komentarze
pybekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pybek2013.05.09, 11:46
_Rocky @ 2013.05.09 11:45  Post: 655774
Witam
Bardzo ciekawe zestawienie, jednak nie wiem, czy robiąc gradację co 200 zł nie narobiliście sobie roboty..

Ciekawe, który z zestawów (powiedzmy z środka stawki) jest najcichszy :)

Pozdrawiam

Ten, w którym wymienisz cooler :E
RelativyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Relativy2013.05.09, 12:06
Artykuł bardzo fajny, ale jedna rzecz mnie przeraziła.
W zestawie za 2200zł mamy I3? Ja chyba źle widzę.
Bo za 2200zł dokładnie 2250zł kupiłem to co mam w sygnaturce
mianowicie:
I5 3570K
Maximus V Gene
4gb Patriot 2000mhz CL9
HD 5870 Lightning
WD Black 750GB
OCZ MXS Pro 500W

Wszystko poza GPU było nowe, ale w tej cenie można dostać 650Ti Boost.
Płyte zmienić na coś tańszego i jeszcze z 2250zł nam te 300zł zostaje.
Więc po kiego i3 w tej cenie?
*Konto usunięte*2013.05.09, 12:08
ekhem w najdroższym zestawie i7 IB + gtx680 a zasilacz 530W? coś nie halo chyba
focusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
focus2013.05.09, 12:12
Relativy @ 2013.05.09 12:06  Post: 655781
Artykuł bardzo fajny, ale jedna rzecz mnie przeraziła.
W zestawie za 2200zł mamy I3? Ja chyba źle widzę.
Bo za 2200zł dokładnie 2250zł kupiłem to co mam w sygnaturce
mianowicie:
I5 3570K
Maximus V Gene
4gb Patriot 2000mhz CL9
HD 5870 Lightning
WD Black 750GB
OCZ MXS Pro 500W

Wszystko poza GPU było nowe, ale w tej cenie można dostać 650Ti Boost.
Płyte zmienić na coś tańszego i jeszcze z 2250zł nam te 300zł zostaje.
Więc po kiego i3 w tej cenie?

Odwieczny dylemat: mocniejsze GPU, czy mocniejsze CPU? To zależy od gier.
kZn1Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kZn12013.05.09, 12:18
Do obudów dorzuciłbym powyżej 300zł Fractala R4. Niezawodna.
ZIB2000Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ZIB20002013.05.09, 12:32
Loofah @ 2013.05.09 00:56  Post: 655696
ZIB2000 @ 2013.05.09 00:49  Post: 655693
SSD 64GB za 385?
(w sensie jako inna opcja?)


Nie, inna opcja to tańszy SSD, jeśli ktoś uzna że nie potrzebuje tego droższego. TO że coś jest inną opcją nie znaczy że kosztuje tyle samo, to dodatkowa opcja jak ktoś chce coś zmodyfikować pod siebie.



nie nie kolego - podając jako alternatywna opcją podaje się zawsze coś w podobnym przedziale cenowym - równie dobrze mogłbyś napisac ze alternatywa dla komputera za 5000 jest ten za 1500....nie sadzisz że to głupie?


@kZn1 a znasz jakies zawodne obudowy?bo ja nie
obudowa musi zapewnić odpowiedni przepływ powietrza i nie wpadac w wibracje a do tego być cichą

pod tym 1 wzgledem fractal jest swietnie pomyslany bo mozna wszystko dsobie dostosować

jednak pod wzgledem drugim jest słabo bo obudowa jest mało sztywna i lekka
a kwestia 3 jest porażką niestety przez sito jakie oferuje ta obudowa - szkielet jest cały dziurawy - ok zastosujesz ciche wiatraki - jednak to nadal ciche nie bedzie no ale coś za coś
dostajemy opcję 1 a cierpią na tym opcje 2 i 3

Bartazlol @ 2013.05.09 12:08  Post: 655782
ekhem w najdroższym zestawie i7 IB + gtx680 a zasilacz 530W? coś nie halo chyba


dlaczego?
przecież poradzi sobie bez problemu - czasy gdy do byle kompa ładowało sie 700 wat tak naprawdę nigdy nie istniały - tylko gamonie nie potrafili dobrać zasilacza dlatego brali często kilkukrotnie na wyrost

znajomy teraz sobie złożyl kompa z i7 2600K, hd7850, dwa hdd, ssd, karta dźwiekowa...oczywiście plus oc
i jedzie na zasilaczu 450 wat
jeszcze zapas mocy ma
RelativyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Relativy2013.05.09, 12:44
focus @ 2013.05.09 12:12  Post: 655785

Odwieczny dylemat: mocniejsze GPU, czy mocniejsze CPU? To zależy od gier.

Oczywiście, ale teraz zmień maximusa na zwykłą płytkę i oszczędzasz 300zł.
Zmień I5 3570K na 3350p i oszczędzasz 200zł.
Dokładasz to do GPU i zamiast 650Ti Boost masz 7870.
I mocniejsze GPU i CPU niż to co proponujecie w artykule.
Stefan999Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stefan9992013.05.09, 12:53
Brakuje mi zestawu na 750k z radeonem 7790 i chlodzeniem powinien sie zmieścić do 1800 zlotych.
7ccccc7Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
7ccccc72013.05.09, 13:22
[quote name='ZIB2000' date='2013.05.09 12:32' post='655796']
Loofah @ 2013.05.09 00:56  Post: 655696
ZIB2000 @ 2013.05.09 00:49  Post: 655693
SSD 64GB za 385?
(w sensie jako inna opcja?)


znajomy teraz sobie złożyl kompa z i7 2600K, hd7850, dwa hdd, ssd, karta dźwiekowa...oczywiście plus oc
i jedzie na zasilaczu 450 wat
jeszcze zapas mocy ma


Ja miałęm GTX580 z i7 2600, do tego zasilacz 630W i nie dawał rady. Po OC karty wyłączał się komputer. Zmieniłem na 850W i było ok. Poza tym nie jest zbyt dobrze eksploatować zasilacza do maxa bo przy dużych obciążeniach zazwyczaj spada jego sprawność. To tak jakbyś jeździł cały czas samochodem zmieniając biegi w czerwonym polu obrotomierza. Jeździć można pytanie tylko jak długo.
7ccccc7Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
7ccccc72013.05.09, 13:29
ZIB2000 @ 2013.05.09 12:32  Post: 655796
Loofah @ 2013.05.09 00:56  Post: 655696
(...)


Nie, inna opcja to tańszy SSD, jeśli ktoś uzna że nie potrzebuje tego droższego. TO że coś jest inną opcją nie znaczy że kosztuje tyle samo, to dodatkowa opcja jak ktoś chce coś zmodyfikować pod siebie.



nie nie kolego - podając jako alternatywna opcją podaje się zawsze coś w podobnym przedziale cenowym - równie dobrze mogłbyś napisac ze alternatywa dla komputera za 5000 jest ten za 1500....nie sadzisz że to głupie?


@kZn1 a znasz jakies zawodne obudowy?bo ja nie
obudowa musi zapewnić odpowiedni przepływ powietrza i nie wpadac w wibracje a do tego być cichą

pod tym 1 wzgledem fractal jest swietnie pomyslany bo mozna wszystko dsobie dostosować

jednak pod wzgledem drugim jest słabo bo obudowa jest mało sztywna i lekka
a kwestia 3 jest porażką niestety przez sito jakie oferuje ta obudowa - szkielet jest cały dziurawy - ok zastosujesz ciche wiatraki - jednak to nadal ciche nie bedzie no ale coś za coś
dostajemy opcję 1 a cierpią na tym opcje 2 i 3
Bartazlol @ 2013.05.09 12:08  Post: 655782
ekhem w najdroższym zestawie i7 IB + gtx680 a zasilacz 530W? coś nie halo chyba


dlaczego?
przecież poradzi sobie bez problemu - czasy gdy do byle kompa ładowało sie 700 wat tak naprawdę nigdy nie istniały - tylko gamonie nie potrafili dobrać zasilacza dlatego brali często kilkukrotnie na wyrost

znajomy teraz sobie złożyl kompa z i7 2600K, hd7850, dwa hdd, ssd, karta dźwiekowa...oczywiście plus oc
i jedzie na zasilaczu 450 wat
jeszcze zapas mocy ma


Mój komputer z GTX 670 i i7 2600 zużywa po OC w stresie 440-480W więc 530W to jest za mało do zestawu z GTX680 który ma wyższe TDP. Komp bedzie działać ale nic sobie w nim nie podkręcisz. Powinien być tam zasilacz przynajmniej 650W
LoofahZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Loofah2013.05.09, 13:30
ZIB2000 @ 2013.05.09 12:32  Post: 655796
Loofah @ 2013.05.09 00:56  Post: 655696
(...)


Nie, inna opcja to tańszy SSD, jeśli ktoś uzna że nie potrzebuje tego droższego. TO że coś jest inną opcją nie znaczy że kosztuje tyle samo, to dodatkowa opcja jak ktoś chce coś zmodyfikować pod siebie.



nie nie kolego - podając jako alternatywna opcją podaje się zawsze coś w podobnym przedziale cenowym - równie dobrze mogłbyś napisac ze alternatywa dla komputera za 5000 jest ten za 1500....nie sadzisz że to głupie?





Zacznijmy od tego że to nie jest dokładnie rzecz mówiąc alternatywa - tylko inna opcja. Nie podaje się jej w tej samej cenie, bo po co? Inna opcja ma dać możliwość dostosowania komputera trochę bardziej pod siebie. Dlatego czasami w innych opcjach są droższe procesory, tańsze/droższe karty graficzne, mniej ramu itd. Nie chce Ci się w to bawić to bierzesz główny zestaw. Podawanie innych opcji w tej samej cenie mija się z celem... inny procesor? Brak, inna karta - prócz tego samego modelu innej firmy zwykle też brak - a jak ktoś chce kupić ten sam model ale innej firmy to chyba się domyśli że może i nic na tym nie straci. Do tego jeśli uznamy że jako główny komponent uznajemy ten najlepszy za daną cene - to podawanie innego w tej samej cenie, to podawanie czegoś gorszego - a to znów jest bezsensu.
Zostaje zatem przy swoim, że inna opcja ma dać możliwość dostosowania komputera pod własne potrzeby - zobacz że nie ma o nich informacji, więc jest to i tak raczej sugestia i dopiero jak ktoś się będzie nad nią interesował to się dowie czy mu pasuje, itd.
dysan112Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dysan1122013.05.09, 13:31
konkurencja dla PPC hehe. Zestawy ok, ale bądź co bądź te trzy zestawy jeden z PII x4 i drugi z 750k na FM2 i trzeci na FX 8350 kwestia grafik skończy sie najpewniej na 7870 czy 7950 coś tego typu. Są ludzie co kupią intela a są co AMD, podstawa to wybór.

Wiadomo że intel itp ale wybór powinien być, co do cen to nie patrze bo ja załatwiam sobie jak potrzebuje z hurtowni bo cenie hurtowej wiec tu sie nie wypowiadam.

A tak nic dodać nic ując
LoofahZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Loofah2013.05.09, 13:40
Relativy @ 2013.05.09 12:06  Post: 655781
Artykuł bardzo fajny, ale jedna rzecz mnie przeraziła.
W zestawie za 2200zł mamy I3? Ja chyba źle widzę.
Bo za 2200zł dokładnie 2250zł kupiłem to co mam w sygnaturce
mianowicie:
I5 3570K
Maximus V Gene
4gb Patriot 2000mhz CL9
HD 5870 Lightning
WD Black 750GB
OCZ MXS Pro 500W

Wszystko poza GPU było nowe, ale w tej cenie można dostać 650Ti Boost.
Płyte zmienić na coś tańszego i jeszcze z 2250zł nam te 300zł zostaje.
Więc po kiego i3 w tej cenie?


Złożyłem Twój zestaw w morele
http://www.morele.net/inventory/info/Dn9CPi/
Wyszło 2900, bez obudowy (+170zł), bez nagrywarki +60zł. Łącznie 3100 (i wziąłem dużo tańszy ram i dysk twardy, bo tych nie było)... wybacz, ale daleko temu do 2200, gdzieś tak o 1000zł.
Nawet odejmując płytę główną nadal będzie to zestaw za 2300 bez płyty głównej, obudowy, nagrywarki....

Gdzie kupiłeś ten swój zestaw tak tanio i to nowy?
RelativyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Relativy2013.05.09, 14:08
Loofah @ 2013.05.09 13:40  Post: 655819
Relativy @ 2013.05.09 12:06  Post: 655781
Artykuł bardzo fajny, ale jedna rzecz mnie przeraziła.
W zestawie za 2200zł mamy I3? Ja chyba źle widzę.
Bo za 2200zł dokładnie 2250zł kupiłem to co mam w sygnaturce
mianowicie:
I5 3570K
Maximus V Gene
4gb Patriot 2000mhz CL9
HD 5870 Lightning
WD Black 750GB
OCZ MXS Pro 500W

Wszystko poza GPU było nowe, ale w tej cenie można dostać 650Ti Boost.
Płyte zmienić na coś tańszego i jeszcze z 2250zł nam te 300zł zostaje.
Więc po kiego i3 w tej cenie?


Złożyłem Twój zestaw w morele
http://www.morele.net/inventory/info/Dn9CPi/
Wyszło 2900, bez obudowy (+170zł), bez nagrywarki +60zł. Łącznie 3100 (i wziąłem dużo tańszy ram i dysk twardy, bo tych nie było)... wybacz, ale daleko temu do 2200, gdzieś tak o 1000zł.
Nawet odejmując płytę główną nadal będzie to zestaw za 2300 bez płyty głównej, obudowy, nagrywarki....

Gdzie kupiłeś ten swój zestaw tak tanio i to nowy?


Na pewno nie w morele. Kupowałem w Gralu, X-kom i ESC.pl sklepach które mam w mieście, gdzie co było taniej, procek w DDR2. Tylko karta była używana, ale w tej cenie jest 650Ti Boost. To jest podstawa przy składaniu kompów, kupuje podzespoły pojedynczo gdzie co taniej i można sporo zaoszczędzić. Za mobo dałem 620zł, za proca 800, już taniej względem morele o 300zł
Trzeba wiedzieć gdzie kupować, swego czasu kupiłem nówkę w gralu gigusia 890FXA-UD7 za 470zł. Cena rynkowa wtedy była w okolicach 800zł

genonefZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
genonef2013.05.09, 14:09
[quote name='7ccccc7' date='2013.05.09 13:22' post='655810']
ZIB2000 @ 2013.05.09 12:32  Post: 655796
Loofah @ 2013.05.09 00:56  Post: 655696
(...)


znajomy teraz sobie złożyl kompa z i7 2600K, hd7850, dwa hdd, ssd, karta dźwiekowa...oczywiście plus oc
i jedzie na zasilaczu 450 wat
jeszcze zapas mocy ma


Ja miałęm GTX580 z i7 2600, do tego zasilacz 630W i nie dawał rady. Po OC karty wyłączał się komputer. Zmieniłem na 850W i było ok. Poza tym nie jest zbyt dobrze eksploatować zasilacza do maxa bo przy dużych obciążeniach zazwyczaj spada jego sprawność. To tak jakbyś jeździł cały czas samochodem zmieniając biegi w czerwonym polu obrotomierza. Jeździć można pytanie tylko jak długo.

Zasilacze zwykle mają najwyższą wydajność w okolicy 50% mocy nominalnej ale nie oznacza to że trzeba brać 2x mocniejszy zasilacz niż realnie nasz komputer będzie potrzebował. Zasilacz pracujący przy 75-80% obciążenia nie zużyje się szybciej niż taki który pracuje 'na pół gwizdka'.
Warto zaznaczyć że przykładowo 6 rdzeniowe i7 połączone z GF Titan nawet pod sporym obciążeniem nie pobierze dużo więcej jak 500W... Wspomniany przez Ciebie zasilacz 630W był albo wadliwy albo naprawde podłej marki :E

Relativy @ 2013.05.09 14:08  Post: 655831

Na pewno nie w morele. Kupowałem w Gralu, X-kom i ESC.pl sklepach które mam w mieście, gdzie co było taniej, procek w DDR2. Tylko karta była używana, ale w tej cenie jest 650Ti Boost. To jest podstawa przy składaniu kompów, kupuje podzespoły pojedynczo gdzie co taniej i można sporo zaoszczędzić.

To tylko pod warunkiem że mieszkasz w dużym mieście i masz bilet miesięczny na komunikacje miejską i dużo wolnego czasu :E W przeciwnym razie koszty wysyłki przewyższą oszczędność w zakupie. 90% użytkowników i tak woli sobie zamówić wszystko w jednym (góra dwóch) sklepie, mieć jedną fakturę i wszystko naraz odebrać od kuriera/w sklepie.
bl00keRsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bl00keRs2013.05.09, 14:45
Ja to czekam na jakiś solidny test wentylatorów od PCLab.
PejcziZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pejczi2013.05.09, 14:57
Zestaw za 3200 zl - i5 3570k, procek do OC, plyta do OC na Z77 na BOXowym chlodzeniu :D
Tak samo w zestawach za 3000, czy 3200 zamieszczony jest HD 7870 , zamiast HD 7950 ktory jest wydajniejszy.
genonefZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
genonef2013.05.09, 15:06
Pejczi @ 2013.05.09 14:57  Post: 655854
Zestaw za 3200 zl - i5 3570k, procek do OC, plyta do OC na Z77 na BOXowym chlodzeniu :D
Tak samo w zestawach za 3000, czy 3200 zamieszczony jest HD 7870 , zamiast HD 7950 ktory jest wydajniejszy.

3570K na BOXie spokojnie na 4,2-4,3 może pracować - sprawdzone osobiście.
LoofahZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Loofah2013.05.09, 15:15
genonef @ 2013.05.09 15:06  Post: 655856
Pejczi @ 2013.05.09 14:57  Post: 655854
Zestaw za 3200 zl - i5 3570k, procek do OC, plyta do OC na Z77 na BOXowym chlodzeniu :D
Tak samo w zestawach za 3000, czy 3200 zamieszczony jest HD 7870 , zamiast HD 7950 ktory jest wydajniejszy.

3570K na BOXie spokojnie na 4,2-4,3 może pracować - sprawdzone osobiście.

Dokładnie, płyta do OC i procek do OC nie zmusza jednocześnie do kupna chłodzenia. Chłodzenie ZAWSZE można bezproblemowo dokupić np za pół roku i wtedy podkręcic mocniej. Dzięki czemu mamy super wydajność i jak coś możliwość zrobienia lekkiego OC już na początku, a potem tylko chłodzenie dokupujemy i mozemy spokojnie kręcić mocniej. Lepiej tak niż na początku oszczędzić na czymś, by móc podkręcić procesor którego nie wykorzystamy bo oszczędziliśmy na karcie graficznej :)
maikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
maik2013.05.09, 16:30
słuchawki... Grado! reszta może się ewentualnie okopać...
Zaloguj się, by móc komentować