Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
Amitoza (2013.02.22, 11:26)
Ocena: 7
#1

0%
Na pewno to jakiś plus, jednak mam nadzieję, że nie będzie za bardzo ukonsolowiona.
daerragh (2013.02.22, 11:27)
Ocena: 9
#2

0%
Jak szybko sie uwineli z zapowiedzia. Byc moze duza w tym zasluga tego, ze nowy PS4 bedzie mial arch x86, wiec stwierdzili, ze nie bedzie trudno zrobic Wieska na PSa. Fajnie.
ArturJak (2013.02.22, 11:36)
Ocena: 16
#3

0%
daerragh @ 2013.02.22 11:27  Post: 638307
Jak szybko sie uwineli z zapowiedzia. Byc moze duza w tym zasluga tego, ze nowy PS4 bedzie mial arch x86, wiec stwierdzili, ze nie bedzie trudno zrobic Wieska na PSa. Fajnie.

Sony wypuszczając konsolę, musi od razu zapewnić dla niej jakieś gry. Musiał producentom dać czas na to. Dla CDP to szansa, że ich gra będzie sprzedawana jako pierwsza, w zestawie z konsolą. Sam 'efekt nowości' może im zapewnić kilkaset tysięcy sprzedanych gier.
Telvas (2013.02.22, 11:41)
Ocena: 3
#4

0%
Nie wiem jak u was, ale u mnie ten motyw muzyczny startujący w 22. sekundzie powoduje opad szczęki i ciarki na plecach... Odnoszę wrażenie, że to właśnie te parę sekund muzyki startującej w owej chwili nadaje treść tej bardzo przecież prostej animacji...
rops (2013.02.22, 11:49)
Ocena: 8
#6

0%
22A @ 2013.02.22 11:46  Post: 638320
daerragh @ 2013.02.22 11:27  Post: 638307
Jak szybko sie uwineli z zapowiedzia. Byc moze duza w tym zasluga tego, ze nowy PS4 bedzie mial arch x86, wiec stwierdzili, ze nie bedzie trudno zrobic Wieska na PSa. Fajnie.


Ale x86 w konsolach ma też swoje wady. Gry będą wreszcie robione pod wiele rdzeni, ale co z tego jak Intel wcale się nie kwapi do obniżki cen swoich 4-ro rdzeniowców...


gry będą robione pod 8 rdzenie AMD
sevae (2013.02.22, 11:58)
Ocena: -3
#7

0%
rops @ 2013.02.22 11:49  Post: 638323
22A @ 2013.02.22 11:46  Post: 638320
(...)


Ale x86 w konsolach ma też swoje wady. Gry będą wreszcie robione pod wiele rdzeni, ale co z tego jak Intel wcale się nie kwapi do obniżki cen swoich 4-ro rdzeniowców...


gry będą robione pod 8 rdzenie AMD

Teoretycznie, ale konwersje na PC mogą zostać pozbawione wsparcia dla różnych nowych rozszerzeń SSE czy jakiegoś specjalnego wykorzystania tego co siedzi w AMD tak żeby działać identycznie na wszystkich procesora. No chyba że gracze pogodzą się z komunikatami typu: tego nie uruchomisz bo nie masz SSE5, nie masz AVE itd.
Radziol (2013.02.22, 12:00)
Ocena: -2
#8

0%
sevae @ 2013.02.22 11:58  Post: 638334
rops @ 2013.02.22 11:49  Post: 638323
(...)


gry będą robione pod 8 rdzenie AMD

Teoretycznie, ale konwersje na PC mogą zostać pozbawione wsparcia dla różnych nowych rozszerzeń SSE czy jakiegoś specjalnego wykorzystania tego co siedzi w AMD tak żeby działać identycznie na wszystkich procesora. No chyba że gracze pogodzą się z komunikatami typu: tego nie uruchomisz bo nie masz SSE5, nie masz AVE itd.

Może przez moment tak będzie.
Ale za chwilę to i tak PC będą miały bardziej zaawansowane procki.
sevae (2013.02.22, 12:07)
Ocena: -1
#9

0%
Radziol @ 2013.02.22 12:00  Post: 638338
sevae @ 2013.02.22 11:58  Post: 638334
(...)

Teoretycznie, ale konwersje na PC mogą zostać pozbawione wsparcia dla różnych nowych rozszerzeń SSE czy jakiegoś specjalnego wykorzystania tego co siedzi w AMD tak żeby działać identycznie na wszystkich procesora. No chyba że gracze pogodzą się z komunikatami typu: tego nie uruchomisz bo nie masz SSE5, nie masz AVE itd.

Może przez moment tak będzie.
Ale za chwilę to i tak PC będą miały bardziej zaawansowane procki.

Przecież mają takie procki. Niby wszystkie x86 graczy są wydajne a tak naprawdę różnią się możliwościami i przez to te możliwości nie są wykorzystywane bo taka gra ograniczyłaby sobie liczbę klientów. Ale może da się ludzi przekonać że mimo że mają mocnego proca to trzeba go zmienić żeby mieć proca z SSE5 czy czymś podobnym tak samo jak ludzie co maja jeszcze wydajne karty graficzne zmieniają je dla DX ( OSy też zmieniają), a procek może być byle jaki byle ogólnie wydajny (o GPU już tak nie myślą że byle jaka byle wydajna tylko patrzą się jaki DX jest wspierany, jakie OGL, GPGPU, OpenCL). Jak chcielibyście żeby wykorzystali je na maxa tak jak zrobią to z Jaguarem w PS4 to... musielibyście zamienić naprawdę jeszcze mocne procki na konkretne procesory z konkretnymi instrukcjami.

Gdyby to zrobić już teraz to wszyscy musielibyśmy kupić Piledriver od AMD. Żaden inny procesor nie ma tego wszystkiego (SSE4, AVX, FMA).
Amitoza (2013.02.22, 12:21)
Ocena: 5
#10

0%
ArturJak @ 2013.02.22 11:36  Post: 638311
daerragh @ 2013.02.22 11:27  Post: 638307
Jak szybko sie uwineli z zapowiedzia. Byc moze duza w tym zasluga tego, ze nowy PS4 bedzie mial arch x86, wiec stwierdzili, ze nie bedzie trudno zrobic Wieska na PSa. Fajnie.

Sony wypuszczając konsolę, musi od razu zapewnić dla niej jakieś gry. Musiał producentom dać czas na to. Dla CDP to szansa, że ich gra będzie sprzedawana jako pierwsza, w zestawie z konsolą. Sam 'efekt nowości' może im zapewnić kilkaset tysięcy sprzedanych gier.

Wolał bym tak nie myśleć. Byle nie starali się na siłe wydać wieśka do końca roku, a spokojnie poprawili wszystkie niedociągnięcia i wydali go nawet w połowie przyszłego roku.
sevae @ 2013.02.22 11:58  Post: 638334
rops @ 2013.02.22 11:49  Post: 638323
(...)


gry będą robione pod 8 rdzenie AMD

Teoretycznie, ale konwersje na PC mogą zostać pozbawione wsparcia dla różnych nowych rozszerzeń SSE czy jakiegoś specjalnego wykorzystania tego co siedzi w AMD tak żeby działać identycznie na wszystkich procesora. No chyba że gracze pogodzą się z komunikatami typu: tego nie uruchomisz bo nie masz SSE5, nie masz AVE itd.

Jaguar ma mieć jedynie AVX, SSE4.1/2 z bardziej przydatnych rozszerzeń. Nic nie stoi na przeszkodzieteż aby gra była odpalana w 2 trybach - zgodnym z SSE3 (wszystkie procesory to wspierają) i na przykład właśnie AVX. Jak to było w przypadku neverwinter night 2 gdzie gra dla athlonów xp odpalała się w innym trybie pozbawionym SSE2.
Amitoza (2013.02.22, 12:55)
Ocena: 5
#12

0%
theSpid3r @ 2013.02.22 12:35  Post: 638374
Dziki gon hahaha

'Dziki Gon - przekleństwo niektórych okolic, na Dziki Gon najczęściej można natrafić zimą. Jest to pędzący po niebie orszak upiorów dosiadających szkielety koni.'
Telvas (2013.02.22, 14:27)
Ocena: 9
#13

0%
theSpid3r @ 2013.02.22 12:35  Post: 638374
Dziki gon hahaha

Nie wie, co to Dziki Gon hahaha
Nie czytał Sapkowskiego hahaha
Pewnie w ogóle mało co czytał hahaha
Bezsens.
arval (2013.02.22, 15:38)
Ocena: 0
#15

0%
Jedno jest pewne. Aktualne komputery 2-4 rdzeniowe będą musiały zostać zastąpione przez komputery 8-12-16 rdzeniowe. Bo jak program jest zaprojektowany ściśle pod architekturę 8 rdzeniową to na mniejszej ilości rdzeni będzie działało to bardzo wolno.

I to jest fajne. Bo dzięki temu postęp idzie do przodu. Tak jak premiera Xbox360 w 2005r z 3 rdzeniowym procesorem w czasach Athlona64 wymusiła na PC przejście na 2-4 rdzenie. Tak samo teraz 8-rdzeniowe procesory wymuszą na graczach PC przejście na 8+ rdzeni

Skorzystają wszyscy. Gry będą ładniejsze, deweloperzy będą mieli większe możliwości, producenci sprzętu będą mogli trochę zarobić na osobach pozbywających się 2-4 rdzeniowców.

Postęp :)
rainy (2013.02.22, 16:13)
Ocena: 0
#16

0%
arval @ 2013.02.22 15:38  Post: 638518
Jedno jest pewne. Aktualne komputery 2-4 rdzeniowe będą musiały zostać zastąpione przez komputery 8-12-16 rdzeniowe. Bo jak program jest zaprojektowany ściśle pod architekturę 8 rdzeniową to na mniejszej ilości rdzeni będzie działało to bardzo wolno.


Czy masz świadomość, że oprogramowania robiącego użytek z więcej niż 8 rdzeni/watków jest bardzo mało?
A te, które istnieje jest ściśle profesjonalne (ewentualnie wysoce hobbystyczne).

Przy całej mojej sympatii dla AMD, 8 rdzeni Jagura w PS4 nie spowoduje (a już na pewno szybko) przesiadki na CPU mające więcej niż 8 rdzeni/wątków, zwłaszcza, że są one zwyczajnie drogie.

Poza tym nie zapominaj, że wydajność pojedyńczego wątku Jagura jest dużo poniżej poziomu FX-ów (nie wspominjąc już i5/i7) chociażby z powodu potężnej różnicy w częstotliwości zegara - 1,6 GHz vs 3,5-4 GHz.
arval (2013.02.22, 16:35)
Ocena: -2
#17

0%
rainy @ 2013.02.22 16:13  Post: 638546

Czy masz świadomość, że oprogramowania robiącego użytek z więcej niż 8 rdzeni/watków jest bardzo mało?
A te, które istnieje jest ściśle profesjonalne (ewentualnie wysoce hobbystyczne).


Mi chodziło tylko o graczy. Jeżeli deweloperzy zaczną optymalizować swoje gry tak by maksymalnie wykorzystać 8 niezależnych rdzeni to takie gry będą działały bardzo wolno na 4 rdzeniowych CPU.

Dziś gry optymalizuje się pod 2-4 rdzenie bo 48.7% graczy ma procesory dwurdzeniowe a tylko 41% osób ma czterordzeniowe. Xbox miał 3 rdzenie itd. Teraz pojawią się konsole obie z 8 rdzeniowymi procesorami. Gry pisane pod 8 rdzeni konwertowane na PC raczej będą działały wolno na procesorze 4 rdzeniowym.

Ale dzięki temu będzie postęp
Promilus1984 (2013.02.22, 16:54)
Ocena: 2
#18

0%
@arval - gdyby wszystko łatwo dało się zrównoleglić to od ponad dekady mielibyśmy już wielordzeniowe procki. Problem w tym, że niektóre algorytmy nie wykonują się dużo szybciej na wielu rdzeniach niż na jednym (a obciążenie jest jednak duże), albo nie da się praktycznie wcale przenieść całości algorytmu na wiele rdzeni, zaś przeniesienie samych fragmentów które się nadają nie przynosi oczekiwanych przyrostów wydajności więc po co?
rainy (2013.02.22, 17:00)
Ocena: 2
#19

0%
arval @ 2013.02.22 16:35  Post: 638555

Jeżeli deweloperzy zaczną optymalizować swoje gry tak by maksymalnie wykorzystać 8 niezależnych rdzeni to takie gry będą działały bardzo wolno na 4 rdzeniowych CPU.

Gry pisane pod 8 rdzeni konwertowane na PC raczej będą działały wolno na procesorze 4 rdzeniowym.


Z całą pewnością nie będą działać bardzo wolno, gdyż porządny quad na PC dysponuje dużo wyższą wydajnością pojedyńczego wątku niż Jaguar.

Owszem w konsolach poziom optymalnego wykorzystania hardwaru jest niewątpliwie na wyższym poziomie niż w pecetach, co wynika zresztą niejako z ich konstrukcji.

Nie zapominaj, że w tym momencie obsługę 8 wątków zapewniają tylko 4-modułowe FX-y oraz i7.
12-wątkowe masz wyłącznie u Intela i do tego za bardzo wysoką cenę.

Btw, w nawiązaniu do tego co napisał Promilus1984:
http://en.wikipedia.org/wiki/Amdahl's_law
arval (2013.02.22, 17:19)
Ocena: -1
#20

0%
Promilus1984 @ 2013.02.22 16:54  Post: 638563
@arval - gdyby wszystko łatwo dało się zrównoleglić to od ponad dekady mielibyśmy już wielordzeniowe procki. Problem w tym, że niektóre algorytmy nie wykonują się dużo szybciej na wielu rdzeniach niż na jednym (a obciążenie jest jednak duże), albo nie da się praktycznie wcale przenieść całości algorytmu na wiele rdzeni, zaś przeniesienie samych fragmentów które się nadają nie przynosi oczekiwanych przyrostów wydajności więc po co?


Ja sobie zdaję sprawę że nie jest to proste. Sam jestem programistą. Dziś nikomu sięto nie opłaca bo wśród graczy najpopularniejsze są dwurdzeniowce - 48.7% użytkowników Steam. Ale jeżeli twórca gier zostanie zmuszony do wykonania takiej pracy. A to ma właśnie miejsce. To gry na nowe konsole będą musiały być pisane na 8 rdzeni. I taką aplikację wielowątkową trudno będzie wydajnie obsłużyć na 2-4 rdzeniowych procesorach.

Ale nie ma strachu. AMD ma już na rynku 8 rdzeniowce. Intel pewnie także zwiększy liczbę rdzeni przy przejściu na 14nm w 2014r. I będzie postęp. Wszyscy na tym skorzystamy
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 39
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 39
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Nintendo Switch traci tytuł na wyłączność. 0
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
APU z 2 rdzeniami, 4 wątkami, układem graficznym Vega 3 i dwoma kontrolerami LAN 10 Gb/s. 5
Facebook
Ostatnio komentowane