komentarze
HabbaR&CabbaCoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HabbaR&CabbaCo2012.04.14, 00:39
27#1
obraz żyleta....długo czekaliśmy wiec najwyższa pora , 4k juz tuz tuz
DeJk_SEBAZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
DeJk_SEBA2012.04.14, 00:42
-8#2
Ciekawe jak Windows sobie z tym poradzi. Bo teraz kiepsko ze zwiększonym DPI.
Damian3Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Damian32012.04.14, 00:45
58#3
Karty graficzne na pewno sobie świetnie poradzą z takimi rozdzielczościami ;).
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2012.04.14, 00:54
12#4
DeJk_SEBA @ 2012.04.14 00:42  Post: 563705
Ciekawe jak Windows sobie z tym poradzi. Bo teraz kiepsko ze zwiększonym DPI.

windows sobie poradzi... ale programy nie. Na OSX'ie to by przeszło, bo tam programy (co nowsze) wspierają w pełni zmienne DPI.
marcin_kgZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
marcin_kg2012.04.14, 00:58
-22#5
3840 x 2160 w panelu LCD 15'? To będzie katorga dla oczu
Bez zmiany technologii to nie przejdzie.
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2012.04.14, 01:03
32#6
marcin_kg @ 2012.04.14 00:58  Post: 563709
3840 x 2160 w panelu LCD 15'? To będzie katorga dla oczu
Bez zmiany technologii to nie przejdzie.

ale co bdzie katorgą? Na ipadzie 3 2560x1440 katorgą nie jest. Więc czemu tu ma być?
TyxuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Tyxu2012.04.14, 01:09
11#7
TAK! TAK! TAK! :E
Dobry pomysł, monitory od jakiegoś czasu utknęły na cholernym, 16:9 1920x1080, już tablety zaczynają przeganiać. Niedługo telefony będą miały wyższą rozdzielczość niż monitory desktopów.
krzychooZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
krzychoo2012.04.14, 01:14
45#8
...a grach zniknie problem wygładzania krawędzi.

A przy rozdzielczości 3840 x 2160 pogramy sobie na low detalach.
AndreeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Andree2012.04.14, 01:18
11#9
Amitoza @ 2012.04.14 01:03  Post: 563711
marcin_kg @ 2012.04.14 00:58  Post: 563709
3840 x 2160 w panelu LCD 15'? To będzie katorga dla oczu
Bez zmiany technologii to nie przejdzie.

ale co bdzie katorgą? Na ipadzie 3 2560x1440 katorgą nie jest. Więc czemu tu ma być?

W Windows 7 czcionkę można powiększyć o połowę (do 150%), co nie wystarczy w hipotetycznym przypadku zamontowania w netbooku ekranu od iPada 3.
Gorzej z ikonkami w paskach narzędzi aplikacji - są to obrazki wykonane w określonej rozdzielczości które się same z siebie nie skalują, a pomniejszone stają się nierozpoznawalne.
W starych aplikacjach, np. pisanych w Delphi ponadto okna dialogowe są sztywno określonej wielkości, zwiększenie czcionki sprawia że wszystko zaczyna się rozjeżdżać albo część tekstu jest niewidoczna.
O ile wiem to w aplikacjach dla X-Window jest nie lepiej, do tego w starszych dystrybucjach Linuksa okno terminala domyślnie otwierało się z mikroskopijnymi nawet na zwykłym monitorze literami.
marcin_kgZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
marcin_kg2012.04.14, 01:22
-12#10
Amitoza @ 2012.04.14 01:03  Post: 563711
marcin_kg @ 2012.04.14 00:58  Post: 563709
3840 x 2160 w panelu LCD 15'? To będzie katorga dla oczu
Bez zmiany technologii to nie przejdzie.

ale co bdzie katorgą? Na ipadzie 3 2560x1440 katorgą nie jest. Więc czemu tu ma być?

2048:1536 gwoli ścisłości i tam masz wyświetlacz Retina, to trochę inna półka ;)
sulaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sula2012.04.14, 01:35
-2#11
No biorąc pod uwagę ,że karty graficzne i cpu są bardzo tanie ostatnio wręcz skandalicznie ,to dla gracza skokowe zwiększenie rozdzielczości w produkowanych ekranach jest super.

Gj Intel :E

facepalm

AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2012.04.14, 01:41
Andree @ 2012.04.14 01:18  Post: 563715
Amitoza @ 2012.04.14 01:03  Post: 563711
(...)

ale co bdzie katorgą? Na ipadzie 3 2560x1440 katorgą nie jest. Więc czemu tu ma być?

W Windows 7 czcionkę można powiększyć o połowę (do 150%), co nie wystarczy w hipotetycznym przypadku zamontowania w netbooku ekranu od iPada 3.
Gorzej z ikonkami w paskach narzędzi aplikacji - są to obrazki wykonane w określonej rozdzielczości które się same z siebie nie skalują, a pomniejszone stają się nierozpoznawalne.
W starych aplikacjach, np. pisanych w Delphi ponadto okna dialogowe są sztywno określonej wielkości, zwiększenie czcionki sprawia że wszystko zaczyna się rozjeżdżać albo część tekstu jest niewidoczna.
O ile wiem to w aplikacjach dla X-Window jest nie lepiej, do tego w starszych dystrybucjach Linuksa okno terminala domyślnie otwierało się z mikroskopijnymi nawet na zwykłym monitorze literami.
ale to nie ma nic do technologii.
marcin_kg @ 2012.04.14 01:22  Post: 563716
Amitoza @ 2012.04.14 01:03  Post: 563711
(...)

ale co bdzie katorgą? Na ipadzie 3 2560x1440 katorgą nie jest. Więc czemu tu ma być?

2048:1536 gwoli ścisłości i tam masz wyświetlacz Retina, to trochę inna półka ;)

retina to tylko nazwa typu wyświetlacza o rozdzielczości bliskiej lub przekraczającej 300PPI (a na dobrą sprawę po prostu wyświetlacz który używany w zakładanej odległości nie pozwoli zobaczyć pixeli). A poza tym jest to zwykły przeciętnej jakości IPS (jak na IPS'a). Dokładnie to samo chce intel - W smartfonach 300PPI i używanie 20-25cm, a w innych wiekszych urządzeniach odpowiednio mniej.
SylkisZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Sylkis2012.04.14, 01:47
-10#13
Nie rozumiem tej manii na rozdzielczość.

Tzn no wiem, sam kiedyś sam byłem maniakiem widzialności każdego piksela i na monitorze CRT ustawiałem sobie kosmiczne rozdziałki rozdzielczości (wpierw 1600x1200 na 19 cali, a później jak się bardziej zacząłem przejmować odświeżaniem to 1280x960), ale to było w gimnazjum jakieś 7 lat temu - już dawno z tego wyrosłem.

Teraz wolałbym jednak wprowadzenie jakiejś standaryzacji i widzę tutaj HD i FullHD jako rozwiązanie. Po co więcej? Tak szczerze? I tak w grach nie ma co wyżej ustawiać, bo wydajność. coś jak kiedyś ludzie ustawiali wpierw 640x480, później 800x600, aż w końcu 1024x768 - tak dzisiaj da radę 1280x720. A w pracy codziennej, o ile ktoś nie jest jakimś architektem i potrzebuje ogromnego ekranu o gęstej plamce (i nie bierze wtedy laptopa, tylko porządny komp stacjonarny) - na małym ekranie jest to kompletnie niepotrzebne, a nie-profesjonaliści i tak zwykle jeśli mają duży ekran za monitor, to jest to TV (lub monitor z TV) i patrzą na niego z większej odległości, niż normalnie, więc 1920x1080 to i tak jest aż nad to.

Fakt, że to jest 16:9 i póki co z dzisiejszymi interfejsami w wielu zadaniach ciężko na tym pracować i najchętniej bym widział, gdyby standardem coś w stylu było 1280x800 dla małych ekranów i/lub w trybie pod wydajność, oraz 1920x1280 dla dużych ekranów gdy potrzebny jest ostrzejszy obraz - chodzi o proporcje gdzieś w okolicach 3:2 lub 14:9, które osobiście uważam za idealne i nie rozumiem, czemu producenci ich jeszcze nie 'odkryli'.

Nie mniej z braku laku osobiście wolałbym się trzymać standardu HD i po kiego go przekraczać?
dest24Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dest242012.04.14, 01:47
no to robi się ciekawie xD co do kart graficznych do GPU sobie poradzi ino będzie musiało mieć nie 1gb a 4gb pamięci o ile się nie mylę przy wzroście rozdziałki rośnie też użycie pamięci vram ;P
ZIB2000Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ZIB20002012.04.14, 01:56
co za brednie...i pozostanie nam powrót do gier sprzed 5 lat bo zadna nowa nie bedzie miała wiecej jak 15 klatek na najszybszych kartach....
ja siedze metr od 24 calowego monitora 1920x1200 - zwiekszenie rozdzielczości nic mi nie da chyba że ten monitor bedzie miał ze 32 cale

tym bardziej ze w wielu zastosowaniach muszę miec dokładnośc do piksela a w powiększanie co chwila nie zamierzam sie bawić


sylkis nikt nie potrzebuje małej plamki - nawet architekt - wszyscy potrzebuja za to duzego obszaru roboczego
sulaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sula2012.04.14, 01:58
dest24 @ 2012.04.14 01:47  Post: 563723
no to robi się ciekawie xD co do kart graficznych do GPU sobie poradzi ino będzie musiało mieć nie 1gb a 4gb pamięci o ile się nie mylę przy wzroście rozdziałki rośnie też użycie pamięci vram ;P

Użycie pamięci jak użycie pamięci ,ale więcej mocy też jest potrzebne i tu jest większy problem.
Już teraz nawet low-end karty potrafią mieć po 1,5 - gb vramu.

Dorzucić jeszcze więcej to też nie problem tylko co z tego jak GPU nie będzie dawał rady?
AvitrZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Avitr2012.04.14, 02:04
Producenci gier na PC będą mieli argument żeby nadal robić gry z konsolową grafiką, bo 'w rozdzielczości 3840 x 2160 wasze karty nie pociągną lepszej grafiki'.
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2012.04.14, 02:18
23#18
Nie wiem w czym widzicie problem z grami :lol2:

na monitorze 3840x2160 odpalasz grę w 1920x1080 i tyle. Jakość będzie taka sama jak na monitorze 1080p.
blondasekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
blondasek2012.04.14, 03:05
A ja uważam, że to dobry pomysł. Szybko nie wypali, ale wymusi konstrukcję lepszych kart graficznych, interfejsu wektorowego (zniknie problem skalowania) i przyspieszy ogólny rozwój techniki. Jak się do tego doda pieniądze idące na wojsko, technologie kosmiczne, to nie będziemy stali taki kawał czasu w miejscu. To i tak kwestia minimum 5 lat, więc co się na zapas cenami martwicie :)

P.S. i coraz bardziej mi się widzi, że Intel po cichu chce zbierać patenty. Baterie, dyski, wyświetlacze (wszystko do ultrabooków), jeszcze kilka podzespołów i patent na Ultrabook'a Intel dostanie.
KameleonnZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kameleonn2012.04.14, 04:06
Czesc osob nie moze sie pogodzic z tym ze technologia idzie do przodu i nie zatrzyma sie na 'Full HD' ktore jest juz wiele lat. Na horyzoncie sa juz pierwsze TV z 4k, za kilka lat wejdzie nowy standard.

Co do mocy GPU, to tak jak Amitoza pisze, nie bedzie z tym problemu.
Jeszcze kwestia grafenu, predzej czy pozniej zastapi krzem (mowi sie o 2020), a wtedy moc GPU i CPU nie bedzie stanowila problemu dla zadnej rozdzielczosci.
Zaloguj się, by móc komentować