komentarze
HDR'oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HDR'o2013.05.10, 12:48
Relativy @ 2013.05.10 10:27  Post: 656119

Nowa sztuka będzie zupełnie randomowa niestety. Obecna poszła z dymem.
Razem z maximusem... A szkoda lubiłem go, no i taka sztuka na rynku wtórnym to
droższa od nówki jest...
Dziś dostanę kolejną sztukę i zobaczymy, ale żebyś nie myślał że tak dobrze mam
to pierwsza sztuka latał 4.4GHZ 1.31V, też musiałem wymieniać

Daj znać jak coś na ile poszła :)
HDR'oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HDR'o2013.05.10, 12:50
Loofah @ 2013.05.10 11:36  Post: 656143
HDR @ 2013.05.10 07:51  Post: 656072



Nie mam teraz czasu odpowiedzieć na wszystko ale taka tylko mała informacja:
Cena 3570 - 849 zł w morele
Cena 3570k - 845 zł.
2500k - 838 zł + jest gorszy we wszystkim od 3570k (choćby dlatego że bazowo ma 3.3 gdy 3570 ma 3.4, po turbo też jest różnica 100 mhz, do tego jest w 32nm, 3570 w 22nm i tak mógłbym podać jeszcze sporo różnic)
Naprawdę uważasz że powinienem dać 3570 zamiast 3570k bo ktoś nie będzie robił OC?

No w wypadku, kiedy rzeczywiście jest droższa (jeszcze miesiąc temu była dużo tańsza, więc dla mnie mega zaskoczenie) to raczej nie, ale z tym, że pod każdym względem lepsza od 2500k to bym polemizował. Dlaczego, to już wyjaśniłem :)
AeromiśZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Aeromiś2013.05.10, 13:29
Jak kupować tanio (do gier) to kupować mądrze!
Ceny procków (tu mowa o Intelu i5) właściwie się utrzymują, wydajność rośnie powoli, jednakże jest wystarczająca. Rynek kart graficznych rozwija się szybciej, ceny także spadają Wniosek? Przy kompie nawet za 2 tysiące złotych o wiele lepiej zainwestować w i5 i jakąś 'namiastkę' karty graficznej dla gracza by za pół roku/rok ją wymienić, niż inwestować w cały komputer, nawet z kartą 7850 na pokładzie, który po prostu zacznie niedomagać bo:
- procek dwurdzeniowy przestanie dawać radę (częściowo już tak jest)
- karta także
I zostaniemy na lodzie. W ten oto sposób kupimy coś, co się szybko zestarzeje, co przy sumie dwóch tysięcy złotych nie jest fajne dla tego co kupi. Jeśli kogoś nie stać na zbyt wiele, to musi główkować.
RelativyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Relativy2013.05.10, 13:59
HDR @ 2013.05.10 12:50  Post: 656175

No w wypadku, kiedy rzeczywiście jest droższa (jeszcze miesiąc temu była dużo tańsza, więc dla mnie mega zaskoczenie) to raczej nie, ale z tym, że pod każdym względem lepsza od 2500k to bym polemizował. Dlaczego, to już wyjaśniłem :)

Już nie bądź takim zatwardziałym przeciwnikiem ivy ;)
Fakt, pasta pod czapą to jest wada, ale poza tym to jest lepszy od sandy.

LoofahZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Loofah2013.05.10, 14:02
Aeromiś @ 2013.05.10 13:29  Post: 656184
Jak kupować tanio (do gier) to kupować mądrze!
Ceny procków (tu mowa o Intelu i5) właściwie się utrzymują, wydajność rośnie powoli, jednakże jest wystarczająca. Rynek kart graficznych rozwija się szybciej, ceny także spadają Wniosek? Przy kompie nawet za 2 tysiące złotych o wiele lepiej zainwestować w i5 i jakąś 'namiastkę' karty graficznej dla gracza by za pół roku/rok ją wymienić, niż inwestować w cały komputer, nawet z kartą 7850 na pokładzie, który po prostu zacznie niedomagać bo:
- procek dwurdzeniowy przestanie dawać radę (częściowo już tak jest)
- karta także
I zostaniemy na lodzie. W ten oto sposób kupimy coś, co się szybko zestarzeje, co przy sumie dwóch tysięcy złotych nie jest fajne dla tego co kupi. Jeśli kogoś nie stać na zbyt wiele, to musi główkować.

Tylko powiedz mi ile 'Kowalskich' którzy tutaj zajrzą i kupią zestaw wymieni kartę po pół roku? 0,01%? Nie ma sensu tworzyć zestaw z nastawieniem na modernizację (jako najważniejsze załozenie zestawu), skoro robi ją bardzo mało osób i to nawet tych co się znają na sprzęcie...
AeromiśZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Aeromiś2013.05.10, 14:40
Loofah @ 2013.05.10 14:02  Post: 656192

Tylko powiedz mi ile 'Kowalskich' którzy tutaj zajrzą i kupią zestaw wymieni kartę po pół roku? 0,01%? Nie ma sensu tworzyć zestaw z nastawieniem na modernizację (jako najważniejsze załozenie zestawu), skoro robi ją bardzo mało osób i to nawet tych co się znają na sprzęcie...

Z wielu artykułów które ukazały się na PCLab dowiedziałem się na prawdę dużo. Czy nie warto uświadamiać czytelników także w tym temacie? Zwłaszcza że chodzi jedynie o kartę graficzną ;-) ( z ewentualnym uwzględnieniem zasilacza 'na zapas' ) i o to co się opłaca. Obecnie żadne znaki na niebie i ziemi nie wskazują aby rynek gwałtownie się zmienił.
LoofahZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Loofah2013.05.10, 14:53
Aeromiś @ 2013.05.10 14:40  Post: 656197
Loofah @ 2013.05.10 14:02  Post: 656192

Tylko powiedz mi ile 'Kowalskich' którzy tutaj zajrzą i kupią zestaw wymieni kartę po pół roku? 0,01%? Nie ma sensu tworzyć zestaw z nastawieniem na modernizację (jako najważniejsze załozenie zestawu), skoro robi ją bardzo mało osób i to nawet tych co się znają na sprzęcie...

Z wielu artykułów które ukazały się na PCLab dowiedziałem się na prawdę dużo. Czy nie warto uświadamiać czytelników także w tym temacie? Zwłaszcza że chodzi jedynie o kartę graficzną ;-) ( z ewentualnym uwzględnieniem zasilacza 'na zapas' ) i o to co się opłaca. Obecnie żadne znaki na niebie i ziemi nie wskazują aby rynek gwałtownie się zmienił.

Ależ warto ich uświadamiać :) Tylko nie zawsze ma to sens. Można ich uswiadomić o tym ze czasami warto kupić coś mocniejszego, a coś innego wymienić za pół roku, ale to co najwyżej jako osobna strona w artykule, a nie zestawy jako zestawy pod mdoernizację.
genonefZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
genonef2013.05.10, 14:56
Aeromiś @ 2013.05.10 14:40  Post: 656197
Loofah @ 2013.05.10 14:02  Post: 656192

Tylko powiedz mi ile 'Kowalskich' którzy tutaj zajrzą i kupią zestaw wymieni kartę po pół roku? 0,01%? Nie ma sensu tworzyć zestaw z nastawieniem na modernizację (jako najważniejsze załozenie zestawu), skoro robi ją bardzo mało osób i to nawet tych co się znają na sprzęcie...

Z wielu artykułów które ukazały się na PCLab dowiedziałem się na prawdę dużo. Czy nie warto uświadamiać czytelników także w tym temacie? Zwłaszcza że chodzi jedynie o kartę graficzną ;-) ( z ewentualnym uwzględnieniem zasilacza 'na zapas' ) i o to co się opłaca. Obecnie żadne znaki na niebie i ziemi nie wskazują aby rynek gwałtownie się zmienił.

Trzeba mieć też na uwadze, iż ten artykuł często może być wykorzystywany do celów pokroju 'jaki by tu komputer kupić chrześniakowi na komunie' (choć w tym temacie pewnie i tak padnie na iPad'a :E) i ogólnie niekoniecznie składaniu komputera dla siebie gdzie faktycznie można planować za jakiś niedługi czas zmienić któryś z podzespołów.
Ponad to warto zauważyć że Polacy mają tendencje do robienia takich zakupów 'na raty' i wtedy automatycznie ma to być zakup który nie wymaga modernizacji przez co najmniej 2 jak nie 4 lata.

Poza tym wolniejsze starzenie się procesorów znajduję również swoje odbicie na rynku wtórnym - jeśli faktycznie zacznie nam brakować procesora to kwota jaką trzeba będzie dopłacić przy wymianie przykładowego Pentiuma na (używane) i5 będzie mniejsza niż dopłata do tego samego (nowego) i5 w momencie składania komputera.
bv6t7Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bv6t72013.05.10, 16:04
7ccccc7 @ 2013.05.10 00:47  Post: 656045
Do wszystkich sceptyków SSD: spróbujcie a potem sie wypowiadajcie. Ja juz nigdy nie wróce na HDD. Jak siadam do komputera z HDD to mnie krew zalewa. To jest zupelnie inna liga. Ktoś tam napisal że mu sie system laduje 17s z hdd. Na SSD nie ladowalby sie nawet 10s przy czym jak sie ukaze pulpit to juz od razu mozna klikac co sie chce i wszystkie programy uruchamiaja sie natychmiast. Spróbójcie tak na HDD...


Wszystko w zależności od potrzeb. Te kilkadziesiąt sekund w skali kilku godzin dla zwykłych programów, tak naprawdę mnie przekonuje.

Gdy nie potrzebuje natychmiastowej reakcji wszystkiego i odczytu wielu dużych plików/projektów/.../.../poziomów gier/.../ na raz, nie widzę najmniejszego sensu dokładać ssd (w swoim przypadku) znając jego niezaprzeczalne zalety.

===

16 stron konfiguracji...

Gry

Może w przyszłości wystarczą ~ 3 strony z rozdzielczościami ekranu:

1366 x 768
1920 x 1080
2560 x 1440

z dobranymi komponentami aby pograć minimum na jakości średniej lub wysokiej. Mniej pisania, pracy i opcji wyborów a efekt ten sam.
kriszooZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kriszoo2013.05.10, 17:31
Relativy @ 2013.05.10 13:59  Post: 656191

Już nie bądź takim zatwardziałym przeciwnikiem ivy ;)
Fakt, pasta pod czapą to jest wada, ale poza tym to jest lepszy od sandy.

Nie przegrzewa się z tego powodu, więc to raczej średni problem, o ile nie żaden. Jeśli zaś chodzi o wydajność, to tutaj wszystko jest pokazane, jak na dłoni:

http://pclab.pl/art50000-11.html
W grach Ivy i5 pokonuje Sandy i7. Sandy i5 daleko z tyłu. Testy poboru energii również wypadają na korzyść nowszej generacji, więc werdykt jest raczej oczywisty. Pozostaje kwestia podkręcania, która dla mnie ma małe znaczenie. To jest loteria, czasami mniejsza, czasami większa, ale loteria. Co więcej, z moim szczęściem, na pewno trafię na średni, żeby nie powiedzieć kiepski, pod tym względem egzemplarz. Dlatego w tej chwili czekam na czerwiec i premierę Haswella. Jeśli ceny będą przyzwoite, to biorę, jeśli nie - kupuję i5 3570 i płytkę na B75. Ewentualnie, może coś tańszego na Z77, co pozwoli podkręcić ten procesor niewiele niżej, niż egzemplarz z odblokowanym mnożnikiem.
kwasior500Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kwasior5002013.05.10, 17:50
Sam zauważyłem widoczny wzrost wydajności po zmianie z 2400 na 3470, więc również jestem przeciwnikiem polecania Sandy.
F10ł3kZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
F10ł3k2013.05.10, 18:40
Mała uwaga. W zestawie za 800 i 1000 z uwagi na zintegrowaną grafikę powinien być ram w dualu. Przecież wydajność jest wtedy prawie 2x wyższa.
*Konto usunięte*2013.05.10, 19:08
F10ł3k @ 2013.05.10 18:40  Post: 656228
Mała uwaga. W zestawie za 800 i 1000 z uwagi na zintegrowaną grafikę powinien być ram w dualu. Przecież wydajność jest wtedy prawie 2x wyższa.


Brazos nie obsługuje DC...
AeromiśZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Aeromiś2013.05.10, 21:15
Loofah @ 2013.05.10 14:53  Post: 656200

Ależ warto ich uświadamiać :) Tylko nie zawsze ma to sens. Można ich uswiadomić o tym ze czasami warto kupić coś mocniejszego, a coś innego wymienić za pół roku, ale to co najwyżej jako osobna strona w artykule, a nie zestawy jako zestawy pod mdoernizację.

Ależ oczywiście że jako coś osobnego i myślę że jedna strona absolutnie by wystarczyła. Taki dodatek świetnie by uzupełnił artykuł, niektórym zwiększył by wachlarz możliwości co wzbudziłoby ich zainteresowanie.
tomcugZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tomcug2013.05.10, 23:28
kwasior500 @ 2013.05.10 17:50  Post: 656221
Sam zauważyłem widoczny wzrost wydajności po zmianie z 2400 na 3470, więc również jestem przeciwnikiem polecania Sandy.

Jeśli chodzi o procki z zablokowanym mnożnikiem, to jak najbardziej masz rację :).
damiano1988Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
damiano19882013.05.11, 08:13
Dlaczego komp ze starym athlonem dziala sprawniej niz nowy z core i7 2600k? Wydalem kupe kasy a winda wcale nie przyspieszyla. Duzo znajomych ma kompy z amd i sa zwawsze niz moj z kilkakrotnie drozszym procesorem. Jesli chodzi o komfort pracy z okienkami to moj komp z 550ti i 8gb ramu wymieka przy athlonach 64 zaczynajac. Przynajmniej w grach mam sporo lepiej od nich ale musze wylaczac programy w tle zeby mi nieprzymulalo. Normalnie jakbym miak mobilnego athlona ql62. Wkurzylem sie...
genonefZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
genonef2013.05.11, 08:57
damiano1988 @ 2013.05.11 08:13  Post: 656282
Dlaczego komp ze starym athlonem dziala sprawniej niz nowy z core i7 2600k? Wydalem kupe kasy a winda wcale nie przyspieszyla. Duzo znajomych ma kompy z amd i sa zwawsze niz moj z kilkakrotnie drozszym procesorem. Jesli chodzi o komfort pracy z okienkami to moj komp z 550ti i 8gb ramu wymieka przy athlonach 64 zaczynajac. Przynajmniej w grach mam sporo lepiej od nich ale musze wylaczac programy w tle zeby mi nieprzymulalo. Normalnie jakbym miak mobilnego athlona ql62. Wkurzylem sie...

Czas zmienić dysk który na którym masz system (zapewne jakaś bestia 4200rpm 2mb cache...).
kwasior500Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kwasior5002013.05.11, 09:00
Ludzie kupuja i7, pakuja hdd 500gb i dziwia sie, ze winda nie przyspieszyla. Wlasnie dlatego w tych zestawach polecane jest ssd.
fajny RafałekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
fajny Rafałek2013.05.11, 10:44
tomcug @ 2013.05.10 23:28  Post: 656275
kwasior500 @ 2013.05.10 17:50  Post: 656221
Sam zauważyłem widoczny wzrost wydajności po zmianie z 2400 na 3470, więc również jestem przeciwnikiem polecania Sandy.

Jeśli chodzi o procki z zablokowanym mnożnikiem, to jak najbardziej masz rację :).


Dokładnie - gdy mnożnik jest zablokowany, wysokie OC i tak nie wchodzi w grę, więc problem pasty pod IHSem jest kompletnie nieistotny.
oberrZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
oberr2013.05.11, 11:53
nie rozumiem po co w ogóle gadka o procesorach z K i drogich płytach z możliwością OC i tak dalej - mówimy o 2-3 procentach userów. Ja na swoim zestawie składający się z i5 3470/ASUS P8B75-M LX/SAPPHIRE HD 7850 2GB GDDR/2x4GB/Samsung 500GB/Deus 500W/Brutus 310 - za taki nowy zestaw w morele dałem w Grudniu jakoś 2800 zł z systemem Windows 7 sp1. Musiałem przyoszczędzić na obudowie ale i tak jestem zadowolony z tego zestawu. Jedyne co bym zmienił z dzisiejszego punktu widzenia to obudowę.
Zaloguj się, by móc komentować