komentarze
cdarekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cdarek2013.04.08, 18:28
-4#41
SunTzu @ 2013.04.08 15:08  Post: 648357

DX jest wstecznie kompatybilny co jest fantastyczną sprawą o ile nie powstaje blokada programowa (Crysis3)


Nie jest. Nie znam sytuacji z Crysis 3, ale pewnie mylisz jakąś kompatybilność silnika gry lub pojedynczych funkcjonalności. DirectX chyba ani razu nie był wstecznie kompatybilny, jeśli dobrze kojarzę to były jakieś możliwości pominięcia funkcji 10.1 na kartach 10.0 i emulacje, ale to nigdy nie była wsteczna kompatybilność.
nadro-linuxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
nadro-linux2013.04.08, 18:50
Superman @ 2013.04.08 15:46  Post: 648366
Nie ma potrzeby na nowego DX12. Na przykład w DX11 można używać tekstur or rozmiarze 16384x16384 pikseli, która w tym rozmiarze zajmuje 2 GB.

Tekstury to tylko jedno z wielu zagadnień w przypadku gier, a poza tym to w przypadku nieskompresowanej tekstury RGBA8 (standardowy nieskompresowany format tekstur w grach, które mają obsługiwać kanał alfa) 16384x16384 wymagania odnośnie pamięci wynoszą 1GB (w przypadku skompresowanych tekstur odpowiednio mniej w zależności od formatu). DX11 ma kilka braków, które pomogłyby w lepszej optymalizacji.
*Konto usunięte*2013.04.08, 19:09
cdarek @ 2013.04.08 18:28  Post: 648421
SunTzu @ 2013.04.08 15:08  Post: 648357

DX jest wstecznie kompatybilny co jest fantastyczną sprawą o ile nie powstaje blokada programowa (Crysis3)


Nie jest. Nie znam sytuacji z Crysis 3, ale pewnie mylisz jakąś kompatybilność silnika gry lub pojedynczych funkcjonalności. DirectX chyba ani razu nie był wstecznie kompatybilny, jeśli dobrze kojarzę to były jakieś możliwości pominięcia funkcji 10.1 na kartach 10.0 i emulacje, ale to nigdy nie była wsteczna kompatybilność.

Jest wstecznie kompatybilny. Czyli DX11.1 z funkcjami DX11 będzie działał na karcie DX11. DX11.1 będzie działał na karcie z DX10 z funkcjami DX10.
W C3 wprowadzili blokadę programową na karty z <DX11
*Konto usunięte*2013.04.08, 19:16
arval @ 2013.04.08 17:46  Post: 648408
Amitoza @ 2013.04.08 17:40  Post: 648406
(...)

jakoś po premierze xboxa360 dostalśmy dx10... nawet dx11! Oczywiście konsola go nie zobaczyła, dlatego też większośc produkcji na pc to głównie dx9.0c. Wyjdzie nowy xbox gdzie będzie dx11 i automatycznie większość gier będzie wspierać dx11.


A jak MS miałby zmigrować DX10 na system Windows 2000 na bazie którego zbudowany jest Xbox 360? Tak jak napisałem wyżej od 2000r do teraz system operacyjny XBox był rozwijany niezależnie, na własnym jądrze wzorowanym na Win2000. W nowej konsoli będzie Windows 8 tak samo jak na PC.

Microsoft teraz całość rozwija wspólnie: PC, tablety, Xbox, telefony - na jednym jądrze, z jednym wspólnym DirectX niezależnie od urządzenia. Dlatego czerwcowa konferencja BUILD ma w zapowiedzi Windows 8.1 oraz jednocześnie w temacie także Windows Phone oraz Xbox

... To akurat nie jest problemem.
Problemem byłyby brak kompatybilności z aktualnym softem.
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2013.04.08, 19:17
cdarek @ 2013.04.08 18:28  Post: 648421
SunTzu @ 2013.04.08 15:08  Post: 648357

DX jest wstecznie kompatybilny co jest fantastyczną sprawą o ile nie powstaje blokada programowa (Crysis3)


Nie jest. Nie znam sytuacji z Crysis 3, ale pewnie mylisz jakąś kompatybilność silnika gry lub pojedynczych funkcjonalności. DirectX chyba ani razu nie był wstecznie kompatybilny, jeśli dobrze kojarzę to były jakieś możliwości pominięcia funkcji 10.1 na kartach 10.0 i emulacje, ale to nigdy nie była wsteczna kompatybilność.

a nowy 3dmark to niby co? Wszystkie testy są na silniku dx11 który jest ograniczany do direct3d feature level 9 lub 10 aby starsze karty mogły te test odpalić.
cdarekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cdarek2013.04.08, 19:41
Amitoza @ 2013.04.08 19:17  Post: 648437

a nowy 3dmark to niby co? Wszystkie testy są na silniku dx11 który jest ograniczany do direct3d feature level 9 lub 10 aby starsze karty mogły te test odpalić.


Przecież ta funkcjonalność jest dopiero od DX11.

Chodziło mi o to, że nie ma właściwie kompatybilności programów napisanych pod DX11 ze starszymi wersjami DX. Jak wyjdzie DX12, to pewnie też jej nie będzie i wcale nie jest gwarantowane, że wspomniane tutaj funkcjonalności zostaną utrzymane. Gdy wychodziło DX11, to się MS opłacało, bo było mało sprzętu nawet z DX10, ale nie mam do nich aż takiego zaufania na podstawie pojedynczej, najnowszej wersji DX, że będą ten trend kontynuować.
*Konto usunięte*2013.04.08, 20:13
@up
... Czyli tobie chodziło, że jak napisałem, że niby DX11 jest wstecznie kompatybilny to znaczy, że aplikacje z DX11 będą działać na DX10...

Trochę bezsensowna sytuacja, bo DX11 nawet jest do visty.
cdarekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cdarek2013.04.08, 20:30
SunTzu @ 2013.04.08 20:13  Post: 648449
@up
... Czyli tobie chodziło, że jak napisałem, że niby DX11 jest wstecznie kompatybilny to znaczy, że aplikacje z DX11 będą działać na DX10...

Trochę bezsensowna sytuacja, bo DX11 nawet jest do visty.


Chodziło mi o to, że nie ma żadnej gwarancji utrzymania kompatybilności w DX 12, bo do tej pory to nie było silnie akcentowane. Skąd taka pewność, że kolejna wersja będzie w ogóle miała feature levels?
*Konto usunięte*2013.04.08, 20:49
-2#49
niech AMD się zajmie prockami bo poza niską ceną to nic nie prezentują
arvalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
arval2013.04.08, 20:52
-2#50
cdarek @ 2013.04.08 20:30  Post: 648456
Chodziło mi o to, że nie ma żadnej gwarancji utrzymania kompatybilności w DX 12, bo do tej pory to nie było silnie akcentowane. Skąd taka pewność, że kolejna wersja będzie w ogóle miała feature levels?


Ponieważ Microsoft integruje wszystkie systemy razem. Masz takie same biblioteki DirectX 11.1 na PC, tablecie, telefonie. A tu masz spore różnice w możliwościach pomiędzy telefonami z prostymi GPU DX9 (OpenGL ES 3) a najnowszymi komputerami PC z DX11.1 (OpenGL 4.3). Teraz dodatkowo będziesz miał jądro Windows 8 na konsoli Xbox 720. Nowy DirectX gdy się pojawi trafi pod każdy z tych systemów jednocześnie tak jak było z DX11.1 w ubiegłym roku. Nie da się tego zrobić bez 'feature level' sprzętu
gdziejestnemoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gdziejestnemo2013.04.08, 20:56
arval @ 2013.04.08 20:52  Post: 648461
cdarek @ 2013.04.08 20:30  Post: 648456
Chodziło mi o to, że nie ma żadnej gwarancji utrzymania kompatybilności w DX 12, bo do tej pory to nie było silnie akcentowane. Skąd taka pewność, że kolejna wersja będzie w ogóle miała feature levels?


Ponieważ Microsoft integruje wszystkie systemy razem. Masz takie same biblioteki DirectX 11.1 na PC, tablecie, telefonie. A tu masz spore różnice w możliwościach pomiędzy telefonami z prostymi GPU DX9 (OpenGL ES 3) a najnowszymi komputerami PC z DX11.1 (OpenGL 4.3). Teraz dodatkowo będziesz miał jądro Windows 8 na konsoli Xbox 720. Nowy DirectX gdy się pojawi trafi pod każdy z tych systemów jednocześnie tak jak było z DX11.1 w ubiegłym roku. Nie da się tego zrobić bez 'feature level' sprzętu


No w końcu dobrze napisałeś. 'Jądro' Windows 8.

API dx dla WP8 jest inne niż w W8 bo platforma jest tez inna.
arvalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
arval2013.04.08, 21:07
-1#52
gdziejestnemo @ 2013.04.08 20:56  Post: 648463
arval @ 2013.04.08 20:52  Post: 648461
(...)


Ponieważ Microsoft integruje wszystkie systemy razem. Masz takie same biblioteki DirectX 11.1 na PC, tablecie, telefonie. A tu masz spore różnice w możliwościach pomiędzy telefonami z prostymi GPU DX9 (OpenGL ES 3) a najnowszymi komputerami PC z DX11.1 (OpenGL 4.3). Teraz dodatkowo będziesz miał jądro Windows 8 na konsoli Xbox 720. Nowy DirectX gdy się pojawi trafi pod każdy z tych systemów jednocześnie tak jak było z DX11.1 w ubiegłym roku. Nie da się tego zrobić bez 'feature level' sprzętu


No w końcu dobrze napisałeś. 'Jądro' Windows 8. API dx dla WP8 jest inne niż w W8 bo platforma jest tez inna.


API DirectX jest takie samo pod Windows 8, Windows RT, Windows Phone 8. To podstawa integracji i główny powód dla którego te trzy systemy zostały zbudowane na bazie Windows 8. Mają takie samo jądro, takie same biblioteki, taki sam DirectX 11.1, nawet taki sam model driverów, stos IO, stos sieciowy itd. Różne są możliwości sprzętu z uwagi na 'feature levels'. Przykładowo IE10 ma wspólny kod pomiędzy wszystkimi urządzeniami od MS

Tak jak napisałem ci w drugim wątku. Zakładam że nowa konsola Xbox będzie miała system Windows 8 dla zapewnienia kompatybilności z dodatkową nakładką graficzną w stylu Steam Big Picture pod gamepada. Czyli będzie to budowa identyczna jak w przypadku konsoli Steambox od Valve (z tym że tam będzie Linux)

Microsoft włożył sporo pracy by po 13 latach połączyć linie rozwojowe wszystkich swoich systemów razem. Teraz ma wspólną bazę.
HDR'oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HDR'o2013.04.08, 21:08
Kris194 @ 2013.04.08 14:49  Post: 648354
Directx 12? Pytanie po co skoro już sam dx11 jest o wiele bardziej wymagający od dx9/10. Ktoś tu za bardzo chce brnąć w przód. Za kilka lat jak wydajność kart dość mocno wzrośnie to można coś myśleć ale jeszcze nie teraz. directx 9 miał swoją premierę pod koniec 2002 roku i jedziemy na nim w dużej mierze do teraz a dx11 jest na rynku póki co 4 lata a eksploatowany porządnie zaczyna być dopiero teraz.

Nie przesadzasz chłopie ? DX11 jest na rynku 4 lata. Świat idzie do przodu, a to, że PS4 i Xbox720 w czasie wydania DX12 zahamują rynek to akurat było oczywiste
gdziejestnemoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gdziejestnemo2013.04.08, 21:13
arval

Niech ci bedzie... Tobie sie nie przetlumaczy.
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482013.04.08, 21:18
arval @ 2013.04.08 17:38  Post: 648405

Jeżeli na nowym Xbox nie będzie nowego DirectX... to nie będzie nowego DX przez kolejne 8-10 lat. Dla Microsoftu Xbox jest priorytetem w temacie gier. Zresztą konsola będzie miała Windows 8 i DirectX jako podstawowe API. Więc zostanie ono dostosowane pod nowy sprzęt i raczej nie będzie się zmieniało

Xbox nie będzie miało nowego DX o czym już wiele osób Ci mówiło. DirectX dalej będzie rozwijany, bo wbrew temu co sobie wbiłeś do głowy, głównym priorytetem dla DirectX jest utrzymanie Windowsa jako dominującej pratformy. I jak już Ci wielokrotnie mówiono DX jest powiązany ściśle z wydaniami Windowsa.
Konsola będzie wydana na obecnych GPU i API się tu nie musi zmieniać i nie zmieni, w czasie życia konsoli w GPU PC się wiele zmieni i wyjdą nowe wersje DirectX, które będą powiązane z nowymi Windowsami.

Co jednak wynika z historii z tematu? Kolejnego DX można się spodziewać nie wcześniej niż za 2-3 lata, skoro producenci sprzętu (czytaj współtwórcy DX, bo Dx jest opracowywany wspólnie przez MS/AMD/Nvidię/Intela) nic o nim nie wiedzą, to jeszcze droga daleka przed nim.
arvalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
arval2013.04.08, 21:23
-4#56
skoti48
'Kolejnego DX można się spodziewać nie wcześniej niż za 2-3 lata'

Czas pokaże kto miał rację. Ja spodziewam się nowego DirectX jesienią razem z premierą nowego Xbox 720 oraz systemu Windows 8.1 (Blue). Myślę także że Win 8.1 będzie podstawą nowej konsoli. Na co wskazuje choćby tryb 'connected standby' w Windows który idealnie pasuje do opisu 'ciągłego połączenia' z nowej konsoli itp.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/wi...e/jj248729.aspx
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482013.04.08, 21:43
arval @ 2013.04.08 21:23  Post: 648473
Czas pokaże kto miał rację. Ja spodziewam się nowego DirectX jesienią razem z premierą nowego Xbox 720 oraz systemu Windows 8.1 (Blue).

Będziesz bardzo rozczarowany, bo:
- Microsoft milczy na temat nowego API (zwykle kampania zaczyna się 2 lata przed),
- AMD nic o nowym API nie wie (a powinna już od dawna sterowniki pisać),
- Programiści gier posiadający 'XBOX Durango Development Kit' mówią, że API to DX11, a oni muszą już mieć API nowej konsoli, bo za chwilę muszą mieć gotowe gry na premierę konsoli (a nie majstrować przy najniższym poziomie czyli silniku).
- Microsoft na temat rozwoju Dx nie mówi, że zaraz wyda nową wersję wraz z nową konsolą (co marketing MS wysunął by już dawno), tylko, że będzie dalej rozwijał w nieokreślonej przyszłości.
- GPU które ma być zastosowane w nowej konsoli MS to Dx11.x bez żadnych ciekawych rozwiązań ponad standard, które pozwoliłyby na nową wersję Dx.

Jakie masz argumenty za tym, że będzie jesienią? A no tak twoje przekonanie, że tak musi być i nic więcej.
arvalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
arval2013.04.08, 21:51
-2#58
skoti48 @ 2013.04.08 21:43  Post: 648480
arval @ 2013.04.08 21:23  Post: 648473
Czas pokaże kto miał rację. Ja spodziewam się nowego DirectX jesienią razem z premierą nowego Xbox 720 oraz systemu Windows 8.1 (Blue).

Będziesz bardzo rozczarowany


Być może będę rozczarowany. Czas pokaże. Na razie wszystkie przecieki wskazują na to że nowa konsola będzie działała pod kontrolą Windows 8 i gry będą pisane pod DirectX. Zlikwidowano osobny system na bazie Win2000 który napędzał Xbox przez ostatnie 12 lat i zastąpiono nowym systemem. Już sam ten fakt jest ciekawy i pokazuje że DX czekają zmiany by obsłużył nowy hardware

No ale jesienią będziemy wiedzieli.
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482013.04.08, 21:56
arval @ 2013.04.08 21:51  Post: 648483
Zlikwidowano osobny system na bazie Win2000 który napędzał Xbox przez ostatnie 12 lat i zastąpiono nowym systemem. Już sam ten fakt jest ciekawy i pokazuje że DX czekają zmiany by obsłużył nowy hardware

To mówi jedynie, to że nie chcieli się bawić z rozwojem wielu różnych wersji i zunifikowali (jak Linux czy Darwin (podstawa MacOS i iOS)). O Dx nic to nie mówi, poza tym, że zapewne użyją wersji 11.x - o żadnych zmianach w Dx pod hardware nie ma mowy.
MISI3K1Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
MISI3K12013.04.08, 22:40
-5#60
gregory003 @ 2013.04.08 17:23  Post: 648396
mlodybe @ 2013.04.08 14:03  Post: 648327
(...)

Raczej sprowokowal do zajecia stanowiska.

Czyżby? Widzę ze naczelny ''fan'' AMD każdą głupote tej firmy potrafi jakoś wyjaśnić. Ale problem tym razem jest taki, że MS zajął w tej sprawie stanowisko (czyli powiedział że następny DX będzię) na długo zanim tamten gość otworzył usta.

To przecież skończony debil a nie fan amd.
Zaloguj się, by móc komentować