komentarze
Generał RakietaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Generał Rakieta2013.04.08, 15:38
mlodybe @ 2013.04.08 14:32  Post: 648345
sizeer @ 2013.04.08 14:16  Post: 648335
(...)

Jesteś tak samo żałosny jak twoje żałosne AMD.

Widze ze 10 dni to dla ciebie za malo.


ten żółtodziób powinien dostać dożywotniego bana
LeacHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
LeacH2013.04.08, 15:39
bardzo prosta sprawa. Kto wygra wojne nowych konsol ten wygra ze swoim standardem. Sony ma OPEN GL (po modyfikacjach) MS stawia na DirectX. Jak dla mnie największym wygranym będzie AMD a największym przegranym nVidia. Niezależnie od standardu obie konsole będą korzystać z AMD jako dostawcy grafiki - słowem programowanie na nie będzie znane developerom bardziej niż konkurencji. Oczywiście nie zmienia to faktu, że jak wyjdzie duchowy następca 8800GT (jak dla mnie karta wszech czasów) to nVidia może być mocnej ofensywie - ale rynek GPU będzie się kurczył - wylecą najniższe serie, bo APU i grafiki intela oferują wydajność jak niskie serie, a ich moc będzie rosła (słowem wynalazki pokroju GT 610M i 620M nie będą mieć racji bytu). Ja stawiam na dopracowanie tytułów i korzystanie ze wszystkiego co jest dostępne w systemie jak >4 Giga ramu >4 rdzenie i >1 GPU.
pzdr
ps @Trepcia - normalka, tak to jest jak dzieciarnia (gimbaza/neokidy) dorwie się do internetu i twierdzenie, że kultura rzecz nabyta jest w 100% słuszne.
SupermanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Superman2013.04.08, 15:46
-4#23
Nie ma potrzeby na nowego DX12. Na przykład w DX11 można używać tekstur or rozmiarze 16384x16384 pikseli, która w tym rozmiarze zajmuje 2 GB. Podobnie z innymi 'ograniczeniami'. Nowy DX będzie dobry najwcześniej w czasie Win 10, jak się wyklarują jakieś nowe techniki renderingu które warto będzie przenieść do hardware.
Stefan999Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stefan9992013.04.08, 15:47
Zaleta OpenGL to uniwersalność. Maki, Android, Linuks, iOS to wszystko ma OpenGL i chcąc nie chcąc programisci muszą sie tego nauczyć.
waszuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
waszu2013.04.08, 15:48
Superman @ 2013.04.08 15:46  Post: 648366
Nie ma potrzeby na nowego DX12. Na przykład w DX11 można używać tekstur or rozmiarze 16384x16384 pikseli, która w tym rozmiarze zajmuje 2 GB. Podobnie z innymi 'ograniczeniami'. Nowy DX będzie dobry najwcześniej w czasie Win 10, jak się wyklarują jakieś nowe techniki renderingu które warto będzie przenieść do hardware.

DX to nie tylko D3D, kto wie może doczekamy się powrotu do sprzętowego audio czy innych wynalazków z epoki DX9 :E
arvalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
arval2013.04.08, 15:54
OldSkull @ 2013.04.08 15:31  Post: 648362
@arval: albo też DX11.2


Nazwa nie ma znaczenia. To co się liczy to braki w funkcjach. DX11.x To już jest stary standard w świecie gdzie od czasu DX11.0 było już kilka generacji GPU. Zresztą wystarczy poczytać co na ten temat sądzą ludzie z Intela na GDC:

“With Haswell, we’re not only going to do traditional DirectX a lot better than in any previous generation. We’re also going to bring our own extensions to the DirectX API.

The first of these comes with InstantAccess, where the CPU can now render into a GPU texture without the need to go back out through the PCI Express bus. Just by implementing this new technology alone, we can pick up a speed advantage of anything up to 100% in terms of graphics performance.

The second new technology is PixelSync. This allows transparent system to participate in lighting in a way that they have not done so far. For the first time, it allows us to bring transparent work into the GPU in a well defined order. You don’t normally get this in DirectX. So order independent processing can’t be done – and this is something that programmers definitely want”.

Czyli nawet Intel któremu daleko do tytułu lidera w temacie grafiki widzi tematy które trzeba ulepszyć. Myślę że twórcy nowoczesnych GPU mogliby dodać do DX znacznie więcej ulepszeń.
Krzysiak_PL_GDAZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krzysiak_PL_GDA2013.04.08, 15:59
kwahoo @ 2013.04.08 14:02  Post: 648326
To jak, DX12 będzie Windows 8-only?

Też mam takie wrażenie
EF2013.04.08, 16:29
..::DAN::.. @ 2013.04.08 15:29  Post: 648360
arval @ 2013.04.08 15:14  Post: 648358

To jawnie pokazuje konieczność istnienia DX12 który by potrafił wydajnie obsłuży nowe rozwiązania które zaczynają się pojawiać. Myślę ze nowe API moze pojawić się z nowym Xboxem


To pokazuje jak dla mnie tylko tyle, że potrzebny jest nowy back-end DirectX. Dla programisty nie będzie to miało znaczenia. Bo ile kojarzę - sam nie programowałem nigdy w DirectX czy OpenGL- to DirectX jest biblioteką wysokopoziomową, programista za jej pomocą nie odnosi tak bezpośrednio do sprzętu, żeby go miało obchodzić jak to na czym pisze będzie wykonywało swój kod, czy tak jak dotychczas czy tak jak mówisz o współdzielonym adresowaniu. Tym zajmuje się back-end API czyli jego sprzętowa implementacja. Co więc tutaj takiego rewolucyjnego potrzeba? Równie dobrze wszystko co jest w DX 11.x mogłoby zostać jak jest dla programisty, którego interesuje front-end API, a back-end mógłby na każdym sprzęcie być realizowany inaczej ale działał by dla nas tak samo. I takie coś mogłoby być DX 11+ na przykład.

Jako powiedzmy programista korzystałbym z API, a nie tego jak jest implementowana. Dla mnie nawet stado UFO mogłoby szydełkować, żeby te funkcje realizować w jakiś sposób.

To o czym Ty cały czas mówisz współcześnie nikogo nie obchodzi kto nie odwołuje się bezpośrednio do sprzętu pisząc swoje aplikacje - no przesadziłem bo znając to w jaki sposób coś jest wykonywane można dobrać lepsze techniki programowania i zna się ograniczenia co do wydajności ale fakt pozostaje jeden. Piszesz w API, a nie w jego implementacji i to się nie zmieni.


Jedno hasło: HLSL. Obecny język programowania shaderów jest dość ograniczony i nie rozwiązuje problemu implementacji wielu efektów. Jeżeli obiekty w grze mogą byc przezroczyste, animowane szkieletem(GPU Skin) lub oświetlone modelem Phonga to programista musi zaimplementaować wszystkie permutacje tych efektów w postaci osobnych technik. Tak więc dla trzech efektów mamy 3!(2*3 = 6) różnych wersji shadera. Narzuca to spore problemy w zarządzaniu kodem i stawarza niepotrzebne komplikacje.

W tradycyjnym programowaniu stosuje się dziedziczenie i klasy polimorficzne a tutaj trzeba kombinować. Wersja 11 jest lepsza niz 9.0c, ale wciąż pozostawia dużo do poprawy dlatego zadaję sobie pytanie nie Kiedy', a nie 'Czy'.
menel00Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
menel002013.04.08, 16:46
Czyżby M$ szykował rewolucję taką jak DX10 i tak jak DX 10 będzie dostępny tylko w nowym śmieciowym Windows'ie ?
SupermanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Superman2013.04.08, 16:53
-4#30
Krzysiak_PL_GDA @ 2013.04.08 15:59  Post: 648371
kwahoo @ 2013.04.08 14:02  Post: 648326
To jak, DX12 będzie Windows 8-only?

Też mam takie wrażenie

Nie tylko Win 8. Myślę że Win 9 i 10 też podejdą.
*Konto usunięte*2013.04.08, 17:01
Superman @ 2013.04.08 15:46  Post: 648366
Nie ma potrzeby na nowego DX12. Na przykład w DX11 można używać tekstur or rozmiarze 16384x16384 pikseli, która w tym rozmiarze zajmuje 2 GB. Podobnie z innymi 'ograniczeniami'. Nowy DX będzie dobry najwcześniej w czasie Win 10, jak się wyklarują jakieś nowe techniki renderingu które warto będzie przenieść do hardware.

hehe...
ID Tech używa 128kx128k pikseli :P
polpolakZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
polpolak2013.04.08, 17:23
-1#32
DX12 będzie na Windows 7. Wystarczy odpowiedni opór społeczny. Win8 nie kupują to kombinują nad czymś nowym.
gregory003Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gregory0032013.04.08, 17:23
-4#33
mlodybe @ 2013.04.08 14:03  Post: 648327
4evolution @ 2013.04.08 14:01  Post: 648325
Facet ośmieszył firmę dość konkretnie.

Raczej sprowokowal do zajecia stanowiska.

Czyżby? Widzę ze naczelny ''fan'' AMD każdą głupote tej firmy potrafi jakoś wyjaśnić. Ale problem tym razem jest taki, że MS zajął w tej sprawie stanowisko (czyli powiedział że następny DX będzię) na długo zanim tamten gość otworzył usta.
arvalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
arval2013.04.08, 17:24
Superman @ 2013.04.08 16:53  Post: 648384
Krzysiak_PL_GDA @ 2013.04.08 15:59  Post: 648371
(...)

Też mam takie wrażenie

Nie tylko Win 8. Myślę że Win 9 i 10 też podejdą.


Zgodnie z nową numeracją będzie: Win 8.0, Win 8.1, Win 8.2, Win 8.3... itd. Nowa wersja 8.1 ma być pokazana już pod koniec czerwca w wersji Preview. Kto wie może będzie miała już nowego DirectX bo to będzie już po zapowiedzi nowej konsoli na E3. Poprzedni DX11.1 debiutował także w wersji Customer Preview od wersji 8.0
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2013.04.08, 17:30
arval @ 2013.04.08 15:14  Post: 648358
Kilka dni temu Intel ogłosił ze musiał zrobić rozszerzenie z dodatkowymi funkcjami by w obsłużyć bezpośrednie adresowanie pomiędzy CPU i GPU w procesorze Haswell. Szef Intela stwierdził ze aktualne API DirectX 11.1 nie zawierało takiej funkcjonalności stad potrzeba napisania dodatku rozszerzającego.

AMD ma bezpośrednie adresowanie z integrą w APU oraz planuje to rozszerzyć w ciągu najbliższego roku na zewnętrzną kartę graficzna (plan prac nad HSA). Intel eksperymentuje z adresowaniem wspólnym w Haswell. W planach jest konsola Xbox720 która ma być zbudowana na bazie Windows 8 oraz DirectX i także bedzie miała prawdopodobnie adresowanie wspólne.

To jawnie pokazuje konieczność istnienia DX12 który by potrafił wydajnie obsłuży nowe rozwiązania które zaczynają się pojawiać. Myślę ze nowe API moze pojawić się z nowym Xboxem
:lol2:

serio? I gdyby tak było, pracownik amd - które opracowało SoC dla xboxa nowego - powiedział by to co możemy przeczytać w newsie? Nowy xbox zobaczy dx12 jak świnia niebo i tak samo jak xbox 360 zobaczył dx10.
arvalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
arval2013.04.08, 17:38
Amitoza @ 2013.04.08 17:30  Post: 648403
arval @ 2013.04.08 15:14  Post: 648358
Kilka dni temu Intel ogłosił ze musiał zrobić rozszerzenie z dodatkowymi funkcjami by w obsłużyć bezpośrednie adresowanie pomiędzy CPU i GPU w procesorze Haswell. Szef Intela stwierdził ze aktualne API DirectX 11.1 nie zawierało takiej funkcjonalności stad potrzeba napisania dodatku rozszerzającego.

AMD ma bezpośrednie adresowanie z integrą w APU oraz planuje to rozszerzyć w ciągu najbliższego roku na zewnętrzną kartę graficzna (plan prac nad HSA). Intel eksperymentuje z adresowaniem wspólnym w Haswell. W planach jest konsola Xbox720 która ma być zbudowana na bazie Windows 8 oraz DirectX i także bedzie miała prawdopodobnie adresowanie wspólne.

To jawnie pokazuje konieczność istnienia DX12 który by potrafił wydajnie obsłuży nowe rozwiązania które zaczynają się pojawiać. Myślę ze nowe API moze pojawić się z nowym Xboxem
:lol2:

serio? I gdyby tak było, pracownik amd - które opracowało SoC dla xboxa nowego - powiedział by to co możemy przeczytać w newsie? Nowy xbox zobaczy dx12 jak świnia niebo i tak samo jak xbox 360 zobaczył dx10.


Jeżeli na nowym Xbox nie będzie nowego DirectX... to nie będzie nowego DX przez kolejne 8-10 lat. Dla Microsoftu Xbox jest priorytetem w temacie gier. Zresztą konsola będzie miała Windows 8 i DirectX jako podstawowe API. Więc zostanie ono dostosowane pod nowy sprzęt i raczej nie będzie się zmieniało

PS: Pamiętaj że Xbox360 był zbudowany na bazie Windows 2000. Jego system był rozwijany całkowicie niezależnie od głównego nurtu Windows. Teraz sprawa się znacznie upraszcza bo nowa konsola będzie miała Windows 8 oraz zwyczajny procesor X86
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2013.04.08, 17:40
arval @ 2013.04.08 17:38  Post: 648405
Amitoza @ 2013.04.08 17:30  Post: 648403
(...)
:lol2:

serio? I gdyby tak było, pracownik amd - które opracowało SoC dla xboxa nowego - powiedział by to co możemy przeczytać w newsie? Nowy xbox zobaczy dx12 jak świnia niebo i tak samo jak xbox 360 zobaczył dx10.


Jeżeli na nowym Xbox nie będzie nowego DirectX... to nie będzie nowego DX przez kolejne 8-10 lat. Dla Microsoftu Xbox jest priorytetem w temacie gier. Zresztą konsola będzie miała Windows 8 i DirectX jako podstawowe API. Więc zostanie ono dostosowane pod nowy sprzęt i raczej nie będzie się zmieniało

jakoś po premierze xboxa360 dostalśmy dx10... nawet dx11! Oczywiście konsola go nie zobaczyła, dlatego też większośc produkcji na pc to głównie dx9.0c. Wyjdzie nowy xbox gdzie będzie dx11 i automatycznie większość gier będzie wspierać dx11.
sevaeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sevae2013.04.08, 17:44
Ale teraz porty będzie można walnąć z PS4. Sądzę że mogą wrócić po prostu czasy że w opcjach będzie do wyboru DX lub OGL.
arvalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
arval2013.04.08, 17:46
Amitoza @ 2013.04.08 17:40  Post: 648406
arval @ 2013.04.08 17:38  Post: 648405
(...)


Jeżeli na nowym Xbox nie będzie nowego DirectX... to nie będzie nowego DX przez kolejne 8-10 lat. Dla Microsoftu Xbox jest priorytetem w temacie gier. Zresztą konsola będzie miała Windows 8 i DirectX jako podstawowe API. Więc zostanie ono dostosowane pod nowy sprzęt i raczej nie będzie się zmieniało

jakoś po premierze xboxa360 dostalśmy dx10... nawet dx11! Oczywiście konsola go nie zobaczyła, dlatego też większośc produkcji na pc to głównie dx9.0c. Wyjdzie nowy xbox gdzie będzie dx11 i automatycznie większość gier będzie wspierać dx11.


A jak MS miałby zmigrować DX10 na system Windows 2000 na bazie którego zbudowany jest Xbox 360? Tak jak napisałem wyżej od 2000r do teraz system operacyjny XBox był rozwijany niezależnie, na własnym jądrze wzorowanym na Win2000. W nowej konsoli będzie Windows 8 tak samo jak na PC.

Microsoft teraz całość rozwija wspólnie: PC, tablety, Xbox, telefony - na jednym jądrze, z jednym wspólnym DirectX niezależnie od urządzenia. Dlatego czerwcowa konferencja BUILD ma w zapowiedzi Windows 8.1 oraz jednocześnie w temacie także Windows Phone oraz Xbox
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2013.04.08, 17:49
arval @ 2013.04.08 17:46  Post: 648408
Amitoza @ 2013.04.08 17:40  Post: 648406
(...)

jakoś po premierze xboxa360 dostalśmy dx10... nawet dx11! Oczywiście konsola go nie zobaczyła, dlatego też większośc produkcji na pc to głównie dx9.0c. Wyjdzie nowy xbox gdzie będzie dx11 i automatycznie większość gier będzie wspierać dx11.


A jak MS miałby zmigrować DX10 na system Windows 2000 na bazie którego zbudowany jest Xbox 360? Tak jak napisałem wyżej od 2000r do teraz system operacyjny XBox był rozwijany niezależnie, na własnym jądrze wzorowanym na Win2000. W nowej konsoli będzie Windows 8 tak samo jak na PC.

coś to zmienia? Skoro sprzęt nie będzie dostosowany do dx12?
Zaloguj się, by móc komentować