Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
Aargh (2012.06.11, 11:10)
Ocena: 20
#1

0%
Znam branżę gier nie od dziś i wiem, że to się skończy na P2W.
Nikt nie wyda 30 milionów dolców (tyle ile chce Crytek przeznaczyć na produkcję JEDNEGO tytułu), by zrobić z tego w pełni darmową grę z nieobowiązkowymi płatnościami, które nie zaburzają balansu gry (np. kupowanie okularów dla postaci, itp.)
PhobosD2 (2012.06.11, 11:13)
Ocena: 18
#3

0%
Masz przykład League of Legends.Gra jest w 100% za free, granie w sieci za free. Pełna funkcjonalność za free. Skiny do postaci są tylko płatne. Same postacie można odblokować za punkty z gry lub kasę. Widać że idzie zrobić coś fajnego co się ciągle rozwija i ma coraz więcej fanów :-)
Aargh (2012.06.11, 11:20)
Ocena: 15
#4

0%
PhobosD2 @ 2012.06.11 11:13  Post: 577392
Masz przykład League of Legends.Gra jest w 100% za free, granie w sieci za free. Pełna funkcjonalność za free. Skiny do postaci są tylko płatne. Same postacie można odblokować za punkty z gry lub kasę. Widać że idzie zrobić coś fajnego co się ciągle rozwija i ma coraz więcej fanów :-)

LoL jest bardzo prosty w założeniach rozgrywki (co nie znaczy łatwy!), nie ma skomplikowanego silnika, nie miał tak wysokiego budżetu a studio odpowiedzialne za grę nie zatrudnia tylu ludzi co Crytek.
witmann (2012.06.11, 11:21)
Ocena: 20
#5

0%
Adziej @ 2012.06.11 11:13  Post: 577391
Coś mi się wydaje, że niewiele na tym zarobią. Większość graczy będzie po prostu grała za darmo a jak wprowadzą na tyle mocne dodatki, że gra przestanie mieć sens to po prostu bezboleśnie wykasują. Taki polski tok myślenia. :D

Przypominam, że Polska nie jest żadnym wyznacznikiem w skali świata ;)
sevae (2012.06.11, 11:27)
Ocena: -3
#6

0%
Jest jedna gra na CryEngine f2p na którą czekam, MechWarrior Online :) http://www.youtube.com/watch?v=rkGvP8VFXAI...player_embedded
fajny Rafałek (2012.06.11, 11:32)
Ocena: 11
#7

0%
Ale w kwestii walki z piractwem nikt nie powie, że f2p nie są efektywnym modelem.

Coś mi się wydaje, że niewiele na tym zarobią. Większość graczy będzie po prostu grała za darmo a jak wprowadzą na tyle mocne dodatki, że gra przestanie mieć sens to po prostu bezboleśnie wykasują. Taki polski tok myślenia. :D


Niekoniecznie. Jak zrobią grę, co wciąga razem z butami, to na pewno sporo osób tak nie zrobi.
pwn (2012.06.11, 11:49)
Ocena: 5
#8

0%
warface jest suabe, trudno o bardziej drewnianego fpsa
SkynetPL (2012.06.11, 11:54)
Ocena: 11
#9

0%
Zobaczymy co z tego wyjdzie. Mogą zrobić zbalansowaną grę F2P z równymi szansami dla płacących i nie płacących, ale dać bardzo długi grind poziomów i sprzedawać za kasę boosty do zdobywanego doświadczenia/kasy (nie wiem jak tam jest w Warface). Wtedy jeśli gra będzie wciągająca, to wielu graczy zdecyduje się na ich zakup i swoje zarobią. Jeśli zaś ktoś nie będzie chciał płacić, to też będzie mógł wszystko odblokować, ale zajmie mu to o wiele więcej czasu.

Nie dziwię się, że Crytek planuje podjąć takie kroki. Ich gry należą do najczęściej piraconych, więc chcą zrobić coś, czego nie będzie można ukraść :E . Rozbawiło mnie jak wyciekła beta Crysisa 2, okazało się, że grafika tym razem nie będzie wielkim krokiem naprzód i pojawiła się masa 'haterów' wypisujących, że mieli kupić grę w dniu premiery, ale teraz na pewno spiracą i pokażą, że nie można tak traktować pecetowych graczy. Rzeczywiście, prawdziwi wojownicy, walczący w słusznej sprawie... Skoro gra jest niby słaba, to po co ją choćby ściągać i tracić czas na granie?

Nie wspomnę już o tym, że gdyby Crysis 2 był takim krokiem naprzód jak jedynka, to i tak prawie nikt nie mógłby zagrać na maksymalnych detalach. Po premierze jedynki masa ludzi z 8800GT wypisywała na forach, że gra jest niezoptymalizowana, bo im nie działa na max detalach, a wszystkie inne gry śmigają. Fakt, że CryEngine 2 był mocno 'dziurawy', ale nawet super-zoptymalizowana gra z taką grafiką nie miała by prawa działać na maksymalnych detalach na takiej karcie. Ludzie zamiast zauważyć, że Crysis na High wyglądał lepiej niż inne wydane wtedy gry na maksymalnych detalach, po prostu kierowali się tym, czy dane detale są najwyższe w grze, czy nie. Jak w C2 wiele osób mogło zagrać na max detalach (przynajmniej do czasu wydania patcha DX11 :E ) w naprawdę dobrze wyglądającą grę, to też nie pasowało (gra miała ważniejszą bolączkę, czyli ograniczoną swobodę względem jedynki, ale luzie narzekali głównie na brak powalającej grafiki, której i tak by nie uświadczyli na swoim sprzęcie).

Ludzie chyba zawsze znajdą usprawiedliwienie dla piracenia gier (i to często 'ideologiczne' :E ). Cevat Yerli (CEO Cryteka) powiedział, że ludzie bardzo chcą grać w ich gry, ale bardzo nie chcą ich kupować. To musi być dla developera naprawdę frustrujące.
Telvas (2012.06.11, 12:40)
Ocena: 5
#10

0%
Adziej @ 2012.06.11 11:13  Post: 577391
Coś mi się wydaje, że niewiele na tym zarobią. Większość graczy będzie po prostu grała za darmo a jak wprowadzą na tyle mocne dodatki, że gra przestanie mieć sens to po prostu bezboleśnie wykasują. Taki polski tok myślenia. :D

Większość słabo zarabiających gier przechodzących z modelu abonamentowego czy pudełkowego na F2P zaczyna 'nagle' przynosić zyski, i to bez burzenia balansu czy P2W. Jeśli oczywiście F2P jest dobrze zaplanowane.
sula (2012.06.11, 13:10)
Ocena: -2
#11

0%
F2P ?

rzyg

Ja tam wolę kupić pudło i mieć spokój, a nie mieć ciągle zmeiniający się sklepik i rozrywkę do, której trzeba wrzucać hajs cały czas.
fajny Rafałek (2012.06.11, 13:13)
Ocena: 3
#12

0%
sula @ 2012.06.11 13:10  Post: 577410
F2P ?

rzyg

Ja tam wolę kupić pudło i mieć spokój, a nie mieć ciągle zmeiniający się sklepik i rozrywkę do, której trzeba wrzucać hajs cały czas.


Po Diablo III widać, jaki spokój się miało :E
Kameleonn (2012.06.11, 13:23)
Ocena: 4
#13

0%
Dobra gra F2P zarobi na siebie i to jest fakt.
Ten kto sledzi rynek MMO, pewnie nie raz juz sie natknal na statystyki, gdzie F2P od paru lat jest juz bardziej dochodowym modelem, jedyny warunek to to zeby gra byla dobra i zachecila sporo osob do aktywnej gry.

Mi takie cos sie podoba, bo juz nie raz placilem abonament a gra sie nudzila po 2-3 miesiacach. W zasadzie dluzej siedzialem w grach F2P niz P2P i lepiej sie w nich bawilem, bo nie bylem zobowiazany do placenia haraczu nawet jak mniej gralem.
ModernEGO (2012.06.11, 14:55)
Ocena: 0
#14

0%
SkynetPL @ 2012.06.11 11:54  Post: 577402
Zobaczymy co z tego wyjdzie. Mogą zrobić zbalansowaną grę F2P z równymi szansami dla płacących i nie płacących, ale dać bardzo długi grind poziomów i sprzedawać za kasę boosty do zdobywanego doświadczenia/kasy (nie wiem jak tam jest w Warface). Wtedy jeśli gra będzie wciągająca, to wielu graczy zdecyduje się na ich zakup i swoje zarobią. Jeśli zaś ktoś nie będzie chciał płacić, to też będzie mógł wszystko odblokować, ale zajmie mu to o wiele więcej czasu.


To byłoby dobre rozwiązanie, jednak w dzisiejszych 'darmowych' FPSach jest trend gdzie ekwipunek dostajemy na określony czas. Jeśli chcemy mieć go na stałe to trzeba wyłożyć parę realnych groszy, bo w przeciwnym wypadku czeka nas mozolny grind punktów aby przez 24h postrzelać się inną pukawką.


SkynetPL @ 2012.06.11 11:54  Post: 577402
Nie dziwię się, że Crytek planuje podjąć takie kroki. Ich gry należą do najczęściej piraconych, więc chcą zrobić coś, czego nie będzie można ukraść :E . Rozbawiło mnie jak wyciekła beta Crysisa 2, okazało się, że grafika tym razem nie będzie wielkim krokiem naprzód i pojawiła się masa 'haterów' wypisujących, że mieli kupić grę w dniu premiery, ale teraz na pewno spiracą i pokażą, że nie można tak traktować pecetowych graczy. Rzeczywiście, prawdziwi wojownicy, walczący w słusznej sprawie... Skoro gra jest niby słaba, to po co ją choćby ściągać i tracić czas na granie?

Nie wspomnę już o tym, że gdyby Crysis 2 był takim krokiem naprzód jak jedynka, to i tak prawie nikt nie mógłby zagrać na maksymalnych detalach. Po premierze jedynki masa ludzi z 8800GT wypisywała na forach, że gra jest niezoptymalizowana, bo im nie działa na max detalach, a wszystkie inne gry śmigają. Fakt, że CryEngine 2 był mocno 'dziurawy', ale nawet super-zoptymalizowana gra z taką grafiką nie miała by prawa działać na maksymalnych detalach na takiej karcie. Ludzie zamiast zauważyć, że Crysis na High wyglądał lepiej niż inne wydane wtedy gry na maksymalnych detalach, po prostu kierowali się tym, czy dane detale są najwyższe w grze, czy nie. Jak w C2 wiele osób mogło zagrać na max detalach (przynajmniej do czasu wydania patcha DX11 :E ) w naprawdę dobrze wyglądającą grę, to też nie pasowało (gra miała ważniejszą bolączkę, czyli ograniczoną swobodę względem jedynki, ale luzie narzekali głównie na brak powalającej grafiki, której i tak by nie uświadczyli na swoim sprzęcie).


Widzisz, tak to jest gdzy da się komputer 10-cio latkowi bez żadnego nadzoru. Co więcej Far Cry także potrzebował naprawdę niezłej karty, aby grał na najwyższych ustawieniach i nie każdego było na to stać. Crysis pokazał, że kupowanie kart nowszej generacji ma jakiekolwiek przełożenie w realnym świecie. Do tej pory gry Cryteka są brane do testów wydajności nie bez powodu. Po CryEngine 3 spodziewałem się kolejnego skoku w grafice i fizyce jednak gdy zobaczyłem, że jest tworzony z myślą o konsolach, to już wiedziałem jaki będzie tego finał.


SkynetPL @ 2012.06.11 11:54  Post: 577402
Ludzie chyba zawsze znajdą usprawiedliwienie dla piracenia gier (i to często 'ideologiczne' :E ). Cevat Yerli (CEO Cryteka) powiedział, że ludzie bardzo chcą grać w ich gry, ale bardzo nie chcą ich kupować. To musi być dla developera naprawdę frustrujące.


Tyle, że osobiście nie znam zbyt dużo osób, które chętnie rzucają się na Crysisy ze względu na wybitną fabułę, czy wypaśną rozgrywkę. Statystyki piractwa pierwszej części były takie, gdyż ludzie byli ciekawe na ile zezwolą im aktualne sprzęty.

To że ludzie usprawiedliwiają piractwo to prawda znana nie od dziś :) Jednak nie każdy pirat taki zły, bo to w większości wypadków oni potem kupują oryginały.
petertech (2012.06.11, 15:01)
Ocena: -1
#15

0%
'z drugiej jednak strony nie mogą dawać zbyt dużej przewagi żeby nie zrazić mniej zamożnych osób. '

Jakiej strony ? Przecież jakiekolwiek płatne dodatki, które dają chociażby minimalną, jakąkolwiek przewagę to czysty idiotyzm i nikt normalny nie zdecyduje się na takie coś. To idea dla tych, którzy chcą uzyskać przewagę w postaci kasy, dla których nie liczy się tak naprawdę rozgrywa, rywalizacja bo skoro z góry zakładają walkę i ewentualny wynik/zwycięstwo uzyskane dzięki wspomagaczom to po co grają ?! Niech odpalą sobie jakąś grę w singlu i grają na kodach...
tybet2 (2012.06.11, 15:33)
Ocena: 0
#16

0%
Tribes: Ascend pokazuje, że takie coś da się zrobić, jest sens, da się zarobić i wszyscy (gracze, studio) są zadowoleni z takiego eksperymentu. To jest moja pierwsza gra F2P w którą gram już kilka miesięcy i ani myślę przestać (chyba, że coś zwalą w przyszłości)
Telvas (2012.06.11, 16:41)
Ocena: 1
#17

0%
tybet2 @ 2012.06.11 15:33  Post: 577439
Tribes: Ascend pokazuje, że takie coś da się zrobić, jest sens, da się zarobić i wszyscy (gracze, studio) są zadowoleni z takiego eksperymentu. To jest moja pierwsza gra F2P w którą gram już kilka miesięcy i ani myślę przestać (chyba, że coś zwalą w przyszłości)

Szkoda tylko, że gra tyle syfu instaluje w systemie... Jakieś własne drivery, usługi systemowe... Jak zobaczyłem, co mi się w systemie zainstalowało i ile rzeczy nagle dodatkowo próbuje się z Siecią łączyć, to odinstalowałem tą grę w cholerę. Czort wie na co to, przecież DRM-a tam nie ma (bo po co, skoro to F2P?), a większość gier z zabezpieczeniami tyle syfu nie instaluje...
czopor (2012.06.11, 16:47)
Ocena: 0
#18

0%
Aargh @ 2012.06.11 11:10  Post: 577390
Znam branżę gier nie od dziś i wiem, że to się skończy na P2W.
Nikt nie wyda 30 milionów dolców (tyle ile chce Crytek przeznaczyć na produkcję JEDNEGO tytułu), by zrobić z tego w pełni darmową grę z nieobowiązkowymi płatnościami, które nie zaburzają balansu gry (np. kupowanie okularów dla postaci, itp.)

Więc chyba nie znasz. W takiego Battlefield P4F można spokojnie grać bez wydawania grosza, chociaż gdybyś zobaczył sklep przed grą to od razu zrezygnowałbyś (bo bronie niby lepsze). Kolejny przykład to BF Heroes - też można grać nie wydając nic. Obydwie gry najwięcej zarabiają na mundurach i różnych przebraniach - jak kiedyś liczyłem to ubranie postaci w p4f + kupno jednej długiej i jednej przybocznej broni to wydatek 200 złotych, a lata z tym większość ludzi na mapie.
Jeszcze lepiej dla wydawcy ma sięsytuacja w BF Heroes, gdzie dodawane są kostiumy z różnych okazji (haloween etc) bądź też po prostu nowe stroje - i z tym też lata mnóstwo osób, co nowego dodadzą to zaraz mnóstwo osób to posiada.

Z nowszych gier z płatnościami - Blacklight Retribution.
kulek (2012.06.11, 18:18)
Ocena: 5
#19

0%
Przykładem gry F2P która odniosła ogromny sukces kasowy jest World of Tanks. Przez rok założonych zostało 18mln kont. Codziennie na wszystkich serwerach gra z pół mln osób. Patrząc na rozwój firmy od wydania gry naprawdę niezłą kasę muszą zarabiać.
CryKon (2012.06.11, 19:25)
Ocena: -3
#20

0%
Pozdrowienia dla redakcji i czytelnikow prosto z Crytek :)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Facebook
Ostatnio komentowane