komentarze
Luk4sZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Luk4s2013.01.18, 16:28
48#1
Realia (od jakich 5 lat... ) pokazują, ze jesli konsole nie moga dotrzymać kroku PC-tom to nie ma to znaczenia. Po prostu developerzy dbaja, aby PCty zwalniały albo wręcz stały :/
CortexM3Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
CortexM32013.01.18, 16:32
28#2
Tylko że konsola nie musi dorównywać wcale PC-tom.To tylko sztucznie gdzieś tam napędzana mrzonka marketingowa. Doskonałym przykładem jest Nintendo z Wii, które wykasowało PS3 i XBOX360, mimo że było mocno za nimi technologicznie.
Najmocniejszym atutem konsoli nie jest wcale grafika którą oferuje, a tytuły, jakie na nia sa, i brak wymagań sprzętowych w przypadku gier. Wkładasz krążek i grasz, to jest to co kocham w konsoli.
W momencie kiedy konsole zaczną konkurować z PC, wydajnością, i konfiguracją, przestaną być, potrzebne, bo lepiej będzie zainwestować w PC-ta, niż konsolę.
southornZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
southorn2013.01.18, 16:34
27#3
Ta wiadomość akurat dobrze wróży dla rozwoju gier. Jeśli konstrukcje (konsole i PC) będą technicznie zbliżone to i gry będą pisane dla obu wersji jednocześnie, i może nie będzie 'stratnych' konwersji z konsoli na PC i odwrotnie.
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482013.01.18, 16:43
-4#4
Luk4s @ 2013.01.18 16:28  Post: 629762
Realia (od jakich 5 lat... ) pokazują, ze jesli konsole nie moga dotrzymać kroku PC-tom to nie ma to znaczenia. Po prostu developerzy dbaja, aby PCty zwalniały albo wręcz stały :/

No właśnie CPU w konsolach były na tyle mocne, że dotrzymywały kroku PC nawet do dziś, a GPU odstawały... ale o ile grafikę przycina się stosunkowo łatwo, to jak braknie mocy CPU to będzie gorzej, tu się tak łatwo nie skaluje i nie da się wtedy robić wersji gier PC i konsolowych na raz (tak jak teraz gdzie po prosty wyłączy się efekty i wrzuci wypalone lightmapki).

CortexM3 @ 2013.01.18 16:32  Post: 629763
Doskonałym przykładem jest Nintendo z Wii, które wykasowało PS3 i XBOX360, mimo że było mocno za nimi technologicznie.

Wii to zupełnie inny rynek i to niebezpieczny w dzisiejszych czasach dla konsol., bo za duża konkurencja - dziś tu jest Nvidia Shield, Ouya, smartfony, tablety, konsole mobilne, prawdopodobnie SteamBoxy (wszystko możesz podpiąć pod TV i pada przez BT i masz konsolę właśnie takiej klasy)... tu się robi za ciasno i jeśli konsole PS i Xbox będą chciały wejść w ten rynek to może być koniec konsol jako takich jakie znamy obecnie.
sun2xZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sun2x2013.01.18, 16:55
-6#5
konsole od zawsze się lepiej sprzedają w grach bo są same w sobie synonimem maszyny do gier na zachodzie i w Japonii czyli tam gdzie oryginalne gry się najwięcej sprzedają i ten stan się raczej nie zmieni bo jest przekazywany z pokolenia na pokolenie od ponad 30 lat, na zachodzie jeśli lubisz gry to kupujesz konsolę (bo jest tania i ma świetne gry), a czy będzie procesor takiej czy innej firmy to ma mniejsze znaczenie w przypadku konsol - ważniejsze są gry, a grafika nvidii siedzi przecież w ps3 (w x360 siedzi ATI), ciekawe co będzie siedzieć w kolenych konsolach (czy nv czy AMD, plotki są o AMD ale to tylko plotki i nikt tego nie wie póki Sony i MS nie ogłoszą)
thororZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
thoror2013.01.18, 16:58
Luk4s @ 2013.01.18 16:28  Post: 629762
Realia (od jakich 5 lat... ) pokazują, ze jesli konsole nie moga dotrzymać kroku PC-tom to nie ma to znaczenia. Po prostu developerzy dbaja, aby PCty zwalniały albo wręcz stały :/


Racja , to jest zła wiadomość dla PC - owców a nie dla tych którzy kupią konsole. Poza tym optymalizacja: konsole >>PC , niestety.
karlito123Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
karlito1232013.01.18, 16:59
Jeśli konsole pozwolą na odpalenie w pełnej płynności dowolnej gry w 1080p to nie rozumiem jakie znaczenie ma to że komputery PC będą miały za 2-3 lata znacznie wyższą wydajność... Telewizory w rozdzielczości 2160p mają astronomiczne ceny i są to wielkie konstrukcje. Tak więc to nie wydajność będzie teraz najważniejsza, ale usługi, ich koszt, innowacyjność systemu - gry F2P, abonamentowe... Co do hamowania rynku PC to jest to śmieszny zarzut, bo gdyby to rynek gier PC generował najwyższe wpływy, a preferowane byłyby gry o największym zaawansowaniu graficznym to byłby wysyp gier, które każdą konfigurację zamęczą. Fakty są takie że Crysis wcale się dobrze nie sprzedał, inne gry stawiające duże wymaganie sprzętowi także. Sukces odniosły gry Blizzard, F2P pokroju World of Tanks czy LoL. Nie mgiełki i duperelki do których po chwili się przyzwyczajamy, ale nowatorski system rozgrywki, po prostu coś czego jeszcze nie było, o co coraz trudniej.
sun2xZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sun2x2013.01.18, 17:05
@skoti48
ludzie w większości kupujący konsole nie są totalnymi gikami sprzętowymi i nie interesuje ich kombinowanie ze Steamem z pc, padami itd. (poza grupką geeków), oni idą do sklepu kupują gotowe urządzenie z padem i grami i grają w Halo czy Gearsy czy Uncharted bo im się podoba, na zachodzie duże stacjonarne pecety już od dawna przestały być fajne i mało kto je kupuje (a do gier chyba nigdy fajne nie były - tu zawsze 'cool' były konsole), ludzie biorą lapka albo imacowopodobnego kompa + konsolę i spokojna rozczochrana, dzieciom rodzice kupowali Wii bo tańsze i gry dla dzieci a starsi gracze kupują x360 albo ps3 i tyle, nawet w czasach świetności peceta liczbowo konsole sprzedawały o wiele więcej gier
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2013.01.18, 17:09
W końcu również Sony oparło nową konsolę przenośną na podzespołach stosowanych w smartfonach i tabletach


Przecież sony samo stworzyło SoC. Korzystało z gotowych projektów ARM i GPU PowerVR, ale to nie zmienia faktu, że od zaprojektowania do wdrożenia do produkcji są potrzebni ludzi.
Gdyby to było takie proste to AMD czy intel od dawna dysponowaliby SoC, a wciąż AMD tego nie ma, a Intel dopiero od niedawna.
sun2xZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sun2x2013.01.18, 17:15
-3#10
SunTzu @ 2013.01.18 17:09  Post: 629775
W końcu również Sony oparło nową konsolę przenośną na podzespołach stosowanych w smartfonach i tabletach


Przecież sony samo stworzyło wszelkie podzespoły. Korzystało z gotowych projektów ARM i GPU PowerVR, ale to nie zmienia faktu, że od zaprojektowania do wdrożenia do produkcji są potrzebni ludzi.
Gdyby to było takie proste to AMD czy intel od dawna dysponowaliby SoC, a wciąż AMD tego nie ma, a Intel dopiero od niedawna.

racja, Ken Kutaragi i jego zespół projektował wszystkie konsole Sony łącznie z ps3 (zwany ojcem PlayStation i człowiekiem który wprowadził Sony do konsol), potem po wydaniu ps3 przeszedł na emeryturę i teraz ktoś nowy działa nad psvita i ps4 aczkolwiek wiem, że Sony korzysta także z zewnętrznych firm przy projektowaniu sprzętu i softu (tak samo jak firmy komórkowe również korzystają z zewnętrznych firm, kiedyś był wywiad z szefem jednej z takich firm, która pomagała projektować komórki dla Sony Ericsson i innych firm), dziś nawet projektowanie sprzętu po części się outsorsuje
arvalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
arval2013.01.18, 17:23
'CEO Nvidii: skończyła się era procesorów projektowanych wyłącznie dla konsol do gier'

I to mówi CEO firmy która w tej generacji nie załapała się do żadnej konsoli. Microsoft, Sony, Nintendo wybrało AMD.

Że gościowi nie jest wstyd mówić tak kilka dni po tym gry AMD ujawniło że 4 byłych ich pracowników wykradło tajne dokumenty dotyczące nowych konsol i przekazało je NVidii (złapany szef grupy odpowiadał za negocjacje z MS, SONY, N w temacie konsol pozostali 3 inżynierowie wynieśli szczegóły techniczne)

Lubię NV.... ale powinno być im wstyd. Po takiej aferze z kradzieżą dokumentów technicznych szefostwo NV nie powinno przez dłuższy czas publicznie wypowiadać się na temat projektowania GPU dla konsol gdzie przegrało biznesowo z AMD i miały miejsce bardzo brudne zagrania
sun2xZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sun2x2013.01.18, 17:44
Luk4s @ 2013.01.18 16:28  Post: 629762
Realia (od jakich 5 lat... ) pokazują, ze jesli konsole nie moga dotrzymać kroku PC-tom to nie ma to znaczenia. Po prostu developerzy dbaja, aby PCty zwalniały albo wręcz stały :/

developerom na pc nie opłaca się dorabiać peceta bo nie otrzymają za to zapłaty, popatrz na skalę piractwa na pc - jest kolosalna, statystycznie większość graczy pc to piraci, w konsolach jest odwrotnie, a twórcy gier chcą i muszą żyć i zarabiać, gry to połączenie dobrej rozrywki z biznesem (a poza tym wszystkie dobre rozrywki kosztują), jakby pc sprzedawał każdą grę w ilości Diablo 3 to byłoby inaczej, a narazie jedyne co się opłąca to robić szybkie konsolowych gier konwersje na pc bez szczególnego wpatrywania się w szczegóły (tu nawet typowo pecetowy Crytek czy id software się poddały i przerzuciły na konsole - bo na pecetach nie zarobili), a Cliff z Epic powiedział jakiś czas temu że pc is dead (oczywiście to przesada, nie jest dead, jest bardzo alive tylko pod piracką banderą ;)
DannielloZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Danniello2013.01.18, 17:55
-4#13
sun2x @ 2013.01.18 17:05  Post: 629774
@skoti48
ludzie w większości kupujący konsole nie są totalnymi gikami sprzętowymi i nie interesuje ich kombinowanie ze Steamem z pc, padami itd. (poza grupką geeków), oni idą do sklepu kupują gotowe urządzenie z padem i grami i grają


Masz 100% racji. Granie PC jest dla zapaleńców, ale nie zmienia to faktu że ta grupka w skali całego globu to całkiem pokaźna armia;)

A kto wie - może to się zmienić... O ile Valve naprawdę wyprodukuje i wypromuje 'peceto-konsolę' opartą na Steam Big Picture... Aczkolwiek nie wszystkim obecnym 'geekom' to może się spodobać - w końcu to będzie pecetokonsola, czyli najprawdopodobniej sprzedawane standardowo tylko z padem, bez myszy i klawiatury - czyli gry Steam też ulegną 'konsolizacji'.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2013.01.18, 17:55
sun2x @ 2013.01.18 17:15  Post: 629777
SunTzu @ 2013.01.18 17:09  Post: 629775
(...)


Przecież sony samo stworzyło wszelkie podzespoły. Korzystało z gotowych projektów ARM i GPU PowerVR, ale to nie zmienia faktu, że od zaprojektowania do wdrożenia do produkcji są potrzebni ludzi.
Gdyby to było takie proste to AMD czy intel od dawna dysponowaliby SoC, a wciąż AMD tego nie ma, a Intel dopiero od niedawna.

racja, Ken Kutaragi i jego zespół projektował wszystkie konsole Sony łącznie z ps3 (zwany ojcem PlayStation i człowiekiem który wprowadził Sony do konsol), potem po wydaniu ps3 przeszedł na emeryturę i teraz ktoś nowy działa nad psvita i ps4 aczkolwiek wiem, że Sony korzysta także z zewnętrznych firm przy projektowaniu sprzętu i softu (tak samo jak firmy komórkowe również korzystają z zewnętrznych firm, kiedyś był wywiad z szefem jednej z takich firm, która pomagała projektować komórki dla Sony Ericsson i innych firm), dziś nawet projektowanie sprzętu po części się outsorsuje

Jakby popatrzeć na Xbox-a to tam jest ta sama sytuacja. Wzięli gotowca od IBM-a i reszte poskładali... tylko NEC zrobił 'pamięć'.
Tak, więc tylko Sony zaprojektowało w PS3 coś własnego. Tym bardziej dziwi wypowiedź NV.
arval @ 2013.01.18 17:23  Post: 629780
'CEO Nvidii: skończyła się era procesorów projektowanych wyłącznie dla konsol do gier'

I to mówi CEO firmy która w tej generacji nie załapała się do żadnej konsoli. Microsoft, Sony, Nintendo wybrało AMD.

Że gościowi nie jest wstyd mówić tak kilka dni po tym gry AMD ujawniło że 4 byłych ich pracowników wykradło tajne dokumenty dotyczące nowych konsol i przekazało je NVidii (złapany szef grupy odpowiadał za negocjacje z MS, SONY, N w temacie konsol pozostali 3 inżynierowie wynieśli szczegóły techniczne)

Lubię NV.... ale powinno być im wstyd. Po takiej aferze z kradzieżą dokumentów technicznych szefostwo NV nie powinno przez dłuższy czas publicznie wypowiadać się na temat projektowania GPU dla konsol gdzie przegrało biznesowo z AMD i miały miejsce bardzo brudne zagrania

Nie pokazano jeszcze żadnej konsoli następnej generacji (no dobra Wii U niby), a ty już wieszczysz, że NV się nie załapało
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482013.01.18, 17:56
-1#15
sun2x @ 2013.01.18 17:05  Post: 629774
@skoti48
ludzie w większości kupujący konsole nie są totalnymi gikami sprzętowymi i nie interesuje ich kombinowanie ze Steamem z pc, padami itd. (poza grupką geeków), oni idą do sklepu kupują gotowe urządzenie z padem i grami i grają w Halo czy Gearsy czy Uncharted bo im się podoba, na zachodzie duże stacjonarne pecety już od dawna przestały być fajne i mało kto je kupuje (a do gier chyba nigdy fajne nie były - tu zawsze 'cool' były konsole), ludzie biorą lapka albo imacowopodobnego kompa + konsolę i spokojna rozczochrana, dzieciom rodzice kupowali Wii bo tańsze i gry dla dzieci a starsi gracze kupują x360 albo ps3 i tyle, nawet w czasach świetności peceta liczbowo konsole sprzedawały o wiele więcej gier

Gdzie tu mowa o geekach? SteamBox to ma być konsola z padem do TV - podłączysz ją i włączy Ci się Steam Big Picture dla TV i wszystko padem obsługujesz, Ouya to też typowa konsola, podobnie jak Nvidia Shield - podpinasz ją pod TV i grasz - to że masz ekran i możesz grać bez TV jest tylko zaletą - tak jak padów z Wii U. Nie wiem też po co potrzebujesz geeka aby włączyć grę na smartfonie czy użyć miracast do bezprzewodowego podpięcia telefonu/tabletu to TV - ewentualnie tu może się nie podobać sterowanie - ale tu wystarczy mieć przykładowo pada z PS3 czy Xbox i działa bezprzewodowo i bez żadnych problemów (ich obsługa jest przykładowo w Androidzie standardem).
W żadnym z wymienionych przypadków nie trzeba być geekiem i jest to ten sam poziom skomplikowania co w konsolach (czytaj każde dziecko sobie z tym poradzi).

Danniello @ 2013.01.18 17:55  Post: 629790
A kto wie - może to się zmienić... O ile Valve naprawdę wyprodukuje i wypromuje 'peceto-konsolę' opartą na Steam Big Picture...

Wszystko wskazuje na to, że taką peceto-konsolę będą też robić MS i Sony, a Steam Big Picture to nic innego jak przystosowany do TV i pada interface (tak jak MS opierać nową konsolę zamierza o jądro Windowsa tylko inny interface da dostosowany do TV i Pada zamiast do dotykowych ekranów)
idesofmayZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
idesofmay2013.01.18, 17:58
-2#16
Trzeba być geekiem by się o nich dowiedzieć.
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482013.01.18, 18:02
-1#17
idesofmay @ 2013.01.18 17:58  Post: 629793
Trzeba być geekiem by się o nich dowiedzieć.

O SteamBox czy Nvidia Sheld nie ma strachu, że jakikolwiek laik gracz nie usłyszy, a i każdy dziś wie, że grać może na mobilnych urządzeniach (a teraz wchodzi standard miracast do bezprzewodowego podłączenia do TV więc nawet dziecko będzie wiedziało, że telefon może służyć za konsolę).
SNC2013.01.18, 18:06
SunTzu @ 2013.01.18 17:55  Post: 629791
sun2x @ 2013.01.18 17:15  Post: 629777
(...)

racja, Ken Kutaragi i jego zespół projektował wszystkie konsole Sony łącznie z ps3 (zwany ojcem PlayStation i człowiekiem który wprowadził Sony do konsol), potem po wydaniu ps3 przeszedł na emeryturę i teraz ktoś nowy działa nad psvita i ps4 aczkolwiek wiem, że Sony korzysta także z zewnętrznych firm przy projektowaniu sprzętu i softu (tak samo jak firmy komórkowe również korzystają z zewnętrznych firm, kiedyś był wywiad z szefem jednej z takich firm, która pomagała projektować komórki dla Sony Ericsson i innych firm), dziś nawet projektowanie sprzętu po części się outsorsuje

Jakby popatrzeć na Xbox-a to tam jest ta sama sytuacja. Wzięli gotowca od IBM-a i reszte poskładali... tylko NEC zrobił 'pamięć'.
Tak, więc tylko Sony zaprojektowało w PS3 coś własnego. Tym bardziej dziwi wypowiedź NV.
arval @ 2013.01.18 17:23  Post: 629780
'CEO Nvidii: skończyła się era procesorów projektowanych wyłącznie dla konsol do gier'

I to mówi CEO firmy która w tej generacji nie załapała się do żadnej konsoli. Microsoft, Sony, Nintendo wybrało AMD.

Że gościowi nie jest wstyd mówić tak kilka dni po tym gry AMD ujawniło że 4 byłych ich pracowników wykradło tajne dokumenty dotyczące nowych konsol i przekazało je NVidii (złapany szef grupy odpowiadał za negocjacje z MS, SONY, N w temacie konsol pozostali 3 inżynierowie wynieśli szczegóły techniczne)

Lubię NV.... ale powinno być im wstyd. Po takiej aferze z kradzieżą dokumentów technicznych szefostwo NV nie powinno przez dłuższy czas publicznie wypowiadać się na temat projektowania GPU dla konsol gdzie przegrało biznesowo z AMD i miały miejsce bardzo brudne zagrania

Nie pokazano jeszcze żadnej konsoli następnej generacji (no dobra Wii U niby), a ty już wieszczysz, że NV się nie załapało

Jak dziwi wypowiedz nvidi? Mowil ceo ze w ps3 projektowali cell'a ale to za duze koszta i teraz sie od tego odchodzi a w ps vita masz sklejke z produktow ktore juz byly na rynku czyli cortexy a9 i gpu od imagination technologies
arvalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
arval2013.01.18, 18:07
-4#19
Danniello @ 2013.01.18 17:55  Post: 629790
sun2x @ 2013.01.18 17:05  Post: 629774
@skoti48
ludzie w większości kupujący konsole nie są totalnymi gikami sprzętowymi i nie interesuje ich kombinowanie ze Steamem z pc, padami itd. (poza grupką geeków), oni idą do sklepu kupują gotowe urządzenie z padem i grami i grają


Masz 100% racji. Granie PC jest dla zapaleńców, ale nie zmienia to faktu że ta grupka w skali całego globu to całkiem pokaźna armia;)

A kto wie - może to się zmienić... O ile Valve naprawdę wyprodukuje i wypromuje 'peceto-konsolę' opartą na Steam Big Picture... Aczkolwiek nie wszystkim obecnym 'geekom' to może się spodobać - w końcu to będzie pecetokonsola, czyli najprawdopodobniej sprzedawane standardowo tylko z padem, bez myszy i klawiatury - czyli gry Steam też ulegną 'konsolizacji'.


Jest to z pewnością armia... ale nie potężna. Popatrz na statystyki Steam (większość gier na PC wymaga Steam). Liczba jednoczesnych użytkowników:

aktualnie - 5,401,210
szczytowo - 5,735,436

Zakładając że większość PC ma uruchomiony Steam w tle i działa przez większość dnia to cała baza aktywnych użytkowników Steam to jakieś 10-15 milionów. Gdyby te liczby były z 10x większe to bez wątpienia rynek wyglądałby zupełnie inaczej
arvalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
arval2013.01.18, 18:17
SunTzu @ 2013.01.18 17:55  Post: 629791
Nie pokazano jeszcze żadnej konsoli następnej generacji (no dobra Wii U niby), a ty już wieszczysz, że NV się nie załapało


Gdy AMD oskarżyło inżynierów z NVIDII o kradzież to ujawniono że lider tej czwórki odpowiadał ze kontakty z MS, Sony, Nintendo w sprawie konsol następnej generacji. Pozostali goście byli techniczni i wynieśli szczegóły.

'Feldstein helped broker major contracts to see AMD technology launch in the next-generation range of games consoles, including the Xbox, PlayStation, and the Wii U, before he left for Nvidia'

Skoro był gość w AMD który nadzorował kontrakt dla wielkiej trójki to znaczy że były też projekty do nadzorowania. Nic nie jest 100% pewne. Ale myślę że tak na 90% można uznać że to AMD wygrało wyścig o GPU.

Zobaczymy podczas GDC w marcu lub E3 w czerwcu. W najbliższych miesiącach będzie też masa kontrolowanych i niekontrolowanych wycieków. Szczególnie po oficjalnej zapowiedzi gdy deweloperzy zaczną się chwalić projektami
Zaloguj się, by móc komentować