komentarze
marcushpZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
marcushp2013.03.05, 10:43
13#1
Nie ma się co dziwić. Producenci oszczędzają na dyskach, bo 99% laptopów posiada wirujące 5400rpm, a jak ktoś bierze się na zmianę dysku to raczej woli dołożyć do SSD niż 7200rpm.
SweetDreamsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SweetDreams2013.03.05, 11:00
Mam nadzieję, że inni producenci nie pójdą w tym kierunku ;) choć uważam, że przyszłość należy do dysków SSD
radek_zZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
radek_z2013.03.05, 11:38
SweetDreams @ 2013.03.05 11:00  Post: 641175
Mam nadzieję, że inni producenci nie pójdą w tym kierunku ;) choć uważam, że przyszłość należy do dysków SSD


A ja mam własnie nadzieje że pójda w tym kierunku. To tylko przyspieszy spadek cen SSD.
*Konto usunięte*2013.03.05, 11:41
-4#4
Czyzby nie bylo nic ciekawego na cebit-cie.

A na oficjalnej stronie AMD mozna przeczytac specyfikacje A4-1200. www.amd.com/us/products/notebook/tablets/Pages/tablets.aspx#4
GraveZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Grave2013.03.05, 11:49
-2#5
Słuszna decyzja. Obecnie standardem we wszystkich laptopach powinien być hybrydowy dysk HDD+SSD cache, a w lepszych modelach sam SSD.

HDD to największy 'zamulacz' we współczesnych komputerach. Wymiana na SSD czy choćby hybrydowy napęd daje zawsze bardzo zauważalny wzrost wydajności i responsywności PC-ta.

mlodybe @ 2013.03.05 11:41  Post: 641187
Czyzby nie bylo nic ciekawego na cebit-cie.

A na oficjalnej stronie AMD mozna przeczytac specyfikacje A4-1200. www.amd.com/us/products/notebook/tablets/Pages/tablets.aspx#4


Link który podałeś prowadzi do specyfikacji Z-01 i Z-60, więc nie wiem gdzie Ty tam widzisz A4-1200. ...
WombaT2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
WombaT22013.03.05, 12:01
marcushp @ 2013.03.05 10:43  Post: 641170
Nie ma się co dziwić. Producenci oszczędzają na dyskach, bo 99% laptopów posiada wirujące 5400rpm, a jak ktoś bierze się na zmianę dysku to raczej woli dołożyć do SSD niż 7200rpm.

Nie no, spoko, tylko chyba lepiej dolozyc +/- 50zl do 7200 niz >150zl do najbadziewniejszego ssd.
GraveZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Grave2013.03.05, 12:03
-2#7
WombaT2 @ 2013.03.05 12:01  Post: 641191
marcushp @ 2013.03.05 10:43  Post: 641170
Nie ma się co dziwić. Producenci oszczędzają na dyskach, bo 99% laptopów posiada wirujące 5400rpm, a jak ktoś bierze się na zmianę dysku to raczej woli dołożyć do SSD niż 7200rpm.

Nie no, spoko, tylko chyba lepiej dolozyc +/- 50zl do 7200 niz >150zl do najbadziewniejszego ssd.


Nawet najtańszy SSD zdeklasuje wydajnością każdego HDD.

Przykładowo low-endowy SSD Kingston V100 sprzed 2 lat....


*Konto usunięte*2013.03.05, 12:09
-4#8
Grave jak bys poszukal to bys znalazl.

www.amd.com/us/products/notebook/tablets/Pages/tablets.aspx#4
GraveZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Grave2013.03.05, 12:13
mlodybe @ 2013.03.05 12:09  Post: 641194
Grave jak bys poszukal to bys znalazl.

www.amd.com/us/products/notebook/tablets/Pages/tablets.aspx#4


Rzeczywiście wcisnęli tam jakąś wzmiankę o tym APU, ale wg roadmapów AMD Temash pojawi się na przełomie kwietnia/maja 2013 (o ile nie zaliczy opóźnień), więc na liście APU dla tabletów AMD go na swojej stronie nie umieszcza.
*Konto usunięte*2013.03.05, 12:19
-3#10
A czy ja napisalem ze jest na liscie oferowanych produktow??

Ciekawe o ktorej redakca wstaje do pracy??
BogieZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bogie2013.03.05, 12:22
-3#11
Dyski 7200rpm w laptopach nie mają sensu - w tanich hybryda, w średnio budżetowych na system SSD (2,5' albo mSATA), na magazyn 5400rpm. W droższych modelach - tylko SSD, odpowiednio duże (250GB+). Jeszcze trochę dyski 7200rpm będą miały sens tylko dla ludzi potrzebujących wysokiego transferu liniowego przy dużej pojemności (np. zapis audio-video), dla reszty wystarczy wolny i pojemny, ale za to bezawaryjny, cichy i nie grzejący się dysk HDD na dane i SSD na system.
o1838213Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
o18382132013.03.05, 13:21
-3#12
Myślę, że jużniedługo w laptopach będą tylko dyski SSD. Jak ktoś będzie potrzebował więcej danych a nie będzie chciałpłacić za większy SSD to może kupićzewnętrzny HDD, który będzie można podłaczyć kiedy będzie trzeba przegrać jakieś multimedia.
daerraghZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
daerragh2013.03.05, 13:24
Jestem uzytkownikiem WD Black 500 GB 7200rpm 2,5' w laptopie i jak na razie dyski SSD nie sa dla mnie alternatywa, bo sa za drogie i oferuja za mala pojemnosc. Dla mnie absolutnym minimum byloby 320 GB, wiec do czasu kiedy dyski SSD nie osiagna takich rozmarow w atrakcyjnych cenach jedyna alternatywa sa zwykle dyski. Mam nadzieje, ze chociaz WD nie ma planow zaprzestania produkcji szybkich dyskow HDD.

I nie zgadzam sie z tym, ze HDD to najwiekszy zamulacz w calym komputerze. U mnie dobrze skonfigurowany Win 8 wlacza sie naprawde blyskawicznie, cos jak dobrze skonfigurowany Windows XP. W grach nadal najwazniejsza jest karta. W kodowaniu wideo - procesor. Szczerze, wolalbym miec dwa razy szybsza karte graf. w moim laptopie niz 10 szybszy dysk SSD, bo na dane mozna chwile dluzej poczekac a na FPS juz nie.
Borat1Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Borat12013.03.05, 13:38
-4#14
daerragh @ 2013.03.05 13:24  Post: 641214

I nie zgadzam sie z tym, ze HDD to najwiekszy zamulacz w calym komputerze. U mnie dobrze skonfigurowany Win 8 wlacza sie naprawde blyskawicznie, cos jak dobrze skonfigurowany Windows XP.

Wymień na tydzień to się przekonasz. Tu nie chodzi o uruchamianie systemu bo to nie ma znaczenia. SSD ma czas dostępu do danych nieosiągalne dla żadnego talarzowca.
WombaT2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
WombaT22013.03.05, 14:10
Grave @ 2013.03.05 12:03  Post: 641192

Nawet najtańszy SSD zdeklasuje wydajnością każdego HDD.

Ale co z tego? W dalszym ciągu 50zł to mniej niż ponad 150zł :)
A roznica miedzy 5400 a 7200 to też nie jest nic. Fakt, nie tyle co miedzy ssd ale jednak.

Wydajność to nie wszystko. Lepiej jest dopłacić te 50zł i mieć troszkę szybszy dysk, niż dopłacić 3x tyle, mieć super szybki system i.... nic więcej, bo sie skonczylo miejsce na tym megawypas ssd :D
gregorioZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gregorio2013.03.05, 15:04
Borat1 @ 2013.03.05 13:38  Post: 641218
daerragh @ 2013.03.05 13:24  Post: 641214

I nie zgadzam sie z tym, ze HDD to najwiekszy zamulacz w calym komputerze. U mnie dobrze skonfigurowany Win 8 wlacza sie naprawde blyskawicznie, cos jak dobrze skonfigurowany Windows XP.

Wymień na tydzień to się przekonasz. Tu nie chodzi o uruchamianie systemu bo to nie ma znaczenia. SSD ma czas dostępu do danych nieosiągalne dla żadnego talarzowca.

Widzisz, wiekszosc ludzi ma ograniczone fundusze (w zasadzie kazdy), wiec zastanawiaja sie co najlepiej wymienic. Jak ktos ma do wyboru 1s dluzszego wgrywania sie programu a plynnoscia gry, to wybierze to, co uznaje za wazniejsze.
fajny RafałekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
fajny Rafałek2013.03.05, 15:49
Jak dla kogoś gry są ważniejsze niż praca, to cóż, jego sprawa. Do pracy, zwłaszcza wielozadaniowej (np. Visual Studio + SQL Server), SSD to podstawa, HDD nie radzą sobie z natłokiem małych zadań jednocześnie, a SSD już tak.
Kris194Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kris1942013.03.05, 16:53
SweetDreams @ 2013.03.05 11:00  Post: 641175
Mam nadzieję, że inni producenci nie pójdą w tym kierunku ;) choć uważam, że przyszłość należy do dysków SSD


Mówisz jakby ich było na rynku jakoś wiele a tak naprawdę z dużych graczy został praktycznie Seagate i Western Digital no i w sumie jeszcze Hitachi.
Bono[UG]Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bono[UG]2013.03.05, 17:53
Grave @ 2013.03.05 12:03  Post: 641192
WombaT2 @ 2013.03.05 12:01  Post: 641191
(...)

Nie no, spoko, tylko chyba lepiej dolozyc +/- 50zl do 7200 niz >150zl do najbadziewniejszego ssd.


Nawet najtańszy SSD zdeklasuje wydajnością każdego HDD.

Przykładowo low-endowy SSD Kingston V100 sprzed 2 lat....

img]http://www.bjorn3d.com/Material/revimages/...ark_4k_Read.jpg
[/img]

Tak się składa, że mam tego V100 w lapku. W porównaniu do fabrycznie zamontowanego Scorpio black nie widzę różnicy w działaniu. Tak czy inaczej komputerek zamula.
gambitingZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gambiting2013.03.05, 21:03
Bono @ 2013.03.05 17:53  Post: 641282
Grave @ 2013.03.05 12:03  Post: 641192
(...)


Nawet najtańszy SSD zdeklasuje wydajnością każdego HDD.

Przykładowo low-endowy SSD Kingston V100 sprzed 2 lat....

img]http://www.bjorn3d.com/Material/revimages/...ark_4k_Read.jpg
[/img]

Tak się składa, że mam tego V100 w lapku. W porównaniu do fabrycznie zamontowanego Scorpio black nie widzę różnicy w działaniu. Tak czy inaczej komputerek zamula.

Bez urazy,ale nie wierzę ;-) Nie wiem w jakim komputerze go używasz,ale nie ma możliwości,żeby nie pomogło. Chyba,że wsadziłeś go do netbooka z atomem i kontrolerem Sata 1, wtedy tak,chipset i tak nie przeżyje więcej niż 40MB/s.
Zaloguj się, by móc komentować