komentarze
marcin_kgZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
marcin_kg2012.12.20, 03:35
-13#1
Ok.
qwerty666Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
qwerty6662012.12.20, 08:38
ruchy firm coraz częściej w dobrą stronę,powoli zbliża się moment zagospodarowania 2560 x 1440 przy 27',to b. dobry krok,niech jeszcze popracują nad ceną!
vherZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
vher2012.12.20, 09:06
'przez co producent deklaruje porycie palety Adobe RGB w 98%.'
HAHAHA :E
Tak, wiem że można zgłosić błąd na stronie, ale to tak śmiesznie brzmi, że aż wolę, żeby zostało <lol>
HocumZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hocum2012.12.20, 09:25
trochę pojechaliście po tym modelu.
misiu9091909Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
misiu90919092012.12.20, 09:26
Ja bym chciał, żeby zaczęli produkować takie monitory WQHD o po prostu przeciętnych parametrach i w rozsądnej cenie, tak powiedzmy do 800 zł. Bo jak na razie to produkują tylko takie niby profesjonalne modele za 2000 zł lub więcej, a nie ma nic dla osób, które po prostu chcą mieć taki sobie monitor ale z wysoką rozdzielczością.
Eryk PiastZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiEryk Piast2012.12.20, 09:29
Hocum @ 2012.12.20 09:25  Post: 624188
trochę pojechaliście po tym modelu.


Nie, to producent chce sprzedawać całkiem dobry sprzęt (prawdopodobnie) jako super-hiper-świetny sprzęt i przegina z marketingiem. Cena się pewnie unormuje z czasem, bo w porównaniu do takiego na przykład Della U2711 jest śmieszna.
szmonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szmon2012.12.20, 11:32
[...]półprofesjonalny [...] z lekko naciąganymi parametrami [...] 8 bitowym przetwarzaniem [...] na pierwszej stronie producent nie wspomina o FRC, a wręcz twierdzi, że przetwarzanie koloru jest 10-bitowe [...] jasność wynosi 350 nitów, czas reakcji – 6 ms, a kontrast (dynamiczny) – 5 milionów do jednego [...] monitor może pracować ze zewnętrznym sprzętowym kalibratorem obrazu (LG External Calibrator) [...] Jego cena wynosi około 730 euro [...]


W zasadzie fajny monitor. Dobrze imituje segment półprofesjonalny. Jeśli parametry okażą się niekiepskie (pomijając marketignowy bełkot), to 27 cali i rozdziałka 2560x1440 będą ogromną zaletą. Pewnie znajdą się ludzie, którzy szukając czegoś lepszego skuszą się na ten produkt (głównie ze względu na cenę). Bardziej liczyłbym na to, że LG coś zawojuje na rynku monitorów korporacyjnych, chociaż w tym wypadku cena trochę odstrasza.

misiu9091909 @ 2012.12.20 09:26  Post: 624189
Ja bym chciał, żeby zaczęli produkować takie monitory WQHD o po prostu przeciętnych parametrach i w rozsądnej cenie, tak powiedzmy do 800 zł. Bo jak na razie to produkują tylko takie niby profesjonalne modele za 2000 zł lub więcej, a nie ma nic dla osób, które po prostu chcą mieć taki sobie monitor ale z wysoką rozdzielczością.


Dell, HP i jak widzisz wyżej LG. Taki sobie segment rynku pomiędzy kiepskimi monitorami za 800zł a półprofesjonalnymi za 'trochę więcej' pieniążków. W zasadzie fajne konstrukcje, ale do półprofesjonalnych dużo im brakuje.

Eryk Piast @ 2012.12.20 09:29  Post: 624191
Hocum @ 2012.12.20 09:25  Post: 624188
trochę pojechaliście po tym modelu.


Nie, to producent chce sprzedawać całkiem dobry sprzęt (prawdopodobnie) jako super-hiper-świetny sprzęt i przegina z marketingiem. Cena się pewnie unormuje z czasem, bo w porównaniu do takiego na przykład Della U2711 jest śmieszna.


Też mam takie wrażenie, że to bardziej konkurencja dla Della i HP. W końcu nie każdy potrzebuje ekstra monitora, a w porównaniu do całkiem tanich marketówek sprawują się świetnie.
jagularZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jagular2012.12.20, 13:20
-2#8
Drogi autorze, czy wiesz że to:
'ale dzięki mechanizmowi FRC ta liczba wzrasta do 1,07 miliarda, przez co producent deklaruje pokrycie palety Adobe RGB w 98%.'
jest bzdurą?
Co ma pokrycie danej przestrzeni barw wspólnego z ilością wyświetlanych kolorów?!?!
AndreeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Andree2012.12.20, 14:59
Niestety WinAPI i wszystko co powyżej nie wspiera trybu Deep Color.
Oznacza to że do jego obsługi potrzebna jest profesjonalna karta FireGL lub Quadro, zdolna wyświetlić obraz jako 30-bitową teksturę OpenGL i oczywiście odpowiedni, profesjonalny program graficzny.
30-Bit Color Technology for NVIDIAŸ QuadroŸ
Tak więc dla amatora ta funkcja będzie zupełnie nieprzydatna, natomiast profesjonalista którego stać na profesjonalną kartę graficzną i oprogramowanie nie kupi monitora z migoczącym FRC, tylko np. NEC MultiSync PA301W.
marcin_kgZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
marcin_kg2012.12.20, 15:58
Przy tej cenie nie mają czego szukać na rynku, ale liczę, że ostatecznie nie przekroczy 2000 zł.
VP11Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
VP112012.12.20, 16:32
Andree @ 2012.12.20 14:59  Post: 624247
Niestety WinAPI i wszystko co powyżej nie wspiera trybu Deep Color.
Oznacza to że do jego obsługi potrzebna jest profesjonalna karta FireGL lub Quadro, zdolna wyświetlić obraz jako 30-bitową teksturę OpenGL i oczywiście odpowiedni, profesjonalny program graficzny.


Wystarczy jak to robia na zwyklej karcie ale odpowiedniku profesjonalnej wgrac ROM od profesjonalnej. Juz nie raz o tym slyszalem jak przerobiali swoje karty.
opalenZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
opalen2012.12.20, 18:22
Andree @ 2012.12.20 14:59  Post: 624247
Niestety WinAPI i wszystko co powyżej nie wspiera trybu Deep Color.
Oznacza to że do jego obsługi potrzebna jest profesjonalna karta FireGL lub Quadro, zdolna wyświetlić obraz jako 30-bitową teksturę OpenGL i oczywiście odpowiedni, profesjonalny program graficzny.
30-Bit Color Technology for NVIDIAŸ QuadroŸ
Tak więc dla amatora ta funkcja będzie zupełnie nieprzydatna, natomiast profesjonalista którego stać na profesjonalną kartę graficzną i oprogramowanie nie kupi monitora z migoczącym FRC, tylko np. NEC MultiSync PA301W.


Zakładasz oczywiście że amator ma sprzęt za max 4 tys natomiast profesjonalista to sprzęt za 30tysięcy, i nie ma nic pomiędzy, bardzo mądrze, niech się amatory odwalą od profsjonalistuf. A do tych fireGL są jakieś certyfikaty dla profesjonalistów? bo chciałbym taki.
Dzielenie sprzętu na ten dla amatorów, pół profesjonalistów i profesjonalistów, to papka marketingowa wymyślona przez producentów, Oczywiście, że każdy czesiek będzie marzył o sprzęcie dla profesjonalistów za irracjonalną kwotę i podatek od pro. Dlatego zanim zaczniesz przydzielać ludziom należny (bąź nie) hardware, pomyśl czy i tobie ktoś czegoś nie wmówił.
AndreeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Andree2012.12.20, 19:22
Ale co to znaczy półprofesjonalny?
Np. ktoś kto na co dzień używa komputera do grania, internetu etc. a czasem obrobi na nim fotografie czy filmy z wakacji może się za takiego uważać.
Niestety 30-bitowy kolor w OpenGL to funkcja premium, za którą trzeba słono zapłacić, podobnie jak za stereoskopowe 3D w OpenGL.
Oznacza to że za cenę topowej karty do gier (600$) można kupić jedynie najsłabszą wersję AMD FirePro (W5000), na której gry będą działać zdecydowanie gorzej.
Tak więc 'półprofesjonalista' będzie musiał zdecydować na czym mu bardziej zależy, jeśli na grach to tego monitora i tak w pełni nie wykorzysta, a jeśli na zarabianiu m.in. dzięki tej funkcji to będzie chciał mieć lepszy monitor, bez FRC.
Uważam że Deep Color upowszechni się dopiero gdy będzie miał porządne wsparcie Microsoftu i producentów kart graficznych, aby można było bez problemu pisać programy i gry wykorzystujące tą funkcję. Bo to co teraz jest dostępne to jedynie proteza omijająca ograniczenia Windows w sposób przypominający PIP (obraz w obrazie).
opalenZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
opalen2012.12.20, 21:35
Andree @ 2012.12.20 19:22  Post: 624284
Ale co to znaczy półprofesjonalny?
Np. ktoś kto na co dzień używa komputera do grania, internetu etc. a czasem obrobi na nim fotografie czy filmy z wakacji może się za takiego uważać.
Niestety 30-bitowy kolor w OpenGL to funkcja premium, za którą trzeba słono zapłacić, podobnie jak za stereoskopowe 3D w OpenGL.
Oznacza to że za cenę topowej karty do gier (600$) można kupić jedynie najsłabszą wersję AMD FirePro (W5000), na której gry będą działać zdecydowanie gorzej.
Tak więc 'półprofesjonalista' będzie musiał zdecydować na czym mu bardziej zależy, jeśli na grach to tego monitora i tak w pełni nie wykorzysta, a jeśli na zarabianiu m.in. dzięki tej funkcji to będzie chciał mieć lepszy monitor, bez FRC.
Uważam że Deep Color upowszechni się dopiero gdy będzie miał porządne wsparcie Microsoftu i producentów kart graficznych, aby można było bez problemu pisać programy i gry wykorzystujące tą funkcję. Bo to co teraz jest dostępne to jedynie proteza omijająca ograniczenia Windows w sposób przypominający PIP (obraz w obrazie).


Ja najzwyczajniej nie zgadzam się z założeniem że jest coś takiego jak profesjonalny sprzęt, bo profesjonalnym sprzętem z przed 10 lat dzieci teraz pogardzą. Takie rozgraniczanie jest potrzebne tylko ludziom których twórczość nie jest wystarczająco dobra żeby obroniła się sama. Nie wiem po co miałby mi służyć monitor z 30 bitowym kolorem skoro nikt poza mną tego by nie zobaczył. Prawda jest taka że 80% contentu jaki oglądamy i ich twórców uznajemy za profesjonalistów z najwyższej półki, powstaje na zupełnie zwyczajnym sprzęcie.
AndreeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Andree2012.12.20, 22:04
Taki monitor z 30-bitowym kolorem może być potrzebny fotografikom i drukarzom, którzy dzięki temu mogą uniknąć kosztownych próbnych wydruków. Ich stać na profesjonalny sprzęt.
Są też zastosowania medyczne - wyświetlanie zdjęć rentgenowskich i tomogramów.
Ale tam zwykle się stosuje monitory monochromatyczne z 10 lub nawet 12-bitową skalą szarości.

Na pewno ta technologia poprawiłaby wygląd gier wideo i filmów, zwłaszcza gdy akcja dzieje się w nocy / w ciemnych pomieszczeniach, kiedy to 'banding koloru' jest wyraźnie widoczny. Ale i tak wtedy większym problemem jest brak całkowitej czerni na monitorze czy telewizorze LCD.
jagularZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jagular2012.12.20, 22:41
Żeby wykorzystać 10bit/kanał na monitorze, trzeba dostarczyć mu 10bit/kanał sygnał. Jest to w stanie zrobić jedynie soft pro.

Ten monitor nie przyda się profesjonalistom, bo oni nie używają zabawek od LG.

Acha, w podanym przez Andree arcie na wiki jest błąd ;)
Iro2012.12.25, 10:44
misiu9091909 @ 2012.12.20 09:26  Post: 624189
Ja bym chciał, żeby zaczęli produkować takie monitory WQHD o po prostu przeciętnych parametrach i w rozsądnej cenie, tak powiedzmy do 800 zł. Bo jak na razie to produkują tylko takie niby profesjonalne modele za 2000 zł lub więcej, a nie ma nic dla osób, które po prostu chcą mieć taki sobie monitor ale z wysoką rozdzielczością.


Przecież są już takie monitory np ACHIEVA Shimian QH270-Lite. Jest zbudowany na taniej matrycy LG LM270WQ1 za 150$. Taki monitor z wysyłką do Polski kupisz za tysiaka złociszy.
No chyba, że chcesz, żeby monitor ładniej wyglądał, to Apple Thunderbolt Display też jest na takiej samej, taniej matrycy. Tylko że trzeba wtedy zapłacić prawie pięć razy tyle.
Zaloguj się, by móc komentować