komentarze
yajiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
yaji2012.11.17, 17:19
skoti48 @ 2012.11.17 16:48  Post: 616300

No właśnie nie! Valve podeszło do sprawy zupełnie odwrotnie i nie portowało żadnej swojej gry na Linuksa! Pisało platformę uruchomieniową tłumaczącą wywołania gry do Dx i innych bibliotek Win Only do odpowiedników w Linuksie - w grach nie zmieniono nawet linijki z tego co pamiętam, i gry dla Linuksa są dalej w napisane w DirectX... tylko podlinkowane do biblioteki od Valve udającej Dx, a wykonującej zadania w OpenGL, OpenAL... i to z większą wydajnością niż w Dx na Windowsie (mimo dodatkowego narzutu samego wrappera). W ten sposób Valve nie przeportowało tylko swoich gier, a prawie wszystkie i liczą na udostępnienie przez innych twórców tysięcy gier dla steam na Linuksa (bo portowanie istniejących gier ułatwili jak tylko się da - w praktyce nie wymaga portowania większości gier tylko chęci udostępnienia przez ich twórców).


Nie, ten wrapper działa na ten moment w grach Valve a dokładnie w L4D2 i TF2. A wszystkich linuxowych gier w sklepie jest 26.
tom256Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tom2562012.11.17, 18:29
A Firefox coraz bardziej muli. Ehhhhh
ZIB2000Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ZIB20002012.11.17, 19:31
czego się pultacie - raximus ma rację
gość wyskoczył z valve - ot chwilkę poszaleli i 4 starocia przeportowali
ale to tylko valve - nikt za nimi nie poszedł - reszta developerów dalej olewa linuksa i będzie dalej to robić bo za duzo z tym zabawy dla tak na prawdę nikłych efektów

jak ktoś sie interesuje rynkiem software to doskonale wie o czym piszę - jest kilka ciekawostek, kilka programów sie rozwija ale tak naprawdę dla wiekszości nie ma żadnej alternatywy na linuksa a jak jest to jest tak biedna że szkoda na nią czasu

owszem za darmo - ale te za darmo to odpady więc?do niedzielnej zabawy może komuś wystarczy ale mają takiego windowsa mamy 1000 razy lepsze freeware więc nie widze sensu się tym bawić

jak już zajmować się linuksem to brać jedno konkretne rozwiązanie od a do z tyle że
nie do domu (no chyba że ktoś nie robi nic zaawansowanego na komputerze i nie gra)

nadrolinux daruj sobie - niewypał?bo nie potrafisz go obsłuzyć?bez jaj

i oczywiście linuksowo androidowi trolle zamiast czytać ze zrozumieniem jak zawsze zaczną minusować co doskonale widać - zejdźcie na ziemie i spójrzcie na fakty
a jak nie to na onet szczekac na po
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482012.11.17, 19:38
yaji @ 2012.11.17 17:19  Post: 616305
Nie, ten wrapper działa na ten moment w grach Valve a dokładnie w L4D2 i TF2. A wszystkich linuxowych gier w sklepie jest 26.

Tak, bo jeszcze nad nim pracę trwają i jest on zamknięty, a Valve jak już oficjalnie udostępni dla twórców to sami będą musieli zdecydować czy udostępnić wersję na linuxa (przekompilować za pomocą narzędzi od Valve z podlinkowanymi bibliotekami od nich) - Valve tego za nich nie zrobi (wrapper to duże ułatwienie portowania, ale nie działa jak WINE, więc sami nie dodadzą ich do Steam (mogą za to 'zachęcić' twórców przez niższy % od sprzedaży na inne systemy jak Win jeśli udostępnią wersję też dla linuksa)).
VymmiataczZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Vymmiatacz2012.11.17, 19:40
-3#25
Star-Ga-Te @ 2012.11.17 16:08  Post: 616295
ŁAŁ! Cztery wirtualne rdzenie mojego i5-480M poszły na 100% obciążenia po odpaleniu tego potwora. Jeśli to ma być energooszczędność, to ja dziękuję :^) [linux 64b]


Cóż, nazwa Firefox chyba do czegoś zobowiążuje, prawda?
:)
Star-Ga-TeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Star-Ga-Te2012.11.17, 20:51
Vymmiatacz @ 2012.11.17 19:40  Post: 616326
Star-Ga-Te @ 2012.11.17 16:08  Post: 616295
ŁAŁ! Cztery wirtualne rdzenie mojego i5-480M poszły na 100% obciążenia po odpaleniu tego potwora. Jeśli to ma być energooszczędność, to ja dziękuję :^) [linux 64b]


Cóż, nazwa Firefox chyba do czegoś zobowiążuje, prawda?
:)


Procesy chcą czasu procesorów, to dostają. Pytanie, po co im on? Do wyświetlania głupiutkiego interfejsu po załączeniu emulatora? Dalej nie brnąłem, włączyła mi się suszarka na cpu, wyłączyłem wtyczkę ff. Ja mam notebooka, a nie bloki wodne i gigaherce pod maską ;-) Zarzynanie procesorów = energooszczędny OS, rotfl...
yajiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
yaji2012.11.17, 22:00
skoti48 @ 2012.11.17 19:38  Post: 616325

Tak, bo jeszcze nad nim pracę trwają i jest on zamknięty, a Valve jak już oficjalnie udostępni dla twórców to sami będą musieli zdecydować czy udostępnić wersję na linuxa (przekompilować za pomocą narzędzi od Valve z podlinkowanymi bibliotekami od nich) - Valve tego za nich nie zrobi (wrapper to duże ułatwienie portowania, ale nie działa jak WINE, więc sami nie dodadzą ich do Steam (mogą za to 'zachęcić' twórców przez niższy % od sprzedaży na inne systemy jak Win jeśli udostępnią wersję też dla linuksa)).


O ile wiem, nigdzie nie wspominali o innych silnikach niż Source.

State of Source Engine OpenGL Support

Targets a D3D9-like API with extensions, translates to GL
API calls on the fly, supports shader model 2.0b, soon 3.0

Za to wspomnieli o wsparciu dla SM 2.0b, więc poziomie radków serii X800. Możliwe że w tej chwili już mają SM 3.0, może nie.

http://www.khronos.org/assets/uploads/deve...GRAPH_Aug12.pdf
vibovitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
vibovit2012.11.17, 22:35
OS X od Apple ma nieporównywanie większy udział w rynku (domowym) od Linuxa a jakoś wysypu gier na maca na steamie nie widać, mimo że takowa wersja dostępna jest od dawna. Same gierki indie albo starocie, no i oczywiście gry od Valve, za którymi nikt nie poszedł ;)

Jestem bardzo za Linuxem ale zdaje sobie sprawę że samo valve nic nie zmieni, nie dali rady na Makach, to niby na tak niszowej platformie ?? wolne żarty.
dnetskyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dnetsky2012.11.17, 23:07
Sreponk @ 2012.11.17 10:46  Post: 616255
XTC @ 2012.11.17 10:07  Post: 616252
Zaskakujące są te próby wejścia na rynek OS'ów.
Wystarczy wg mnie przypomnieć sobie co było siłą PC.
Otwarty sprzęt? Wg mnie niezupełnie.
Na etapie raczkowania PC przecież było mnóstwo różnych architektur i ich os'ów - dawały się rozwijać, były wydajne.
Wg mnie przeważył komfort użytkowania tych samych (nie takich samych) aplikacji przez wszystkich użytkowników PC.
Dlatego teraz tak trudno przebić się WinPhone - bo porównałbym go do takiego linuksa - tylko z gigantyczną reklamą.
Teraz Android to jak PC te 10 lat temu - pewien standard, inne rzeczy (lepsze czy gorsze) to wynalazki.

Do tego zamyka się swego rodzaju koło: producenci nie portują aplikacji/gier na inne systemy niż Windows (PC) oraz Android (Mobile) bo jest za mało użytkowników, żeby się to opłacało. Z drugiej strony użytkownicy nie zakupią mało popularnego systemu z niewielką bazą software'u więc nie zwiększa się ich ilość i tak w kółko



no z tym opłacało to bym się kłócił
jak do zrobienia paru aplikacji tworzone sa kilku tysięczne korporacje
to co tu ma się opłacać

4 zdolnych programistów + ksigowa na boku i projekt z paluszkiem stanie się opłacalny
byleby iini tego nie blokowali

a jak wiecie strefa patentów jest ciężka do ruszenia
gregory003Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gregory0032012.11.18, 00:41
dnetsky @ 2012.11.17 23:07  Post: 616354
Sreponk @ 2012.11.17 10:46  Post: 616255
(...)

Do tego zamyka się swego rodzaju koło: producenci nie portują aplikacji/gier na inne systemy niż Windows (PC) oraz Android (Mobile) bo jest za mało użytkowników, żeby się to opłacało. Z drugiej strony użytkownicy nie zakupią mało popularnego systemu z niewielką bazą software'u więc nie zwiększa się ich ilość i tak w kółko



no z tym opłacało to bym się kłócił
jak do zrobienia paru aplikacji tworzone sa kilku tysięczne korporacje
to co tu ma się opłacać

4 zdolnych programistów + ksigowa na boku i projekt z paluszkiem stanie się opłacalny
byleby iini tego nie blokowali

a jak wiecie strefa patentów jest ciężka do ruszenia

LOL!!! Już widzę, jak czterech ''zdolnych'' programistów pisze jakiegoś CADa, zaawansowany program do obróbki video, maszynę wirtualną albo oprogramowanie do baz danych, czy zaawansowaną graficznie grę AAA. pewnie skończy się jak z większością produkcji open source, które kiedykolwiek zaczęły powstawać - nikt nigdy ich nie zobaczy, bo po kilku miesiącach (kiedy autorzy wreszcie wytrzeźwieją i zauważą na co się porwali) projekt przestanie być rozwjany. W necie pełno można znaleźć prób młodych ''zdlonych'' programistów na stworzenie systemu operacyjnego konkuruencyjnego dla linuksa i Windows, zaawansowane gry, pakiety biurowe, etc., etc...
jot2012.11.18, 00:59
udało mi się zawiesić OS - kasowanie wiadomości (chyba smsów) ;) tak wygląda całkiem przyjemnie, brakuje możliwości killowania procesów
NetruitusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Netruitus2012.11.18, 10:57
-1#32
Podałem Steama jako PRZYKŁAD na co odezwali się jak zwykle wszystkowiedzący hejterzy. Wiem, że żyjemy w wolnej Polsce, ale jednak dobrym wychowaniem powinny niektóre osoby pokazać szacunek do czyjegoś zdania. Pozdrawiam Panów serdecznie. Swoje napisałem i kłócić się nie będę nie z tego względu, że wg. niektórych nic nie wiem, ale z tego względu, że szkoda mi marnować czas i nerwy na osoby do których i tak nic nie dojdzie. Mimo wszystko przyznaję błąd rzeczowy z użyciem słowa 'przeportowali', bo Valve ograniczyło się do platformy, a tak jak ktoś już zdążył zauważyć Valve wydało ewentualny wrapper dla swoich gier.
chizraZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
chizra2012.11.19, 14:38
[quote name='Sreponk' date='2012.11.17 14:00' post='616270']@nadro-linux

Tylko Valve może portować tylko swoje gry na Linuxa, dopóki wielkie firmy tworzące gry (np. EA, Activision Bllizard itd.) nie zechcą tworzyć gier na Pingwina, to nic się nie ruszy. Samo Valve może puścić CS, Half Life, L4D, Portala i na tym koniec. Porównaj to z bazą gier na PC samych Electroników. Jak mówisz, poczekamy zobaczymy, ale ja nie wróżę Linuksowi sukcesu.
Za kilka lat, kiedy będzie wchodził W9 czy jakkolwiek go nazwą, będą pojawiały się głosy. że W8 to ostatni dobry system MS, że od teraz tylko Linux itd, a W9 i tak się sprzeda


Nie przepadam za Valve, ale gry z serii Counter Strike, Team Fortress i Left 4 Dead mają więcej graczy, niż wszystkie CoD i BF razem wzięte, możesz dalej zaklinać rzeczywistość :lol2:

A co do dalszej części komentarza, nie odkryłeś Ameryki, skoro można sprzedać nawet największy shit, czego dowodem są choćby serwisy aukcyjne czy hipermarkety, to bez wątpienia sprzeda się również Windows 10, 11 etc.

yaji @ 2012.11.17 22:00  Post: 616342
skoti48 @ 2012.11.17 19:38  Post: 616325

Tak, bo jeszcze nad nim pracę trwają i jest on zamknięty, a Valve jak już oficjalnie udostępni dla twórców to sami będą musieli zdecydować czy udostępnić wersję na linuxa (przekompilować za pomocą narzędzi od Valve z podlinkowanymi bibliotekami od nich) - Valve tego za nich nie zrobi (wrapper to duże ułatwienie portowania, ale nie działa jak WINE, więc sami nie dodadzą ich do Steam (mogą za to 'zachęcić' twórców przez niższy % od sprzedaży na inne systemy jak Win jeśli udostępnią wersję też dla linuksa)).


O ile wiem, nigdzie nie wspominali o innych silnikach niż Source.

State of Source Engine OpenGL Support

Targets a D3D9-like API with extensions, translates to GL
API calls on the fly, supports shader model 2.0b, soon 3.0

Za to wspomnieli o wsparciu dla SM 2.0b, więc poziomie radków serii X800. Możliwe że w tej chwili już mają SM 3.0, może nie.

http://www.khronos.org/assets/uploads/deve...GRAPH_Aug12.pdf
Serious Sam również.
Zaloguj się, by móc komentować