komentarze
wuzetkowiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wuzetkowiec2013.03.07, 16:40
34#1
''Móc'' to nie znaczy ''być''. Skoro w PS4 siedzi GPU od AMD, to idę o zakład, że mało który deweloper będzie zawracał sobie pałkę PhysXem. Kolejny, marketingowy bełkot zielonych.
HashiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hashi2013.03.07, 16:45
30#2
Wii i X360 tez obsługują PhysX i co z tego?
Stefan999Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stefan9992013.03.07, 16:46
30#3
Sony i AMD beda miec swoje rozwiązania, byla nawet mowa o tym na prezentacji.
sonioZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sonio2013.03.07, 16:50
wuzetkowiec @ 2013.03.07 16:40  Post: 641843
''Móc'' to nie znaczy ''być''. Skoro w PS4 siedzi GPU od AMD, to idę o zakład, że mało który deweloper będzie zawracał sobie pałkę PhysXem. Kolejny, marketingowy bełkot zielonych.


Poprzednio w PS3 i tak physX był nastawiony na CELLa... więc co za różnica jaki procesor - skoro ogólnie sama technologia może być wykorzystywana gdzie się da.
sidebandZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sideband2013.03.07, 16:55
18#5
wuzetkowiec @ 2013.03.07 16:40  Post: 641843
''Móc'' to nie znaczy ''być''. Skoro w PS4 siedzi GPU od AMD, to idę o zakład, że mało który deweloper będzie zawracał sobie pałkę PhysXem. Kolejny, marketingowy bełkot zielonych.

Physx będzie działał na cpu ehh , jak w przypadku większości gier z physx. Także tam może siedzieć gpu nawet od sis-a lub via.
cichy45Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cichy452013.03.07, 16:56
-7#6
Jak by nie patrzeć, PhysX to technologia opracowywana przez wiele lat, a AMD dopiero niedawno wyskoczyło ze swoimi włosami. Nie mówię że to źle, po prostu PhysX może się okazać bardziej... dojrzałą metodą symulowania zjawisk fizycznych.
CropalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Cropal2013.03.07, 16:57
15#7
na PS4 Larze Croft włosy będą falowały ? :P
lyx2013.03.07, 17:01
64#8
Cropal @ 2013.03.07 16:57  Post: 641857
na PS4 Larze Croft włosy będą falowały ? :P


Wlosy juz byly - teraz czas na piersi ;)
paulusssZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
paulusss2013.03.07, 17:02
-3#9
Rockstar używa Euphoria, nie potrzeba mi PhysX do szczescia :]
WaltherZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Walther2013.03.07, 17:16
12#10
Upss... Nvidia musi jakoś zachęcić twórców gier do implementacji tego środowiska..Są dwie możliwości....
1. Jak to było wcześniej jest smarowanie kasą ale to się już kończy ponieważ w konsolach nie ma nvidii a twórcy będą mili gotowe rozwiązania konkurencji....
2.Otworzyć środowisko i udostępnić konkurencji (jest nikła możliwość ,że się przyjmie)

Tak czy siak physx to jest ciekawostka , która raczej pozostanie ciekawostką.
RayearthZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Rayearth2013.03.07, 17:27
-6#11
Ciemnotą od was jedzie.
Wypowiadacie się a żadnego pojęcia nie macie o tym.

Jeżeli PhysX działa na obecnej generacji konsol czy na kalkulatorach to tylko dlatego, że Nvidia udostępniła SDK dla obecnej generacji sprzętu. Karty AMD nie obsługują PhysX bo zwyczajnie Nvidia nie chce się dzielić tą technologią... Teraz zieloni wiedzą, że PS4 i nowy Xbox będą oparte na produktach AMD więc po prostu w końcu udostępnią źródła PhysX, żeby technologia była wykorzystywana i żeby były zyski z tego i prawdopodobnie będzie działać na GPU od AMD. Z resztą co to za różnica skoro CPU nowych konsol będzie miało 8 rdzeni. Jeden z nich równie dobrze może odpowiadać za fizykę.

Takie to proste a matołów typu wuzetkowiec nie brakuje tutaj w komentarzach.
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2013.03.07, 17:59
Nic zaskakującego, w końcu PS4 ma procesor x86, a PhysX od początku działał m.in. na x86. Zaskakujące to by było, gdyby zrezygnowali ze wspierania PS4 mając praktycznie wszystko gotowe.

Co innego gdyby mowa była o wsparciu PhysX na GPU. Nie ma technicznych przeciwwskazań, żeby napisać sterownik CUDA pod Radeona, a wsparcie CUDA przez GPU PS4 wcale nie musiałoby oznaczać analogicznego wsparcia w przypadku układów pod PC (ani AMD, ani Nvidia tego nie chcą).
KameleonnZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kameleonn2013.03.07, 18:11
10#13
cichy45 @ 2013.03.07 16:56  Post: 641853
Jak by nie patrzeć, PhysX to technologia opracowywana przez wiele lat, a AMD dopiero niedawno wyskoczyło ze swoimi włosami. Nie mówię że to źle, po prostu PhysX może się okazać bardziej... dojrzałą metodą symulowania zjawisk fizycznych.

Mylisz sie, bo zaprezentowany na pokazie PS4 silnik fizyki Havoc, ktory poraz pierwszy bedzie realizowany na GPU (Radeon), jest tak naprawde starym i dobrze znanym silnikiem ktory do dzis uzyto w najwiekszej ilosci grach, po prostu zamiast na CPU bedzie lecial na GPU.
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482013.03.07, 18:43
-1#14
wuzetkowiec @ 2013.03.07 16:40  Post: 641843
''Móc'' to nie znaczy ''być''. Skoro w PS4 siedzi GPU od AMD, to idę o zakład, że mało który deweloper będzie zawracał sobie pałkę PhysXem. Kolejny, marketingowy bełkot zielonych.

Jakoś wątpię, żeby nikt nie chciał korzystać z Unreal Engine nowego, który tak jak wersja 3 jest mocno zależny od PhysX (UE4 nawet mocniej jeśli patrzeć na dema które ociekają APEXem) i korzystał z niego i na PS3 i Xbox 360 (tak ten z GPU AMD i prockiem IBM gdzie niczego nie ma od nvidii).

Kameleonn @ 2013.03.07 18:11  Post: 641879

Mylisz sie, bo zaprezentowany na pokazie PS4 silnik fizyki Havoc, ktory poraz pierwszy bedzie realizowany na GPU (Radeon), jest tak naprawde starym i dobrze znanym silnikiem ktory do dzis uzyto w najwiekszej ilosci grach, po prostu zamiast na CPU bedzie lecial na GPU.

Po pierwsze na post o PhysX od Nvidii i włosach AMD wyskakujesz z silnikiem Intela.

Po drugie nie masz pojęcia o czym mówisz. Havok na CPU to zupełnie inny silnik niż ten na GPU (nie da się zrobić algorytmów fizyki takich samych dla GPU i CPU i trzeba wszystko inaczej rozwiązywać - wspólne jest tylko API i nazwa - to samo dotyczy wersji CPU vs GPU w PhysX i Bullet). Inna sprawa, że jeśli już chciałeś wtrącić Havok, to mogłeś napisać, o tym, że Havok dla GPU jest rozwijany od lat i zapowiedź Havok FX (czyli Havok na GPU) była już podana do publicznej wiadomości w 2005 (ale później Intel ich kupił w 2007 i Intelowi nie było na rękę wspierać fizykę na GPU).
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2013.03.07, 18:50
Rayearth @ 2013.03.07 17:27  Post: 641867
Ciemnotą od was jedzie.
Wypowiadacie się a żadnego pojęcia nie macie o tym.

Jeżeli PhysX działa na obecnej generacji konsol czy na kalkulatorach to tylko dlatego, że Nvidia udostępniła SDK dla obecnej generacji sprzętu. Karty AMD nie obsługują PhysX bo zwyczajnie Nvidia nie chce się dzielić tą technologią... Teraz zieloni wiedzą, że PS4 i nowy Xbox będą oparte na produktach AMD więc po prostu w końcu udostępnią źródła PhysX, żeby technologia była wykorzystywana i żeby były zyski z tego i prawdopodobnie będzie działać na GPU od AMD. Z resztą co to za różnica skoro CPU nowych konsol będzie miało 8 rdzeni. Jeden z nich równie dobrze może odpowiadać za fizykę.

Takie to proste a matołów typu wuzetkowiec nie brakuje tutaj w komentarzach.

yyy... nvidia musiała by SAMA napisać Cuda na GCN od AMD jeżeli chcieli by aby działało to na PS4. AMD nie ma w planach tego robić mimo, że nvidia już dawno dawała im taką możliwość, tak samo jak nvidia nie ma w planach przeportowywać physx'a do openCL.

A co do tych 8 rdzeni... to jest 8, ale 1,6Ghz o wydajności athlona 64, więc cudów nie będzie, bo ten układ wcale nie musi być szybszy od cella tam było 6 SPE 128bitowych o zegarze bodaj 3,2Ghz a tutaj masz 8 128bitowych FPU (co prawda z AVX) z zegarem 1,6Ghz... kolejny problem jest jednak taki, że fizyx nie wspiera AVX a jedynie SSE i to nie jakoś wybitnie wydajni, więc ogólnie na x86 szału nie ma - nie mniej jest to szansa na to, że nvidia będzie dopracowywała wsparcie dla x86 dzięki temu że obydwie konsole będą mieć procesory x86.

intel jakiś czas temu pokazywał dema ze wsparciem avx w havoku dla liczenia fizyki materiałów i wydajnośc byłą kilka razy większa niż na SSE.
*Konto usunięte*2013.03.07, 18:59
skoti48 @ 2013.03.07 18:43  Post: 641892
wuzetkowiec @ 2013.03.07 16:40  Post: 641843
''Móc'' to nie znaczy ''być''. Skoro w PS4 siedzi GPU od AMD, to idę o zakład, że mało który deweloper będzie zawracał sobie pałkę PhysXem. Kolejny, marketingowy bełkot zielonych.

Jakoś wątpię, żeby nikt nie chciał korzystać z Unreal Engine nowego, który tak jak wersja 3 jest mocno zależny od PhysX (UE4 nawet mocniej jeśli patrzeć na dema które ociekają APEXem) i korzystał z niego i na PS3 i Xbox 360 (tak ten z GPU AMD i prockiem IBM gdzie niczego nie ma od nvidii).

Kameleonn @ 2013.03.07 18:11  Post: 641879

Mylisz sie, bo zaprezentowany na pokazie PS4 silnik fizyki Havoc, ktory poraz pierwszy bedzie realizowany na GPU (Radeon), jest tak naprawde starym i dobrze znanym silnikiem ktory do dzis uzyto w najwiekszej ilosci grach, po prostu zamiast na CPU bedzie lecial na GPU.

Po pierwsze na post o PhysX od Nvidii i włosach AMD wyskakujesz z silnikiem Intela.

Po drugie nie masz pojęcia o czym mówisz. Havok na CPU to zupełnie inny silnik niż ten na GPU (nie da się zrobić algorytmów fizyki takich samych dla GPU i CPU i trzeba wszystko inaczej rozwiązywać - wspólne jest tylko API i nazwa - to samo dotyczy wersji CPU vs GPU w PhysX i Bullet). Inna sprawa, że jeśli już chciałeś wtrącić Havok, to mogłeś napisać, o tym, że Havok dla GPU jest rozwijany od lat i zapowiedź Havok FX (czyli Havok na GPU) była już podana do publicznej wiadomości w 2005 (ale później Intel ich kupił w 2007 i Intelowi nie było na rękę wspierać fizykę na GPU).


Poczytaj najpierw dogłębnie publikacje o UE4 to pogadamy bo troch się mylisz.

UE4 będzie trochę inne dla konsol i PC właśnie od strony fizyki.
Stefan999Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stefan9992013.03.07, 19:22
Co do CPU w PS4 to nie wiemy jakie będą takty, ani nawet jaka będzie wydajność, za to Sony duzo mówi o GPGPU i wydaje sie, ze procesor będzie gral drugie skrzypce w tej konsoli.
SuLac0Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SuLac02013.03.07, 19:27
-5#18
wuzetkowiec @ 2013.03.07 16:40  Post: 641843
''Móc'' to nie znaczy ''być''. Skoro w PS4 siedzi GPU od AMD, to idę o zakład, że mało który deweloper będzie zawracał sobie pałkę PhysXem. Kolejny, marketingowy bełkot zielonych.

serio reprezentujesz tak niski poziom wiedzy, czy tylko zarty sobie robisz?

Assassin @ 2013.03.07 17:59  Post: 641874
Zaskakujące to by było, gdyby zrezygnowali ze wspierania PS4 mając praktycznie wszystko gotowe.

tutaj nie chodzi o sam physx, a o silniki gier - unreal engine glowny silnik na kosole w ktorym siedzi physx. tak wiec news troche z czapy.
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482013.03.07, 19:51
mlodybe @ 2013.03.07 18:59  Post: 641896

Poczytaj najpierw dogłębnie publikacje o UE4 to pogadamy bo troch się mylisz.

UE4 będzie trochę inne dla konsol i PC właśnie od strony fizyki.

Jak najbardziej się różni - nigdzie nie pisałem, że jest to ta sama fizyka (ba będzie inna nawet pomiędzy PC i PC... a inna będzie na Mac, jeszcze inna na konsoli Sony i inna na MS), ale ten sam silnik fizyki i APEX (który na każdą z tych platform jest inny... a to duża różnica).

Swoją drogą nie widziałem żadnego papierka od Epic na temat tego (tzn widziałem na temat konsol gdzie Epic tak określa PS3/XB360 na które też będzie wydany, a nie ps4 czy nowy xbox które określa next genami), więc byłbym wdzięczny gdybyś podesłał link do takiej publikacji.
karlito123Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
karlito1232013.03.07, 19:53
-2#20
To raczej nie Nvidia tutaj chce coś ugrać, ale jest presja ze strony developerów na to by te rozwiązania były dostępne na konsolach, bo wtedy będą również na PC. Jak Nvidia nie da PhysX to nikt nie będzie go używał także na PC, proste. Woleli już to oddać, niż stracić przynajmniej marketingowy efekt na pecetach.
Zaloguj się, by móc komentować