Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
kondzio777 (2011.12.22, 23:56)
Ocena: 31
#1

0%
Sempron, Athlon, Phenom są to dużo fajniejsze nazwy niż jakieś bezpłuciowe FX :)
Kunnorinno (2011.12.23, 00:00)
Ocena: 4
#2

0%
Lepiej chyba zrobić mocne 4 niż słabe 8 czyż nie ?
HΛЯPΛGŌN (2011.12.23, 00:00)
Ocena: 1
#3

0%
Byłoby to dobre posunięcie, ale jak wytłumaczyć konsumentom fakt wprowadzania teoretycznie starych procesorów? Narobili tylko bałaganu tymi FX'ami.
mergol (2011.12.23, 00:01)
Ocena: 33
#4

0%
Odświeżony Phenom II z dodatkowymi 2 jajami i w 32nm byłby ciekawym prockiem :)
*Konto usunięte* (2011.12.23, 00:08)
Ocena: 6
#5
patrząc na wydajność chociażby AII X4 631 albo a8 które mimo niższych zegarów spokojnie konkurują z dużo wyżej taktowanymi athlonami na podstawka AM3 wiec to może byc niezłe posunięcie
*Konto usunięte* (2011.12.23, 00:17)
Ocena: 2
#6
buuu... a już robiłem sobie nadzieję iż wsadzę x8 na AM3
Bart Tut (2011.12.23, 00:25)
Ocena: 2
#7

0%
Skoro to będzie dalej architektura buldożera, to sama nazwa niewiele zmieni. Zdecydowanie powinni poprawić wydajność na wat i zrobić mocniejsze rdzenie.
Mikrowirus (2011.12.23, 00:46)
Ocena: 11
#8

0%
K10.5 w mniejszej litografii? Nie miałbym nic przeciwko. Powiem jeszcze, że pewnie i u Nas w Polsce znaleźli by się chętni na zakup takiego procka. I ja też bym się do nich zaliczał.

Szkoda tylko, że to pewnie będzie zmiana nazw, i nowa architektura. Chociaż kto wie. Nadal cichutko liczę na 'nowego starego Phenom'a II'.
Gacor (2011.12.23, 02:09)
Ocena: 3
#9

0%
Widać że to FXy rebrandowane
Alejajca (2011.12.23, 04:20)
Ocena: 1
#10

0%
Bardzo możliwe, że nazwy miały oznaczać Buldki, bo wątpię by AMD wprowadzało K10 w wymiar 32nm.
rcicho (2011.12.23, 07:53)
Ocena: 2
#11

0%
Nie wiem czy to dobry pomysł aby wypuścić takiego Phenoma II w 32 nm na 8 rdzeniach? Owszem pewnie zegary poszłyby trochę w górę i 4,5Ghz byłoby mozliwe ale czy nie byłyby to puste (czyli bez odpowiedniego wzrostu wydajności) Ghz? AMD ma nową wiele obiecującą architekturę i lepiej by było aby RR odświeżył swoje kontakty z IBM i dał im Buldka do zasadniczej poprawy podobnie jak to zrobili z Phenomem II.
Amitoza (2011.12.23, 08:00)
Ocena: 0
#12

0%
rcicho @ 2011.12.23 07:53  Post: 527989
Nie wiem czy to dobry pomysł aby wypuścić takiego Phenoma II w 32 nm na 8 rdzeniach? Owszem pewnie zegary poszłyby trochę w górę i 4,5Ghz byłoby mozliwe ale czy nie byłyby to puste (czyli bez odpowiedniego wzrostu wydajności) Ghz? AMD ma nową wiele obiecującą architekturę i lepiej by było aby RR odświeżył swoje kontakty z IBM i dał im Buldka do zasadniczej poprawy podobnie jak to zrobili z Phenomem II.

od kiedy IBM cokolwiek przy phenomie grzebał?

Poza tym jak puste Ghz? Przyspieszasz procesor o ileś MHz i mniej więcej o tyle przyspiesza - termin 'puste mhz' tyczył się kiedyś P4, gdzie mieliśmy modele 3,6Ghz które bywały wolniejsze od ponad 1Ghz niżej taktowanych procesorów intela.
rcicho (2011.12.23, 08:40)
Ocena: 0
#13

0%
Amitoza @ 2011.12.23 08:00  Post: 527990

od kiedy IBM cokolwiek przy phenomie grzebał?

Wydawało mi się że kiedys własnie podawno że AMD współpracowało z IBM nad poprawieniem Phenoma no ale może masz racje i mi się cos pomieszało.
Amitoza (2011.12.23, 08:50)
Ocena: 1
#14

0%
rcicho @ 2011.12.23 08:40  Post: 527996
Amitoza @ 2011.12.23 08:00  Post: 527990

od kiedy IBM cokolwiek przy phenomie grzebał?

Wydawało mi się że kiedys własnie podawno że AMD współpracowało z IBM nad poprawieniem Phenoma no ale może masz racje i mi się cos pomieszało.

nad dopracowaniem procesu technologicznego 45nm? - owszem, nad samą architekturą nie. Nie mniej globalik ma co poprawiać w swoim procesie, więc mogli by się za to porządnie zabrać, a z drugiej strony AMD mogło by zatrudnić dobrych inzynierów, a nie trzaskać wszystko na automatach.
Telvas (2011.12.23, 09:20)
Ocena: 2
#15

0%
Nazwa AMD FX jest już nieco spalona przez złą famę, jaka nieco niesłusznie poszła o Buldożerach. No więc AMD kombinuje jak koń pod górę...
Handra (2011.12.23, 09:45)
Ocena: 0
#16

0%
Alejajca, właśnie to AMD powinno zrobić.
Amitoza (2011.12.23, 09:51)
Ocena: 2
#17

0%
Handra @ 2011.12.23 09:45  Post: 528015
Alejajca, właśnie to AMD powinno zrobić.

chyba właśnie to czego zrobić nie powinni. Po to wycofali phenomi II, aby nie robić wewnętrznej konkurencji serii FX, która wymaga jeszcze pewnego dopracowania, ale ma potencjał. Odgrzewanie po raz kolejny kotleta pod postacią phenoma tylko z SSE3, bez AES, FMA AVX czy SSE4 to był by tylko strzał w kolano w obecnej chwili. - owszem pomysł był dobry, ale gdyby całkowicie skasowali zambezi i skupili się na poprawkach i wydaniu w 2012 piledrive'a.
*Konto usunięte* (2011.12.23, 10:46)
Ocena: 0
#18
http://www.anandtech.com/bench/Product/399?vs=188 32nm vs 45nm (z wyższym zegarem o 200mhz)

http://www.anandtech.com/bench/Product/399?vs=188 zegar w zegar

http://www.anandtech.com/bench/Product/399?vs=80 A8-3850 vs phenom IIx4 940

przeniesienie phenoma do 32nm to nie jest taki głupi pomysł
Mr.FrOsT (2011.12.23, 10:55)
Ocena: 2
#19

0%
Amitoza @ 2011.12.23 09:51  Post: 528017
Handra @ 2011.12.23 09:45  Post: 528015
Alejajca, właśnie to AMD powinno zrobić.

chyba właśnie to czego zrobić nie powinni. Po to wycofali phenomi II, aby nie robić wewnętrznej konkurencji serii FX, która wymaga jeszcze pewnego dopracowania, ale ma potencjał. Odgrzewanie po raz kolejny kotleta pod postacią phenoma tylko z SSE3, bez AES, FMA AVX czy SSE4 to był by tylko strzał w kolano w obecnej chwili. - owszem pomysł był dobry, ale gdyby całkowicie skasowali zambezi i skupili się na poprawkach i wydaniu w 2012 piledrive'a.


Patrząc na obecne Fx-y tak powinni zrobić, ogólnie nie wiem po co pozbyli się nazewnictwa dotychczasowego, athlon szczególnie jest utożsamiani przez masę klientów ''z ulicy'' z amd, phenom zresztą również. Gdyby np. przeniesli p2 do 32nm i zrobili z niego hmm serię mid-end (jak dotychczas athlon) to te procki miały by b.duże wzięcie, tak myślę.
byczoj (2011.12.23, 12:56)
Ocena: 0
#20

0%
Nie sadzę, żeby była to inna architektura. Nie mniej jednak jeśli taki najtańszy x8 będzie kosztował ze 600zł to całkiem nieźle biorąc pod uwagę OC.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Firma odsłania karty. Nintendo podzieliło się właśnie swoimi planami na najbliższe kilka tygodni. 0
Niech najbliższy miesiąc minie jak najszybciej. 0
Przenosiny do tańszego regionu. 5
Tańszy, ale niewiele gorszy niż Nitro+. 8
Przynajmniej tak utrzymuje branżowa prasa. 11
Tanio nie będzie. OnePlus przygotowuje się do premiery swojego nowego, flagowego smartfona. 12
Jeden mały, drugi trochę większy. 2
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 49
Nadchodzi kolejny ośmiordzeniowiec Intela. 32
Sprzęt bardziej obcięty, niż sądziliśmy. 26
Masa CPU z zablokowanym mnożnikiem. Przy okazji prezentacji procesorów Core 9. 31
Przynajmniej tak utrzymuje branżowa prasa. 11
Facebook
Ostatnio komentowane