komentarze
*Konto usunięte*2011.11.09, 07:39
-2#1
Ciekaw też jestem jak wsparcie dla Divx-ów i innych formatów. Czy tegra też ma tu akcelerację sprzętową czy też nie (wymagane są licencje).

Dla mnie pytaniem jest, czy te wszystkie bajerki, które NV daje. Nie zostaną okupione ogromnym poborem energii w stressie.
Czy pod tym względem nie mamy kroku w tył....

Bo pewnie i do tabletu na upartego wsadzimy i Llano, który w zestawieniu z prawie każdą z przedstawionych funkcji będzie bił Tegre3.... Ale jaki to sens gdy trzeba zamontować wentylator, układ chłodzenia, a bateria w stressie zejdzie w ciągu 30min.
lukaszk99Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lukaszk992011.11.09, 08:49
Tegra 3 wygląda ciekawie, widać że strasznie szybko rozwija się rynek urządzeń mobilnych pod względem wydajności.
MagSZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
MagS2011.11.09, 09:30
@SunTzu: Przecież już Tegra 2 sprzętowo odtwarza wszystkie popularne formaty. Np. na moim Galaxy R z Tegra 2 filmiki chodzą świetnie.
*Konto usunięte*2011.11.09, 09:42
Dzięki, dlatego się pytałem. W notce się nie chwalili, a ciągle przy okazji tegry narzekają jak to niby jest, a nie jest wsparcie dla Viedo.
qniakZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
qniak2011.11.09, 09:43
W sumie fajnie ze powstało coś szybszego jeszcze przed erą A15 i 28nm, bo w 2012 będą dużo szybsze układy, a cena urządzeń z tegrą 3 poleci na łeb :) Im szybciej wprowadzają nowe układy, tym szybciej tanieją te starsze, ale wciąż wydajne, tym samym są one dostępne dla szerszej grupy klientów, bo mało kto chce płacić powiedzmy za tablet z androidem ponad 1500zł.
losiuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
losiu2011.11.09, 10:09
Te screeny z gier są powalające, doprawdy tych efektów nie można uzyskać na Tegra 2, nigdy w życiu.....dodanie wody do shadowgun czy też kropelek na ekranie w riptide jest po prostu nie do zrobienia na T2.

Tzn, średnio rozgarnięty programista mógłby to wszystko zaimplementować, ale jak płacą by tego NIE robić to po co się wysilać.
BartesZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bartes2011.11.09, 10:09
No i może dzięki temu Android w końcu zacznie działać na tabletach tak szybko i płynnie, jak powinien od samego początku ;)

Wypadałoby, że do płynnego działania Androida potrzebny jest czterordzeniowy procek z wypasioną grafiką. Czy aby na pewno tędy droga? :)
GalvatronZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Galvatron2011.11.09, 10:25
Tylko jakie te rdzenie...

Na PurePC piszą, że krążą już wieści o pierwszym smartfonie z Tegrą 3 - HTC Edge.
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482011.11.09, 10:26
-1#9
qniak @ 2011.11.09 09:43  Post: 516819
W sumie fajnie ze powstało coś szybszego jeszcze przed erą A15 i 28nm, bo w 2012 będą dużo szybsze układy, a cena urządzeń z tegrą 3 poleci na łeb :) Im szybciej wprowadzają nowe układy, tym szybciej tanieją te starsze, ale wciąż wydajne, tym samym są one dostępne dla szerszej grupy klientów, bo mało kto chce płacić powiedzmy za tablet z androidem ponad 1500zł.

Spokojnie - do 4x core A15 w 28nm jeszcze rok (tyle co pomiędzy Tegra 2 i Tegra 3). W połowie roku 2012 pojawią się w 28nm 4x core, ale jeszcze A9 (Tegra 3+), a w Q4 2012/Q1 2013 kiedy będą wychodzić 4xA15 28nm innych nvidia zapowiedziała już 8xA15 28nm więc jeśli Tegra3 zacznie tanieć to nie przez porównywalne 4x A15 konkurencji, które będą bez rdzenia towarzyszącego, a właśnie udział będzie miała w tym bardziej równocześnie wydawana 8mio rdzeniowa Tegra 4.
BusteRZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
BusteR2011.11.09, 10:38
nieźle nieźle :)
ten transformer prime zapowiada się nieźle.
Dla mnie takie połączenie netbooka/tableta to przyszłość tych 2 segmentów.
W drodze tablet, na miejscu netbook.

Wydajność ma to już taką, że spokojnie zastępuje laptopy do prac biurowych.
Nie widze sensu [poza ceną póki co] kupować swoim pracownikom innego sprzetu jak takiego. Część pracy spędzają w drodze, część w biurze. Jeszcze mi tylko brakuje wersji bardziej odpornej. Ale to tylko kwestia odczekania chwili.
W 2012 jeszcze będą drogie, ale 2013 to będzie hit [ze względu na cenę. wcześniej będzie to nadal towar premium, w 2013 przewiduję stanie się bardziej przystępne]
losiuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
losiu2011.11.09, 11:18
Aha...co do mocy GPU tegry3.

http://www.anandtech.com/show/5072/nvidias...ture-revealed/2
Więc rewelacji nie ma, ale marketing zadziała jak trzeba:)
romperstomperZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
romperstomper2011.11.09, 11:42
-1#12
Tegra 2 - 4.8 GFLOPS (8, 1-way ALUs @ ~300MHz)
PowerVR SGX543MP2 - 19.2 GFLOPS (8, 4-way ALUs @ ~300MHz??)
Radeon 9700 Pro - 33.8 GFLOPS (8, 4-way ALUs (pixel) + 4, 5-way ALUs (vertex) @ 325MHz)
Radeon 2400 Pro - 42 GFLOPS (8, 5-way ALUs @ 525 MHz)
Radeon 5450 - 104 GFLOPS (16, 5-way ALUs @ 650MHz)
Xenos (Xbox 360) - 240 GFLOPS (48, 5-way ALUs @ 500MHz)
RSX (PS3) - 255.2 GFLOPS (24, 2 x 4-way ALUs (pixel) + 8, 5-way ALUs (vertex) @ 550MHz)
Radeon 6970 - 2703.4 GFLOPS (384, 4-way ALUs @ 880MHz)

Tegra 3 - okolo 15 GFLOPS, czyli tyle co 9700mobile, jezeli tak to niech odpala na tym HL2, powodzenia!
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482011.11.09, 11:43
losiu @ 2011.11.09 11:18  Post: 516834
Aha...co do mocy GPU tegry3.

http://www.anandtech.com/show/5072/nvidias...ture-revealed/2
Więc rewelacji nie ma, ale marketing zadziała jak trzeba:)

Widzę, że masz szklaną kulę i wiesz z jakimi częstotliwościami będą działać standardowo. Bo o ile SGX543MP2 i Mali400 działają u Apple i Samsunga przy standardowych 200MHz to nVidia standardowo zegary ma wyższe (tegra 2 dla telefonów miała 300MHz i 4.8GFLOPS, a w tabletach miała 333MHz i około 5.3GFLOPS), co zawdzięcza temu, że procek jest słabszy i mniej się grzeje (przez co pozwala na większe częstotliwości niż konkurencja). Tegra 3 przy 300MHz ma mieć moc obliczeniową Mali400, a najprawdopodobniej zegar GPU Tegry 3 będzie powyżej 300MHz

@romperstomper: trochę to w praktyce wygląda inaczej, bo zależy od danego kodu shadera - arch Tegra 3 (1 rdzeń na SIMD) ma najbardziej stałą wydajność i dla przykładu teoretycznie moc takiego Radeon 6970 przy specyficznym shaderze osiągnie zamiast 2703 GFLOPS, 42 GFLOPS (1 na 64 procki w SIMD będzie działał w starszych radeonach jest 1 na 80), i z tego względu Radeon konkuruje z GeForce 570 z 1405GFLOPS (który w praktyce też ma znacznie mniej, bo ta podawana jest bardzo teoretyczna, gdy shader jest prosty). Tegra 2 i Tegra 3 ma za to 'stałą' realną wydajność grafiki która jest na przyzwoitym poziomie, jak na mobilne zastosowania.

losiu @ 2011.11.09 10:09  Post: 516820
Te screeny z gier są powalające, doprawdy tych efektów nie można uzyskać na Tegra 2, nigdy w życiu.....dodanie wody do shadowgun czy też kropelek na ekranie w riptide jest po prostu nie do zrobienia na T2.

Tzn, średnio rozgarnięty programista mógłby to wszystko zaimplementować, ale jak płacą by tego NIE robić to po co się wysilać.

Buehehe. Jasne, że można zaimplementować, tylko nie robi się tego nie ze względów, że płacą by tego nie robić (bo tak nie jest) - RIPTIDE GP to nie nowa gra i wersja Tegra 2 ma już pół roku zdaje się. Problem polega na tym, że wersja dla Tegry 3 osiągałaby 6-8FPS max. GPU w Tegra 2 ledwo wyrabia się z płynnością na starej wersji, a już fizyka (silnik Bullet) używana w tej grze ledwo na procku 2x core się wyrabia, a tu poprawili fizykę i po prostu na Tegra 2 by się nie wyrobiła (potrzebny jest 4x core). OFC każdy programista może Ci takie coś zaimplementować dla Tegra 2, ale nie oczekuj płynności, bo wlaśnie wydajność poprzedniej generacji ograniczała - teraz zamiast 2x A9 bez NEON, masz 4x A9 z NEON i wyższą częstotliwością, a GPU jest 3x wydajniejszy (i pozwala na więcej postprocess, ze względu na 2x większą liczbę jednostek fragmentów (8 zamiast 4) i każdy z nich jest wydajniejszy niż w Tegra 2 - dlatego mogli zrobić lepsze efekty obrabiane już w 2D (rozmycie ruchu, czy właśnie pluskająca woda)).
AbdulahZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Abdulah2011.11.09, 15:35
-3#14
Czeka jeszcze na opinię eksperta od nVidii cyrixa133.
*Konto usunięte*2011.11.09, 15:44
@skoti,
Czemu dla Ciebie wydajność Tegry pokrywa się w Gflopsach?

------
Sam z tego co pamiętam uważasz, że ograniczeniem gier na Androidzie jest głównie CPU... Geometria jest liczona zawsze na jednym rdzeniu. Nie wiem czy te xyz rdzeni wiele tu da.
cyrix133Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cyrix1332011.11.09, 16:26
nvidia znowu potwierdziła swoją dominację na rynku arm dla urządzeń przenośnych

to co zrobili to mistrzostwo świata piękny kawałek krzemu, wszystko przemyślane, innowacyjne i wyprzedzające rynek o rok a może i więcej

wydajność wbija w ziemie świetne gpu dorównujące konstrukcją dla PC od ati

tomasterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tomaster2011.11.09, 16:53
-3#17
cyrix133 @ 2011.11.09 16:26  Post: 516886
to dzięki nvidia jestem takim trollem jakim jestem, polecam wszystkim


Poprawiłem dla Ciebie cyrix, nie dziękuj.
skoti48Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
skoti482011.11.09, 17:31
-2#18
SunTzu @ 2011.11.09 15:44  Post: 516875
@skoti,
Czemu dla Ciebie wydajność Tegry pokrywa się w Gflopsach?

Nie powiedziałem, że się pokrywa, a że jest 'stała'. W Tegra nie ma problemów znanych z arch SIMD (jedna instrukcja wykonywana na wielu rdzeniach gdzie każdy ma inne dane (Single Instruction, Multiple Data)), ze względu na to, że tu nie ma mowy o SIMD - jest pojedyncza instrukcja i pojedynczy rdzeń, wykonujący instrukcje na pojedyńczych danych tak jak w procesorach x86/arm. W wypadku PowerVR SGX 543 czy Mali 400 (MADs per SIMD == 4) w zależności od kodu wydajność może być bliska maksymalnej jak i równa 1/4 wydajności - wystarczy instrukcja sterująca (pętla czy if) i dane które zabiją ich wydajność - dajmy na to, że mamy postprocess i jeśli piksel jest jaśniejszy niż X to rób 20 instrukcji, jeśli pomiędzy X a Y to rób to i to, a jeśli ciemniejszy niż Y to rób jeszcze coś innego i sytuacja jest taka, że SIMD dostaje dane dla rdzeni #1 jaśniejszy niż X, #2 pomiędzy X i Y, a #3 i #4 ciemniejsze od Y - SIMD zamiast równocześnie wykonać program na 4x rdzeniach będzie robił te 20 instrukcji z #1 podczas gdy #2, #3 i #4 nie robią nic (tzn pracują, pobierają energię, ale nie zapisują obliczeń, bo są bez sensu) - nie mogą, bo SIMD daje tylko jedną instrukcje na wszystkie 4. Jak już zrobi te 20 instrukcji będzie robił instrukcje #2 (#1, #3 i #4 'odpoczywają";), a jak je zrobi to dopiero będzie robił instrukcje dla #3 i #4 (#1 i #2 nie pracują). W wypadku Tegry nie ma tego problemu, bo żaden rdzeń nie musi czekać na inne, bo każdy dostaje osobne swoje instrukcje.

SunTzu @ 2011.11.09 15:44  Post: 516875

Sam z tego co pamiętam uważasz, że ograniczeniem gier na Androidzie jest głównie CPU... Geometria jest liczona zawsze na jednym rdzeniu. Nie wiem czy te xyz rdzeni wiele tu da.

Geometria jest liczona na 4 rdzeniach GPU w wypadku Tegry (inne to zależnie od firmy). Zapewne chodziło Ci o przekazywanie danych do GPU i faktycznie przekazywane jest tylko z głównego wątku (nie tylko przekazywana geometria (a jeśli chodzi o ścisłość to bindowana, bo przekazywana jest raz, tylko bindowanie danych (i raczej nie ma co liczyć na bindless graphics z OpenGL i GeForce 8k+, bo tegra z pewnością nie obsługuje tego) i wrzucanie do command buffora trwa sporo), ale i tekstury, framebuffory, atlasy itp.). Ale o to jest tylko częściowym ograniczeniem, bo większym jest fizyka (która może być liczona na dowolnej ilości wątków), obsługa zasobów, skryptów, dźwięku... może iść na inne wątki i rdzenie (co pośrednio ma też wpływ na OpenGL i GPU, bo zwalnia się czas wątku i rdzenia na którym pracuje OpenGL i wrzuca dane na command buffer).
bourne2008Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bourne20082011.11.09, 18:00
Wole poczekac na ipada3. Rozdzielczosc 2048x i Bóg wie co jeszcze, pozamiata.
Mariuszgo2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Mariuszgo22011.11.09, 18:36
Ciekawe kiedy będą procesory grafenowe?:) W końcu mogli by coś zrobić:)
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.