komentarze
chaostheoryZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
chaostheory2012.08.20, 14:15
:D baaaaaah

A nie lepsze 5 GHz z HT? :p
Opson6667Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Opson66672012.08.20, 14:16
No, 5 GHz do gier jak znalazł. I pewno do większości zastosowań, a do renderowania wykorzystać farmy - a nie domowe komputery o mocy kalkulatora
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2012.08.20, 14:16
Eee tam, do zastosowań innych niz gry 4.5 z HT lepsze.
rolandwally83Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rolandwally832012.08.20, 14:20
a BF3 po oc ma tylko 10 fps więcej czyli jak kto woli dla mnie nie warto kręcić dla tej gry
focusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
focus2012.08.20, 14:21
rolandwally83 @ 2012.08.20 14:20  Post: 593265
a BF3 po oc ma tylko 10 fps więcej czyli jak kto woli dla mnie nie warto kręcić dla tej gry

Inaczej: warto, tylko bardzo trudno jest w powtarzalnych testach wykazać zysk.
GacorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gacor2012.08.20, 14:24
-9#6
rolandwally83 @ 2012.08.20 14:20  Post: 593265
a BF3 po oc ma tylko 10 fps więcej czyli jak kto woli dla mnie nie warto kręcić dla tej gry


No na stockowym 2600K to nie spodziewaj się stabilnych 35 fps na dużych serwerach
HDR'oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HDR'o2012.08.20, 14:25
-4#7
Po wyłączeniu HT I7 2600K nie różni się niczym od I5 2500K. Zegar w zegar mają identyczną wydajność we wszystkim, nie tylko w grach. Poza tym znów wyszło na moje. Focus, pamiętasz jak Ci mówiłem w przypadku testu MP3, że gry nie wykorzystują więcej niż 4 rdzenie ? Cały czas się kłóciłeś, że MP3 wykorzystuje 6 wątków. Masz idealny przykład. Mając 5Ghz na 2500K mam lepszy wynik niż mając 2500K tyle, że 4.5Ghz.
Co do cachu, to znajdźcie mi to wykorzystywanie. Mówię Wam, branie I7 nie ma kompletnie nigdzie zastosowania względem I5, ale cały czas mówię o tej samej strukturze. Czyli I5 750 w grach będzie takie jak I7 870, 920. 2500K będzie takie jak 2600k (zegar w zegar) itd. Może w jakichś tam zastosowaniach odczujemy różnicę (np przy renderingu w 3dsie), ale w grach zapomnijcie. Mówiłem to milion razy, ale powiem jeszcze raz: w grach HT powyżej 4 rdzeni nie robi różnicy. Inna sprawa to porównanie c2d czy nawet quadów na S775 do I3. te ostatnie zawsze będą lepsze :>
BTW - czy jak robicie testy kart graficznych to czy w Waszym 2600k ustawionym na 4.7Ghz macie włączone HT ? Pytałem już o to w temacie o GTX'ie 660Ti, ale nie uzyskałem odpowiedzi.
RelativyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Relativy2012.08.20, 14:26
Sprawdźcie proszę jak ma się pobór mocy do napięcia na CPU.
Ja jak testowałem u siebie, to taktowanie nie ma większego wpływu na pobór mocy.
Napięcie już tak. Więc sprawdźcie to, a potem piszczie o różnicach w poborze energi i to minusujcie. Bo każda sztuka wymaga innych ustawień. Ja mam I5 2500K na 5.2GHz przy 1.38V I sądzę że bierze mniej prądu niż wasz I7 na 4.5GHz

HDR I7 ma 8mb cache L3 I5 tylko 6mb ;)
focusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
focus2012.08.20, 14:27
HDR @ 2012.08.20 14:25  Post: 593270
Po wyłączeniu HT I7 2600K nie różni się niczym od I5 2500K. Zegar w zegar mają identyczną wydajność we wszystkim, nie tylko w grach

Eee? A 2 MB mniej cache to co?
PłotekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Płotek2012.08.20, 14:28
Szkoda, że nie zmierzyliście min. fps w grach.
high_foreheadZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
high_forehead2012.08.20, 14:32
Ciekawy test, można powiedzieć, że Pclab wraca do korzeni ;p
focusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
focus2012.08.20, 14:36
Relativy @ 2012.08.20 14:26  Post: 593271
Sprawdźcie proszę jak ma się pobór mocy do napięcia na CPU.
Ja jak testowałem u siebie, to taktowanie nie ma większego wpływu na pobór mocy.
Napięcie już tak. Więc sprawdźcie to, a potem piszczie o różnicach w poborze energi i to minusujcie. Bo każda sztuka wymaga innych ustawień. Ja mam I5 2500K na 5.2GHz przy 1.38V I sądzę że bierze mniej prądu niż wasz I7 na 4.5GHz

To coś słabo sprawdzałeś ;)
Samo taktowanie oczywiście nie przekłada się na zwiększenie poboru energii, ale już pobór energii podczas obciążenia przekłada się praktycznie liniowo względem taktowania - dobrze to widać przy porównaniu np. 2600K do 2700K na ustawieniach stockowych. Zwiększanie napięcia powoduje przyrost ilości pobieranej energii w przybliżeniu o kwadrat stosunku napięcia wyższego do niższego.

Samo wysokie taktowanie nie podnosi poboru energii - liczy się to ile operacji jest wykonywanych i jak dużo danych przepływa. Przykład pierwszy z brzegu: chipset (np. P45) z kontrolerem pamięci zużywa dużo więcej energii (grzeje się bardziej) gdy podepniesz dwie kości pamięci Dual DDR na taktowaniu np. 266 MHz, zamiast jednej na 333 MHz. Nawet jedna kość 400 MHz nie jest w stanie pod tym względem przegonić dwóch na 266 MHz.

Uzupełniając - możesz w sieci znaleźć ciekawe wzory na ten temat, ale tak z grubsza to wygląda tak:
wzrost taktowania o 10% - wzrost poboru energii o 10%
wzrost napięcia o 10% - wzrost poboru energii o 21%

Jeśli więc z 3 GHz podkręciłeś na 4 GHz podnosząc przy tym napięcie o 10%, to z grubsza ilość pobieranej energii wzrośnie o 60%.
eagleZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
eagle2012.08.20, 14:53
Super teścik.
prosiacekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
prosiacek2012.08.20, 14:53
Albo nie ma, albo nie doczytałem. Na jakim napięciu były mierzone wartości dla 2500K?

Kurczę, dlaczego nie ma podanych minimalnych wartości klatek? Przecież fraps rejestruje ten pomiar z urzędu, a wartość ta ma kardynalne znaczenie.
focusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
focus2012.08.20, 14:57
prosiacek @ 2012.08.20 14:53  Post: 593289
Albo nie ma, albo nie doczytałem. Na jakim napięciu były mierzone wartości dla 2500K?

Kurczę, dlaczego nie ma podanych minimalnych wartości klatek? Przecież fraps rejestruje ten pomiar z urzędu, a wartość ta ma kardynalne znaczenie.

2500K jest tutaj dorzucony tylko dla zasady - zaraz sprawdzę i dopiszę.

Co do wartości minimalnych - to nie jest tak jak myślicie ;) To co rejestruje fraps to nie jest wartość minimalna i realnie ona nie przekłada się na komfort grania. Tutaj chodzi o coś zupełnie innego, o czym napiszę później jak będę miał chwilkę.
fajny RafałekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
fajny Rafałek2012.08.20, 14:59
20#16
Mając 5Ghz na 2500K mam lepszy wynik niż mając 2500K tyle, że 4.5Ghz.


kult5Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kult52012.08.20, 14:59
focus @ 2012.08.20 14:36  Post: 593283

Uzupełniając - możesz w sieci znaleźć ciekawe wzory na ten temat, ale tak z grubsza to wygląda tak:
wzrost taktowania o 10% - wzrost poboru energii o 10%
wzrost napięcia o 10% - wzrost poboru energii o 21%

Jeśli więc z 3 GHz podkręciłeś na 4 GHz podnosząc przy tym napięcie o 10%, to z grubsza ilość pobieranej energii wzrośnie o 60%.


Dlatego ja polecam obniżać napięcie przy OC. Jak się trafi dobrą sztukę to można zyskać sporo wydajności przy tym samym poborze prądu.
Podkręcałem procesor a boxowym chłodzeniu to łatwo mozna było zauważyć wpływ konkretnych ustawień na temperatury.
radek.aviaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiradek.avia2012.08.20, 15:03
Relativy @ 2012.08.20 14:26  Post: 593271
Sprawdźcie proszę jak ma się pobór mocy do napięcia na CPU.
Ja jak testowałem u siebie, to taktowanie nie ma większego wpływu na pobór mocy.
Napięcie już tak. Więc sprawdźcie to, a potem piszczie o różnicach w poborze energi i to minusujcie. Bo każda sztuka wymaga innych ustawień. Ja mam I5 2500K na 5.2GHz przy 1.38V I sądzę że bierze mniej prądu niż wasz I7 na 4.5GHz

HDR I7 ma 8mb cache L3 I5 tylko 6mb ;)


Dla wszystkich układów elektronicznych począwszy od prostych bramek CMOS kończąc na superkomputerach stosuje się proste uogólnienie (nie uwzględniając 0.0001% emitowanej energii w postaci promieniowania elektormagetycznego/światła) - energia pobierana przez układ jest równa wypadkowej pojemności układów razy częstotliwość pracy układu razy napięcie do kwadratu.

Sprawdź w aplikacji wykorzystującej ~100% procesora - nie ma prawa nie wyjść ;)
Flimi01Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Flimi012012.08.20, 15:03
Dziwi mnie trochę aż taki wzrost wydajności po OC w większości gier. Przecież w Turbo procesor ma do 3.8Ghz a 4,5Ghz to tylko 700mhz więcej a wyniki w grach dużo lepsze.
Do ilu mniej więcej mogę podgonić samym mnożnikiem w Turbo i7 2600 bez magicznego 'K'?
focusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
focus2012.08.20, 15:05
Flimi01 @ 2012.08.20 15:03  Post: 593302
Dziwi mnie trochę aż taki wzrost wydajności po OC w większości gier. Przecież w Turbo procesor ma do 3.8Ghz a 4,5Ghz to tylko 700mhz więcej a wyniki w grach dużo lepsze.

3,8 GHz to on ma przy obciążeniu jednego rdzenia. Zwykle taktowanie w grach wynosi 3500 MHz. Nawet jeśli gra wykorzystuje tylko dwa rdzenie, to i tak tak się 'rozkłada', że procesor pracuje tak jakby był obciążony na czterech.
Zaloguj się, by móc komentować