komentarze
p.r.Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
p.r.2012.01.16, 16:25
octavianus @ 2012.01.16 15:42  Post: 535659

tak tylko ci co zdawali wcześniej maturę mieli łatwiej a teraz z języka żeby zdać oczekują od nas cudów. a bez matury z języka obcego dobrze zdanej na minimum 70 % to się raczej na studia nie dostanę także ci co już dawno pozdawali śmiesznie łatwą maturę na ten temat niech się nie wypowiadają

matura kiedys byla duzo trudniejsza niz teraz. zapytaj rodzicow... w tym momencie srednio inteligentna malpa zdaje ta mature na 30% i ma papier, a potem idzie na 'studia' do prywatnej szkoly nie wiadomo czego. a po 5 latach studiow placz bo pracy nie ma... jak czytam komentarze pod taka np obowiazkowa matura z matmy, gdzie zadania sa na poziomie gimnazjum (czworkowy uczen z gimnazjum mature zdaje na 55-60%) ze trudna, to mi rece opadaja

alexus @ 2012.01.16 15:56  Post: 535664

Haha. To by dopiero było jakby zostali sami prawnicy i 'managerowie'. Sami by sobie wybudowali biura, sami by je sprzątali, instalowali serwery, dowozili towary, wystawiali faktury....

Za ciężką pracę należy się godna zapłata, czy to górnik, lekarz, prawnik, czy budowlaniec. A że u nas proporcje płac są jakie są, to niektórym się bardziej opłaca 'leżeć do góry ch****'.

tak, za prace nalezy sie zaplata. ale za jedna prace mniejsza zaplata niz za druga. nie wymagajmy zarobkow po kilka tysiecy zlotych dla osob ktore na kase fiskalna nabijaja...
a co do lezenia ch... - ludzie leza, bo poprzedni system ich tak nauczyl, ze sie nic nie robilo tylko obijalo a praca i kasa byla (bo w koncu obowiazkowa robota byla).
po prostu niektore osoby nie potrafia sie odnalezc w nowym systemie gdzie trzeba pracowac zeby cos miec. oni mysla ze tak jak za komuny za nic nie robienie beda miec. taki guzik!
bobokZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bobok2012.01.16, 17:23
Popieram takie coś rękami i nogami.
Samo prawo mające krzywdzić (często 'czyste";) strony internetowe i pojedynczych ludzi jest chore. Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że rząd USA miałby prawo zamknąć stronę w innym kraju, który absolutnie nie wyraża zgody na tego typu działania - to nie jest w porządku.
Co do samego piractwa, ja zawsze staram się kupować oryginały. Ale rozumiem to że nie każdego na nie stać, a sam proceder ma swoje plusy: piracie częściej chodzą na koncerty i do kina, w dodatku kupują sporo akcesoriów związanych z piraconymi rzeczami (udowodniło to już kilka badań). Więc ten proceder mimo iż nie jest najlepszy - ma swoje pożyteczne odbicie w rynku.
TelvasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Telvas2012.01.16, 18:16
octavianus @ 2012.01.16 15:42  Post: 535659
Telvas @ 2012.01.16 15:21  Post: 535650
(...)

Dobrze powiedziane. Cholerne lenie palcem w bucie nie ruszą. Przez całą szkołę, liceum, matury, o (dobrych) studiach i konkretnych zainteresowaniach zawodowych nie wspominając. A potem wyciągają łapy po MOJE pieniądze.

Za taką roszczeniową postawę wobec wszystkich powinni rozstrzeliwywać na miejscu. Deficyt budżetowy by trochę spadł, a i średnia nastrojów społecznych znacząco się podniosła po wyeliminowaniu takich leniwych, wiecznie niezadowolonych krzykaczy, co to IM SIĘ NALEŻY...


tak tylko ci co zdawali wcześniej maturę mieli łatwiej a teraz z języka żeby zdać oczekują od nas cudów. a bez matury z języka obcego dobrze zdanej na minimum 70 % to się raczej na studia nie dostanę także ci co już dawno pozdawali śmiesznie łatwą maturę na ten temat niech się nie wypowiadają

Z całym szacunkiem dla twojej osoby (bez krzty ironii), ale to chyba oczywiste, że na studia idą najlepsi. Zobacz, jak jest w krajach, które poziomem rozwoju nauki przekraczają nas wielokrotnie.
I tak już nam nasz kochany rząd od wielu lat upierdliwie próbuje zniszczyć system edukacji (najpierw wprowadzenie gimnazjów, potem dewaluacja wartości studiów, a teraz pomysły skrócenia liceum do 2 lat...), więc nie pogłębiajmy tego. Już teraz brakuje na zachodzie murarzy, ślusarzy, mechaników, hydraulików... Bo wszyscy idą na studia. To samo robi się u nas. A w zasadzie to u nas jest jeszcze gorzej - bo studia przestają cokolwiek znaczyć. Idziesz, bo musisz. Bo nawet sprzątaczka musi mieć papier, ekonomia, filozofia, socjologia - cokolwiek, byle papier.

Poza tym ty nie będziesz konkurować o miejsca na uczelniach z tymi co mieli łatwiej/trudniej, tylko z tymi, co pisali TĄ SAMĄ maturę co ty. A poza tym to i tak uważam, że powinny powrócić egzaminy na studia...

A, i jeszcze jedno. Jak zaczniecie zarabiać, to przekonacie się, że nieważne ile zarabiasz, i tak ci jest za mało :D Szczególnie w Polsce - kraju Wiecznego Wielkiego Narzekania.

p.r. @ 2012.01.16 16:25  Post: 535669
octavianus @ 2012.01.16 15:42  Post: 535659

tak tylko ci co zdawali wcześniej maturę mieli łatwiej a teraz z języka żeby zdać oczekują od nas cudów. a bez matury z języka obcego dobrze zdanej na minimum 70 % to się raczej na studia nie dostanę także ci co już dawno pozdawali śmiesznie łatwą maturę na ten temat niech się nie wypowiadają

matura kiedys byla duzo trudniejsza niz teraz. zapytaj rodzicow... w tym momencie srednio inteligentna malpa zdaje ta mature na 30% i ma papier, a potem idzie na 'studia' do prywatnej szkoly nie wiadomo czego. a po 5 latach studiow placz bo pracy nie ma... jak czytam komentarze pod taka np obowiazkowa matura z matmy, gdzie zadania sa na poziomie gimnazjum (czworkowy uczen z gimnazjum mature zdaje na 55-60%) ze trudna, to mi rece opadaja

alexus @ 2012.01.16 15:56  Post: 535664

Haha. To by dopiero było jakby zostali sami prawnicy i 'managerowie'. Sami by sobie wybudowali biura, sami by je sprzątali, instalowali serwery, dowozili towary, wystawiali faktury....

Za ciężką pracę należy się godna zapłata, czy to górnik, lekarz, prawnik, czy budowlaniec. A że u nas proporcje płac są jakie są, to niektórym się bardziej opłaca 'leżeć do góry ch****'.

tak, za prace nalezy sie zaplata. ale za jedna prace mniejsza zaplata niz za druga. nie wymagajmy zarobkow po kilka tysiecy zlotych dla osob ktore na kase fiskalna nabijaja...
a co do lezenia ch... - ludzie leza, bo poprzedni system ich tak nauczyl, ze sie nic nie robilo tylko obijalo a praca i kasa byla (bo w koncu obowiazkowa robota byla).
po prostu niektore osoby nie potrafia sie odnalezc w nowym systemie gdzie trzeba pracowac zeby cos miec. oni mysla ze tak jak za komuny za nic nie robienie beda miec. taki guzik!

Zgadzam się, że matura powinna być trudniejsza (albo powinny wrócić egzaminy na studia), a matma powinna być obowiązkowa. Za czasów naszych rodziców już sama matura coś znaczyła i można było nawet fajną pracę znaleźć mając samą maturę. Bo na grzyba ci 5 lat studiów filozoficznych, żeby dostać średnio skomplikowaną prace w biurze? A no na nic.
No ale nasi kochani politycy postanowli podnieść poziom kształcenia. Teraz kazdy będzie mieć maturę i studia, i każdy będzie zarabiać jak specjalista po maturze i studiach, normalnie kokosy, 10kPLN. Tylko chyba wszyscy zdali się zapomnieć, że:
1. Studia kosztują. Rodzinę, studenta, PAŃSTWO. Student ciągnie kasę, ale nie pracuje, nie płaci większości podatków, ma ulgi.
2. Jak wszyscy będą mieli maturę i studia, to staną się one bezwartościowe. I będzie takie marudzienie, jak teraz. 'Olaboga, płacz i zgrzytanie zębów, bo ja skończyłam z wyróżnieniem na piątkach socjologię/ekonomię/psychologię/[tu_wstaw_dowolne_inne_nieprzydatne_badziewie] i NIE MAM PRACYYYY!!!! zły rząd, źli złodzieje, złe państwo, źli koledzy, źli nauczyciele; mi się należy praca i 5k PLN miesięcznie!'. Cóż, jak się idzie na syf, zamiast na studia, to jest się sobie samemu winnym. Także, jeśli się nie czuje w życiu potrzeby zrobienia czegoś ze sobą i przyłożenia się do zdobycia jakichkolwiek umiejętności przydatnych do (uczciwego) zarabiania .
*Konto usunięte*2012.01.16, 18:35
@Up
Na te wszystkie problemy jest prosta rada, redukować te piep.... kierunki humanistyczne.

Nie ma nic przeciwko temu by u mnie na Śląsku nie było studiów filozoficznych, psychologicznych itp, itd.... By na jedno miejsce na polonistyce biło się 50 osób, a na wydziale było nie wiele miejsc.

Na edukacje idzie najwięcej pieniędzy po FUS, tylko mam wrażenie, że to zmarnowane pieniądze. Tym, którzy chcą iść na prawdziwe studia trzeba dać liceum 4 letnie, bo to co teraz jest to bryndza... każdy płaci na korki, każdy musi się sam kształcić, a szkoła daje tylko kłody pod nogi w postaci dziesiątków przedmiotów, które uczniowie mają problem z ogarnięciem.....

Z drugiej strony, ludzie po gimnazjum, liceum są bez pracy... po studiach też. Nasz system edukacji kształci bezrobotnych. Po kij te licea i gimanzja jeżeli ludzie nie mają pracy. Pójdzie taki humanista na wyższe uczelnie i dalej bezrobotny, pójdzie na budowę i 10 ludzi będzie za nim chodzić i poprawiać....

Kiedy wreszcie zrozumieją, że system edukacji ma kształcić lepszych pracowników z pokolenia na pokolenie, a nie znawców historii, Pana Tadeusza,
McMenelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
McMenel2012.01.16, 18:48
Ano to co w obecnej chwili się dzieje ze szkołami średnimi to paranoja. Wygasza się kierunki techniczne i większy nacisk kładzie się na ogólniaki które bądźmy szczerzy edukują oczytanych debili. Taki po LO dzisiejszym to robot zdolny jedynie wykluć na pamięć formułki i zależności. Zero logicznego myślenia. Potem toto idzie na studia które jeszcze bardziej robią z nich debili bo większa część uczelni obecnie nastawiona jest na zysk a nie na nauczenie czegoś konkretnego. Co za tym idzie po studiach mamy człowieka który zacytuje ci z pamięci pół książki ale zastosowań tego co zapamiętał nie zna bo od niego tego nie wymagano. W technikum mój nauczyciel robił w roku tylko 2 sprawdziany można było korzystać z książek zeszytów ba nawet nauczycieli. Dlaczego ?? Bo stwierdził to jasno w życiu nie przydaje się kucie na blachę definicji ale to jak szybko potrafisz znaleźć daną informację i ją zastosować. A pytania były układane różne dla każdego ucznia i bez wiedzy książkowej tylko praktyka i zastosowanie danej wiedzy. Więcej u niego się nauczyłem przez rok niż przez całą podstawówkę i technikum...
*Konto usunięte*2012.01.16, 20:53
@up
Inna kwestia, że są różni nauczyciele, też dla mnie to jakieś nieporozumienie, że nauczyciele za te 5h pierdzenia w stołek dostają takie same pieniądze. Pewnie polonista przyjdzie do domu i musi przeczytać te 80 stron dziennie rozprawek...
... ale matematyk sprawdza czy wynik dobry i odfajkować. W dodatku jeden nauczyciel się stara, wprowadza innowacyjne metody nauczania, a inny odfajkować. Oboje dostają te same pieniądze.
Stachu_1988Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stachu_19882012.01.21, 14:32
tylko czy na pewno wyłączanie stron to odpowiednia forma protestu ?
Tylko tak potrafi protestować Internet ?!
Zaloguj się, by móc komentować