komentarze
majkel84Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjimajkel842012.03.07, 12:22
HDR @ 2012.03.07 11:50  Post: 552280


W takim razie czemu nie pomijacie DOF'a w Metro ? :P

Wiedźmina testujemy od niedawna. Metro już bardzo długo
PłotekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Płotek2012.03.07, 12:28
HDR @ 2012.03.07 11:07  Post: 552270

No i jeszcze łan kłeszczyn - czy Wiedźmin 2 ma u Was aktywny Ubersampling bo ilość tych FPS'ów jakie podajecie jest lekko podejrzana, a zgadzała by się z wyłączonym US :>

Ja bym zapytał inaczej, co to za recenzja, w której nie przedstawiono metodologii testowej?
TelvasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Telvas2012.03.07, 13:16
Płotek @ 2012.03.07 12:28  Post: 552288
HDR @ 2012.03.07 11:07  Post: 552270

No i jeszcze łan kłeszczyn - czy Wiedźmin 2 ma u Was aktywny Ubersampling bo ilość tych FPS'ów jakie podajecie jest lekko podejrzana, a zgadzała by się z wyłączonym US :>

Ja bym zapytał inaczej, co to za recenzja, w której nie przedstawiono metodologii testowej?

Dokładnie. Poza tym powinny być podane pełne ustawienia jakości grafiki dla każdej z gier.
Ja bym też chciał zobaczyć metodologię testów poboru mocy, bo póki co nigdy jej nie ma, a bez niej ten test nie jest nic wart.
ZIB2000Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ZIB20002012.03.07, 13:49
Telvas @ 2012.03.07 13:16  Post: 552290
Płotek @ 2012.03.07 12:28  Post: 552288
(...)

Ja bym zapytał inaczej, co to za recenzja, w której nie przedstawiono metodologii testowej?

Dokładnie. Poza tym powinny być podane pełne ustawienia jakości grafiki dla każdej z gier.
Ja bym też chciał zobaczyć metodologię testów poboru mocy, bo póki co nigdy jej nie ma, a bez niej ten test nie jest nic wart.


Po co?przeciez logiczne jest że gdy ustawią grę na ultra i AAx8 to ustawiają z presetu Ultra i włączaja tylko AAx8
nikt nie kombinuje z advanced itp bo ustawienia maja byc uniwersalne

co do poboru mocy to brakuje tylko jednego ustawienia - platformy bez karty graficznej (może być integra może być bez karty przez zdalny pulpit)
gdyby było wiadomo ile pobiera sama platforma byloby świetnie(i dwukolorowe wykresy)
fajny RafałekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
fajny Rafałek2012.03.07, 14:03
co do poboru mocy to brakuje tylko jednego ustawienia - platformy bez karty graficznej (może być integra może być bez karty przez zdalny pulpit)
gdyby było wiadomo ile pobiera sama platforma byloby świetnie(i dwukolorowe wykresy)


Bardzo dobra sugestia!
*Konto usunięte*2012.03.07, 16:09
ZIB2000 @ 2012.03.07 13:49  Post: 552295
Telvas @ 2012.03.07 13:16  Post: 552290
(...)

Dokładnie. Poza tym powinny być podane pełne ustawienia jakości grafiki dla każdej z gier.
Ja bym też chciał zobaczyć metodologię testów poboru mocy, bo póki co nigdy jej nie ma, a bez niej ten test nie jest nic wart.


Po co?przeciez logiczne jest że gdy ustawią grę na ultra i AAx8 to ustawiają z presetu Ultra i włączaja tylko AAx8
nikt nie kombinuje z advanced itp bo ustawienia maja byc uniwersalne

co do poboru mocy to brakuje tylko jednego ustawienia - platformy bez karty graficznej (może być integra może być bez karty przez zdalny pulpit)
gdyby było wiadomo ile pobiera sama platforma byloby świetnie(i dwukolorowe wykresy)

Chciałbym by było to tak proste. Tylko powiedz mi co to da w stresie? Przecież CPU będzie bardziej obciążony i przez to wynik nie będzie miarodajny.
HDR'oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HDR'o2012.03.07, 16:44
majkel84 @ 2012.03.07 12:22  Post: 552287
HDR @ 2012.03.07 11:50  Post: 552280


W takim razie czemu nie pomijacie DOF'a w Metro ? :P

Wiedźmina testujemy od niedawna. Metro już bardzo długo

To jeszcze inaczej: Po kiego MSAAx8 jak przy 1920x1080 wzwyż nie widać specjalnie różnic między zwykłym AAx4 (standard AA) ? Już lepiej chyba ustawić AAx4 nie rezygnując z detali :> Pamiętajcie, że idąc takim czymś jak pomijanie detali ktoś znajdzie Waszą recenzję, spojrzy na fundusze, powie sobie: o, mam akurat 800zł, stać mnie na radeona 6950, w końcu wszystko jest na max i jeszcze 50 klatek, pięknie :D Po czym odpala wszystko, w tym Ubersampling, gdyż nie ma tego zaznaczonego i, ooo, skąd się wzięło te 15 klatek, przecież w testach było wyraźnie podane 50 ? Procesor przecież mam podobny, a system świeży :> Wypada chociaż o tym poinformować :> Przynajmniej tak mi się wydaje :> Metro po OC to też imo był by genialny pomysł, chociaż wierzę, jakie to byłoby dla Was teraz pracochłonne, w końcu sporo kart było już testowanych i wziąć te wszystkie pod uwagę na nowo po OC to w ogóle byłaby masakra. Zawsze jednak można zacząć na nowo, w końcu Crysis 1 już dawno odszedł z Waszego rankingu, zmieniły się też inne tytuły, więc zawsze można wziąć kilka kart i zrobić porównanie :> Sam chętnie bym się tym zajął, ale nie stać mnie na 10 kart graficznych :P Poza tym 2600k@4.7Ghz (czy tam 4.8 nie pamiętam jak macie dokładnie) a I5 750@4Ghz też by zrobiło różnicę :>
majkel84Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjimajkel842012.03.07, 17:57
W każdej grze jest podane ustawienie na jakim testujemy (na wykresie). Ograniczamy się najczęściej do ogólnego preseta.

@HDR - Nie rezygnujemy z detali - w Metro jest wszystko zmaksowane i MSAA x4, więc ocb ?

SunTzu @ 2012.03.07 16:09  Post: 552323


...przeciez logiczne jest że gdy ustawią grę na ultra i AAx8 to ustawiają z presetu Ultra i włączaja tylko AAx8
nikt nie kombinuje z advanced itp bo ustawienia maja byc uniwersalne...

Samo sedno problemu idealnie ujęte.
TelvasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Telvas2012.03.07, 22:31
ZIB2000 @ 2012.03.07 13:49  Post: 552295
Telvas @ 2012.03.07 13:16  Post: 552290
(...)

Dokładnie. Poza tym powinny być podane pełne ustawienia jakości grafiki dla każdej z gier.
Ja bym też chciał zobaczyć metodologię testów poboru mocy, bo póki co nigdy jej nie ma, a bez niej ten test nie jest nic wart.


Po co?przeciez logiczne jest że gdy ustawią grę na ultra i AAx8 to ustawiają z presetu Ultra i włączaja tylko AAx8
nikt nie kombinuje z advanced itp bo ustawienia maja byc uniwersalne

co do poboru mocy to brakuje tylko jednego ustawienia - platformy bez karty graficznej (może być integra może być bez karty przez zdalny pulpit)
gdyby było wiadomo ile pobiera sama platforma byloby świetnie(i dwukolorowe wykresy)

Co do testów poboru mocy to brakuje metodyki testów... Nie wiadomo czym i wg jakiego schematu obciążana jest maszyna.
q-12Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
q-122012.03.08, 18:40
A kiedy testy SLI i podkręcania 7850?
majkel84Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjimajkel842012.03.08, 20:32
podkręcanie 7850 juz jest
TelvasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Telvas2012.03.09, 00:07
majkel84 @ 2012.03.08 20:32  Post: 552648
podkręcanie 7850 juz jest

A jaka jest metodyka testów poboru mocy?
znafcaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
znafca2012.03.09, 00:41
HDR @ 2012.03.07 16:44  Post: 552327
majkel84 @ 2012.03.07 12:22  Post: 552287
(...)

Wiedźmina testujemy od niedawna. Metro już bardzo długo

To jeszcze inaczej: Po kiego MSAAx8 jak przy 1920x1080 wzwyż nie widać specjalnie różnic między zwykłym AAx4 (standard AA) ? Już lepiej chyba ustawić AAx4 nie rezygnując z detali :> Pamiętajcie, że idąc takim czymś jak pomijanie detali ktoś znajdzie Waszą recenzję, spojrzy na fundusze, powie sobie: o, mam akurat 800zł, stać mnie na radeona 6950, w końcu wszystko jest na max i jeszcze 50 klatek, pięknie :D Po czym odpala wszystko, w tym Ubersampling, gdyż nie ma tego zaznaczonego i, ooo, skąd się wzięło te 15 klatek, przecież w testach było wyraźnie podane 50 ? Procesor przecież mam podobny, a system świeży :> Wypada chociaż o tym poinformować :> Przynajmniej tak mi się wydaje :> Metro po OC to też imo był by genialny pomysł, chociaż wierzę, jakie to byłoby dla Was teraz pracochłonne, w końcu sporo kart było już testowanych i wziąć te wszystkie pod uwagę na nowo po OC to w ogóle byłaby masakra. Zawsze jednak można zacząć na nowo, w końcu Crysis 1 już dawno odszedł z Waszego rankingu, zmieniły się też inne tytuły, więc zawsze można wziąć kilka kart i zrobić porównanie :> Sam chętnie bym się tym zajął, ale nie stać mnie na 10 kart graficznych :P Poza tym 2600k@4.7Ghz (czy tam 4.8 nie pamiętam jak macie dokładnie) a I5 750@4Ghz też by zrobiło różnicę :>

:) :> :> :) :> :)

tyle zrozumiałem , jesteś optymistą i dużo się uśmiechasz.
użyłbyś czasem enter żeby można było Cię przeczytać, a nóż masz coś ciekawego do powiedzenia, zaskocz
*Konto usunięte*2012.03.09, 05:36
Telvas @ 2012.03.09 00:07  Post: 552705
majkel84 @ 2012.03.08 20:32  Post: 552648
podkręcanie 7850 juz jest

A jaka jest metodyka testów poboru mocy?

Ostatnio zwróciłem uwagę, że część redakcji zmieniła tutaj metodę i zamiast poboru energii w wypalaczach biorą 'crysis-a', albo coś w tym stylu. O ile crysis to trochę głupi test. To takie metro już nie.

Ważne jest by ustawić możliwe maksymalne TDP na na jak najwyższym poziomie.
TelvasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Telvas2012.03.09, 09:35
SunTzu @ 2012.03.09 05:36  Post: 552715
Telvas @ 2012.03.09 00:07  Post: 552705
(...)

A jaka jest metodyka testów poboru mocy?

Ostatnio zwróciłem uwagę, że część redakcji zmieniła tutaj metodę i zamiast poboru energii w wypalaczach biorą 'crysis-a', albo coś w tym stylu. O ile crysis to trochę głupi test. To takie metro już nie.

Ważne jest by ustawić możliwe maksymalne TDP na na jak najwyższym poziomie.

Żadne Metro nie dociąży ci CPU w takim stopniu, jak Intel Burn-in Test. To nie jest kwestia 100% zużycia CPU w Menedżerze Zadań, tylko problem zrobienia tego w taki sposób, żeby możliwie dużo jednostek wewnątrz CPU miało przy tym zajęcie.
*Konto usunięte*2012.03.09, 11:01
@up
mówimy o GPU nie CPU. W przypadku testów GPU wypalacze aka furmark zdaję się nie wypalą ci tesalatorów. Jedynie procesory strumieniowe.

Jest tu niestety blokada TDP. O ile w CPU procesor nie dotrze do tej blokady i można ją ustawić dowolnie o tyle GPU jest to trochę problematyczne... Bo wystarczy furmark by otrzeć się o limit TDP i paradoksalnie TDP w Furmark może być niższe (zegary spadają zdaję się o 50%) niż w przypadku Metro gdzie obciążysz prawie cały procesor graficzny....
... i tak mówimy o tym samym, czyli nie 100% zajętego czasu procesora graficznego, a 100% wykorzystanie procesora graficznego.
W przypadku pierwszym może być zajęte 100% czasu, a pracuje 80% rdzeni CUDA, w przypadku drugim pracuje 100% rdzeni.
TelvasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Telvas2012.03.09, 11:02
Ale odpalając Metro masz z kolei mocno 'niedopalony' CPU.
Agent.SmithZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Agent.Smith2012.03.09, 12:23
Nvidia pod sciana... A kto wierzy, bedzie swiety.
DeimosatorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Deimosator2012.03.09, 14:44
Też uważam iż AMD odrobiło zadanie domowe i skopie tyłek Nvidii :)
miernikoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mierniko2012.03.10, 18:34
Polecam zestawienie wyników tych kart z kilku serwisów:

http://warmbit.blogspot.com/2012/03/analiz...0-i-7850-w.html
Zaloguj się, by móc komentować