komentarze
gambitingZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gambiting2012.08.13, 13:44
sevae @ 2012.08.13 13:29  Post: 591566
@borizm jakie licencje? Za pisanie na windowsa nic nie płacisz, chyba że chodzi ci o kupienie windows.... .

No nie tak do końca. Można oczywiście pisać używając bibliotek które są całkowicie darmowe,ale aby w pełni korzystać i komercyjnie pisać programy w .Net trzeba mieć pełną wersję Visual Studio. Ja za wersję standard płaciłem 1500zł, enterprise jest wielokrotnie droższa.
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482012.08.13, 13:52
-1#22
SunTzu @ 2012.08.13 09:22  Post: 591496
NV sporo zarabia na Tegrze. Gdy urządzenie ma być tanie to liczy się każdy $$$, a Tegra nie kosztuje parę $.

Tegra 3 kosztuje ~25$ i jest stosowana właśnie z tanimi urządzeniami - przykładowo w Asus Nexus 7 - tablet za 200$, gdzie sam ekran kosztuje wielokrotność ceny Tegry 3.

SunTzu @ 2012.08.13 09:22  Post: 591496
Wsparcie programistów do czego to? Przy tworzeniu gier, a i owszem przyda się. Ale oni dostarczają sprzęt + OS, który został stworzony przez google, a stery każdy sam daje. Nie wiem w czym by mieli pomóc ? Instalacji sterów?

Wsparcie programistów dla konsol jest najważniejsze - czyli, aby tworzyć gry specjalnie pod dany sprzęt, jego rozszerzenia itp. Tworząc własne SoC byliby zupełnie olani przez rynek (a i taniej by pewnie nie wyszło, bo wszystko zależy od umów z TMSC, licencji na CPU i GPU od ARM i przykładowo PowerVR, kosztów projektowania (zatrudnienie masy specjalistów), jak i dopchanie się do odpowiedniego czasu produkcji w TMSC, aby zapewnić odpowiednią ilość procków).

SunTzu @ 2012.08.13 09:22  Post: 591496
Niby są, ale nie są. UE3 jest dostępne pod warunkiem, że kupisz za sporo hajsu pełną licencję, a nie oszukujmy się musiałbyś stworzyć parę naście gier na Android-a by to się spłaciło.
Model w którym możesz sobie sam tworzyć gry i dzielić się z EPIC zyskiem gdy przekroczy zdaję się 50k $ jest dostępny tylko dla iOS.

UE3 jest dostępny tak jak na inne konsole, a wręcz darmowo, dla firm robiących już gry na nim.
UDK o którym mówisz to najmniej sensowny sposób na tworzenie gier - 50k$ przekroczy byle pierdoła, a powyżej to już się bardziej opłaca kupić pełne UE3

SunTzu @ 2012.08.13 09:22  Post: 591496
Na XDA chyba udowodnili, że nie ma sprzętu, którego nie przerobią na szybko działający w pełni działający soft.

Co udowodnili? Przerobić soft mogą, zainstalować nowego Androida itp. ale nie stworzą magicznie, że procek będzie przykładowo miał 2x większą moc obliczeniową czy GPU będzie osbługiwać sprzętowo dekodowanie skopmpresowanych tekstur danym algorytmem czy innych rozszerzeń.

gambiting @ 2012.08.13 13:44  Post: 591572

No nie tak do końca. Można oczywiście pisać używając bibliotek które są całkowicie darmowe,ale aby w pełni korzystać i komercyjnie pisać programy w .Net trzeba mieć pełną wersję Visual Studio. Ja za wersję standard płaciłem 1500zł, enterprise jest wielokrotnie droższa.

Visual C# Express Edition możesz pisać jak najbardziej komercyjne aplikacje jeśli nie przeszkadza Ci okrojona do minimum funkcjonalność pakietu.
gambitingZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gambiting2012.08.13, 14:03
skoti48 @ 2012.08.13 13:52  Post: 591575

Visual C# Express Edition możesz pisać jak najbardziej komercyjne aplikacje jeśli nie przeszkadza Ci okrojona do minimum funkcjonalność pakietu.

Przeszkadza.
HashiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hashi2012.08.13, 16:57
-1#24
Inicjatywa całkiem ciekawa. Z drugiej strony za jakieś 2 lata tak na moje oko obecne konsole będą kosztowały około 150-170 USD (PS3, Xbox i Wii), gier jest od groma, ich ceny będą także całkiem ciekawe. Osobiście jeśli miałbym dołożyć 50USD to wolałbym kupić obecne konsole. Obecna generacja spokojnie będzie się jeszcze sprzedawać przez 5 lat.
Zaloguj się, by móc komentować