komentarze
idesofmayZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
idesofmay2012.10.26, 11:48
Hmm z drugiej strony ja mam konsolę, wisi mi poziom graficzny, a dzięki temu, że nie ma jeszcze nowej generacji nie muszę się martwić o dopływ nowych tytułów, a wymagania mam gdzieś.
HDR'oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HDR'o2012.10.26, 11:54
-5#42
gambiting @ 2012.10.26 11:15  Post: 611007
A co,mało już mają problemów z budżetem,żeby jeszcze tracić kontrolę nad rynkiem?

Sony i mały budżet ? Nie przesadzasz aby ?
sun2x @ 2012.10.26 11:20  Post: 611010
@HDR'o ok złamanie konsoli zwiększa sprzedaż ale nie zwiększa zysków! konsole Sony od roku 1994 po dziś sprzedaje bez zysków

Bo sprzedaje mało, ale poza tym o czym Wy tu gadacie ? Czy PS3 jest jedyną rzeczą, którą sprzedaje SONY ? A gdzie telewizory, gdzie telefony ? Gdzie setka innych rzeczy ?

a zarabia na licencjach do gier - wszyscy wydawcy gier muszą płacić dla Sony za każdą sztukę gry kilka dolców za to że została wydana na ps3 a konsole sprzedaje się bez zysków, a dzieje się to tak, że Sony po prostu tłoczy płyty Blu-ray z grami ps3 dla różnych wydawców gier i stąd wie ile czego idzie i wszystko ładnie działa 'z automatu', tłocznia Sony w Austrii od lat 90tych po dziś dzień chyba istnieje na Europę, gdyby rynek producentów hardwaru pc działał tak jak rynek gier konsolowych to piractwo byłoby małe tak jak małe jest na konsolach

Na xboxie jest mw takie dzisiaj jak na PC. To nie rok 2007, a mimo to, Microsoft zarabia dobrze. Oczywiście tak jak w przypadku Sony nie tylko na konsolach, ale sprzedaż konsol przynosi odpowiedni zysk :)

bo złamać zabezpieczenia hadware+software jest o wiele trudniej niż tylko softowe zabezpieczenia stosowane w grach pc a rynek gier pc przez to mocno cierpi bo graczy pc jest od groma a gry się słabo sprzedają, różnicą są gry po necie bo tu nie ma innego wyjścia niż kupować oryginał i temu one schodzą na pc ładnie

CoD na konsole sprzedał się w większym nakładzie niż na PC. Dlaczego ? Pojęcia nie mam, ale wiem, że tutaj Twoja teoria jest nietrafiona, bo większość (ja dzięki Bogu jestem singlowcem i jak już udowodniłem w setkach tematów na forum nie ma to nic wspólnego z piractwem, tylko dzisiejsze multi to nie te z końca lat 90tych, ale najważniejsze, że nie uznaję gier bez fabuły i zbyt powolnych, dlatego multi dla mnie to tylko arcadówki i muszą być bardzo dynamiczne, albo mieć fabułę) kupuje CoD'a dla multi. :>
sevae @ 2012.10.26 11:45  Post: 611014

To co teraz zostało złamane chcą niektórzy podobno wykorzystać do cheatowania na PSN.

99% osób, które to wykorzystają będą chciały grać w gry singlowe only
mlody_tarnowZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mlody_tarnow2012.10.26, 12:08
idesofmay @ 2012.10.25 19:06  Post: 610825
Nie wiem co Sony się tak tym przejmuje, Xbox360 jest piracony na potęgę i jakoś nie szkodzi mu to aż tak bardzo. Swoją drogą fakt, że tak długo to trwało i tak jest większym sukcesem Sony niż złamanie jej jest sukcesem hackerów.


Nie szkodzi, bo jest płatny online. Jeśli konsola byłaby super zabezpieczona to potencjalnie mniej osób miałoby xboxa360, a co za tym idzie i tak sprzedaż gier by nie wzrosła (prawdopodobnie) np. na naszym rynku. Przerobiona konsola z możliwością grania online ? Kuszące, bo abonament nie jest aż taki drogi, płytka DVD+DL ~5zł, więc nawet pirat zapłaci za xboxlive. Finalnie z tych mikropłatności z live'a microsoft trzepie dobrą kasiorkę. Walka z piractwem na tej konsoli to jak walka z wiatrakami. Co aktualizacja to zaraz jest flash. I tak trwa zabawa w kotka i myszkę, a finalnie M$ wzruszy ramionami, bo i tak kasa z abonamentu wpada stale na konto.
Jeśli ktoś potrafi stworzyć zabezpieczenia to znajdzie się ktoś kto potrafi je złamać. Tutaj coś z niczego nie powstaje.
idesofmayZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
idesofmay2012.10.26, 12:13
Hmm a Microsoft przypadkiem nie ma jakiejś metody na wykrywanie i blokowanie osób grających na shackowanych konsolach?
HDR'oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HDR'o2012.10.26, 12:18
ziCk_lodz @ 2012.10.26 11:46  Post: 611015

Bo trochę głupio kiedy wychodzi kolejna gra z wymaganiami z kosmosu, która graficznie odstaje od Crysisa z 2007 i na najnowszym sprzęcie za kilka tysięcy potrafi chrupać.

Zgodzę się oczywiście z tym, że żadna gra nie przebiła graficznie Crysisa 1, ale co do tych wymagań to ludki często przesadzają. Ciężko mi znaleźć gry, w których zrezygnuję z jakiegokolwiek detalu. Od roku 2011 jedyna taka to był Wiedźmin 2 z Ubersamplingiem. Bez niego mam stałe 60fpsów w każdym momencie, poza pierwszym intrem gdzie mam 40, a z Uberem mam niemal cały czas powyżej 30, tyle, że czasem (rzadko, ale jednak) są przeskoki fpsowe (mimo, że np fraps pokazuje 50), które niszczą przyjemność z gry. Poza tym jednym przypadkiem nie powstała gra, w której bym wyłączał jakikolwiek detal. Zatem gdzie Ty masz te wysokie wymagania pytam ? Wskaż mi te źle zoptymalizowane gry ? Która to ? W...lę zaraz twórcom i się skończy :E
A tak serio, no która to gra jest dzisiaj źle zoptymalizowana ? Od czasów Wiedźmina tak bardzo o to proszę, a nikt nie potrafił do dziś wskazać takowej. Jest zastój graficzny i do czasu wyjścia nowych konsol (rok 2014 najszybciej znając życie) na pewno Crysis 1 (po modach, ale to nie ma znaczenia, bo inne po modach nie wyglądają lepiej niż Crysis po modach) nadal pozostanie najlepiej wyglądającą grą ze wszystkich istniejących na każdą platformę sprzętową.
mlody_tarnowZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mlody_tarnow2012.10.26, 12:21
idesofmay @ 2012.10.26 12:13  Post: 611026
Hmm a Microsoft przypadkiem nie ma jakiejś metody na wykrywanie i blokowanie osób grających na shackowanych konsolach?

Mniej więcej wygląda to tak. Wychodzi nowy soft, w pewien sposób potrafi namieszać np. usunąć przeróbkę. To tylko wyzwanie dla grupy, która się zajmuje hakowaniem. Bach bach i po zabezpieczeniach. Gry są 'patchowane', czyli kopia jest 1:1 i wygląda w sieci jak oryginał (prawie). Ludzie sobie grają praktycznie rok i mniej więcej w listopadzie przychodzi tzw. fala banów, gdzie M$ banuje konsole grających na piratach. Jest to jakiś tam %, ale nie wszyscy. Konsola nadal nadaje się do grania offline. Potem znowu grają online (na innej konsoli) i tak w koło. Kupno konsoli wychodzi tyle co 3 premierowe gry, więc łatwo kalkulować, że nawet jak ktoś dostanie bana to i tak ma to gdzieś, bo w skali roku sporo oszczędza. W tym czasie M$ trzepie kasę z live'a.
HashiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hashi2012.10.26, 12:22
-1#47
PS3 <3
gambitingZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gambiting2012.10.26, 14:15
Oj HDR, widzę, że chyba przespałeś ostatnie parę lat. Sony traci pieniądze każdego roku, chyba od 2005 nie zanotowali żadnych zysków, lecą cały czas na pieniądzach oszczędzonych od czasów świetności PS1/PS2.
I w tej sytuacji mieliby wypuszczać otwartą konsolę? W dalszym ciągu nie podzieliłeś się, w jaki sposób mieliby zarobić na tym.


Edit: tylko w tym roku Sony spodziewa się być 2.9 miliarda dolarów na minusie.
http://www.reuters.com/article/2012/02/02/...E8110E020120202
Ponownie pytam - czy uważasz, że są w stanie zarobić na otwartej konsoli?
idesofmayZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
idesofmay2012.10.26, 14:51
Ja tam się bym za bardzo nie przywiązywał do Sony, jak nagle pojawili się z PSX tak nagle mogą z tego rynku zniknąć. Osobiście najbardziej liczę na to, że WiiU nie zawiedzie i w przyszłości będą jeszcze powstawać jakies kreatywne tytuły AAA.
AndreeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Andree2012.10.26, 15:04
PS3 z archaicznym GPU, porównywalnym z GeForce 7800 i ok. 200 MB RAM dostępnego dla programisty już nie jest żadną wielką atrakcją.
Współczesne smartfony i tablety mają lepsze podzespoły.
To że po tylu latach udało się złamać klucz główny konsoli PS3 może zachęci Sony do szybszego wypuszczenia PS4.
Promilus1984Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Promilus19842012.10.26, 15:37
-1#51
Współczesne smartfony i tablety mają lepsze podzespoły

Pokaż 1 z mocą samego Cella ;)
i ok. 200 MB RAM dostępnego dla programisty już nie jest żadną wielką atrakcją.

Tutaj zgoda.
jipangZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jipang2012.10.26, 18:37
-1#52
@Piotr Gontarczyk:
Co to ma byc za zrodlo - Eurogamer? Zrodlo masz na psx-scene. Nie napisales ani slowa o okolicznosciach udostepnienia tych kluczy. Dzieki temu jeden za drugim 'znafca' powtarza glupoty o niezlomnym i dzielnym Sony broniacym sie przez 6 lat.

Zaden 'znafca' nie pofatyguje sie i nie doczyta w jaki sposob zlamano PS3, a w jaki sposob zpiracono PS3.

Ci ktorzy zlamali PS3 =/= ci ktorzy spiracili PS3.

To samo jest teraz. Te klucze mogly juz byc opublikowane 2 lata temu, gdyby ci ktorzy zlamali mieli taki zamiar.

Przeczytajcie sobie czemu sie pojawily dopiero teraz, albo raczej czemu w ogole sie pojawily te klucze.
HashiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hashi2012.10.26, 18:41
-1#53
gambiting @ 2012.10.26 14:15  Post: 611081
Oj HDR, widzę, że chyba przespałeś ostatnie parę lat. Sony traci pieniądze każdego roku, chyba od 2005 nie zanotowali żadnych zysków, lecą cały czas na pieniądzach oszczędzonych od czasów świetności PS1/PS2.
I w tej sytuacji mieliby wypuszczać otwartą konsolę? W dalszym ciągu nie podzieliłeś się, w jaki sposób mieliby zarobić na tym.


Edit: tylko w tym roku Sony spodziewa się być 2.9 miliarda dolarów na minusie.
http://www.reuters.com/article/2012/02/02/...E8110E020120202
Ponownie pytam - czy uważasz, że są w stanie zarobić na otwartej konsoli?

Podałeś artykuł z lutego. Tak mieli 5,7mld USD straty ale..
- kupili Ericssona (1,5mldUSD)
- kupili katalog EMI Music (za ponad 2mld Euro)
- kupili Gaikai (300mln)
- kupili udział 10% w Olympus (600mln)
- kupili fabrykę Toshiby (800mln; CPU i GPU PS3)
- wydali kolosalne pieniądze na rekomensatę za włam do PSN.
Jak przejrzysz bilans SONY z ostatnich lat to zauważysz, że z roku na rok rosły aktywa i zasoby gotówki (rezerwy pieniądza w kasie; z tego co pamiętam mieli 13mld USD rezerw w 2011 roku) dlatego mają słabe wyniki. Przeglądałeś bilans? Ja jako że mam wykształcenie wyższe w tym zakresie kiedyś z ciekawości to zrobiłem.
Tu masz artykuł:
http://www.bloomberg.com/news/2011-05-30/s...h-real-m-a.html
'Sony has “a lot of cash on their balance sheet to put to work if they wanted to,” Shah said. “They could do multiple deals and it could start becoming exciting for shareholders.”

@Andree
Dla programistów dostępne jest także 200MB XDR które efektywnie jest nieco lepsze od DDR4. Ponadto cześć rzeczy jest streamowania - np. Isomniac był pionierem w tym - uzyskiwali 1,5GB wirtualnego VRAM. Sposób programowania PS3 wymusza trzymanie danych w XDR, a potem puszczanie tego do RSX.
jipangZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jipang2012.10.26, 18:45
-1#54
To za sprawka gejohota spiracono PS3. Ci ktorzy otworzyli gejowi droge do zpiracenia konsoli byli przeciwni jego postepowaniu. Ich zamiarem nie bylo piracenie. Ale gej chcial poklasku e-spolecznosci. To on udostepnil klucz, ktorego ci co zlamali PS3 nie mieli zmiaru udostepniac.

Z tymi 6 latami to tez robicie z siebie baranow. W momencie kiedy opublikowano zlamanie zabezpieczen PS3 podano dokladnie czas jaki byl na to poswiecony. O ile dobrze pamietam bylo to ok kilku miesiecy, a czasem startu bylo cofniecie linuxa dla PS3.

Sony samo sobie w stope strzelilo.

Dlaczego teraz udostepniono klucze sami sobie poczytajcie wy 'znafcy'.
Mr_HydeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Mr_Hyde2012.10.26, 19:04
-1#55
idesofmay @ 2012.10.25 19:06  Post: 610825
Nie wiem co Sony się tak tym przejmuje, Xbox360 jest piracony na potęgę i jakoś nie szkodzi mu to aż tak bardzo. Swoją drogą fakt, że tak długo to trwało i tak jest większym sukcesem Sony niż złamanie jej jest sukcesem hackerów.


Xbox 360 nie jest zlamany ,sam czytnik nie pozwoli na odpalanie homebrew czy inne modyfikacje :].
AndreeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Andree2012.10.26, 19:19
Dokładnie, w XBoxie 360 modyfikuje się firmware czytnika, żeby fałszywie raportował że płyta ma wymagane zabezpieczenia.
Tu jest wykład na temat zabezpieczeń, wynika z niego że program sprawdzający podpis firmware jest 'zaszyty' w samym procesorze!
gambitingZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gambiting2012.10.26, 19:45
Hashi @ 2012.10.26 18:41  Post: 611180
gambiting @ 2012.10.26 14:15  Post: 611081
Oj HDR, widzę, że chyba przespałeś ostatnie parę lat. Sony traci pieniądze każdego roku, chyba od 2005 nie zanotowali żadnych zysków, lecą cały czas na pieniądzach oszczędzonych od czasów świetności PS1/PS2.
I w tej sytuacji mieliby wypuszczać otwartą konsolę? W dalszym ciągu nie podzieliłeś się, w jaki sposób mieliby zarobić na tym.


Edit: tylko w tym roku Sony spodziewa się być 2.9 miliarda dolarów na minusie.
http://www.reuters.com/article/2012/02/02/...E8110E020120202
Ponownie pytam - czy uważasz, że są w stanie zarobić na otwartej konsoli?

Podałeś artykuł z lutego. Tak mieli 5,7mld USD straty ale..
- kupili Ericssona (1,5mldUSD)
- kupili katalog EMI Music (za ponad 2mld Euro)
- kupili Gaikai (300mln)
- kupili udział 10% w Olympus (600mln)
- kupili fabrykę Toshiby (800mln; CPU i GPU PS3)
- wydali kolosalne pieniądze na rekomensatę za włam do PSN.
Jak przejrzysz bilans SONY z ostatnich lat to zauważysz, że z roku na rok rosły aktywa i zasoby gotówki (rezerwy pieniądza w kasie; z tego co pamiętam mieli 13mld USD rezerw w 2011 roku) dlatego mają słabe wyniki. Przeglądałeś bilans? Ja jako że mam wykształcenie wyższe w tym zakresie kiedyś z ciekawości to zrobiłem.
Tu masz artykuł:
http://www.bloomberg.com/news/2011-05-30/s...h-real-m-a.html
'Sony has “a lot of cash on their balance sheet to put to work if they wanted to,” Shah said. “They could do multiple deals and it could start becoming exciting for shareholders.”

@Andree
Dla programistów dostępne jest także 200MB XDR które efektywnie jest nieco lepsze od DDR4. Ponadto cześć rzeczy jest streamowania - np. Isomniac był pionierem w tym - uzyskiwali 1,5GB wirtualnego VRAM. Sposób programowania PS3 wymusza trzymanie danych w XDR, a potem puszczanie tego do RSX.

Ja nie zaprzeczam,że Sony ma w obecnej chwili gotówkę. Stać ich na stworzenie kolejnej konsoli. Ale już chyba 3 raz pytam - jak mieliby zarobić na otwartej konsoli na którą każdy mógłby sobie wydawać cokolwiek bez płacenia im ani centa?
HashiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hashi2012.10.26, 19:51
-1#58
gambiting @ 2012.10.26 19:45  Post: 611196
Hashi @ 2012.10.26 18:41  Post: 611180
(...)

Podałeś artykuł z lutego. Tak mieli 5,7mld USD straty ale..
- kupili Ericssona (1,5mldUSD)
- kupili katalog EMI Music (za ponad 2mld Euro)
- kupili Gaikai (300mln)
- kupili udział 10% w Olympus (600mln)
- kupili fabrykę Toshiby (800mln; CPU i GPU PS3)
- wydali kolosalne pieniądze na rekomensatę za włam do PSN.
Jak przejrzysz bilans SONY z ostatnich lat to zauważysz, że z roku na rok rosły aktywa i zasoby gotówki (rezerwy pieniądza w kasie; z tego co pamiętam mieli 13mld USD rezerw w 2011 roku) dlatego mają słabe wyniki. Przeglądałeś bilans? Ja jako że mam wykształcenie wyższe w tym zakresie kiedyś z ciekawości to zrobiłem.
Tu masz artykuł:
http://www.bloomberg.com/news/2011-05-30/s...h-real-m-a.html
'Sony has “a lot of cash on their balance sheet to put to work if they wanted to,” Shah said. “They could do multiple deals and it could start becoming exciting for shareholders.”

@Andree
Dla programistów dostępne jest także 200MB XDR które efektywnie jest nieco lepsze od DDR4. Ponadto cześć rzeczy jest streamowania - np. Isomniac był pionierem w tym - uzyskiwali 1,5GB wirtualnego VRAM. Sposób programowania PS3 wymusza trzymanie danych w XDR, a potem puszczanie tego do RSX.

Ja nie zaprzeczam,że Sony ma w obecnej chwili gotówkę. Stać ich na stworzenie kolejnej konsoli. Ale już chyba 3 raz pytam - jak mieliby zarobić na otwartej konsoli na którą każdy mógłby sobie wydawać cokolwiek bez płacenia im ani centa?


SONY potrzebna jest głęboka restrukturyzacja. Jako firma mają naprawdę duże portfolio patentów i technologii tylko ostatnio skupiali się na zbyt dużej liczbie produktów. Muszą wywalić to co jest już przeszłością (np. wywalili dział Optiarc) i skupić się na tym co potrafią robić najlepiej i to czego potrzebują dziś klienci. Ponadto mają asa w rękawie - dział Music Entertaiment i dział gier. Spokojnie mogliby kiedyś wydać swoje exy z PS3 np. na tablety i smartphony (jak osiągną odpowiednią wydajność). Nawet jakby sprzedawali je po 5 USD napewno chętni by się znaleźli. Niech tak wydadzą swoje niektóre gry na platformę iOS która ma około 200mln użytkowników. Sprzedaż software to najbardziej rentowna gałąź. Tak nawiasem przypominało mi się że Apple kilka tygodni temu z SONY nie mogli sie dogadać bo Apple chce wydać swoje radio i SONY chce większej kasy za nagrania muzyczne (a jako ze Apple ma tylko 80mld USD rezerw nie bardzo chciał podwyżki http://www.nypost.com/p/news/business/sony...FHlCbeFRq5cJeiO ). Nie zdziwił bym się jak ktoś znów będzie próbował atakować SONY. SONY brakuje jednego wspólnego mianownika - tak by wszystkie ich produkty były jednością tak jak ma to miejsce u Apple.
idesofmayZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
idesofmay2012.10.26, 19:56
Po co mieliby wydawać swoje exclusivy? Przecież w exclusivach nie chodzi o samą sprzedaż gier, a o umocnienie platformy, dlatego nazywa się je (niektóre przynajmniej) system sellerami.
HashiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hashi2012.10.26, 20:04
idesofmay @ 2012.10.26 19:56  Post: 611203
Po co mieliby wydawać swoje exclusivy? Przecież w exclusivach nie chodzi o samą sprzedaż gier, a o umocnienie platformy, dlatego nazywa się je (niektóre przynajmniej) system sellerami.

Może trochę sie zagalopowałem. Mogliby wydawać po prostu gry na inne platformy ale niekoniecznie gry z Playstation.
Zaloguj się, by móc komentować