Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2 3 4 5
emgieb (2012.12.03, 15:10)
Ocena: 20
#1

0%
Tak w kwestii formalnej 'Każdy poziom pamięci podręcznej jest i tak znacznie szybszy od nawet najszybszego RAM-u'. Powinno być DRAM-u zamiast RAM-u, jako że cache to zwykle SRAM ;]

Tak czy siak dobra robota, wreszcie można się przekonać naocznie gdzie i kiedy przydaje się cache.
kargulec12 (2012.12.03, 15:15)
Ocena: 43
#2

0%
Ostanio dużo fajnych i przydatnych testów, to mi się podoba :)
Pioy (2012.12.03, 15:20)
Ocena: 14
#3

0%
Procesor to pierwszy Phenom?

Odnoszę wrażenie, że czym nowsza gra tym gorzej działa bez cache - mam rację?
barwniak (2012.12.03, 15:27)
Ocena: 7
#4

0%
Mogli by dawać więcej L2/L3 na osobnym kawałku krzemu na tej samej płytce co CPU. SRAM względem DRAM wymaga około 4 razy więcej tranzystorów. Mimo to warto, brak potrzeby odświeżania ma duże plusy. Dodatkowo między CPU i Cache było by do 1cm odległości zatem znacznie lepiej jak do RAM, gdzie jest 10 razy tyle. A wiadomo jak opór elektryczny zależy od odległości :)
lukeee (2012.12.03, 15:29)
Ocena: 8
#5

0%
Czy można procesor nauczyć przewidywania (predykcji) rozgałęzień kodu? Wyobraźmy sobie sytuacje, że uruchamiamy swoją ulubioną grę/program, za pierwszym razem procesor gromadzi w jakiś pliku wskazówki co do rozgałęzień kodu, za drugim uruchomieniem gra chodzi już szybciej. Realne?
kocham fizyke (2012.12.03, 15:35)
Ocena: 10
#7

0%
lukeee @ 2012.12.03 15:29  Post: 620214
Czy można procesor nauczyć przewidywania (predykcji) rozgałęzień kodu? Wyobraźmy sobie sytuacje, że uruchamiamy swoją ulubioną grę/program, za pierwszym razem procesor gromadzi w jakiś pliku wskazówki co do rozgałęzień kodu, za drugim uruchomieniem gra chodzi już szybciej. Realne?

Raczej nie. Chyba, że za każdym razem gra robiłaby dokładnie to samo. Problem z przewidywaniem jest w wielu miejscach i nie jest to taka prosta sprawa, jak to może wyglądać. Polecam poczytać chociażby: http://wazniak.mimuw.edu.pl/index.php?titl...w_komputerowych
jackowo (2012.12.03, 15:36)
Ocena: 10
#8

0%
Bardzo fajny test! Wniosek taki że nie warto dopłacać do Core i7 jeśli gramy.
focus (2012.12.03, 15:37)
Ocena: 0
#9

0%
Nikt nie zgaduje, który to procesor jest na wykresach na pierwszej stronie? :) Konkretny model poproszę!
BuShMaN (2012.12.03, 15:41)
Ocena: 11
#11

0%
AMD Phenom X4 9550? Niskie taktowanie bazowe + L3 - chyba to ten model.
focus (2012.12.03, 15:43)
Ocena: 0
#12

0%
BuShMaN @ 2012.12.03 15:41  Post: 620220
AMD Phenom X4 9550?

Pioy był blisko, ale Ty trafiłeś :)
lukeee (2012.12.03, 15:47)
Ocena: 0
#15

0%
kocham fizyke @ 2012.12.03 15:35  Post: 620216
lukeee @ 2012.12.03 15:29  Post: 620214
Czy można procesor nauczyć przewidywania (predykcji) rozgałęzień kodu? Wyobraźmy sobie sytuacje, że uruchamiamy swoją ulubioną grę/program, za pierwszym razem procesor gromadzi w jakiś pliku wskazówki co do rozgałęzień kodu, za drugim uruchomieniem gra chodzi już szybciej. Realne?

Raczej nie. Chyba, że za każdym razem gra robiłaby dokładnie to samo. Problem z przewidywaniem jest w wielu miejscach i nie jest to taka prosta sprawa, jak to może wyglądać. Polecam poczytać chociażby: http://wazniak.mimuw.edu.pl/index.php?titl...w_komputerowych
Oczywiście nie chodziło mi o cała grę ( by trzeba było ją przechodzić jak po sznurku), ale o części ( pewne partie) kodu.
zawmen (2012.12.03, 15:47)
Ocena: -4
#16

0%
brakło pomiaru zużycia prądu każdej pary (a tym samym wpływu na ten parametr ilości pamięci)
focus (2012.12.03, 15:48)
Ocena: 0
#17

0%
aY227 @ 2012.12.03 15:46  Post: 620224

Niestety mam inne wnioski po przeczytaniu CAŁEGO testu :) O ile w starszych konstrukcjach wzrost wydajności był wyraźnie odczuwalny (10%+) to już w najnowszych procesorach nie ma sensu dopłacać do dodatkowych MB pam. podręcznej - między 6 a 8 różnice wydajności są mniej niż marginalne.

Musisz pamiętać, że w przypadku Sandy Bridge'a tej pamięci jest relatywnie i tak dużo, więc i zysk jest niewielki. Moim zdaniem Twój wniosek jest zbyt daleko idący.

aY227 @ 2012.12.03 15:46  Post: 620224

Dodatkowo wygląda na to iż pchanie więcej niż 8MB może powodować zauważalne spadki wydajności w aplikacjach.

Nie obserwuję tego na podstawie wyników Core i7-3820.
kocham fizyke (2012.12.03, 15:56)
Ocena: 3
#19

0%
lukeee @ 2012.12.03 15:47  Post: 620226
kocham fizyke @ 2012.12.03 15:35  Post: 620216
(...)

Raczej nie. Chyba, że za każdym razem gra robiłaby dokładnie to samo. Problem z przewidywaniem jest w wielu miejscach i nie jest to taka prosta sprawa, jak to może wyglądać. Polecam poczytać chociażby: http://wazniak.mimuw.edu.pl/index.php?titl...w_komputerowych
Oczywiście nie chodziło mi o cała grę ( by trzeba było ją przechodzić jak po sznurku), ale o części ( pewne partie) kodu.

Na pierwszy rzut oka: więcej zachodu niż korzyści. Naprawdę polecam poczytać, jak działa procesor i wtedy będzie wiadomo, że trudno jest przewidywać między innymi z powodu skoków (funkcji, pętli, if-ów itp).
Pyth0n (2012.12.03, 15:56)
Ocena: 6
#20

0%
Jest jeszcze jedno - w GCC kompilacja z '-march=native' uwzględnia rozmiary i typy cache'u przy kompilacji do optymalnego rozłożenia kodu i danych w pamięci. Jest to widoczne na przykład w rozwijaniu pętli (loop unroll) - rozwija się je tylko tyle, żeby się zmieściły w icache. Jak przekroczy się granicę, wydajność drastycznie spada. Z drugiej strony za słabo rozwinięta pętla nie wykorzystuje w pełni potoku. A to tylko jeden aspekt.

W benchmarkach lepiej wypadały procesory, dla których typ i rozmiar cache odpowiadały temu użytemu do kompilacji :)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 47
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
APU z 2 rdzeniami, 4 wątkami, układem graficznym Vega 3 i dwoma kontrolerami LAN 10 Gb/s. 5
Forum
Facebook
Ostatnio komentowane