komentarze
GalvatronZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Galvatron2011.10.28, 10:50
12#1
Założeniem pierwszego Wii były prostsze gry (także wizualnie), ale nadrabiające obsługą przy pomocy ruchu. Nintendo nie przewidziało tylko jednego, że konkurencja może stworzyć podobne/lepsze rozwiązanie, w efekcie czego Wii straci swoją największą zaletę. Miałem okazję bawić się Wii na konwentach anime i powiem, że fajna rzecz na imprezę, czy tam do jakiegoś klubu fitness, ale może szybko się znudzić, więc do korzystania na co dzień zdecydowanie lepiej wziąć sprzęt konkurencji.
leonxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
leonx2011.10.28, 11:02
Ja bym powiedział (jako posiadacz Wii, X360 i PC), że po pierwsze (co napisał przedmówca) Nintendo straciło atut w postaci czujników ruchu - i teraz potencjalny nabywca ma rzeczywisty wybór.
Po drugie - grafika obecnie zaczyna juz mocno odstawać.
Po trzecie - brak tutułow skierowanych do najmłodszych graczy - bo ileż można grać w Super Mario, Mario kart czy pochodne. To jest problem wszystkich konsol, ale wydawało sie, że wczesniej Nintendo myslało jakby bardziej o takich graczach - niestety po skonwertowaniu starych gier na nowa konsolę mamy zastój...
fajny RafałekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
fajny Rafałek2011.10.28, 11:03

Założeniem pierwszego Wii były prostsze gry (także wizualnie), ale nadrabiające obsługą przy pomocy ruchu. Nintendo nie przewidziało tylko jednego, że konkurencja może stworzyć podobne/lepsze rozwiązanie, w efekcie czego Wii straci swoją największą zaletę. Miałem okazję bawić się Wii na konwentach anime i powiem, że fajna rzecz na imprezę, czy tam do jakiegoś klubu fitness, ale może szybko się znudzić, więc do korzystania na co dzień zdecydowanie lepiej wziąć sprzęt konkurencji.


Który może się znudzić równie szybko :E

Wii się już nie sprzedaje, bo rynek się nasycił. Przez długi okres kupowało ją więcej osób niż PS3 + X360 _razem_, a teraz kto miał kupić, to już dawno to zrobił.
MareckyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Marecky2011.10.28, 11:58
i tak wedlug mnie to ewenement bo sprzedali juz ~90 mln Wii gdy PS3 i X360 ~55 mln (z czego X360 - wiele osob kupilo 2 czy 3 sztuki bo sie pier#$%^&* albo wychodzily z dyskiem, i innnymi ulepszeniami)
SasiltonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Sasilton2011.10.28, 14:24
leonx to juz nie tyle odstaje grafiką co grami
ich jest coraz mniej a przynajmniej tych ciekawch
MagSZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
MagS2011.10.28, 14:40
Mam dla Nintendo dobrą radę i to za darmo. Ludzie już nie chcą mieć tylko jednego urządzenia, małej konsoli do grania. Chcą mieć wiele urządzeń w jednym. Niech Nintendo przerobi swoje gry na Androida, wyda nowe urządzenie oparte na najpopularniejszym systemie, dorzuci dobre bebechy, moduł dzwonienia itp. itd. i będziemy mieć nowy smartphone z dobrej marki...
sevaeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sevae2011.10.28, 15:34
MagS @ 2011.10.28 14:40  Post: 514527
Mam dla Nintendo dobrą radę i to za darmo. Ludzie już nie chcą mieć tylko jednego urządzenia, małej konsoli do grania. Chcą mieć wiele urządzeń w jednym. Niech Nintendo przerobi swoje gry na Androida, wyda nowe urządzenie oparte na najpopularniejszym systemie, dorzuci dobre bebechy, moduł dzwonienia itp. itd. i będziemy mieć nowy smartphone z dobrej marki...

Mario i spółka na urządzeniach nie od Nintendo? Android może pomarzyć :)
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2011.10.28, 18:13
10#8
Przecież to się nie będzie sprzedawało w nieskończoność. Wszyscy Japończycy kupili, więc trzeba robić nową konsolę.
dracoxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dracox2011.10.28, 21:59
ermm ... no nic dziwnego ze sprzedaz wii spadla skoro tej konsoli sprzedalo sie prawie 90 mln... konkurencja moze pomazyc o tym.. spadla sprzedaz dsa? coz po 140 mln i wyjsciu nastepcy to raczej normalne.

3 mln 3dsow? tak tylko ze te 3mln to byly przed obnizką. od obnizki tydzien w tydzien schodzi ok 230K tych konsol... czyli obecnie ejst juz ich prawie 6mln. czyli lepiej niz ps3,x0, ds,psp w analogicznym okresie czasu...

wypuszczenie gier na androida ,zas bylo by smiercia nintendo. rozmieniono by marki na drobne..i by w koncu czekal je marny los. chce przypomniec podobne pomysly ktore zakonczyly sie porazką : 1. Ngage, 2. Ngage 2.0, 3. Psp phone
SylkisZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Sylkis2011.10.29, 12:38
dracox @ 2011.10.28 21:59  Post: 514607
Psp phone


Gdyby Xperia Play była pełnoprawnym PSP z dostępem do PS Market i gier ze starszych PSP oraz PSX (i potencjalnie PS2, o ile dałoby się je jakoś w miarę wydajnie emulować na ARM), to byłaby hitem. Niestety Sony przeliczyło się w oczekiwaniach wobec naiwności klientów, którzy już nie są tak chętni do dojenia z siebie kasy po 10 razy za to samo...
Borat1Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Borat12011.10.29, 13:23
MagS @ 2011.10.28 14:40  Post: 514527
Mam dla Nintendo dobrą radę i to za darmo. Ludzie już nie chcą mieć tylko jednego urządzenia, małej konsoli do grania. Chcą mieć wiele urządzeń w jednym. Niech Nintendo przerobi swoje gry na Androida, wyda nowe urządzenie oparte na najpopularniejszym systemie, dorzuci dobre bebechy, moduł dzwonienia itp. itd. i będziemy mieć nowy smartphone z dobrej marki...

Faktycznie cały świat tylko czeka na konsole przerobiona na telefon żeby pograć w kolejną odsłona Mario :E
StanleyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stanley2011.10.29, 14:32
Borat - zapomniałeś że ludzie sie starzeją, rodzą się nowi klienci, mario jest ponadczasowy jak kreskówki.
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2011.10.29, 16:54
-1#13
Można by powiedzieć, że Wii sięga nie 2006 roku, a w zasadzie premiery gamecuba który to jest na tych samych podzespołach z ciut mniejszymi zegarami ;)

Co prowadzi nas do tego, że na dobrą sprawę nintendo wypuściło właśnie takiego kinecta i move właśnie pod postacią Wii. ;)
GalvatronZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Galvatron2011.10.29, 20:54
Nie takimi 'ciut', bo zegary Wii prawdopodobnie sa ok. 50% szybsze. Największy problem jest jednak taki, że nigdy nie podano oficjalnej specyfikacji Wii, więc wszystko opiera się na przeciekach.
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2011.10.29, 21:08
-1#15
Galvatron @ 2011.10.29 20:54  Post: 514745
Nie takimi 'ciut', bo zegary Wii prawdopodobnie sa ok. 50% szybsze. Największy problem jest jednak taki, że nigdy nie podano oficjalnej specyfikacji Wii, więc wszystko opiera się na przeciekach.

brodway i hollywood to akurat pewniki - wystarczy rozebrać konsole, żeby się przekonać. Ale dokumentacja wii z opisem podzespołów jak najbardziej jest.

Co nie zmienia faktu, że M$ też mógł zrobić podobny bajer przy wprowadzeniu kinecta - nowa wersja konsoli, z większą ilością pamięci na przykład czy też wyższymi zegarami aby kinect za bardzo nie obciążał (chociaż tutaj ludzie ze starymi konsolami mogli by mieć ograniczenia) - więc zostańmy przy większej ilości pamięci i np zegarach GPU, aby posiadacze nowej wersji mogli dostać lepsze tekstury czy też wyższą rozdzielczość.
dracoxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dracox2011.10.30, 00:48
nie mogl. xo byl za krotko na rynku by wprowadzic nastepna generacje. gcn zas byl w poprzedniej generacji, nastepca bylo wii...


ms strzelil by sobie w stope wypuszczajac w ramach 1 generacji 2 konsole nie dokonca ze soba komnpatybilne... to nie pc...tu takie rzeczy nie przechodza. tu hw musi byc 'jeden' do konca. juz wyobrazam sobie jeki developerow ze musza optymalizowac gre pod 2 'rozne' te same xboxy.. najczesciej skonczylo by sie to wypieciem na kilkanascie-dziesiat mln userow pierwszych rewizji... napewno taki klient nie pojdzie po druga,i nie zaplaci za nia drugi raz.
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2011.10.30, 09:05
-1#17
dracox @ 2011.10.30 00:48  Post: 514771
nie mogl. xo byl za krotko na rynku by wprowadzic nastepna generacje. gcn zas byl w poprzedniej generacji, nastepca bylo wii...


ms strzelil by sobie w stope wypuszczajac w ramach 1 generacji 2 konsole nie dokonca ze soba komnpatybilne... to nie pc...tu takie rzeczy nie przechodza. tu hw musi byc 'jeden' do konca. juz wyobrazam sobie jeki developerow ze musza optymalizowac gre pod 2 'rozne' te same xboxy.. najczesciej skonczylo by sie to wypieciem na kilkanascie-dziesiat mln userow pierwszych rewizji... napewno taki klient nie pojdzie po druga,i nie zaplaci za nia drugi raz.

jak nie do końca kompatybilne? Zeagar GPU jak i pamięć była by udostępniana tylko w wypadku kiedy producent gry by dodał taką opcję.

I na przykład mieli byśmy edycję gry w 3D - stara konsola miała by wsparcie dla okrojonego formatu, a nowa dawała by możliwość gry w 3D w 720p z takimi samymi jak wcześniej teksturami. Albo userzy mieli by wsparcie dla 1080P lub lepszych tekstur w 720p. To nie była by nowa wersja, tylko wersja która oferowała by coś więcej w ramach generacji.

Xboxy były by te same i gre najpierw pisano by dla starego, a potem dorzucano paczkę nowych tekstur po odpaleniu której zegar GPU przestawiał by się o jedno oczko wyżej jak i odblokowywała by się dodatkowa pamięć. Podobnie mogło by być w 3D. Gry w 2D wyglądały by identycznie, a 3D w nowym modelu nie wiązało by się ze spadkiem jakości tekstur i rozdielczości.
arvalZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
arval2011.10.31, 07:56
Amitoza @ 2011.10.30 09:05  Post: 514793
Xboxy były by te same i gre najpierw pisano by dla starego, a potem dorzucano paczkę nowych tekstur po odpaleniu której zegar GPU przestawiał by się o jedno oczko wyżej jak i odblokowywała by się dodatkowa pamięć. Podobnie mogło by być w 3D. Gry w 2D wyglądały by identycznie, a 3D w nowym modelu nie wiązało by się ze spadkiem jakości tekstur i rozdielczości.


Tak nie działają konsole. Konsole to ten sam sprzęt od początku aż do końca. Przykładowo nowa konsola SLIM jest ma zintegrowany procesor i GPU w jeden układ. Ponieważ brak magistrali powodowałby znaczne przyspieszenie komunikacji to układ ma specjalny element spowalniający. Ta sztuczna magistrala wprowadza opóźnienia w komunikacji procesor-gpu po to by konsola nie była szybsza od oryginału

Nowy XBOX zaplanowany jest koniec 2012r (razem z startem nowej trylogii Halo). To jeszcze półtorej roku. Sporo bo XBOX będzie miał wtedy już 7 lat (pierwsza wersja na rynku była tylko 3.5 roku). Ale gdy w końcu się pojawi to pewnie będzie spokój na kolejne 10 lat. W końcu każda następna generacja jest dłuższa
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2011.10.31, 08:47
arval @ 2011.10.31 07:56  Post: 514951
Amitoza @ 2011.10.30 09:05  Post: 514793
Xboxy były by te same i gre najpierw pisano by dla starego, a potem dorzucano paczkę nowych tekstur po odpaleniu której zegar GPU przestawiał by się o jedno oczko wyżej jak i odblokowywała by się dodatkowa pamięć. Podobnie mogło by być w 3D. Gry w 2D wyglądały by identycznie, a 3D w nowym modelu nie wiązało by się ze spadkiem jakości tekstur i rozdielczości.


Tak nie działają konsole. Konsole to ten sam sprzęt od początku aż do końca. Przykładowo nowa konsola SLIM jest ma zintegrowany procesor i GPU w jeden układ. Ponieważ brak magistrali powodowałby znaczne przyspieszenie komunikacji to układ ma specjalny element spowalniający. Ta sztuczna magistrala wprowadza opóźnienia w komunikacji procesor-gpu po to by konsola nie była szybsza od oryginału

Nowy XBOX zaplanowany jest koniec 2012r (razem z startem nowej trylogii Halo). To jeszcze półtorej roku. Sporo bo XBOX będzie miał wtedy już 7 lat (pierwsza wersja na rynku była tylko 3.5 roku). Ale gdy w końcu się pojawi to pewnie będzie spokój na kolejne 10 lat. W końcu każda następna generacja jest dłuższa

wątpię aby starczyło nawet na 5 lat. Zauważ, że jak wychodził xbox 360 i PS3 to topowe GPU miały TDP na poziomie 100W, a wersje konsolowe i tak zostały okrojone. Obecne układy mają TDP 250W. Jeżeli chcieli by układ o TDP mniejszym niż 100W to Niestety, ale co najwyżej grafika pokroju GTX460/czy HD6850 w 28nm. Chodzą plotki, że w xboxie ma siedzieć APU następnej generacji specjalnie zaprojektowane dla konsoli. Więc tutaj kolejny zgrzyt - jeżeli już od początku ma być integracja, to układ nie może być przesadnie skomplikowany. Zaewnienie odpowiedniej przepustowości w konsoli to nie problem, bo kanałów pamięci zawsze więcej można zrobić, jednak taki układ musiałby mieć mocno ograniczoną wielkość. Więc i ograniczoną wydajność i pewnie nie więcej niż 3 miliardy tranzystorów.
Zaloguj się, by móc komentować