komentarze
gambitingZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gambiting2012.08.13, 00:19
17#1
Projekt,mimo,że ambitny, nic nie da - ja zgadzam się w pełni z Eurogamerem w tym zakresie:
http://www.eurogamer.net/articles/2012-07-...ouble-with-ouya
może pojawienie się OUYA rozpocznie nową erę budżetowych konsol do gier, takich, jakimi w latach 90. ubiegłego wieku były NES (Famicom) i jej klony (na przykład dobrze znany w naszym kraju Pegasus)? Stworzenie sprzętu z Tegrą 3 i szeroko dostępnym systemem Google nie jest trudne, więc jeśli jedna taka konsola osiągnie sporą popularność, niewykluczone, że zaczną pojawiać się jej tańsze odpowiedniki z chińskimi znaczkami na obudowie albo nawet konkurencyjne urządzenia oparte na innych podzespołach.
Pegasus na targu kosztował w okolicach 100zł,zazwyczaj mniej. To urządzenie jak się dobrze uda, to będzie kosztować 500-600zł. Za tyle można kupić Xboxa 360.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2012.08.13, 00:30
@Up
Niestety Tegra3 jest za droga. Praktycznie bez stworzenia własnego SoC nie ma szans na tanią konsolę. Do tego jeszcze dowalili 8GB. Naprawdę fajnie wszystko to wygląda na papierze.

Google zrobiło dokłądnie takie sam projekt. Nexus Q będzie kosztował X razy więcej.Raczej oni sprawę przemyśleli tak by być lekko na plusie. Jak piszesz w praniu wyjdzie pewnie drożej.

Tak czy siak wydaje się być to podróbką Nexus-a Q, tańszą. Teraz czekać, aż ktoś zrobi podróbkę podróbki i wyjdzie coś z tego.
RelativyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Relativy2012.08.13, 00:56
Konsola będzie miała niestety sporą przeszkodę na swojej drodze.
Wydajność archtektury ARM rośnie bardzo szybko. Za rok tegra 3 może być już przerzytkiem. I to będzie problem. Jak to wydadzą będą na rynku już zupełnie inne
podzespoły. A konsola jak tania by nie była nie nadąży za tym.
Oczywiście życzą im jak najlepiej. Choć u nas cena końcowa nie będzie tak piękna jak te 350zł za wersje podstawową. Niestety...
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482012.08.13, 01:24
SunTzu @ 2012.08.13 00:30  Post: 591462
@Up
Niestety Tegra3 jest za droga. Praktycznie bez stworzenia własnego SoC nie ma szans na tanią konsolę. Do tego jeszcze dowalili 8GB. Naprawdę fajnie wszystko to wygląda na papierze.

Tegra 3 nie jest znowu taka droga, bo w cenie konkurencji, a gdyby robili sami SoC nie mogliby liczyć na dodatkowe wsparcie programistów.

Tu tak naprawdę wszystko zależy od użytkowników - narzędzia jak Unreal Engine 3, i inne silniki są na Androida, a w dodatku to idealna konsola dla rynku Indie i jeśli będzie odpowiednio dużo użytkowników to będą powstawać gry (tym bardziej, że są niejako za darmo do olbrzymiego rynku tabletów/smartfonów).

SunTzu @ 2012.08.13 00:30  Post: 591462
Google zrobiło dokłądnie takie sam projekt. Nexus Q będzie kosztował X razy więcej.Raczej oni sprawę przemyśleli tak by być lekko na plusie. Jak piszesz w praniu wyjdzie pewnie drożej.

Tak czy siak wydaje się być to podróbką Nexus-a Q, tańszą. Teraz czekać, aż ktoś zrobi podróbkę podróbki i wyjdzie coś z tego.

Nexus Q, ma dużo gorszy SoC i jest tylko playerkiem mediów - nie możesz na nim grać, ani wykonywać większości rzeczy.
menel00Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
menel002012.08.13, 02:04
-6#5
Tak !! na to czekałem zawsze chciałem zagrać w gry z telefonu na dużym ekranie... woot ?
AndreeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Andree2012.08.13, 03:00
Nawet jeśli konsola nie przyciągnie deweloperów piszących gry tylko dla niej, będzie mogła uruchamiać mnóstwo gier z telefonów komórkowych z Androidem.
Z drugiej strony jak deweloper napisze grę i ją umieści w sklepie Google albo Tegrazone, to dlaczego nie miałby jej wrzucić też do sklepu Ouya i zarobić trochę więcej?
Moim zdaniem sprytne jest to że się podczepili pod rynek telefonów, zamiast tworzyć własną platformę co by było skazane na porażkę.
sevaeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sevae2012.08.13, 04:54
Kilka spraw samych mi się nasuwa kiedy myślę o tej konsoli:

1- cena, była/jest do kupienia w pre-ord. za 95$, po premierze (ale kiedy premiera? tuż tuż czy długo poczekamy) ma kosztować 99$. Za działającą płytkę z tegrą w tej chwili to chyba się opłaca. Mam nadzieję, że jak wyjdzie nie będzie przestarzała......

2 - konsola do gier czy konsola do gierek? Na razie wsparło ją kilkadziesiąt tysięcy osób i zebrano sumkę która działa na wyobraźnię... ale na taką Vitę wciąż średnio opłaca się pisać gry a tę jak do tej pory wsparło 2 miliony osób (a 3DS 20 milionów i zaczęło się opłacać pisać prawdziwe, dedykowane gry). Więc do gierek? No niekoniecznie, bo się może sprzedać po premierze ładnie, ale jest jeszcze coś. Ta konsolka na starcie ma wsparcie i osobną aplikację czy coś do OnLive! W USA i UK się sprawdzi może.

3 - HTPC, przecież to jeden z najtańszych HTPC jakie widziałem.

4 - ja to myślę czy tego nie kupię tylko po to żeby mieć tani komputerek do zabawy z różnymi systemami. Jak się da podłączyć klawiaturę i myszkę to można mieć dedykowaną maszynkę do zabawy na różnych OS - Slackware Linux, FreeBSD (chociaż ja to chyba coś na x86 i tak kupię, bo chcę mieć sprzęt do zabawy dla DragonFly BSD, Syllable, MenuetOS i HAIKU OS - tak mnie jakoś naszło ostatnio i się rozglądam za alternatywami od Linuxa i Windowsa, nie gram na komputerze jak kiedyś, zresztą są konsole od tego, i planuję się zapoznać jako zwykły użytkownik z dziwnymi systemami... i postarać się korzystać na co dzień z jednego, na razie potestowałem na wirtualnej maszynie HAIKU i powiem że mi się podoba - surfowałem sobie chyba z godzinkę po internecie).
*Konto usunięte*2012.08.13, 06:44
konsola do angy birds!?

ciekawe

tylko czemu na tej drogiej i badziewnej tegrze 3
nie lepiej na snapdragonie który jest tańszy i bije T3 w każdej dziedzinie??
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2012.08.13, 09:22
skoti48 @ 2012.08.13 01:24  Post: 591469
SunTzu @ 2012.08.13 00:30  Post: 591462
@Up
Niestety Tegra3 jest za droga. Praktycznie bez stworzenia własnego SoC nie ma szans na tanią konsolę. Do tego jeszcze dowalili 8GB. Naprawdę fajnie wszystko to wygląda na papierze.

Tegra 3 nie jest znowu taka droga, bo w cenie konkurencji, a gdyby robili sami SoC nie mogliby liczyć na dodatkowe wsparcie programistów.

Tu tak naprawdę wszystko zależy od użytkowników - narzędzia jak Unreal Engine 3, i inne silniki są na Androida, a w dodatku to idealna konsola dla rynku Indie i jeśli będzie odpowiednio dużo użytkowników to będą powstawać gry (tym bardziej, że są niejako za darmo do olbrzymiego rynku tabletów/smartfonów).

SunTzu @ 2012.08.13 00:30  Post: 591462
Google zrobiło dokłądnie takie sam projekt. Nexus Q będzie kosztował X razy więcej.Raczej oni sprawę przemyśleli tak by być lekko na plusie. Jak piszesz w praniu wyjdzie pewnie drożej.

Tak czy siak wydaje się być to podróbką Nexus-a Q, tańszą. Teraz czekać, aż ktoś zrobi podróbkę podróbki i wyjdzie coś z tego.

Nexus Q, ma dużo gorszy SoC i jest tylko playerkiem mediów - nie możesz na nim grać, ani wykonywać większości rzeczy.

NV sporo zarabia na Tegrze. Gdy urządzenie ma być tanie to liczy się każdy $$$, a Tegra nie kosztuje parę $.

Wsparcie programistów do czego to? Przy tworzeniu gier, a i owszem przyda się. Ale oni dostarczają sprzęt + OS, który został stworzony przez google, a stery każdy sam daje. Nie wiem w czym by mieli pomóc ? Instalacji sterów?

Niby są, ale nie są. UE3 jest dostępne pod warunkiem, że kupisz za sporo hajsu pełną licencję, a nie oszukujmy się musiałbyś stworzyć parę naście gier na Android-a by to się spłaciło.
Model w którym możesz sobie sam tworzyć gry i dzielić się z EPIC zyskiem gdy przekroczy zdaję się 50k $ jest dostępny tylko dla iOS.

Na XDA chyba udowodnili, że nie ma sprzętu, którego nie przerobią na szybko działający w pełni działający soft.
_QuaTTrO_Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
_QuaTTrO_2012.08.13, 09:30
SunTzu @ 2012.08.13 09:22  Post: 591496
Na XDA chyba udowodnili, że nie ma sprzętu, którego nie przerobią na szybko działający w pełni działający soft.

Na przykład stary LG GT540 (Który posiadam) na którym można bezproblemowo uruchomić ICS lub JellyBean :)
MagnezZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Magnez2012.08.13, 09:46
-2#11
Pieruńsko to drogie. Za tyle można kupić xboxa 360 więc co to za 'tania' konsola?
losdamianosZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
losdamianos2012.08.13, 10:15
podziel sie namiarami na nowego Xboxa za 99$
karlito123Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
karlito1232012.08.13, 10:26
menel00 @ 2012.08.13 02:04  Post: 591476
Tak !! na to czekałem zawsze chciałem zagrać w gry z telefonu na dużym ekranie... woot ?

Masz jakąś funkcjonalność ogólną znaną z telefonów, ale też sprzęcik z wyjściem HDMI i dostępem do streamingu. Telefonu za takie pieniądze nie kupisz, a jak już taki masz to nie koniecznie chcesz by leżał przy TV jako konsola. Może się dobrze sprzedać, bo wychodzi przed uderzeniem od Sony i Microsoftu.
xMorfxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
xMorfx2012.08.13, 11:31
Relativy @ 2012.08.13 00:56  Post: 591465
Konsola będzie miała niestety sporą przeszkodę na swojej drodze.
Wydajność archtektury ARM rośnie bardzo szybko. Za rok tegra 3 może być już przerzytkiem. I to będzie problem.


Konsole aktualnej generacji są jakieś 5 lat do tyłu jeżeli chodzi o rozwój technologiczny i jakoś ciągle są kupowane a gry sprzedawane ;)
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2012.08.13, 12:29
Oczyma wyobraźni widzę już oparte na Tegrze konsole PolyStation 4 i Zbox 720, oferowane na lokalnym targowisko z zestawem gier '9999999 in one'.
fotoryba.chrysZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
fotoryba.chrys2012.08.13, 12:39
Łyknął bym to do 'majstrowania' z Antkiem . Grać wolę na gitarze i 'czymś mocniejszym, niż TOTO będzie
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2012.08.13, 12:41
W sumie to ma to sens,
Google google i google musi się wziąść do roboty. Muszą wprowadzić lepsze zabezpieczenia to po primo. Niestety teoria, że zabezpieczenia da się złamać i nie ma sensu ich tworzyć okazała się błędna.

Po drugie musi pójść drogą nintendo. Stworzyć ciekawą ofertę dobrych gier. Gran Turismo, Forza... takie tytuły ciągną konsolę za uszy do góry.
sevaeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sevae2012.08.13, 12:44
SunTzu @ 2012.08.13 12:41  Post: 591551

Google google i google musi się wziąść do roboty.

To mi przypomniało o Demie, Demie, Demie i Demie którzy omawiali już Ouya: http://www.youtube.com/watch?v=SZWVa2R4OQQ
borizmZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
borizm2012.08.13, 12:46
No w końcu się rusza się tak oczywista inicjatywa, żeby z Android zrobić platformę do gier. Życzę im powodzenia, a sam chyba zamówię w preorder (toż to nie majątek).
[EDIT]
Obejrzałem powyższy filmik na youtube - całkiem zabawny. Trochę w tym racji jest, ale PC to niestety głównie Windows (bo na to powstają gry), a Windows to monopol i drogie licencje co dwa lata, więc lepsze wydaje się cokolwiek innego otwartego [Android], ogólnie dostępnego i taniego - tak jak to Ouya.
sevaeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sevae2012.08.13, 13:29
@borizm jakie licencje? Za pisanie na windowsa nic nie płacisz, chyba że chodzi ci o kupienie windows.... tylko i tak go masz, jak kupisz Ouya i tak będziesz miał windowsa i tak będziesz miał PC na którym pograsz w gry Indie. [takie myślenie jak przedstawiłem prowadzi do zachowania monopolu przez MS, niech ktoś nie myśli że tego nie rozumiem... z tym że ja nie widzę negatywów tego że MS ma monopol, dopóki mam alternatywy, a mam).
Zaloguj się, by móc komentować