód.
Iphone to drogi telefon (ale nie luksusowy) tylko w polsce wszędzie na zachód od naszego kraju to jest po prostu jakaś tam opcja. Dlaczego jest taki dobry dla większości użytkowników? Bo ma to co przeciętny człowiek potrzebuje i nie jest trudny. Dobry aparat, Muzyka, Internet, Nawigacja i Gry wszystko jest i co ciekawe jeśli konkurencja ma np. lepszy aparat to w reszcie znacząco przegrywa. Iphone jest najbardziej użyteczny dla zwykłego zjadacza chleba.

@gambiting
Moutain Lion nie Snow chłopie ;)
Nie powiem, że Finder jest idealny bo mnie wybitnie wkurza ale akurat to o czym mówisz jest, poza wytnij / wklej (nie bez powodu) a jeśli bardzo zależy Ci na tej funkcji to ściągnij moveAddict. Natomiast przeciagajac plik przenosisz go (czyli to co wytnij/wklej)
natomiast trzymajac option (alt) kopiujesz. Brak samej tej funkcji ma zapobiegać zamulaniu systemu ponieważ gdzieś te wycięte pliki muszą w systemie być.

Od siebie dodam tyle, że OSX zostaje strasznie w tyle jeśli chodzi o dodatkowe monitory. Tryb calmsell jest wybitnie słaby i fakt, że nie da się wyłączyć monitora z MacBooku po podpieciu zewnetrznego (z poziomu interfejsu) jest jakas tragedia wiec niech to jak najszybciej poprawia.

gambitingZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gambiting2013.04.30, 17:03
@mexopfeno - tak wiem,już poprawiłem ;-) Myślałem o Mountain Lion, chciałem napisać Snow Leopard i wyszedł Snow Lion :D
A co do findera używam XtraFinder i dodaje wszystkie opcje mi potrzebne,no może poza wybieraniem kolejności sortowania, co istotnie doprowadza mnie do wściekłości czasem.
*Konto usunięte*2013.04.30, 17:35
gambiting @ 2013.04.30 15:47  Post: 653441

... mogę wejść do sklepu Apple i kupić normalnie dysk instalacyjny Snow Leopard. Nie,nie upgrade,tylko normalny dysk instalacyjny...


SL to stara wersja, lepiej powiedz, gdzie można wejść do sklepu i kupić Liona :+)
KódłatyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kódłaty2013.04.30, 17:40
-2#20
raximus @ 2013.04.30 15:42  Post: 653439
Cremek @ 2013.04.30 15:23  Post: 653422
Zgadzam sie z poprzednikami, dodam tylko ze placac ok. 80 PLN za OS X mozna go instalowac na 5 posiadanych komputerach - jak to sie ma do chorych cen Windowsa ?...

Troll alert. Ciekawe jak kupiłeś OS X? Nie ma takiej legalnej możliwości.
OS X jest wliczony w cenę urządzenia.
Za 80zł mogłeś kupić co najwyżej Service Packa do OS X.

PS: i mam wyj...ne na minusy, jeśli minusujecie prawdę a plusujecie kłamstwo.


Znawca się odezwał, oglądający codziennie krowy za oknem.
Hm.. no nie wiem, może strona apple.com?
Kurcza dziwne, nie?
Zaloguj się, by móc komentować