komentarze
fotoryba.chrysZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
fotoryba.chrys2012.04.11, 09:18
27#1
Gry ciekawsze , albo bardziej grywalne , a nie textury, czy 7.1 audio!!!! 2 lata Xbox360 leży spakowany, bo nic ciekawego się dla mnie i bliskich nie pojawiło , a kinetic i debilne sportowe gry itp. Ludzie ja codziennie jeżdzę rowerem , ruszam się i dotleniam , bo wiem jakim nałogiem jest siedzenie przed monitorem, więc 16 rdzeni bez dobrych tytułów też wyląduja na pawlaczu???
anemusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
anemus2012.04.11, 09:31
Jak pokazało AMD rdzeń rdzeniowi nie równy, a i znaczek PowerPC nic nie mówi o produkcie finalnym (to w końcu zestaw instrukcji jak x86). Może się okazać, że to będzie coś stricte heterogenicznego z szeregiem bardzo wyspecjalizowanych 'rdzeni' do kinekta i innego badziewia.
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2012.04.11, 09:35
10#3
Może 16 wątkowy? Czyli 4ro rdzeniowy power7 z HT4, albo 8 rdzeniowy z HT2? Bo 16 rdzeni jest mało prawdopodobnie.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2012.04.11, 09:43
10#4
Raczej 4 rdzeniowy Power7 z SMT4....
16 rdzeniowy procesor miałby powierzchnię 500mm^2<. To jest zbyt drogie. Równie dobrze mogliby napisać, że znajdzie się tam fermi@40nm, albo 2x680, 2x7970. W to chyba nikt nie uwierzy.
SasiltonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Sasilton2012.04.11, 09:46
-7#5
jestem za nawet jak byto miało być 8 rdzeni + coś w rodzaju HT
dlaczego?
bo gry były by optymalizowana pod wiele rdzeni i dzieki temu zyskali by PCtowcy a szczególnie posiadacze procesorów AMD
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2012.04.11, 09:54
@Up
Wytłumacz mi jak niby użytkownicy AMD mogliby skorzystać gdyby gry były optymalizowane do 8 rdzeni, jeżeli wydajność programach od lat silnie wielowątkowych Buldek też daje d..., a czasem wyłączenie CMT w aplikacjach wielowątkowych paradoksalnie nie zmniejsza wydajności o więcej niż błąd pomiarowy. Gdzie indziej są wąskie gardła, zobacz sobie zmiany jakie AMD szykuje w trinity.

Zwróć uwagę, że Athlon II- 4 wątki, Llano 4wątki, Phenom II- 4-6 wątków, Generalnie AMD wciąż klepie głównie 4 rdzeniowe procesory i większość użytkowników AMD ma 4 rdzeniowe procesory. Tak, więc Optymalizacja na 8 rdzeniowy procesor nie wiele zmieni.

Intel też ma procesory 6 rdzeniowe+HT i 8 rdzeniowe na horyzoncie, więc oni też by skorzystali, czyli znowu AMD byłoby w plecy.

PCtowcy skorzystają gdy PS4/Xbox720 będą oparte o procesor x86, bądź procesor nieznacznie szybszy od tego jaki jest w dzisiejszych blaszakach. W momencie jak wprowadzą 8 rdzeniowy procesor, którego każdy rdzeń będzie o wiele wydajniejszy od tego z PC... zarówno użytkownicy AMD jak i Intel-a będą w ciemnej d... Bo sytuacja się powtórzy gdy Cell/Xenon były krotności szybsze od Pentiumów4, Pentiumów D. Dopiero Penryn wprowadził pewien standard, a od Nehalema, SB nie problemu.

Problem jest o tyle duży, że Pentium 4/D były wykonane w 90/65nm w tych czasach i była względnie tania możliwość zejścia do niższych procesów. Dziś wchodzi 22nm, a np. prognozy NV mówią, że cena produkcji układów o tej samej liczbie tranzystorów w procesach niższych niż 28nm będzie taka sama... z czasem może mniejsza, ale chodzi o to, że dziś procesor 2 krotnie wydajniejszy od SB może nie być łatwo dogonić.
FxJ2012.04.11, 10:14
A może tak kinect będzie miał dedykowany procesor Zii ^^ ?
http://www.ziilabs.com/products/welcome.aspx
dracoxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dracox2012.04.11, 10:21
Amitoza @ 2012.04.11 09:35  Post: 562646
Może 16 wątkowy? Czyli 4ro rdzeniowy power7 z HT4, albo 8 rdzeniowy z HT2? Bo 16 rdzeni jest mało prawdopodobnie.


4 rdzenie po 4 wątki jak najbardziej porawdopodobne, IBM ma takie rzeczy w portfolio, pozatym stary xenon byl 3x2 watki. a IBM customizuje swoje ppc pod zyczenie klienta . wg przeciekow cos podobnego ma siedziec w wii u. procesory x86 na 99,999999% nie zagoszcza ani w wii u ,ani w x720 ,w tym pierwszym to nawet ibm puscil pare ze bedzie ich procek.

moze tez byc tak, jak już jesteśmy przy customach, ze otrzymamy jakas hybryde power7 z cellem. np 4 rdzenie (PPE) x4 wątki + 12 spe (sony 'liczylo' to jako rdzenie) = 16 rdzeni :)
robgrabZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
robgrab2012.04.11, 10:40
-4#9
Myślę, że jeśli już to będzie to natywne 16 rdzeni. Wkońcu teraz xbox ma 3 rdzenie po 2 wątki. Za ppc przemawia większa wydajność i prostrza konstrukacja niż. W przypadku x86, a do tego zapewni kompatybilność z tytulami z x360.
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2012.04.11, 10:44
-3#10
Znowu plotki. Znowu te komercyjne plotki.
eagleZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
eagle2012.04.11, 11:28
robgrab @ 2012.04.11 10:40  Post: 562671
Myślę, że jeśli już to będzie to natywne 16 rdzeni. Wkońcu teraz xbox ma 3 rdzenie po 2 wątki. Za ppc przemawia większa wydajność i prostrza konstrukacja niż. W przypadku x86, a do tego zapewni kompatybilność z tytulami z x360.

A gdzie ty masz większą wydajność w PPC ?
Najszybszym ppc dla zwykłego rynku był g5 który okazał się sporo wolniejszy już od c2 .
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2012.04.11, 12:05
-1#12
robgrab @ 2012.04.11 10:40  Post: 562671
Myślę, że jeśli już to będzie to natywne 16 rdzeni. Wkońcu teraz xbox ma 3 rdzenie po 2 wątki. Za ppc przemawia większa wydajność i prostrza konstrukacja niż. W przypadku x86, a do tego zapewni kompatybilność z tytulami z x360.

Tylko, że nawet w 28nm taki 16 rdzeniowy power7 miał by ponad 500mm2. Skoro w 45nm 8 rdzeniowiec ma 570mm2. A taki procesor na 100% do konsoli nie trafi. Nie trafi tez zapewne ten sam Xenon nawet w wersji 16 rdzeniowej (ten z kolei i tak był by sporym układem - 3 rdzenie +1MBL2 to 160milionów tranzystorów, więc 16 rdzeni L więcej L2 i L3 dało by ponad miliard) - chcociaż to oferowało by pełną zgodnośc ze starszymi grami (w końcu GPU będzie obsługiwać DX, więc tutaj też problemu nie będzie). Najbardziej prawdopodobny jest 4ro rdzeniowy 16 wątkowy power7, jeżeli już o takiej liczbie wątków mówimy. Wtedy to miało by jak najbardziej sens - CPU miał by niewiele ponad 100mm2 i niewiele ponad pół miliarda tranzystorów, GPU najprawdopodobniej też tyle lub mniej jeżeli bedzie to coś słabszego od HD7770. Do tego pewnie nie zrezygnują z eDRAM, bo to całkiem sprytna rzecz (chociaż równie dobrze zamiast edramu po prostu będzie wsparcie dla FXAA, albo innych nieobciążających metod AA).
GraveZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Grave2012.04.11, 12:09
mooon @ 2012.04.11 11:28  Post: 562683

Najszybszym ppc dla zwykłego rynku był g5 który okazał się sporo wolniejszy już od c2 .


Bo to całe Apple. Najszybsze nie jest to co jest najszybsze tylko to z czego korzysta aktualnie Apple :D

Dopóki korzystali z PowerPC to na wszystkich wykresach pokazywali jak to PowerPC miażdży X86, jak tylko przesiedli się na CPU Intela, pokazują jak to X86 dystansuje PowerPC :P

A co do newsa to oczywiście kolejna plotka, ale kolejna potwierdzająca, że MS wybrał CPU IBM dla nowego Xboxa, a nie X86. Czyli bez niespodzianek...


AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2012.04.11, 12:19
Grave @ 2012.04.11 12:09  Post: 562707
mooon @ 2012.04.11 11:28  Post: 562683

Najszybszym ppc dla zwykłego rynku był g5 który okazał się sporo wolniejszy już od c2 .


Bo to całe Apple. Najszybsze nie jest to co jest najszybsze tylko to z czego korzysta aktualnie Apple :D

Dopóki korzystali z PowerPC to na wszystkich wykresach pokazywali jak to PowerPC miażdży X86, jak tylko przesiedli się na CPU Intela, pokazują jak to X86 dystansuje PowerPC :P


bo robiło miazgę - szczególnie z P4 - do czasów core2.

Pobierał o połowę mniej energii od P4 a przy zegarze 2,5Ghz oferował taką samą lub wyższą wydajnośc względem 3,6Ghz P4.
*Konto usunięte*2012.04.11, 12:22
SunTzu @ 2012.04.11 09:54  Post: 562656

.... W momencie jak wprowadzą 8 rdzeniowy procesor, którego każdy rdzeń będzie o wiele wydajniejszy od tego z PC... zarówno użytkownicy AMD jak i Intel-a będą w ciemnej d... Bo sytuacja się powtórzy gdy Cell/Xenon były krotności szybsze od Pentiumów4, Pentiumów D. Dopiero Penryn wprowadził pewien standard, a od Nehalema, SB nie problemu. ...


Wolę taką sytuację od tego co jest teraz.

P.S. Co do nadrabiania przez procesory desktopowe jestem optymistą. Przynajmniej kierunek będzie dobry :+)
robgrabZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
robgrab2012.04.11, 12:38
-2#16
mooon @ 2012.04.11 11:28  Post: 562683
robgrab @ 2012.04.11 10:40  Post: 562671
Myślę, że jeśli już to będzie to natywne 16 rdzeni. Wkońcu teraz xbox ma 3 rdzenie po 2 wątki. Za ppc przemawia większa wydajność i prostrza konstrukacja niż. W przypadku x86, a do tego zapewni kompatybilność z tytulami z x360.

A gdzie ty masz większą wydajność w PPC ?
Najszybszym ppc dla zwykłego rynku był g5 który okazał się sporo wolniejszy już od c2 .

Chodzi o szczytową moc w operacjach simd przy dobrej optymalizacji pod platformę(tak jak to ma miejsce w konsolach, a czego w pc nie uświadczych), dzięki temu w x360 wykonują operacje na 128 rejestrach jednocześnie, gdzie w przypadku x64 masz ich 16. I dzięki temu procek z xbox może wyciągnąć około 100gflops,c2 potrafi tyle??
robgrabZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
robgrab2012.04.11, 12:42
Amitoza @ 2012.04.11 12:05  Post: 562705
robgrab @ 2012.04.11 10:40  Post: 562671
Myślę, że jeśli już to będzie to natywne 16 rdzeni. Wkońcu teraz xbox ma 3 rdzenie po 2 wątki. Za ppc przemawia większa wydajność i prostrza konstrukacja niż. W przypadku x86, a do tego zapewni kompatybilność z tytulami z x360.

Tylko, że nawet w 28nm taki 16 rdzeniowy power7 miał by ponad 500mm2. Skoro w 45nm 8 rdzeniowiec ma 570mm2. A taki procesor na 100% do konsoli nie trafi. Nie trafi tez zapewne ten sam Xenon nawet w wersji 16 rdzeniowej (ten z kolei i tak był by sporym układem - 3 rdzenie +1MBL2 to 160milionów tranzystorów, więc 16 rdzeni L więcej L2 i L3 dało by ponad miliard) - chcociaż to oferowało by pełną zgodnośc ze starszymi grami (w końcu GPU będzie obsługiwać DX, więc tutaj też problemu nie będzie). Najbardziej prawdopodobny jest 4ro rdzeniowy 16 wątkowy power7, jeżeli już o takiej liczbie wątków mówimy. Wtedy to miało by jak najbardziej sens - CPU miał by niewiele ponad 100mm2 i niewiele ponad pół miliarda tranzystorów, GPU najprawdopodobniej też tyle lub mniej jeżeli bedzie to coś słabszego od HD7770. Do tego pewnie nie zrezygnują z eDRAM, bo to całkiem sprytna rzecz (chociaż równie dobrze zamiast edramu po prostu będzie wsparcie dla FXAA, albo innych nieobciążających metod AA).

Nie zgodzę się z tym, przeskok z 3 na 4 rdzenie? Po 7 latach to o wiele za mało, szczególnie że konsola ma żyć przynajmniej 5-6lat. Zaraz wyskoczy ktoś z gpgpu, ale CPU w dalszym ciągu jest bardzo istotny za coraz bardziej zaawansowanej AI, a także nowy kinect będzie potrzebował mocy. 4rdzenie to ma teraz nintento WII U i PSV, więc zostawię bez komentarza teorię 4rdzeni w highendowej konsoli, która trafi do sprzedaży za 2 lata.
eagleZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
eagle2012.04.11, 12:55
robgrab @ 2012.04.11 12:38  Post: 562721
mooon @ 2012.04.11 11:28  Post: 562683
(...)

A gdzie ty masz większą wydajność w PPC ?
Najszybszym ppc dla zwykłego rynku był g5 który okazał się sporo wolniejszy już od c2 .

Chodzi o szczytową moc w operacjach simd przy dobrej optymalizacji pod platformę(tak jak to ma miejsce w konsolach, a czego w pc nie uświadczych), dzięki temu w x360 wykonują operacje na 128 rejestrach jednocześnie, gdzie w przypadku x64 masz ich 16. I dzięki temu procek z xbox może wyciągnąć około 100gflops,c2 potrafi tyle??

Tylko w jakiej dokładności ?
A poza tym te rejestry ppc napewno są ogólnego przeznaczenia ?
Nie ma wydzielonych dla simd ?
robgrabZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
robgrab2012.04.11, 12:59
mooon @ 2012.04.11 12:55  Post: 562730
robgrab @ 2012.04.11 12:38  Post: 562721
(...)

Chodzi o szczytową moc w operacjach simd przy dobrej optymalizacji pod platformę(tak jak to ma miejsce w konsolach, a czego w pc nie uświadczych), dzięki temu w x360 wykonują operacje na 128 rejestrach jednocześnie, gdzie w przypadku x64 masz ich 16. I dzięki temu procek z xbox może wyciągnąć około 100gflops,c2 potrafi tyle??

Tylko w jakiej dokładności ?
A poza tym te rejestry ppc napewno są ogólnego przeznaczenia ?
Nie ma wydzielonych dla simd ?

SP lub połowę tego w DP, a PPC nie ma wydzielonych rejestró SIMD. Ma 128 rejestrów ogólnych.
szmonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szmon2012.04.11, 13:02
-2#20
anemus @ 2012.04.11 09:31  Post: 562645
Jak pokazało AMD rdzeń rdzeniowi nie równy, a i znaczek PowerPC nic nie mówi o produkcie finalnym (to w końcu zestaw instrukcji jak x86). Może się okazać, że to będzie coś stricte heterogenicznego z szeregiem bardzo wyspecjalizowanych 'rdzeni' do kinekta i innego badziewia.


Zestaw instrukcji jak w x86? Kpisz sobie? Przecież to całkowicie inna architektura. Do tego konstrukcje x86 to ideologia CISC, a PowerPC jest układem typu RISC.

dracox @ 2012.04.11 10:21  Post: 562664
Amitoza @ 2012.04.11 09:35  Post: 562646
Może 16 wątkowy? Czyli 4ro rdzeniowy power7 z HT4, albo 8 rdzeniowy z HT2? Bo 16 rdzeni jest mało prawdopodobnie.


4 rdzenie po 4 wątki jak najbardziej porawdopodobne, IBM ma takie rzeczy w portfolio, pozatym stary xenon byl 3x2 watki. a IBM customizuje swoje ppc pod zyczenie klienta . wg przeciekow cos podobnego ma siedziec w wii u. procesory x86 na 99,999999% nie zagoszcza ani w wii u ,ani w x720 ,w tym pierwszym to nawet ibm puscil pare ze bedzie ich procek.

moze tez byc tak, jak już jesteśmy przy customach, ze otrzymamy jakas hybryde power7 z cellem. np 4 rdzenie (PPE) x4 wątki + 12 spe (sony 'liczylo' to jako rdzenie) = 16 rdzeni :)


Raczej wątpię aby w PS4 czy nowym wii były układy x86, z drugiej strony microsoft może chcieć wrzucić do xboxa720 jakiegoś przyciętego na wymiar windowsa i wykorzystać hybrid crossfirex, więc tutaj trudno powiedzieć. Jakby na to nie patrzeć, grafika będzie słaba. GTX 680 mógłby wystarczyć na najbliższe kilka lat...
Zaloguj się, by móc komentować