komentarze
PoisonedSnakeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
PoisonedSnake2012.01.12, 15:12
13#1
No i tak trzymać. Cieszy mnie fakt, że rynek mobilny aż tak szybko się rozwija :)
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2012.01.12, 15:43
-11#2
Wydajność będzie żałosna i tu nie ma nawet co gdybać.
BogieZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bogie2012.01.12, 15:44
-16#3
PowerVR to teraz (albo za niedługo) największy producent kart graficznych do komputerów. Nie wiem jaki procent procków Intela korzysta z grafiki PowerVR, ale łącznie jest to sporo więcej niż Nvidia i AMD. Dodatkowo sprzedają sporo na rynku mobilnym. Tak trzymać!
A wydajność nowych Core z grafika PowerVR już nie odbiega tak bardzo od APU AMD, przy minimalnym koszcie krzemu i poborze mocy.
sevaeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sevae2012.01.12, 16:08
Bogie @ 2012.01.12 15:44  Post: 534160
PowerVR to teraz (albo za niedługo) największy producent kart graficznych do komputerów. Nie wiem jaki procent procków Intela korzysta z grafiki PowerVR, ale łącznie jest to sporo więcej niż Nvidia i AMD. Dodatkowo sprzedają sporo na rynku mobilnym. Tak trzymać!
A wydajność nowych Core z grafika PowerVR już nie odbiega tak bardzo od APU AMD, przy minimalnym koszcie krzemu i poborze mocy.

A dodać też warto że kiedyś były ploty o tym że w PlayStation 4 Sony chce zamieścić ich GPU. W PS Vita siedzą.
*Konto usunięte*2012.01.12, 16:21
PowerVR SGX540 w moim SGS I trzyma sie do dzisiaj bardzo, bardzo dobrze. Jeszcze nie spotkalem gry, ktora by na nim przycinala.

Mysle, ze bedzie sie jeszcze dobrze trzymac az do nastepnej generacji ukladow, czyli tej, ktora wyjdzie po Mali 400 MP, Geforce ULV (z Tegry 2) i Adreno 220. I pomimo, ze od kazdego z tych czipow moj SGX540 jest generalnie troche slabszy (zalezy od testu), to wszystkie gry dzialaja na nim zadowalajaco.
McMenelZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
McMenel2012.01.12, 16:22
Bogie @ 2012.01.12 15:44  Post: 534160
PowerVR to teraz (albo za niedługo) największy producent kart graficznych do komputerów. Nie wiem jaki procent procków Intela korzysta z grafiki PowerVR, ale łącznie jest to sporo więcej niż Nvidia i AMD. Dodatkowo sprzedają sporo na rynku mobilnym. Tak trzymać!
A wydajność nowych Core z grafika PowerVR już nie odbiega tak bardzo od APU AMD, przy minimalnym koszcie krzemu i poborze mocy.

Do X86 sprzedają niemal tylko na rynku mobilnym i tylko dzięki temu iż Intel nie potrafi zrobić porządnej grafy. Zresztą 'ludzie wcinajcie gówno miliony much nie mogą się mylić'. Ilość sprzedanych sztuk nie jest wyznacznikiem jakości.
*Konto usunięte*2012.01.12, 16:28
@MCMenel: Ilosc sprzedanych sztuk czesto nie jest wyznacznikiem jakosci ale GPU od PowerVR akurat bardzo dobrze sie sprawuja w zastosowaniach mobilnych, takich jak smartphony.

A w laptopie to i nawet moj dedykowany Radeon 5650M moglby byc ze 30% szybszy jesli chodzi o dzisiejsze gry. Ale nie narzekam - jak narazie gram we wszystko na maks.

Po prostu jesli chodzi o integry to narazie jeszcze kazdej brakuje mocy skoro nawet moj dedyk juz zaczyna sie starzec.
RadioshackZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Radioshack2012.01.12, 16:41
PowerVR kupa śmiecia w PC, doskonale pokazał to chipset Intel US15W.....
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2012.01.12, 16:52
Daer @ 2012.01.12 16:21  Post: 534179
PowerVR SGX540 w moim SGS I trzyma sie do dzisiaj bardzo, bardzo dobrze. Jeszcze nie spotkalem gry, ktora by na nim przycinala.

Mysle, ze bedzie sie jeszcze dobrze trzymac az do nastepnej generacji ukladow, czyli tej, ktora wyjdzie po Mali 400 MP, Geforce ULV (z Tegry 2) i Adreno 220. I pomimo, ze od kazdego z tych czipow moj SGX540 jest generalnie troche slabszy (zalezy od testu), to wszystkie gry dzialaja na nim zadowalajaco.


Samsung obniżył taktowanie SGX540, jednak w domyślnym taktowaniu jest szybszy od tegry 2. Co pokazują Omap-y. Wolniejszy od Adreno 220 i Mali, jednak szybszy od tegry 2.

Możesz podkręcić sobie GPU o 20%, tylko jak sam wspomniałeś po co :)
*Konto usunięte*2012.01.12, 17:02
Porownanie najstarszwego modelu telefonu z Tegra 2 (LG Optimus 2X P990) a SGS I

http://www.glbenchmark.com/compare.jsp?ben...00%20Galaxy%20S
SGX540 w SGS I ma tylko 200 MHz i dlatego raczej wypada ciut gorzej w benchmarkach od Tergry (np. w GLBenchmark). SGX540 w SoC firmy Texas Instruments jest wyzej taktowany i dzieki temu juz wygrywa z Tegra. np. TI OMAP4430 (304 MHz), TI OMAP4460 384 MHz. Czipset czipsetowi nie rowny :)

EDIT:

@up: Ubiegles mnie :)
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482012.01.12, 17:12
GPU fajne, tylko jeszcze sterowniki muszą zrobić, bo mimo wszystko coś nie wierze w to, że już są stery DirectX 11.1 i OpenGL ES 3.0 (czyli api które jeszcze oficjalnie nie istnieją i nie mają jeszcze ostatecznego kształtu). Ciekawy jestem kiedy wyjdzie na rynek kliencki w gotowych urządzeniach (prawdopodobnie pod koniec roku/na początku roku, czyli konkurować będzie z ARM Mali z serii T600 oraz z Tegra 4 (czyli urządzeniami również o znacznie większej wydajności oraz z obsługą Dx11+, OpenGL 4+, OpenCL 1.1 (nv nawet z CUDA))).
Ciekaw jestem konkurencji smartfonów i tabletów w Q1 2013.
GalvatronZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Galvatron2012.01.12, 17:12
PowerVR mają całkiem dobry stosunek wydajności do TDP, wymuszony mobilnymi zastosowaniami. Gdyby ktoś zdecydował się budować na nich karty graficzne dla graczy - duża ilość odpowiednio wysoko taktowanych rdzeni/klastrów - to mogłyby okazać się niezłą alternatywą dla NV i AMD. Ciekawe czy potwierdzą się informacje o użyciu 'Rogue' w PS4.
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482012.01.12, 17:37
Galvatron @ 2012.01.12 17:12  Post: 534193
PowerVR mają całkiem dobry stosunek wydajności do TDP, wymuszony mobilnymi zastosowaniami. Gdyby ktoś zdecydował się budować na nich karty graficzne dla graczy - duża ilość odpowiednio wysoko taktowanych rdzeni/klastrów - to mogłyby okazać się niezłą alternatywą dla NV i AMD. Ciekawe czy potwierdzą się informacje o użyciu 'Rogue' w PS4.

Widać, że nic nie wiesz na temat GPU - nie da się tak przeskalować - jeśli miałoby to konkurować z GPU na PC to przy większych częstotliwościach i dużej liczbie rdzeni trzeba dodać kolejne poziomy schedulerów zadań, powiększyć wielokrotnie szynę pamięci... a ostatecznie wydajność/pobór wyglądałby gorzej niż w dzisiejszych GPU (trzeba by zmieniać arch rdzeni, żeby w takim zestawieniu i masowości działał konkurencyjnie).
Nie czekaj na potwierdzenie w sprawie PS4, bo to śmieszna plotka puszczona kilka lat temu (podobnie były na temat PS4 i Nvidii oraz Larrabee i innych) w którą tylko idioci mogli uwierzyć. Sony zdecyduje jakie GPU w konkretnym momencie, a nie jak powstawały te plotki na lata przed nawet rozpoczęciem planowania konfiguracji PS4.
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2012.01.12, 17:57
-3#14
Bogie @ 2012.01.12 15:44  Post: 534160
PowerVR to teraz (albo za niedługo) największy producent kart graficznych do komputerów. Nie wiem jaki procent procków Intela korzysta z grafiki PowerVR, ale łącznie jest to sporo więcej niż Nvidia i AMD. Dodatkowo sprzedają sporo na rynku mobilnym. Tak trzymać!
A wydajność nowych Core z grafika PowerVR już nie odbiega tak bardzo od APU AMD, przy minimalnym koszcie krzemu i poborze mocy.

powerVR jest tylko w kilku modelach atoma :lol2:
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2012.01.12, 18:14
skoti48 @ 2012.01.12 17:12  Post: 534192
GPU fajne, tylko jeszcze sterowniki muszą zrobić, bo mimo wszystko coś nie wierze w to, że już są stery DirectX 11.1 i OpenGL ES 3.0 (czyli api które jeszcze oficjalnie nie istnieją i nie mają jeszcze ostatecznego kształtu). Ciekawy jestem kiedy wyjdzie na rynek kliencki w gotowych urządzeniach (prawdopodobnie pod koniec roku/na początku roku, czyli konkurować będzie z ARM Mali z serii T600 oraz z Tegra 4 (czyli urządzeniami również o znacznie większej wydajności oraz z obsługą Dx11+, OpenGL 4+, OpenCL 1.1 (nv nawet z CUDA))).
Ciekaw jestem konkurencji smartfonów i tabletów w Q1 2013.

Jak sądzisz kiedy wejdą urządzenia z 28nm?

Tak jakoś ciągle słyszy się o nowych zabawkach, a wszystko co wychodzi to 40/45nm. Jedyna nowość to Atom w 32nm... x86 :(
drakexZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
drakex2012.01.12, 18:23
Nie ma problemu aby podkręcić GPU wraz z cała szyną SoC o 15-25% w SGS1. Stosuję to od kilkunatu dni na androidzie 4.0.3 i kernelu GLITCH, w markecie dostępna jest aplikacja NSTOOLS która pozwala na zwiększenie szyny RAM/GPU/CPU (obecnie współpracuje z kernelami Platypus/GLITCH), dzięki czemu jest jeszcze szybciej, co widać. Testy w benchmarkach wzrastają liniowo (ANTUTU), w GTA3 szybsze wczytywanie tekstur budynków, nie ma cudów - ale zawsze to wzrost wydajności.
GalvatronZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Galvatron2012.01.12, 18:42
skoti48 @ 2012.01.12 17:37  Post: 534208
[
[...]

Widać, że nic nie wiesz na temat GPU - nie da się tak przeskalować - jeśli miałoby to konkurować z GPU na PC to przy większych częstotliwościach i dużej liczbie rdzeni trzeba dodać kolejne poziomy schedulerów zadań, powiększyć wielokrotnie szynę pamięci... a ostatecznie wydajność/pobór wyglądałby gorzej niż w dzisiejszych GPU (trzeba by zmieniać arch rdzeni, żeby w takim zestawieniu i masowości działał konkurencyjnie).
Nie czekaj na potwierdzenie w sprawie PS4, bo to śmieszna plotka puszczona kilka lat temu (podobnie były na temat PS4 i Nvidii oraz Larrabee i innych) w którą tylko idioci mogli uwierzyć. Sony zdecyduje jakie GPU w konkretnym momencie, a nie jak powstawały te plotki na lata przed nawet rozpoczęciem planowania konfiguracji PS4.

Dzięki - teraz rozumiem.:)
karlito123Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
karlito1232012.01.12, 19:04
-1#18
Bogie @ 2012.01.12 15:44  Post: 534160
PowerVR to teraz (albo za niedługo) największy producent kart graficznych do komputerów. Nie wiem jaki procent procków Intela korzysta z grafiki PowerVR, ale łącznie jest to sporo więcej niż Nvidia i AMD. Dodatkowo sprzedają sporo na rynku mobilnym. Tak trzymać!
A wydajność nowych Core z grafika PowerVR już nie odbiega tak bardzo od APU AMD, przy minimalnym koszcie krzemu i poborze mocy.

Na Boga jaki producent, co to za stek bzdur. PowerVR to są patenty i projekty, nie jest żadną potęgą. Sprzedaje swoje know-how Intelowi i na rynek mobilny. Nie ma choćby połowy potencjału jaki posiada Nvidia czy AMD i zarówno na rynku netbooków i PC dostaje lanie od APU, tak w mobilnych zastosowaniach wyrósł wielki konkurent, który zapewne szybciej będzie się rozwijał, bo Nvidii do PowerVR nawet nie ma co porównywać...
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482012.01.12, 19:23
SunTzu @ 2012.01.12 18:14  Post: 534230
Jak sądzisz kiedy wejdą urządzenia z 28nm?

Tak jakoś ciągle słyszy się o nowych zabawkach, a wszystko co wychodzi to 40/45nm. Jedyna nowość to Atom w 32nm... x86 :(

Pierwsze 2x rdzeniowe Snapdragon S4 w 28nm powinny być za chwilkę, Samsung zaraz też pewnie nowe 2x A9 wyda, ale w 32 nm bo takie ma teraz fabryki, Apple procek A6 wyda zapewne w Q2 (jednak nie wiem gdzie w końcu będą je robić bo coś tam próbowali z TSMC, ale nie wiem co z tego wyszło, ale zrobią albo 28nm z TSMC, albo 32nm z Samsungiem), a pod koniec Q2 wyjść ma Tegra3+ w 28nm (ale tu mimo, że są zapowiedzi może się nie pojawić - zależy od tego jak będzie wyglądać konkurencja na tle Tegra 3 który powinien trzymać się dobrze mimo 40nm bo ma rdzeń towarzyszący, którego konkurencja mieć nie będzie). Jeśli pytasz o A15 w 28nm to ARM spodziewa się pierwszych urządzeń w Q4 2012/Q1 2013 - na mniej więcej ten czas są zapowiedziane dwurdzeniowe TI OMAP5 (z PowerVR SGX544MP) i Samsung Exynos 5xxx (z ARM Mali T600), czterordzeniowe Qualcomm Snapdragon S4 (z Adreno 305 i 320) i ośmiordzeniowe Nvidia Tegra 4 (z nowym GeForce ULM).
Podsumowując pierwsze 28nm będą już zaraz, ale faktycznie interesująca będzie końcówka roku i początek przyszłego ze względu na procki A15.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2012.01.12, 19:33
Pytałem już teraz. Trochę jestem zniecierpliwiony, że praktycznie nic się słyszy o wielkim przełomie, a jednak 28nm to mniejsze TDP, większa wydajność.

Widziałem tylko tablet-y 28nm.
Zaloguj się, by móc komentować