Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
tasak (2012.02.25, 00:20)
Ocena: 15
#1

0%
no ależ się nam rynek smarciaków rozpędza jeszcze czekam na Exynosa od Samsung-a podobno ma być bardzo oszczędny ale właśnie tylko podobno co będzie to będzie jedno co już powiem to Tegra 3 wielkiej przyszłości nie ma.
Pynio (2012.02.25, 00:21)
Ocena: -1
#2

0%
201 nie 205 sekund... Przecież wynik jest wyraźnie podany na filmie. Zaraz okaże się, że coś według PC lab kosztuje 2100 zamiast 1900 ponieważ... źle się popatrzyło.
AbrahaM (2012.02.25, 00:25)
Ocena: 6
#3

0%
wszystko fajnie, tylko zanim się doczekamy masowej produkcji tych układów, to 'trochę' czasu, a jeszcze więcej upłynie, zanim zobaczymy tablety/telefony z tymi układami.
Eryk Piast (2012.02.25, 00:43)
Ocena: 7
#4

0%
@Pynio, tak jak mówisz!
juzekk (2012.02.25, 00:59)
Ocena: 4
#5

0%
Czekam na ten scenariusz o którym myślałem już jakiś czas temu, kiedy to mniej ważnym był wygląd jak 'bebechy' telefonu. Teraz pościg za wydajnością w smartfonach jest bardzo podobny do tego co mamy w PC-tach. Ba, Nawet większy. W końcu dojdzie do tego że będziemy składać smatfony tak jak komputery, będziemy chodzili do sklepu w poszukiwaniu nowego cpu czy żeby ramu dokupić. Jestem pewien że to kwestia kilku lat.
Master Husky (2012.02.25, 01:28)
Ocena: 4
#6

0%
nie masz racji, każdy musiał by mieć w domu zaawansowane urządzenie do pracy nad układami scalonymi w smartfonach, one są za małe żeby zrobić komponenty tak by można je było sobie wypinać i wpinać
HΛЯPΛGŌN (2012.02.25, 01:34)
Ocena: 5
#7

0%
Ti to potężna firma. Mogą na tym rynku mocno namieszać.
Kubaswielgus (2012.02.25, 01:49)
Ocena: 3
#8

0%
Do niedawna śmiać mi się chciało z tego wyścigu na MHz w smartphonach, ale jak zobaczyłem, że mój Galaxy S2 renderuje strony z reklamami szybciej niż netbook na procesorze C-50 bez reklam to mi szczena opadła.
skoti48 (2012.02.25, 01:52)
Ocena: 8
#9

0%
tasak @ 2012.02.25 00:20  Post: 549296
no ależ się nam rynek smarciaków rozpędza jeszcze czekam na Exynosa od Samsung-a podobno ma być bardzo oszczędny ale właśnie tylko podobno co będzie to będzie jedno co już powiem to Tegra 3 wielkiej przyszłości nie ma.

Te pokazane tu TI OMAP mają być gotowe na Q3, a pierwsze urządzenia z nim mają być pod koniec roku (rok po premierze Tegry 3 i zaraz przed premierą Tegra 4), Exynos 4412 zaraz się pojawi, ale będzie to po prostu konkurencja i to już nie dla Tegry 3, a dla Tegry 3+ (w 28nm która ma się pojawić też za niedługo)... prawdziwą konkurencją dla Tegry jest za to Exynos 5250 (powinna być miazga w CPU, ale nikt nie zna wydajności Mali-T604, a wydajność tego może być taka jak Mali 400 czyli stosunkowo niska (na stronie ARM Mali-T604 ma 4 rdzenie i jest 5x wydajniejszy niż wcześniejsze GPU, ale to wcześniejsze GPU może dotyczyć Mali 200 od którego Mali 400 (też 4 rdzeniowy), jest szybszy ~5x)... dopiero Mali-T658 powinien dać wzrost wydajności, ale póki co nie widać nic na horyzoncie co miałoby go wykorzystać) i Qualcomm Snapdragon S4, ale jeden póki co to jedynie plotki i nie wiadomo kiedy wyjdzie, a drugi to pokazany już w prototypach procek, ale jeszcze kilka miesięcy do wydania urządzeń (i atrakcyjny jest CPU, a GPU jest stosunkowo słabe), więc póki co to Tegra 3 dalej ma się dobrze i pół roku na rynku zanim konkurencja dogoni to sporo tym bardziej, że planowana jest Tegra 3+ i Tegra 4 na początku roku.
cichy45 (2012.02.25, 08:23)
Ocena: 9
#10

0%
To jest przyszłość. Nie sztywna ilość rdzeni o jednolitej architekturze ale wielka ilość jednostek dedykowanych, uruchamianych w zależności od obciążenia. Dynamicznie zmieniający się układ, odpowiednio od potrzeb.
poprostujakub (2012.02.25, 08:36)
Ocena: -4
#11

0%
skoti48 @ 2012.02.25 01:52  Post: 549311
tasak @ 2012.02.25 00:20  Post: 549296
no ależ się nam rynek smarciaków rozpędza jeszcze czekam na Exynosa od Samsung-a podobno ma być bardzo oszczędny ale właśnie tylko podobno co będzie to będzie jedno co już powiem to Tegra 3 wielkiej przyszłości nie ma.

Te pokazane tu TI OMAP mają być gotowe na Q3, a pierwsze urządzenia z nim mają być pod koniec roku (rok po premierze Tegry 3 i zaraz przed premierą Tegra 4), Exynos 4412 zaraz się pojawi, ale będzie to po prostu konkurencja i to już nie dla Tegry 3, a dla Tegry 3+ (w 28nm która ma się pojawić też za niedługo)... prawdziwą konkurencją dla Tegry jest za to Exynos 5250 (powinna być miazga w CPU, ale nikt nie zna wydajności Mali-T604, a wydajność tego może być taka jak Mali 400 czyli stosunkowo niska (na stronie ARM Mali-T604 ma 4 rdzenie i jest 5x wydajniejszy niż wcześniejsze GPU, ale to wcześniejsze GPU może dotyczyć Mali 200 od którego Mali 400 (też 4 rdzeniowy), jest szybszy ~5x)... dopiero Mali-T658 powinien dać wzrost wydajności, ale puki co nie widać nic na horyzoncie co miałoby go wykorzystać) i Qualcomm Snapdragon S4, ale jeden puki co to jedynie plotki i nie wiadomo kiedy wyjdzie, a drugi to pokazany już w prototypach procek, ale jeszcze kilka miesięcy do wydania urządzeń (i atrakcyjny jest CPU, a GPU jest stosunkowo słabe), więc puki co to Tegra 3 dalej ma się dobrze i pół roku na rynku zanim konkurencja dogoni to sporo tym bardziej, że planowana jest Tegra 3+ i Tegra 4 na początku roku.

Włącz sobie podkreślanie błędów. Ortografy walisz.
fotoryba.chrys (2012.02.25, 09:13)
Ocena: 0
#12

0%
Socek 49 w 1 ! Też myślę, że za kilka latek skomplikowane SoCki przejma rynek maszynek mobilnych, wejdą na rynek PC biurowych odrywając kawał szyby z okna MS.
Dopóty-dopóki były jedynymi błedami mymi na maturze, więc postarałem się na całe życie zapamiętać pisownie tych wyjątków.
cichy45 (2012.02.25, 09:23)
Ocena: 0
#13

0%
@fotoryba.chrys Wątpię żeby SoC miały zabierać rynek MS, jeśli już to Intelowi/AMD który w biurach stosuje najtańsze Celki/APU. Jeśli win8 będzie miał dużo softu na ARM to dalej będzie powszechnie używany z tym że nie na wielkich pudłach pc, a w małych skrzynkach z SoC właśnie. Już prędzej pojawi się soft biurowy ARM dla Wind8 niż dla androida. A po 2 to przyzwyczajenia ludzi, jak ktoś lata siedział za biurkiem w Win to raczej nie będzie chętny do zmiany platformy :)
rampage (2012.02.25, 10:00)
Ocena: 1
#14

0%
HΛЯPΛGŌN @ 2012.02.25 01:34  Post: 549309
Ti to potężna firma. Mogą na tym rynku mocno namieszać.


W sumie do od dawna już mieszają. Zresztą nie ma się czemu dziwić - zrobienie takiego CPU dla firmy z tak dużym doświadczeniem w zakresie projektowania wyspecjalizowanych jednostek sygnałowych to mały pryszcz.

Na schemacie z newsa dość ciekawym bloczkiem jest 'TI 20 graphics' - czyżby 2 GPU? - jedno oszczędne, drugie dla wymagających aplikacji?
*Konto usunięte* (2012.02.25, 10:00)
Ocena: 3
#15
cichy45 @ 2012.02.25 08:23  Post: 549320
To jest przyszłość. Nie sztywna ilość rdzeni o jednolitej architekturze ale wielka ilość jednostek dedykowanych, uruchamianych w zależności od obciążenia. Dynamicznie zmieniający się układ, odpowiednio od potrzeb.


Dokładnie tak. Zgadzam się w 100%. Postępująca specjalizacja układów i dynamika.
aqvario (2012.02.25, 10:21)
Ocena: 0
#16

0%
@skoti48 - pisze się 'póki co', bo trzy razy w swoim poście zrobiłeś ortografa. PC Lab powinien zrobić filtr na tego typu słowa, bo inaczej dzieciaki nigdy się nie nauczą...
Marekkk (2012.02.25, 10:52)
Ocena: 1
#17

0%
rampage @ 2012.02.25 10:00  Post: 549330


Na schemacie z newsa dość ciekawym bloczkiem jest 'TI 20 graphics' - czyżby 2 GPU? - jedno oszczędne, drugie dla wymagających aplikacji?

Dobrze kombinujesz, ale tam jest 2D Graphics, a nie 20.. Reszta założeń jest trafna, po prostu drugie, słabsze GPU do 2D..
Kwant (2012.02.25, 11:04)
Ocena: 2
#18

0%
cichy45 @ 2012.02.25 09:23  Post: 549324
@fotoryba.chrys Wątpię żeby SoC miały zabierać rynek MS, jeśli już to Intelowi/AMD który w biurach stosuje najtańsze Celki/APU. Jeśli win8 będzie miał dużo softu na ARM to dalej będzie powszechnie używany z tym że nie na wielkich pudłach pc, a w małych skrzynkach z SoC właśnie. Już prędzej pojawi się soft biurowy ARM dla Wind8 niż dla androida. A po 2 to przyzwyczajenia ludzi, jak ktoś lata siedział za biurkiem w Win to raczej nie będzie chętny do zmiany platformy :)



A ja właśnie uważam, że AMD i WIntel od dłuższego czasu śnią koszmary po nocach.

Postęp ARMów jest rzeczywiście wyjątkowo dynamiczny i poszedł w zupełnie inną stronę niż ,,dużych braci''.

iOS oraz MacosX coraz bardziej się unifikują i zdobywają coraz większą popularność, jest duża szansa że jak army będą wystarczający szbykie lub wielordzeniowe to będzie jeden OS jabłkowy. Apple już raz zmieniło procesor z PowerPC na Intela i ta operacja się udała więc ścieżkę mają przetartą.

MS chyba też widzi tą unifikację więc startuje z nowym Windows pod ARMy.

Linux z całą platformą OS jest skompilowany i działający pod ARMy (patrz chociażby tu: http://www.ubucentrum.net/2012/02/ubuntu-d...wideo-robi.html ).

Ostatnio okazało się, że laptopy Applowe w USA to ~20% nowo sprzedanych komputerów więc ludzie nie są tak bardzo przywiązani do Windows jak by tego MS chciało... Platforma biurowa? A co to jest jak nie FireFox + Gmail + docs.google.com lub odpowiednik z MS czy Apple?

Na platformach serwerowych też próbuje się ARMów (energooszczędne, wieloprocesorowe rozwiązania).

Oj będzie rewolucja :-) MS bardzo jej nie chce bo nie może się odnaleźć w sieciowych rozwiązaniach za to Apple i Google czują się w tych warunkach jak ryby w wodzie.

A jak ktoś ma wątpliwości że PC są niezbędne do dużych, profesjonalnych i drogich programów to zalecam przetestować: https://www.autocadws.com/ jako zwiastun nowego kierunku. Po tych testach mi się pozmieniały priorytety...
cadi (2012.02.25, 11:15)
Ocena: 2
#19

0%
Nie znam się zbytnio na architekturze ARM , tym bardziej na możliwościach GPU tych układów, ale czy PS Vita nie ma czasem czterordzeniowego układu A9? Jeśli już teraz prezentuje się układ mocniejszy (pod względem CPU) od PS-owego układu A9 i dedykuje się go smartfonom to nie widzę tu niczego w innowacyjności (o ile Sony takową tu zakładało), a tym bardziej atrakcyjności handhelda Sony . Po co komu konsola skoro smartfon (lub tablet) już wkrótce po jej premierze rozkłada ją benchmarkami na łopatki?
losiu (2012.02.25, 15:34)
Ocena: -1
#20

0%
skoti48 @ 2012.02.25 01:52  Post: 549311
ale nikt nie zna wydajności Mali-T604, a wydajność tego może być taka jak Mali 400 czyli stosunkowo niska (na stronie ARM Mali-T604 ma 4 rdzenie i jest 5x wydajniejszy niż wcześniejsze GPU, ale to wcześniejsze GPU może dotyczyć Mali 200 od którego Mali 400 (też 4 rdzeniowy), jest szybszy ~5x)... dopiero Mali-T658 powinien dać wzrost wydajności,


Kiedy skończysz pisać takie bzdury? Naprawde muszę to udowadniać?
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Być może to oferta właśnie dla Ciebie?  135
Sprzęt dla wymagających. Thermalright Silver Arrow IB-E Extreme Rev. 4
Nietypowy sprzęt w kosmicznej cenie. 7
Największa pecetowa platforma przejdzie małą metamorfozę. 7
Na takie ogłoszenie czekaliśmy 15 długich lat. 11
Dwie gry w dwóch sklepach. 9
Właściciele Radeonów gotowi na premierę nowej gry studia FromSoftware. 12
Facebook
Ostatnio komentowane