komentarze
marcin_kgZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
marcin_kg2013.04.08, 13:58
-24#1
Super.
4evolutionZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
4evolution2013.04.08, 14:01
-31#2
Facet ośmieszył firmę dość konkretnie.
kwahooZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kwahoo2013.04.08, 14:02
-17#3
To jak, DX12 będzie Windows 8-only?
*Konto usunięte*2013.04.08, 14:03
29#4
4evolution @ 2013.04.08 14:01  Post: 648325
Facet ośmieszył firmę dość konkretnie.

Raczej sprowokowal do zajecia stanowiska.
wuzetkowiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wuzetkowiec2013.04.08, 14:04
Idę o zakład, że gościu z AMD jest bliższy prawdy.
4evolutionZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
4evolution2013.04.08, 14:07
-23#6
mlodybe @ 2013.04.08 14:03  Post: 648327
4evolution @ 2013.04.08 14:01  Post: 648325
Facet ośmieszył firmę dość konkretnie.

Raczej sprowokowal do zajecia stanowiska.


Nie, po prostu palnął jak łysy grzywą o kant okrągłego stołu. Równie dobrze mógłby palnąć że Ziemia jest płaska. Ludzie odpowiedzieliby że jest kulą. Wtedy też powiesz że no tylko sprowokował ludzi do zajęcia stanowiska? Nie rozmieszaj ludzi. Od tego są kabarety.
*Konto usunięte*2013.04.08, 14:15
-1#7
Widocznie M$ zwleka ze specyfikacja DX12.

Ciekaw czy to samo bys pisal gdyby takiej prowokacji dokonal by szef NV albo intela
sizeerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sizeer2013.04.08, 14:16
-42#8
mlodybe @ 2013.04.08 14:15  Post: 648334
Widocznie M$ zwleka ze specyfikacja DX12.

Ciekaw czy to samo bys pisal gdyby takiej prowokacji dokonal by szef NV albo intela

Jesteś tak samo żałosny jak twoje żałosne AMD.
TrepciaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Trepcia2013.04.08, 14:31
35#9
Ja pierdaczę, jakie pyskówki na PcLabie w komentarzach.
*Konto usunięte*2013.04.08, 14:32
-3#10
sizeer @ 2013.04.08 14:16  Post: 648335
mlodybe @ 2013.04.08 14:15  Post: 648334
Widocznie M$ zwleka ze specyfikacja DX12.

Ciekaw czy to samo bys pisal gdyby takiej prowokacji dokonal by szef NV albo intela

Jesteś tak samo żałosny jak twoje żałosne AMD.

Widze ze 10 dni to dla ciebie za malo.
Stefan999Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stefan9992013.04.08, 14:34
10#11
W zasadzie wiele gier wykorzystuje jedynie 9.0c. Przyszłość lezy w OpenGL.
GimperrrZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gimperrr2013.04.08, 14:37
-11#12
marcin_kg @ 2013.04.08 13:58  Post: 648323
Super.

Fajnie
slukaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sluka2013.04.08, 14:38
Pewnie z win9 doczekamy się dx12, bo przecież wiadomo że win8 jest już be, to muszą zacisnąć zwieracze, przypudrować lekko win8, aby im nie zarzucono, ze nic nie robią i szykować nową wersję kafli z obsługą dx12. Jak można się domyślić, to aplikacje desktopowe będą wspierane przez dx11,1. Dx12 będzie tylko dla kaflowych aplikacji.
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2013.04.08, 14:46
Stefan999 @ 2013.04.08 14:34  Post: 648346
W zasadzie wiele gier wykorzystuje jedynie 9.0c. Przyszłość lezy w OpenGL.

słyszę to już od ponad 10 lat. A jak na razie gier openGL jak na lekarstwo, na PC. Kiedyś już więcej gier na openGL wychodziło niż obecnie. na xboxie 360 i jego następcy będzie DX, więc i na PC będzie to przyszłość, bo porty dla pc robi się głównie z xboxa.
HashiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hashi2013.04.08, 14:49
-12#15
Rynek idzie w stronę ARM i otwartych bibliotek. Mamy Apple, Google, SONY i steam na Linuxa więc MS tutaj ze swoim DX miał swoje 5 minut.
Kris194Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kris1942013.04.08, 14:49
Directx 12? Pytanie po co skoro już sam dx11 jest o wiele bardziej wymagający od dx9/10. Ktoś tu za bardzo chce brnąć w przód. Za kilka lat jak wydajność kart dość mocno wzrośnie to można coś myśleć ale jeszcze nie teraz. directx 9 miał swoją premierę pod koniec 2002 roku i jedziemy na nim w dużej mierze do teraz a dx11 jest na rynku póki co 4 lata a eksploatowany porządnie zaczyna być dopiero teraz.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2013.04.08, 15:08
Kris194 @ 2013.04.08 14:49  Post: 648354
Directx 12? Pytanie po co skoro już sam dx11 jest o wiele bardziej wymagający od dx9/10. Ktoś tu za bardzo chce brnąć w przód. Za kilka lat jak wydajność kart dość mocno wzrośnie to można coś myśleć ale jeszcze nie teraz. directx 9 miał swoją premierę pod koniec 2002 roku i jedziemy na nim w dużej mierze do teraz a dx11 jest na rynku póki co 4 lata a eksploatowany porządnie zaczyna być dopiero teraz.

Ale nikt nie zmusza Cię do używania wszystkich funkcji DX...
DX jest wstecznie kompatybilny co jest fantastyczną sprawą o ile nie powstaje blokada programowa (Crysis3)

Poza tym miłoby było by znalazło się parę ulepszeń co np. ułatwi tworzenie gier, da więcej możliwości. Tego nigdy za mało. Jak będzie przeszkadzać wyłączać i problem z głowy.
arvalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
arval2013.04.08, 15:14
Kilka dni temu Intel ogłosił ze musiał zrobić rozszerzenie z dodatkowymi funkcjami by w obsłużyć bezpośrednie adresowanie pomiędzy CPU i GPU w procesorze Haswell. Szef Intela stwierdził ze aktualne API DirectX 11.1 nie zawierało takiej funkcjonalności stad potrzeba napisania dodatku rozszerzającego.

AMD ma bezpośrednie adresowanie z integrą w APU oraz planuje to rozszerzyć w ciągu najbliższego roku na zewnętrzną kartę graficzna (plan prac nad HSA). Intel eksperymentuje z adresowaniem wspólnym w Haswell. W planach jest konsola Xbox720 która ma być zbudowana na bazie Windows 8 oraz DirectX i także bedzie miała prawdopodobnie adresowanie wspólne.

To jawnie pokazuje konieczność istnienia DX12 który by potrafił wydajnie obsłuży nowe rozwiązania które zaczynają się pojawiać. Myślę ze nowe API moze pojawić się z nowym Xboxem
..::DAN::..Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
..::DAN::..2013.04.08, 15:29
arval @ 2013.04.08 15:14  Post: 648358

To jawnie pokazuje konieczność istnienia DX12 który by potrafił wydajnie obsłuży nowe rozwiązania które zaczynają się pojawiać. Myślę ze nowe API moze pojawić się z nowym Xboxem


To pokazuje jak dla mnie tylko tyle, że potrzebny jest nowy back-end DirectX. Dla programisty nie będzie to miało znaczenia. Bo ile kojarzę - sam nie programowałem nigdy w DirectX czy OpenGL- to DirectX jest biblioteką wysokopoziomową, programista za jej pomocą nie odnosi tak bezpośrednio do sprzętu, żeby go miało obchodzić jak to na czym pisze będzie wykonywało swój kod, czy tak jak dotychczas czy tak jak mówisz o współdzielonym adresowaniu. Tym zajmuje się back-end API czyli jego sprzętowa implementacja. Co więc tutaj takiego rewolucyjnego potrzeba? Równie dobrze wszystko co jest w DX 11.x mogłoby zostać jak jest dla programisty, którego interesuje front-end API, a back-end mógłby na każdym sprzęcie być realizowany inaczej ale działał by dla nas tak samo. I takie coś mogłoby być DX 11+ na przykład.

Jako powiedzmy programista korzystałbym z API, a nie tego jak jest implementowana. Dla mnie nawet stado UFO mogłoby szydełkować, żeby te funkcje realizować w jakiś sposób.

To o czym Ty cały czas mówisz współcześnie nikogo nie obchodzi kto nie odwołuje się bezpośrednio do sprzętu pisząc swoje aplikacje - no przesadziłem bo znając to w jaki sposób coś jest wykonywane można dobrać lepsze techniki programowania i zna się ograniczenia co do wydajności ale fakt pozostaje jeden. Piszesz w API, a nie w jego implementacji i to się nie zmieni.
OldSkullZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
OldSkull2013.04.08, 15:31
@arval: albo też DX11.2

[quote]Directx 12? Pytanie po co skoro już sam dx11 jest o wiele bardziej wymagający od dx9/10. Ktoś tu za bardzo chce brnąć w przód. Za kilka lat jak wydajność kart dość mocno wzrośnie to można coś myśleć ale jeszcze nie teraz. directx 9 miał swoją premierę pod koniec 2002 roku i jedziemy na nim w dużej mierze do teraz a dx11 jest na rynku póki co 4 lata a eksploatowany porządnie zaczyna być dopiero teraz.[\quote]
I pewnie o to gościowi chodzi, że na prawdziwie rewolucyjny DX sobie trochę poczekamy.
Zaloguj się, by móc komentować