komentarze
GraveZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Grave2013.01.05, 15:57
-1#41
revcorey @ 2013.01.05 15:19  Post: 626708

Bo mnie ma aplikacji dotykowych, tablet głównie do tego jest stworzony. Wypasione pc aplikacje na nic zdadzą się w takim układzie. Podłączenie klawiatury i myszki niczego nie rozwiązuje bo profesjonalne aplikacje wymagają dużych ekranów i to tyle.


To co napisałeś to zwykła manipulacja. Z tego by wynikało, że jedyne aplikacje które nie wymagają dużego ekranu to aplikacje dotykowe, zaś wszystkie aplikacje obsługiwane za pomocą myszki to wyłącznie profesjonalne pakiety wymagające wielkoformatowych monitorów, a to brednie.
revcoreyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
revcorey2013.01.05, 16:06
Grave @ 2013.01.05 15:57  Post: 626713
revcorey @ 2013.01.05 15:19  Post: 626708

Bo mnie ma aplikacji dotykowych, tablet głównie do tego jest stworzony. Wypasione pc aplikacje na nic zdadzą się w takim układzie. Podłączenie klawiatury i myszki niczego nie rozwiązuje bo profesjonalne aplikacje wymagają dużych ekranów i to tyle.


To co napisałeś to zwykła manipulacja. Z tego by wynikało, że jedyne aplikacje które nie wymagają dużego ekranu to aplikacje dotykowe, zaś wszystkie aplikacje obsługiwane za pomocą myszki to wyłącznie profesjonalne pakiety wymagające wielkoformatowych monitorów, a to brednie.

Bo zwykłe aplikacje mają inny układ interfejsu niewygodny do stosowania na ekranie dotykowym. Jak idzie o prostsze aplikacje czyli. tzw popierdółki których używa się w warunkach mobilnych to masz ich pełno na ARM. Średnie/Duże aplikacje przeważnie mają bardziej skomplikowany interfejs. A ty się powołujesz na to że x86 ma właśnie takie aplikacje począwszy od autocad przez blendera po Wincc. I na nich się pracuje na małych ekranach źle nawet jak jest spora rozdzielczość. Podobnie jest z pakietami biurowymi które znacznie gorzej wyglądają na tabletach ze względu na specyfikę pracy.
Bo jak się zastanowić wszystkie aplikacje poza dużymi programami na x86 to takie popierdółki. Chyba że mówimy o aplikacji do tworzenia plików .gif fakt są małe tylko że takie są na różne systemy i są nawet wersje www.

Osobiście pracuję na code composer studio, Step7,Wincc,MS office i jeszcze paru aplikacjach. I tak takich dużych aplikacji głównie się używa na dużych ekranach. A używanie ich przy użyciu dotyku jest w zasadzie niemożliwe.Bo po za tym aplikacjami to co jest używane przez człowieka? Przeglądarka PDF,www, gry i parę pierdół. Coś mi się zdaje że są one na arm. A autocad dla androida
https://play.google.com/store/apps/details...cadws&hl=pl
GraveZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Grave2013.01.05, 16:24
-1#43
revcorey @ 2013.01.05 16:06  Post: 626714

Bo zwykłe aplikacje mają inny układ interfejsu niewygodny do stosowania na ekranie dotykowym. Jak idzie o prostsze aplikacje czyli. tzw popierdółki których używa się w warunkach mobilnych to masz ich pełno na ARM. Średnie/Duże aplikacje przeważnie mają bardziej skomplikowany interfejs.


Dlatego ja jestem przeciwnikiem ekranów dotykowych w ogóle. Wg aktualnych 'trendów' wszystko tam musi być na tyle duże żeby się wcelować palcem, a to z kolei wymaga dużego ekranu, albo ograniczenia funkcjonalności. Przeważnie pada na to drugie....

Przy okazji, jak już nieraz wspominałem, pisanie na ekranie dotykowym jest koszmarnie niewygodne.

A ten Autocad dla Androida to przejaw dobrego poczucia humoru Autodeska....
revcoreyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
revcorey2013.01.05, 16:27

Ten autocad dla Androida to przejaw dobrego poczucia humoru Autodeska....

Bardzo dobry czytnik .dwg w zasadzie i ewentualnie drobne poprawki/czy robienie tych zdjęć tyle. Aczkolwiek to samo można osiągnąć korzystając z wersji www autocad.

latego ja jestem przeciwnikiem ekranów dotykowych w ogóle

Czyli jesteś wrogiem ogólnie surface pro,nexusa,ipada itd. :)
GraveZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Grave2013.01.05, 16:54
-2#45
revcorey @ 2013.01.05 16:27  Post: 626717

latego ja jestem przeciwnikiem ekranów dotykowych w ogóle

Czyli jesteś wrogiem ogólnie surface pro,nexusa,ipada itd. :)


Tak. Ale z dwojga złego wolałbym już tablet z Ivy Bridge niż z Cortexem A15 czy innym ARM-em.
TelvasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Telvas2013.01.05, 17:15
Może i czarnowidzę, ale jak dla mnie jest to urządzenie skazane na porażkę.
gregory003Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gregory0032013.01.06, 04:18
Telvas @ 2013.01.05 17:15  Post: 626727
Może i czarnowidzę, ale jak dla mnie jest to urządzenie skazane na porażkę.

Głównie przez swoja cenę, ale gdyby nie to, byłoby ciekawe urządzonko.
jkbrennaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jkbrenna2013.01.06, 08:09
-1#48
Szef oddzialu informatyki MW( MM) filiale Gru-Torino, wyksztalcony technik informacyjny, tak mnie ( bylem tam z moim szefem, ktory nagle odkryl, ze bez tabletu z Windows nie moze pracowac) powiedzial:
1 Surface z Windows RT to kompletne fiasko
2. Inne Tablety z Windows RT wcale sie nie sprzedaje..
3.Jedyny ktory sie sprzedaje to to Acer Iconia W510 z Atomem ( jakoby 16 godzin pracy) kompletny docking Station za 529.00 euro ( z Vatem)
4 Jego odpowiednik Asusa z wiekszym ekranem za 799 euro( bez docking station) nie da sie sprzedac
Czyli mozemy smialo powiedziec, :
1. MS$ bedzie zmuszony AMD Temash zastosowac, aby cene ponizej 500 euro utrzymac
2. Ich Surface Windows RT , beda mogli swoim pracownikom podarowac, a czesc z nich je za 200 $ dalej sprzeda.

A tak pozatym, Saturn Torino w ciagu jednego dnia sprzedal, 120 sztuk Samsunga Galaxy Note za 398 euro./ sztuka .

arvalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
arval2013.01.06, 10:50
-1#49
jkbrenna @ 2013.01.06 08:09  Post: 626784

1. MS$ bedzie zmuszony AMD Temash zastosowac, aby cene ponizej 500 euro utrzymac


Surface z Termash byłby HITEM

Wystarczy porównać możliwości z najlepszym tabletem na bazie ARM czyli Nexus 10. Jak wiadomo Nexus 10 na najnowszy procesor ARM czyli Exynos 5250 na rdzeniach Cortex A15. Ten tablet został nazwany najlepszym tabletem z Androidem... ale wygląda bardzo blado przy nowych procesorach AMD

Procesor z Nexus 10 pobiera aż 4W energii i ma tylko dwa rdzenie CPU Cortex A15. W dodatku ma słaby układ grafiki o możliwościach DX9 oraz OpenGL ES 2.0. To bardzo słabo jak na tak gigantyczny pobór energii.

Procesor ARM Tremash pobiera mniej energii bo tylko 3.6W. Różnica nie wydaje się duża na pierwszy rzut oka. Ale jak się doda że ten układ ma 4 rdzenie CPU oraz silną kartę graficzną AMD Radeon zgodną z DX11.1 oraz OpenGL 4.3 (pełny najnowszy OpenGL a nie okrojona wersja mobilna ES). To zaczyna to robić wrażenie.

AMD potrafi zrobić układ z 4 CPU oraz pełnym DX11.1 \ OpenGL 4.3 pobierający 3.6W

Samsung robi układ z 2 CPU A15 i słabym układem graficznym DX9 i całość potrzebuje aż 4W.

ARM przechodzi właśnie do historii - zdetronizowane przez posiadające znacznie większe doświadczenie AMD
AndreeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Andree2013.01.06, 11:13
Jak MS nie zrobi takiego tabletu, to zrobi go ktoś inny.
Ale rynek jest obecnie podzielony wg. systemów operacyjnych, jak ktoś chce mieć tablet z Androidem, to raczej z procesorem ARM, bo wprawdzie na Androidzie x86 działają programy napisane w języku Java, ale gry są często napisane w C++ i skompilowane tylko dla ARM.
arvalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
arval2013.01.06, 12:00
-3#51
Andree @ 2013.01.06 11:13  Post: 626788
Jak MS nie zrobi takiego tabletu, to zrobi go ktoś inny.
Ale rynek jest obecnie podzielony wg. systemów operacyjnych, jak ktoś chce mieć tablet z Androidem, to raczej z procesorem ARM, bo wprawdzie na Androidzie x86 działają programy napisane w języku Java, ale gry są często napisane w C++ i skompilowane tylko dla ARM.


Dla programisty nie ma żadnego znaczenia czy kompiluje aplikację pod ARM czy pod X86. Programując w Javie a nawet w C++ nie pisze się aplikacji pod architekturę. Język C++ to nie jest Assembler, tu pisze się wysokopoziomowo i kompilator przekształca ten kod w kod zgodny z X86 lub ARM. Programista nic nie musi zmieniać. Architektura procesora CPU nie ma żadnego znaczenia.

Dużo większym problemem jest zależność od systemu operacyjnego, bibliotek programistycznych itp. To jest API z którego korzysta programista w kodzie. Przykładowo taki Baldurs Gate został napisany z wykorzystaniem DirectX i przerobienie kodu tak by działał na OpenGL zabrało ponad rok czasu i kosztowało sporo pieniędzy. A efekt końcowy nie był zbyt stabilny.

AMD Termash jest układem X86 z grafiką zgodną z DirectX 11.1 oraz OpenGL 4.3 czyli znacznie bardziej rozbudowane API niż proste mobilne OpenGL ES 2.0 z którym zgodne jest Mali w nowym Exynosie. Układ graficzny AMD Radeon z architekturą GCN jest już dostępny na PC, na konsoli Nintendo WII-U, ma trafić do Xbox720 a teraz dodatkowo debiutuje na tabletach. Wiadomo że liczba potoków a tym samym wydajność jest znacznie mniejsza niż na PC lub konsolach ale najważniejsze to zgodność z API DirectX 11.1 / OpenGL 4.3

To pokazuje że wieloletni liderzy CPU/GPU wchodzą z impetem na rynek mobilny. AMD pokazało że dzięki doświadczeniu potrafią zaprojektować układ wyprzedzający Exynosa 5250 o kilka lat pod względem możliwości a jednocześnie pobiera on mniej energii. Rok 2013 będzie bardzo ciekawy. Myślę że to będzie rok tabletów X86 z procesorami AMD (i różnymi systemami operacyjnymi)
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2013.01.06, 12:08
@Arval
teraz już zaczynasz pierd...
A co ma DX X do poboru energii?

4870 z DX10.1 jest gorszy od 5450 z DX11?
AMD potrafi zrobić układ z 4 CPU oraz pełnym DX11.1 \ OpenGL 4.3 pobierający 3.6W

Tak tak... ja mam Exynosa 6250 co pobiera 0,5W i ma 8 rdzeni i DX12....

AMD pokazało że dzięki doświadczeniu potrafią zaprojektować układ wyprzedzający Exynosa 5250 o kilka lat pod względem możliwości a jednocześnie pobiera on mniej energii.

G... pokazali tylko dali info o nowym Archi z którego wiemy tyle co nic, będzie szybszy zegar i ulepszenia.

OpenGL 4.3 czyli znacznie bardziej rozbudowane API niż proste mobilne OpenGL ES 2.0

OpenGL ES 3.0 słyszał? S4 Pro już ma. A twojego AMD jeszcze nie ma.


Dla programisty nie ma żadnego znaczenia czy kompiluje aplikację pod ARM czy pod X86. Programując w Javie a nawet w C++ nie pisze się aplikacji pod architekturę. Język C++ to nie jest Assembler, tu pisze się wysokopoziomowo i kompilator przekształca ten kod w kod zgodny z X86 lub ARM. Programista nic nie musi zmieniać. Architektura procesora CPU nie ma żadnego znaczenia.

Ma jeżeli autor nie dodał linii i skompilował tylko na ARM, sporo tego jest. Intel stworzył ponoć 'emulator' dlatego.
arvalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
arval2013.01.06, 12:21
-4#53
SunTzu @ 2013.01.06 12:08  Post: 626790

A co ma DX X do poboru energii?


Każda nowsza wersja DirectX oraz OpenGL wprowadza nowe możliwości. Przykładowo maksymalna długość programów dla shaderów, wymagane przez standard rodzaje kompresji tekstur, wymagane algorytmy itp. Układy zgodne z nowszym DX/OGL są wiec bardziej złożone. A jak łatwo się domyślić przekłada się to w liczbę tranzystorów.

Ty podajesz przykład starszego układu z dużą liczbą jednostek wykonawczych: 800 oraz nowszy układ z bardziej rozbudowaną architekturą ale małą liczbą potoków: 80. Tak więc łatwo się domyślić wyniku bo nawet jeżeli nowszy układ ma bardziej rozbudowaną pojedynczą jednostkę wykonawczą to w twoim przykładzie jest tych jednostek 10x mniej

PS:
'OpenGL ES 3.0 słyszał? S4 Pro już ma'

OpenGL 3.0 ES to nadal jest tylko i wyłącznie mobilna okrojona odmiana OpenGL. Nie ma ona nawet porównania do możliwości pełnego najnowszego OpenGL 4.3 oraz DX11.1. W nowym OpenGL ES 3.0 nie ma nawet shaderów geometrii które były w pełnym OpenGL standardem od wersji 3.2 (a od wersji 2.0 dostępne jako rozszerzenie). Także DX10 w 2006r miał shadery geometrii. To pokazuje o ile lat do tyłu jest okrojona mobilna wersja OpenGL ES 3.0 w stosunku do pełnej wersji OpenGL 4.3 oraz DirectX 11.1
AndreeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Andree2013.01.06, 12:37
Programista zwykle nie musi nic zmieniać w kodzie c++, ale musi przygotować dystrybucję dwuplatformową (ARM i x86), czego większość programistów Androida nie robi, dlatego wiele zaawansowanych gier nie działa na urządzeniach x86.
A co do OpenGL to jest oczywiste że autorzy programów dla Androida będą równać w dół, do ES 2.0, więc z pełnego OpenGL nie będzie pożytku.

WinRT umożliwia pisanie programów natywnych dla Modern UI w tym dziwnym dialekcie C++/CX.
Tak więc program natywny dla sklepu MS też powinien być dwuplatformowy.
Jeśli chodzi o grafikę to w przypadku Windows RT i 8 sprawa jest prosta, bo system uruchomieniowy WinRT działa tylko z DirectX.
revcoreyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
revcorey2013.01.06, 16:05
A jak ktoś w programie na ARM sypnął wstawkę asm z kodem jednostek NEON? To trzeba przepisywać. Albo wykorzysta w kodzie C/C++ funkcje z NEON.
hexapumaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
hexapuma2013.01.07, 22:29
Moim zdaniem tablet ma uzupełniać smartfona i laptopa więc nie musi myć sprzętowym potworkiem. Mi podszedł produkt lenovo A2107 mały zgrabny z dobrych materiałów i za rozsądne pieniądze a nie krocie.
kopytko210Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kopytko2102013.02.16, 11:53
Prawda jest taka , ze wiekszosci spoleczenstwa na to nie stac. Ludzie glownie kupuja cos do 1000zl, a przy takiej cenie popyt bedzie naprawde maly
Zaloguj się, by móc komentować