komentarze
gambitingZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gambiting2013.01.21, 23:11
arval @ 2013.01.21 23:08  Post: 630683
Czujnik Kinect wbudowany... FAKE

Każdy kto ma konsolę wie że czujnik musi mieć ruchomą głowicę która ustawia się w zależności od położenia (jak wysoko jest). Dodatkowo gry także zmieniają programowo kąt pracy.

A informacji o BlueRay to nie ma nawet co komentować. MS nawet w Windows wyciął ostatnio kodeki dla DVD a tu ktoś sobie wymyślił BlueRay na który jest masę licencji...

FAKE
Nikt nie mówi,że wbudowany. Chodzi o to,że będzie dołączany w zestawie. Na schemacie jest,bo ma swoje własne złącze.
A po drugie, nie BlueRay tylko BluRay i nie wiem dlaczego miałoby to być problemem? Jest to najtańszy możliwy sposób dostarczenia 50GB danych do końcowego użytkownika,więc nawet jak mają zapłacić za licencję to jaki problem?
o1838213Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
o18382132013.01.21, 23:12
czopor @ 2013.01.21 23:01  Post: 630676
seba12a @ 2013.01.21 21:42  Post: 630639
(...)


z ceną pewnie też ten komp nie podejdzie do xboxa


konsola + gry > porządny komp + gry jeśli chodzi o cenę...

Zależy ile tych gier. Tyle, że tu nie potrzeba porządnego kompa. Dość przeciętny wystarczy. A przecież ludzie mają przeciętne kompy w domu więc nie będzie to dodatkowy koszt. No najwyżej jak mieli integrę to sobie grafę dokupią.
KrisZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kris2013.01.21, 23:15
-5#43
coś na poziomie GTX 560Ti w nowym x'ie? -ładnie..
arvalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
arval2013.01.21, 23:17
-6#44
gambiting @ 2013.01.21 23:11  Post: 630684
arval @ 2013.01.21 23:08  Post: 630683
Czujnik Kinect wbudowany... FAKE

Każdy kto ma konsolę wie że czujnik musi mieć ruchomą głowicę która ustawia się w zależności od położenia (jak wysoko jest). Dodatkowo gry także zmieniają programowo kąt pracy.

A informacji o BlueRay to nie ma nawet co komentować. MS nawet w Windows wyciął ostatnio kodeki dla DVD a tu ktoś sobie wymyślił BlueRay na który jest masę licencji...

FAKE
Nikt nie mówi,że wbudowany. Chodzi o to,że będzie dołączany w zestawie. Na schemacie jest,bo ma swoje własne złącze.
A po drugie, nie BlueRay tylko BluRay i nie wiem dlaczego miałoby to być problemem? Jest to najtańszy możliwy sposób dostarczenia 50GB danych do końcowego użytkownika,więc nawet jak mają zapłacić za licencję to jaki problem?



Microsoft zarabia ponad 1 miliard dolarów na usłudze Xbox Live która jest zintegrowana z wypożyczalnią filmów HD (filmy HD są tam bodajże od 2007r). Po co mieliby dodawać odtwarzanie filmów z płyt BlueRay skoro tylko na tym tracą? Muszą kupić licencję a dodatkowo osoba która zobaczy film na płycie nie ściągnie go z Zune... MS nigdy nie odtwarzał nawet DVD by nie robić konkurencji Zune :)

No chyba że będą mieli własny standard podobny do bluRay... 50GB ale bez kompatybilności z płytami BR
Hamil_HamsterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hamil_Hamster2013.01.21, 23:20
-6#45
o1838213 @ 2013.01.21 22:56  Post: 630675
A mi ten procek przypomina nowego Atoma, o którym dziś był news.

Dokładnie! Nawet ilość cache się zgadza :D

A w ogóle jakiś znudzony pseudodziennikarzyna zrobił sobie diagram, zaraz kilka kolejnych znudzonych pseudodziennikarzyn podchwyciło i już miliony fanbojów mają mokro w gaciach, z przodu jak i z tyłu.
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2013.01.21, 23:20
arval @ 2013.01.21 23:08  Post: 630683
Czujnik Kinect wbudowany... FAKE

Każdy kto ma konsolę wie że czujnik musi mieć ruchomą głowicę która ustawia się w zależności od położenia (jak wysoko jest). Dodatkowo gry także zmieniają programowo kąt pracy. Ponadto całość musi się znajdować centralnie pod telewizorem co byłoby ekstremalnie utrudnione gdyby ktoś wbudował Kinecta. Nie wnikając już w to jak konsola miałaby zapewnić ruchliwą głowice Kinecta zarówno w położeniu pionowym jak i poziomym konsoli :)

A informacji o BlueRay to nie ma nawet co komentować. MS nawet w Windows wyciął ostatnio kodeki dla DVD a tu ktoś sobie wymyślił BlueRay na który jest masę licencji...

FAKE, i to wymyślony przez osobę która nie ma w domu Kinecta i nie wie jak się całość konfiguruje :)

gdzie masz na diagramie cokolwiek o wbudowanym kinekcie? Widać tylko, że będzie wyjście na kinecta tak samo jak masz złącze HDMi.
A co do BR... ogarnij się, aktualnie DVD na gry to za mało. I jeszcze jedna sprawa - mam kinecta... i jakos nie widzę tych problemów co Ty. Kinect i tak musi być pod lub nad ekranem( u mnie razem z xboxem leży pod), ruchoma głowica jest o tyle śmieszna, że ustawia się tylko po odpaleniu xboxa. A z moich obserwacji używania kinecta na windowsie jest to zupełnie zbędne, bo na windowsie w ogóle to nie funkcjonuje.

Nie mniej i tak nie bedzie to wbudowane w konsole tylko bedzie tak jak obecnie dodatkowym urządzeniem. Gdyby na diagramie było napisane 'pad' też byś stwierdził, że jest wbudowany? :E
sevaeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sevae2013.01.21, 23:24
@arval
Nintendo sobie zrobiło bluray niekompatybilne z bluray... tylko że oni nie celują w konsolę multimedialną a MS tak, więc MS musi trzymać się standardów.
gambitingZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gambiting2013.01.21, 23:28
arval @ 2013.01.21 23:17  Post: 630688
gambiting @ 2013.01.21 23:11  Post: 630684
(...)
Nikt nie mówi,że wbudowany. Chodzi o to,że będzie dołączany w zestawie. Na schemacie jest,bo ma swoje własne złącze.
A po drugie, nie BlueRay tylko BluRay i nie wiem dlaczego miałoby to być problemem? Jest to najtańszy możliwy sposób dostarczenia 50GB danych do końcowego użytkownika,więc nawet jak mają zapłacić za licencję to jaki problem?



Microsoft zarabia ponad 1 miliard dolarów na usłudze Xbox Live która jest zintegrowana z wypożyczalnią filmów HD (filmy HD są tam bodajże od 2007r). Po co mieliby dodawać odtwarzanie filmów z płyt BlueRay skoro tylko na tym tracą? Muszą kupić licencję a dodatkowo osoba która zobaczy film na płycie nie ściągnie go z Zune... MS nigdy nie odtwarzał nawet DVD by nie robić konkurencji Zune :)

No chyba że będą mieli własny standard podobny do bluRay... 50GB ale bez kompatybilności z płytami BR
Mogą po prostu nie odtwarzać płyt z filmami i tyle.
Chociaż nie wierzę,że tak będzie. Pozatym co Ty opowiadasz, Xbox 360 odtwarza DVD bez problemu przecież?
rcichoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rcicho2013.01.21, 23:28
Wychodzi na to, że te dwa moduły po 4 rdzenie każdy to dwa AMD Jaguar.
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482013.01.21, 23:29
Luk4s @ 2013.01.21 21:57  Post: 630649
nie powiedziałbym, ze takiej wolnej... ;). Jeśli rzeczywiście byłoby to ~70GB/s to i tak spoooro wiecej niz ma np. IB z DDR3:

Podany przez Ciebie obrazek pokazuje to o czym wszyscy wiedzą - ten i7 obsługuje tylko 2 kanały pamięci.
Tu dane sugerują, że będzie tak jak w Core i7-3820 czyli 4 kanały pamięci - jeden kanał pamięci DDR3-2133 daje ~17GB/s * 4 daje te 68GB/s
o1838213Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
o18382132013.01.21, 23:30
sevae @ 2013.01.21 23:24  Post: 630692
@arval
Nintendo sobie zrobiło bluray niekompatybilne z bluray... tylko że oni nie celują w konsolę multimedialną a MS tak, więc MS musi trzymać się standardów.

Microsoft celuje w rynek amerykański a tam już mało kto kupuje lub wypożycza płyty za to coraz popularniejsze jest VOD a na tym rynku Microsoft walczy z Apple.
arvalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
arval2013.01.21, 23:36
-8#52
Mało prawdopodobny jest też układ CPU od AMD.

Osobiście nie wierzę w to by było możliwe stworzenie konsoli bez układów eFuse w procesorze. A z tego co sprawdziłem AMD ich u siebie nie ma. Jak konsola miałaby mieć numer seryjny, zabezpieczenie przed downgrade.

Dodatkowo jak miałaby być rozwiązana kwesta szyfrowania danych w pamięci RAM? Przecież procesor AMD pewnie zakładałby że RAM jest niezaszyfrowany. Jak CPU miałby mieć pewność że pomiędzy zapisem do pamięci RAM o następnie odczytem nikt tej wartości nie zmienił poprzez dolutowanie do płyty głównej jakiegoś układu w magistralę?

Zanim ktoś zacznie mówić o konsoli niech zobaczy sobie film tłumaczący jak się zabezpiecza konsole takie jak Xbox, Playstation przed modyfikacjami sprzętowymi

http://www.youtube.com/watch?v=uxjpmc8ZIxM
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2013.01.21, 23:36
Hamil_Hamster @ 2013.01.21 23:20  Post: 630690
o1838213 @ 2013.01.21 22:56  Post: 630675
A mi ten procek przypomina nowego Atoma, o którym dziś był news.

Dokładnie! Nawet ilość cache się zgadza :D

A w ogóle jakiś znudzony pseudodziennikarzyna zrobił sobie diagram, zaraz kilka kolejnych znudzonych pseudodziennikarzyn podchwyciło i już miliony fanbojów mają mokro w gaciach, z przodu jak i z tyłu.

niby z której strony? w atomie masz na 2 rdzenie 1MBL2, nie na 4 rdzenie współdzielone 2MBL2. Nie wiem jak L1, ale aktualnie atomy mają 32+24, a nie 32+32.
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2013.01.21, 23:39
11#54
arval @ 2013.01.21 23:36  Post: 630698
Mało prawdopodobny jest też układ CPU od AMD.

Osobiście nie wierzę w to by było możliwe stworzenie konsoli bez układów eFuse w procesorze. A z tego co sprawdziłem AMD ich u siebie nie ma. Jak konsola miałaby mieć numer seryjny, zabezpieczenie przed downgrade.

Dodatkowo jak miałaby być rozwiązana kwesta szyfrowania danych w pamięci RAM? Przecież procesor AMD pewnie zakładałby że RAM jest niezaszyfrowany. Jak CPU miałby mieć pewność że pomiędzy zapisem do pamięci RAM o następnie odczytem nikt tej wartości nie zmienił poprzez dolutowanie do płyty głównej jakiegoś układu w magistralę?

Zanim ktoś zacznie mówić o konsoli niech zobaczy sobie film tłumaczący jak się zabezpiecza konsole takie jak Xbox, Playstation przed modyfikacjami sprzętowymi

http://www.youtube.com/watch?v=uxjpmc8ZIxM
bo AMD nie może takiego układu zrobić? Zacznijmy od tego, że ten cały CPU to już swojego rodzaju SoC do którego można dorzucić inne dodatki, bo jaguar to tylko jeden z elementów SoC. Już pierdzielisz od rzeczy ostatnio. Nikt takiego układu jak w opisie seryjnie nie oferuje, więc i tak trzeba by go poskładać.
nirvanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
nirvan2013.01.21, 23:47
A arval znowu swoje.
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to, że zarówno w PS4 jak i nowym Xboxie będą procesory AMD i to w dodatku takie same, lecz nie będą to zwykłe desktopowe układy wsadzone do konsoli tylko stworzone z myślą o nich - widziałeś gdzieś jakąś zapowiedź ośmio rdzeniowego jagura? Zresztą 'sklepowy' jagur ma być SoC'iem a nie samodzielnym procesorem...

Te plotki wyżej wydają się wiarygodne i potwierdzają to co można usłyszeć od dłuższego czasu:
Xbox - CPU AMD 8core @ 1,6ghz, 8gb ram ddr3 + x MB szybkiej dodatkowej pamięci, GPU AMD trochę szybszy od 7770
PS4 - CPU AMD 8core @ 1,6ghz, 4gb GDDR5, GPU o połowę wydajniejszy niż w X'ie
sonioZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sonio2013.01.21, 23:51
arval @ 2013.01.21 23:36  Post: 630698
Mało prawdopodobny jest też układ CPU od AMD.

Osobiście nie wierzę w to by było możliwe stworzenie konsoli bez układów eFuse w procesorze. A z tego co sprawdziłem AMD ich u siebie nie ma. Jak konsola miałaby mieć numer seryjny, zabezpieczenie przed downgrade.

Dodatkowo jak miałaby być rozwiązana kwesta szyfrowania danych w pamięci RAM? Przecież procesor AMD pewnie zakładałby że RAM jest niezaszyfrowany. Jak CPU miałby mieć pewność że pomiędzy zapisem do pamięci RAM o następnie odczytem nikt tej wartości nie zmienił poprzez dolutowanie do płyty głównej jakiegoś układu w magistralę?

Zanim ktoś zacznie mówić o konsoli niech zobaczy sobie film tłumaczący jak się zabezpiecza konsole takie jak Xbox, Playstation przed modyfikacjami sprzętowymi

http://www.youtube.com/watch?v=uxjpmc8ZIxM
bzdury, jak się znajdzie kasa to wszystko da się poskładać - a że wystarczy przypomnieć jak to było wcześniej - przecież żadna konsola jeszcze nie miała czystych układów - a najlepszym przykładem był układ graficzny XBOXa 360 - który wyprzedził swoją architekturą kolejną generację kart od tego samego producenta...
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482013.01.21, 23:55
arval @ 2013.01.21 23:36  Post: 630698
Osobiście nie wierzę w to by było możliwe stworzenie konsoli bez układów eFuse w procesorze. A z tego co sprawdziłem AMD ich u siebie nie ma. Jak konsola miałaby mieć numer seryjny, zabezpieczenie przed downgrade.

Dodatkowo jak miałaby być rozwiązana kwesta szyfrowania danych w pamięci RAM? Przecież procesor AMD pewnie zakładałby że RAM jest niezaszyfrowany. Jak CPU miałby mieć pewność że pomiędzy zapisem do pamięci RAM o następnie odczytem nikt tej wartości nie zmienił poprzez dolutowanie do płyty głównej jakiegoś układu w magistralę?

Nie wiem czy eFUSE AMD ma w swoich prockach lub czy planuje wdrożyć go w kolejnej generacji swoich procków, ale przykładowo Intel ma od 3ch lat w swoich prockach z tego co pamiętam (od Clarkdale), więc bardzo prawdopodobne, że AMD i tak planuje w nowych prockach eFUSE mieć (o ile go jeszcze nie ma)... co nie wyklucza go wcale z wyścigu.
Szyfrowanie danych w RAM nie jest stosowane i w konsolach (stosuje się eFUSE w pamięciach, aby zidentyfikować czy to zaufany ram... przykładowo Samsung ma takie DDR3).
nadro-linuxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
nadro-linux2013.01.21, 23:56
A wg mnie specyfikacja ta prezentuje się naprawdę fajnie. Widać, że główną siłą napędową ma być GPU, dla CPU pozostaną tylko te zadania, z którymi faktycznie GPU sobie nie radzi, ew bardzo słabo (w przypadku gier nie jest ich jednak wiele). Wiele osób tutaj ocenia sprzęt na podstawie PC. Kurczę, ile razy można powtarzać, że konsole to nie PC, tam nie ma narzutu sterownika jak w przypadku PC'tów. Pamięć jest współdzielona. Jest sporo sporo wyspecjalizowanych jednostek dla danych zadań. Wygląda na to, że nowa generacja konsol odeśle do lamusa mocne CPU jeśli chodzi o gry. Era kodowania w oparciu o standard DX9.0 (model ten jest bardzo prosty w implementacji, na dodatek zapewnia dużą kompatybilność pomiędzy platformami, stąd też cały czas ma niesamowite udziały na scenie GameDev'u, minus jego jest taki, że wydajność jest tandetna, ale który producent się tym teraz przejmuje...) wreszcie się skończy, dodam tylko, że model ten wymaga mocnej jednostki CPU. Jeśli chodzi o wysokie wymagania portów gier z obecnej generacji konsol na PC, to wypadałoby wziąć pod uwagę, że głównym problemem jest właśnie narzut sterownika. Wystarczy sobie poczytać ile np. draw call'i jest ok dla PC, a ile dla konsoli, wtedy część osób uświadomi sobie gdzie tkwi problem tych portów. Komunikacja na poziomie CPU<->GPU jest największym killer'em wydajności aplikacji na PC. Im więcej rzeczy przerzuci się na GPU tym większe będą z tego korzyści, tak więc model programowania dla przyszłych konsol, które nie będą posiadały mega mocnego CPU powinien sprawić, że porty tych gier na PC nie będą tak bardzo zarzynały stacjonarki.

Kto straci najwięcej? Wygląda na to, że Intel (na scenie gier ich układy nie miałyby już takiego znaczenia jak teraz). Sporo osób wrzuca na architekturę modułową, ale być może AMD liczyło na zgarnięcie rynku konsol (sporo na to wskazuje, że niemal cały rynek będzie ich jeśli chodzi o sprzęt) i tym samym spopularyzowanie pisania gier w oparciu o GPU, przy czym CPU będzie tylko jednostką czysto pomocniczą (do tego mocny pojedynczy wątek nie jest potrzebny). Jeśli chodzi o popularyzację jakiegoś modelu programowania to w walce z Intelem AMD nie ma szans w pojedynkę, ale jeśli po ich stronie znajdą się konsole to sytuacja wygląda już zupełnie inaczej, zwłaszcza na rynku gier wideo. Oczywiście, czy tak będzie, czas pokaże. Aczkolwiek takie można odnieść wrażenie po analizie całej sytuacji.
nirvanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
nirvan2013.01.22, 00:02
sonio @ 2013.01.21 23:51  Post: 630702

przecież rzadna konsola jeszcze nie miała czystych układów


Pierwszy xbox miał Celerona Coppermine bez żadnych modyfikacji samego rdzenia - różnił się jedynie obudową od wersji dla PC.

PS. Żadna. ;)
arvalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
arval2013.01.22, 00:12
-5#60
skoti48 @ 2013.01.21 23:55  Post: 630704

Nie wiem czy eFUSE AMD ma w swoich prockach lub czy planuje wdrożyć go w kolejnej generacji swoich procków, ale przykładowo Intel ma od 3ch lat w swoich prockach z tego co pamiętam (od Clarkdale), więc bardzo prawdopodobne, że AMD i tak planuje w nowych prockach eFUSE mieć (o ile go jeszcze nie ma)... co nie wyklucza go wcale z wyścigu.
Szyfrowanie danych w RAM nie jest stosowane i w konsolach (stosuje się eFUSE w pamięciach, aby zidentyfikować czy to zaufany ram... przykładowo Samsung ma takie DDR3).


Xbox360 ma pamięć RAM szyfrowaną
http://www.youtube.com/watch?v=uxjpmc8ZIxM
Zaloguj się, by móc komentować