komentarze
focusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
focus2013.05.14, 09:37
Warto zaznaczyć, że czasem zdarza się tak, że dany wirus infekuje pliki na dysku c, lub np. nastąpiła awaria tablicy alokacji, przez co wyparowała cała partycja c. Jeśli odpowiednio będziemy się dyscyplinować i trzymać pliki przede wszystkim na innych partycjach (nawet w obrębie tego samego fizycznego dysku twardego), to zawsze zmniejszamy ryzyko ewentualnej utraty danych.

Wydzielenie osobnego dysku na system pozwala też na dość łatwe przeformatowanie dysku c bez konieczności przenoszenia/kopiowania setek plików. Nie trzeba się zastanawiać 'gdzie ja jeszcze mam ważne pliki?'
FarCry3Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
FarCry32013.05.14, 09:53
-1#2
Gry będą szybciej działać gdy są na dysku c, czy na kolejnym?
es1oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
es1o2013.05.14, 09:55
FarCry3 @ 2013.05.14 09:53  Post: 656834
Gry będą szybciej działać gdy są na dysku c, czy na kolejnym?


To zależy od szybkości dysku, a nie numeru partycji.
likoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
liko2013.05.14, 09:56
Dokładnie! Pierwszorzedndym powodem podziału dysku twardego na partycje jest ochrona danych przed utratą w przypadku uszkodzenia tablicy plików/partycji systemowej. W żadnym wypadku nie powinno się trzymać ważnych dokumentów czy nawet gier na pierwszej, systemowej partycji.
FarCry3Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
FarCry32013.05.14, 09:58
-2#5
es1o @ 2013.05.14 09:55  Post: 656836
FarCry3 @ 2013.05.14 09:53  Post: 656834
Gry będą szybciej działać gdy są na dysku c, czy na kolejnym?


To zależy od szybkości dysku, a nie numeru partycji.

Dysk najszybszy jest na początku (tak przynajmniej można wyczytać z tego artykułu). Korzystnym jest zainstalowanie gry np. na dysku c, który jest na początku. Pytanie czy lepiej wydzielić partycję d na której zainstaluję gry, czy może po prostu zwiększyć rozmiar dysku c i tam instalować gry?
pybekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pybek2013.05.14, 10:02
FarCry3 @ 2013.05.14 09:58  Post: 656839
es1o @ 2013.05.14 09:55  Post: 656836
(...)


To zależy od szybkości dysku, a nie numeru partycji.

Dysk najszybszy jest na początku (tak przynajmniej można wyczytać z tego artykułu). Korzystnym jest zainstalowanie gry np. na dysku c, który jest na początku. Pytanie czy lepiej wydzielić partycję d na której zainstaluję gry, czy może po prostu zwiększyć rozmiar dysku c i tam instalować gry?

Moim zdaniem lepszym wyjściem jest wydzielenie dodatkowej partycji na kluczowe programy i gry. Mam na myśli układ:
c - system
d - gry i programy
e - reszta (muzyka, filmy itp.)

Taki podział pozwala osiągać wysoką wydajność dla aplikacji i gier przy jednoczesnym zachowaniu zasady, o której wspomniał focus w pierwszym komentarzu
edek20Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
edek202013.05.14, 10:15
To co zaproponował pybek jest w porządku. Jeśli zaś masz SSD, to pakuj na SSD oprócz systemu to co się zmieści z gier lub aplikacji :E
Na HDD utwóz osobną partycję na to co się nie zmieści na SSD a zależy ci na wydajności. Reszty nie ma sensu dzielić
huhu78Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
huhu782013.05.14, 10:27
-3#8
Format C: nie jest już tak istotny jak w czasach przed Windows 7. Teraz jak chcesz zrobić nową instalację Windows 7 to walisz ją na partycję po starym Windows 7, a Windows przeniesie swojego poprzednika do subfolderów. Jeżeli Twoja przestrzeń dyskowa jest w jakiś sposób ograniczona, to podział, w którymś momencie zrobi się nie wygodny, gdy i na C i na D będzie brakowało miejsca, chociaż sumarczynie (C+D) tego miejsca jeszcze jest pod dostatkiem.
Pawel PZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pawel P2013.05.14, 10:28
A jak podzielić dysk z jedna partycja z zainstalowanym win7 o rozmiarze 750Gb na dysk z dwoma partycjami 250system i 500 na dane.
Z tego co próbowałem to w zainstalowanym win 7 da się zmniejszyć partycje systemowa do polowy(oczywiście jeśli nie jest na nim zbyt dużo danych zapisanych) i wolne miejsce przypisać do nowej drugiej partycji.(uzyskujemy proporcje 375/375). Problem się pojawia taki, że nie da się tak zrobić wielokrotnie bowiem w polowie partycji systemowej zawsze jest cos zapisane przez system, a po maksymalnym zmniejszeniu rozmiaru partycji systemowej do polowy ten zajety obszar jest na samym końcu.
Można by pewnie to jakoś zdefragmentować ale pliki systemowe nie zawsze chcą się przenieść a druga sprawa to instalowanie innego programu do defragmentacji, ktory by sobie z tym poradzil jest bez sensowne bo pewnie można znaleźć jakiś program który przesunie rozmiar partycji bez utraty danych.
Zatem pytanie jak to zrobić na czystym win7.
Odpowiedz pewnie przyda się dla wielu czytelników gdyż nowe kopy często maja tylko 1 partycje a użytkownik nie zawsze chce przeinstalowywać Windowsa bo straci bonusy typu Office Starter.
Andy.Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Andy.2013.05.14, 10:29
-2#10
pybek @ 2013.05.14 10:02  Post: 656840

Moim zdaniem lepszym wyjściem jest wydzielenie dodatkowej partycji na kluczowe programy i gry. Mam na myśli układ:
c - system
d - gry i programy
e - reszta (muzyka, filmy itp.)
Taki podział pozwala osiągać wysoką wydajność dla aplikacji i gier przy jednoczesnym zachowaniu zasady, o której wspomniał focus w pierwszym komentarzu


Jeżeli zajdzie potrzeba formatowania partycji C to i tak trzeba będzie przeinstalować gry i programy, które masz na D więc tworzenie osobnej partycji dla gier i programów nie ma większego sensu. Co innego same dane na osobnej partycji. Poza tym wydajność programów nie wzrasta od samego bycia na innej partycji, szczególnie kiedy ta partycja fizycznie jest na tym samym dysku co system (mowa o HDD).
huhu78Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
huhu782013.05.14, 10:31
-1#11
Ja preferuję zakładanie folderu Space
liko @ 2013.05.14 09:56  Post: 656837
Dokładnie! Pierwszorzedndym powodem podziału dysku twardego na partycje jest ochrona danych przed utratą w przypadku uszkodzenia tablicy plików/partycji systemowej. W żadnym wypadku nie powinno się trzymać ważnych dokumentów czy nawet gier na pierwszej, systemowej partycji.


Ważne dokumenty powinno się trzymać na Dropboxie (lub podobnym) lub czymś co jest regularnie backupowane na jakiegoś NAS-a.
boogdalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
boogdal2013.05.14, 11:01
-7#12
Pomyłka - sorki nie ten artykuł. Pozdrawiam :)
zakk87Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
zakk872013.05.14, 11:06
-1#13
Ja zazwyczaj robię 70-100GB na system i reszta partycja 2 na gry i inne pliki... Najlepsze są laptopy z preinstalowanym systemem. Dysk nie podzielony i po miesiącu chodzi jak muł... A kiedyś specjaliści robili po 5 partycji :D
WombaT2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
WombaT22013.05.14, 11:25
-1#14
Andy. @ 2013.05.14 10:29  Post: 656850


Jeżeli zajdzie potrzeba formatowania partycji C to i tak trzeba będzie przeinstalować gry i programy, które masz na D więc tworzenie osobnej partycji dla gier i programów nie ma większego sensu. Co innego same dane na osobnej partycji. Poza tym wydajność programów nie wzrasta od samego bycia na innej partycji, szczególnie kiedy ta partycja fizycznie jest na tym samym dysku co system (mowa o HDD).

Ależ oczywiście że ma. Trzymanie wszystkiego na C nie ma żadnego sensu.

Psuje Ci się system, robisz format C i po sprawie. A tak to byś wywalił wszystkie dane. Co z tego, że trzeba reinstalować? Znakomita większość oprogramowania i tak działa bez instalacji (w moim przypadku muszę reinstalować jedynie MSO oraz steam - reszta działa dalej). Nie musisz bawić się w przenoszenie czy kopiowanie danych tylko na czas reinstalacji systemu itp. Same zalety.
Mistral85Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Mistral852013.05.14, 11:34
-5#15
Moim zdaniem za dużo zachodu z tym partycjonowaniem.
Trzeba najpierw podzielić dysk na partycje, a potem za każdym razem jak zapisuję jakiś dokument albo program to muszę pamiętać, żeby wybrać dysk d.
Jak dla mnie za dużo zachodu, tylko po to żeby ulubiona gra ładowała się kilka sekund szybciej.
tortureZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
torture2013.05.14, 11:39
-2#16
Ja też jestem za dwiema partycjami. Jedna względnie mała na system/soft/gry, druga na resztę. SSD 120 GB + HDD 1 TB i na każdym po jednej partycji. Strasznie nie lubię jak ktoś ma tych partycji 4 albo więcej, robi się bałagan i marnuje miejsce. Jest coś takiego magicznego jak KATALOG (ew folder), polecam ;)
EnderwZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Enderw2013.05.14, 11:46
-1#17
Pawel P @ 2013.05.14 10:28  Post: 656849
A jak podzielić dysk z jedna partycja z zainstalowanym win7 o rozmiarze 750Gb na dysk z dwoma partycjami 250system i 500 na dane.
Z tego co próbowałem to w zainstalowanym win 7 da się zmniejszyć partycje systemowa do polowy(oczywiście jeśli nie jest na nim zbyt dużo danych zapisanych) i wolne miejsce przypisać do nowej drugiej partycji.(uzyskujemy proporcje 375/375). Problem się pojawia taki, że nie da się tak zrobić wielokrotnie bowiem w polowie partycji systemowej zawsze jest cos zapisane przez system, a po maksymalnym zmniejszeniu rozmiaru partycji systemowej do polowy ten zajety obszar jest na samym końcu.
Można by pewnie to jakoś zdefragmentować ale pliki systemowe nie zawsze chcą się przenieść a druga sprawa to instalowanie innego programu do defragmentacji, ktory by sobie z tym poradzil jest bez sensowne bo pewnie można znaleźć jakiś program który przesunie rozmiar partycji bez utraty danych.
Zatem pytanie jak to zrobić na czystym win7.
Odpowiedz pewnie przyda się dla wielu czytelników gdyż nowe kopy często maja tylko 1 partycje a użytkownik nie zawsze chce przeinstalowywać Windowsa bo straci bonusy typu Office Starter.


Do tego zadania sugeruję użycia programu Partition Wizard Home Edition. Jest bardzo czytelny i prosty w obsłudze.
Pan gajowyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pan gajowy2013.05.14, 11:58
-7#18
O rany, jakie głupoty! Powodzenia z instalacją jakiegokolwiek service packa czy grubszego patcha do gry który rozpakowuje cię na C, nawet jeśli temp jest wymuszony gdzie indziej. 10 GB na partycji C, hahahahaha.
focusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
focus2013.05.14, 12:01
Pan gajowy @ 2013.05.14 11:58  Post: 656889
O rany, jakie głupoty! Powodzenia z instalacją jakiegokolwiek service packa czy grubszego patcha do gry który rozpakowuje cię na C, nawet jeśli temp jest wymuszony gdzie indziej. 10 GB na partycji C, hahahahaha.

Przecież to jest tylko przykład pokazujący jak należy wykonać czynność dzielenia na partycję, a nie sugestia dotycząca pojemności dysku c.

Jest nawet napisane na PIERWSZEJ stronie artykułu:

Bez względu na pojemność HDD proponujemy następujące rozwiązanie: utworzenie partycji o rozmiarze 200–250 GB na system, programy użytkowe i gry na samym początku dysku (pierwsza partycja); resztę miejsca spokojnie można podzielić według uznania, pamiętając, że im bliżej do „początku” dysku, tym szybszy odczyt i zapis.


Ale tak to jest jak się przegląda obrazki.
Pan gajowyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pan gajowy2013.05.14, 12:07
-6#20
focus @ 2013.05.14 12:01  Post: 656890
Pan gajowy @ 2013.05.14 11:58  Post: 656889
O rany, jakie głupoty! Powodzenia z instalacją jakiegokolwiek service packa czy grubszego patcha do gry który rozpakowuje cię na C, nawet jeśli temp jest wymuszony gdzie indziej. 10 GB na partycji C, hahahahaha.

Przecież to jest tylko przykład pokazujący jak należy wykonać czynność dzielenia na partycję, a nie sugestia dotycząca pojemności dysku c.


Może pokazanie tych 10 GB to błąd? I trzeba by zasugerować jakąś dużą pojemność tej partycji? Bez 60 GB będzie ciasno bardzo szybko, a optymalnie to nawet 100 GB
Zaloguj się, by móc komentować