komentarze
robgrabZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
robgrab2011.10.24, 08:16
Konsola wyjdzie gdy procesory w wymiarze technologicznym 22 lub 18 będą masowo dostępne. Aktualnie mogą już przekazywać jakieś próbki urządzeń o konfiguracji prawie końcowej wykonanych w wymiarze powiedzmy 40 lub 32 do dużych wydawców. O ile w sprzęcie dla studia nie jest problemem pobór energii powiedzmy 500-600w i duże rozmiary, to już w konsoli dla końcowego odbiorcy są to nie akceptowalne wartości. A puki co, aby uzyskać odpowiedni skok wydajności względem xbox360 czy ps3 maszyny musiały by pobierać dobrze ponad 500w.
Ziggy MaylaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ziggy Mayla2011.10.24, 08:22
A co z układem graficznym? Do tego czasu architektura może przejść z 2 ewolucje...
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2011.10.24, 08:34
Ziggy Mayla @ 2011.10.24 08:22  Post: 513379
A co z układem graficznym? Do tego czasu architektura może przejść z 2 ewolucje...

Ale to nic nie zmienia. Ważne by bylo wsparcie dla DX11....
... jaka architektura będzie, taka będzie grafika. Gdyby brać dzisiejsze AMD/NV. To na NV wpakowaliby więcej tesalacji, czy też Physyx o ile będzie, a na AMD grafika bardziej klasyczna....

Patrząc na TDP z przecieków serii HD7 to raczej można założyć, że wpakują co najwyżej TOP przyszłej architektury z obniżonymi zegarami.

Jedna generacja później lub OC, i już będziesz miał grafikę wydajniejszą. Problemem jest jednak CPU, aż boję się pomyśleć co wpakują do nowego X.... Minie trochę czasu nim Intel dogodni/prześcignie. Bez tego możemy mieć same gry pokroju GTA4.
xinsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
xins2011.10.24, 08:43
ściema z tymi próbkami dla wydawców gier. zresztą to fudzilla. z tego co wiem to nie ma żadnych próbek u nikogo poza fudzilla chyba
wuzetkowiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wuzetkowiec2011.10.24, 08:59
SunTzu @ 2011.10.24 08:34  Post: 513380
Ziggy Mayla @ 2011.10.24 08:22  Post: 513379
A co z układem graficznym? Do tego czasu architektura może przejść z 2 ewolucje...

Ale to nic nie zmienia. Ważne by bylo wsparcie dla DX11....
... jaka architektura będzie, taka będzie grafika. Gdyby brać dzisiejsze AMD/NV. To na NV wpakowaliby więcej tesalacji, czy też Physyx o ile będzie, a na AMD grafika bardziej klasyczna....

Patrząc na TDP z przecieków serii HD7 to raczej można założyć, że wpakują co najwyżej TOP przyszłej architektury z obniżonymi zegarami.

Jedna generacja później lub OC, i już będziesz miał grafikę wydajniejszą. Problemem jest jednak CPU, aż boję się pomyśleć co wpakują do nowego X.... Minie trochę czasu nim Intel dogodni/prześcignie. Bez tego możemy mieć same gry pokroju GTA4.

Nikt nie będzie pakował konkretnej teselacji ani ''fizyksa'' bo takie coś obsłużyłaby jedynie mocna karta, która sporo kosztuje. Przykładowo, Mafia 2 z włączoną fizyką potrafi zarżnąć GTXa 460, a przecież nie ma w niej wspomnianej teselacji. Konsole są budowane tak, aby jak najmniej kosztowały oferując przyzwoitą rozrywkę.
GalvatronZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Galvatron2011.10.24, 09:07
-6#6
W newsie zabrakło informacji, że Playstation 4 także ma się ukazać w 2013 roku.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2011.10.24, 09:19
wuzetkowiec @ 2011.10.24 08:59  Post: 513385
SunTzu @ 2011.10.24 08:34  Post: 513380
(...)

Ale to nic nie zmienia. Ważne by bylo wsparcie dla DX11....
... jaka architektura będzie, taka będzie grafika. Gdyby brać dzisiejsze AMD/NV. To na NV wpakowaliby więcej tesalacji, czy też Physyx o ile będzie, a na AMD grafika bardziej klasyczna....

Patrząc na TDP z przecieków serii HD7 to raczej można założyć, że wpakują co najwyżej TOP przyszłej architektury z obniżonymi zegarami.

Jedna generacja później lub OC, i już będziesz miał grafikę wydajniejszą. Problemem jest jednak CPU, aż boję się pomyśleć co wpakują do nowego X.... Minie trochę czasu nim Intel dogodni/prześcignie. Bez tego możemy mieć same gry pokroju GTA4.

Nikt nie będzie pakował konkretnej teselacji ani ''fizyksa'' bo takie coś obsłużyłaby jedynie mocna karta, która sporo kosztuje. Przykładowo, Mafia 2 z włączoną fizyką potrafi zarżnąć GTXa 460, a przecież nie ma w niej wspomnianej teselacji. Konsole są budowane tak, aby jak najmniej kosztowały oferując przyzwoitą rozrywkę.

konsole to tak duży rynek, że może tak być jak piszesz...
... ale wątpię by MS pozbył się tak szumnej 'tesalacji', a nv fizyksa....
Jeżeli założyć, że tesalacja to mam troszku racji.

Wiadomo, że fizyka będzie kosztem grafiki. Jednak jeżeli developer za naklejkę fizyki sprzeda 10% więcej to czemu nie. Dla odmiany zrobienie lepszej grafiki kosztuje spore pieniądze, fizyka jest jakby tutaj prawie za darmo.... Chyba, że Ms wciśnie taki hiperuber procesor, że fizyks :P ruszy bez problemu i zostanie miejsce na AI/Geometrię itp.
Dominic6Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Dominic62011.10.24, 09:20
Jedno jest pewne im wcześniej powstaną nowe generacje konsol tym lepiej dla rynku gier !!
*Konto usunięte*2011.10.24, 09:52
-5#9
w konsolach nie trzeba wcale mocnej karty bo tu jest inna optymalizacja

taki sam a nawet lepszą grafikę można osiągnąć przy dużo słabszym sprzęcie gdy pc potrzebuje i7 i gtx580

a tak na marginesie podobno w nowym xboxie ma zawitać APU na bazie 'trinity' co w tym newsie powinno być najważniejsza informacją co może sugerować że odpalanie gier z Xboxa na pc nie jest mitem
qniakZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
qniak2011.10.24, 09:56
Nie zapominajcie, że istnieją coś takiego jak optymalizacja, która w Pc-tach kuleje, nawet gdyby dali układ odpowiadający powiedzmy GTX560 to konsola uzyska na tym 3 krotnie wyższą wydajnosc niż PC właśnie za sprawą optymalizacji, gdzie jest wielkie pole do popisu bo każda konsola sprzętowo jest identyczna a PC może mieć tysiące konfiguracji. Przykładowo odpalcie nową grę z PS3 na kompie z gf7900, nie pogracie nawet w 720p i średnimi detalami.
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2011.10.24, 10:12
Nie jest mozliwe, by gra ma na Xbox-ie miała +50% FPSów względem konfigu PC. Wasza optymalizacja nie jest w kodzie gry, a głównie w grafice. Jeżeli CPU zapewni odpowiednią moc to nie ma większej różnicy. Problem taki, że Xenon to był niesamowicie wydajny procesor, a w czasach p4/D nie było porownania ...
Co innnego optymalizacja, a co innego stabilność. Sterowniki są stabilne i działają, a technologia od 6 lat się nie zmieniła, vs PC gdzie masz nowe sterowniki, nowe technologie, które często nie zawsze dzialają jak np. OGL nie działał prawidło w czasie premiery Rage na radeonach, a powinien działać długo wcześniej. Tego nie ma w konsolach.

Jednak jakość grafiki?(renderingu?) w konsolach jest fatalna. Wszystko co możliwe jest wcześniej 'wypalane'....

Tak na dobrą sprawę można pójść o krok dalej. Jak w PC będzie rendering oparty o raytacing, ale wydajność spadnie 10x to będziesz mówić o optymalizacji, względem konsol?

Na screenach konsole prezentują się świetnie. Ale dynamiczny obraz obnaża konsole.

Problem jest. Bo jeżeli konsole będą oferować wydajność +20% względem GTX580, to na początku może i będą powstawać typowe gry, tak jak na PC... Gdy jednak dojdziemy do ściany to graficy się zes.... by była lepsza grafika i może będzie 'prawie' realizm, ale to będzie kosztować i ceny gry pójdą w górę, bo jakby nie patrzeć inflacja jest, a ceny stoją w miejscu.
CadderZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Cadder2011.10.24, 10:25
2lata + pewnie pól roku poślizgu więc jeszcze się pomęczymy z dziadowskimi muliplatformowymi produkcjami ... troche szkoda , ale z drugiej strony dobrze bo dzieki temu nie bede musial wkrotce zmieniac sprzetu ;]
*Konto usunięte*2011.10.24, 10:28
-10#13
SunTzu @ 2011.10.24 10:12  Post: 513400
Nie jest mozliwe, by gra ma na Xbox-ie miała +50% FPSów względem konfigu PC. Wasza optymalizacja nie jest w kodzie gry, a głównie w grafice. Jeżeli CPU zapewni odpowiednią moc to nie ma większej różnicy. Problem taki, że Xenon to był niesamowicie wydajny procesor, a w czasach p4/D nie było porownania ...

jakość grafiki w konsolach jest fatalna. Wszystko co możliwe jest wcześniej 'wypalane'....

Tak na dobrą sprawę można pójść o krok dalej. Jak w PC będzie rendering oparty o raytacing, ale wydajność spadnie 10x to będziesz mówić o optymalizacji, względem konsol?

Na screenach konsole prezentują się świetnie. Ale dynamiczny obraz obnaża konsole.

Problem jest. Bo jeżeli konsole będą oferować wydajność +20% względem GTX580, to na początku może i będą powstawać typowe gry, tak jak na PC... Gdy jednak dojdziemy do ściany to graficy się zes.... by była lepsza grafika i może będzie 'prawie' realizm, ale to będzie kosztować i ceny gry pójdą w górę, bo jakby nie patrzeć inflacja jest, a ceny stoją w miejscu.


chyba sam nie wiesz co piszesz

podobnie sprawa ma sie w przypadku komputerów MAC-a tam też wydajność jest większa niż na klasycznych PC-ach z windą.

przykład i5 + hd5770 w MAC-u jest tak samo wydajne jak i7-2600k + gtx 570 albo i 580

to jest właśnie optymalizacja pod konkretny sprzęt co powoduje że przez następne 4 lata pc znów będą gonić konsole

poza tym na konsolach w zasadzie wszyscy starają sie uzyskać w granicach 30-60 fps bo więcej nie jest potrzebne
Bart TutZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bart Tut2011.10.24, 10:50
-2#14
Już mogli zwiększyć mnożnik o 4, bo 100MHz to raczej niewiele daje.
sevaeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sevae2011.10.24, 11:40
PC ma takie możliwości http://www.youtube.com/watch?v=OBw0R1AUU64...feature=related
Zwykła modyfikacja do GTA4, twórcy nie lubią po prostu tej platformy. Jaka rozdzielczość i jakie tekstury i jakie modele można zrobić. Na konsoli w średnich detalach w HD ready GTA4 słabo chodziło pomimo optymalizacji. To dobry przykład bo gra ma otwarty świat i jest mało sztucznych ograniczeń i trików jak zaoszczędzić moc.
robgrabZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
robgrab2011.10.24, 11:58
-4#16
sevae @ 2011.10.24 11:40  Post: 513415
PC ma takie możliwości http://www.youtube.com/watch?v=OBw0R1AUU64...feature=related
Zwykła modyfikacja do GTA4, twórcy nie lubią po prostu tej platformy. Jaka rozdzielczość i jakie tekstury i jakie modele można zrobić. Na konsoli w średnich detalach w HD ready GTA4 słabo chodziło pomimo optymalizacji. To dobry przykład bo gra ma otwarty świat i jest mało sztucznych ograniczeń i trików jak zaoszczędzić moc.

Ale czego ma dotyczyć ten post? Za każdym razem, gdy jest jakiś news o konsolach to zaraz pojawiają się ludzie pokazujący wyższość pc nad konsolami. Po co? Udowadniasz, że mocny nowy PC jest szybszy niż konstrukcja obecna na rynku od 6 lat? Nie podobają ci się konsole? Oczywiście nie muszą. Ale ciągłe o tym pisanie nie ma wielkiego sensu.
chmielu1258Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
chmielu12582011.10.24, 12:20
Xbox 720 będzie brzmiało trochę śmiesznie, już lepiej Xbox next
GalvatronZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Galvatron2011.10.24, 12:39
sevae @ 2011.10.24 11:40  Post: 513415
PC ma takie możliwości http://www.youtube.com/watch?v=OBw0R1AUU64...feature=related
Zwykła modyfikacja do GTA4, twórcy nie lubią po prostu tej platformy. Jaka rozdzielczość i jakie tekstury i jakie modele można zrobić. Na konsoli w średnich detalach w HD ready GTA4 słabo chodziło pomimo optymalizacji. To dobry przykład bo gra ma otwarty świat i jest mało sztucznych ograniczeń i trików jak zaoszczędzić moc.

To z kolei zobacz sobie jak wygląda konsolowy port pierwszego Crysisa, działający na CryEngine 3, który co prawda ma słabsze tekstury i jest trochę 'obcięty', ale za to posiada lepsze oświetlenie i ogólnie prezentuje się bardzo dobrze:

http://www.youtube.com/watch?v=yOMUHkqR6QY
http://www.youtube.com/watch?v=7RXf7UYneCY
dracoxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dracox2011.10.24, 12:43
mlodybe @ 2011.10.24 09:52  Post: 513397
w konsolach nie trzeba wcale mocnej karty bo tu jest inna optymalizacja

taki sam a nawet lepszą grafikę można osiągnąć przy dużo słabszym sprzęcie gdy pc potrzebuje i7 i gtx580

a tak na marginesie podobno w nowym xboxie ma zawitać APU na bazie 'trinity' co w tym newsie powinno być najważniejsza informacją co może sugerować że odpalanie gier z Xboxa na pc nie jest mitem

mlodybe @ 2011.10.24 09:52  Post: 513397
w konsolach nie trzeba wcale mocnej karty bo tu jest inna optymalizacja

taki sam a nawet lepszą grafikę można osiągnąć przy dużo słabszym sprzęcie gdy pc potrzebuje i7 i gtx580

a tak na marginesie podobno w nowym xboxie ma zawitać APU na bazie 'trinity' co w tym newsie powinno być najważniejsza informacją co może sugerować że odpalanie gier z Xboxa na pc nie jest mitem


xbox 1 mial celerona 733 64MB ramu, GF3Ti, porty usb i dzialal pod kontrola kernela NT... czy odpalales gry z xboxa na pc? :)
otoconZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
otocon2011.10.24, 12:58
SunTzu @ 2011.10.24 10:12  Post: 513400
Nie jest mozliwe, by gra ma na Xbox-ie miała +50% FPSów względem konfigu PC. Wasza optymalizacja nie jest w kodzie gry, a głównie w grafice. Jeżeli CPU zapewni odpowiednią moc to nie ma większej różnicy. Problem taki, że Xenon to był niesamowicie wydajny procesor, a w czasach p4/D nie było porownania ...
Co innnego optymalizacja, a co innego stabilność. Sterowniki są stabilne i działają, a technologia od 6 lat się nie zmieniła, vs PC gdzie masz nowe sterowniki, nowe technologie, które często nie zawsze dzialają jak np. OGL nie działał prawidło w czasie premiery Rage na radeonach, a powinien działać długo wcześniej. Tego nie ma w konsolach.

Jednak jakość grafiki?(renderingu?) w konsolach jest fatalna. Wszystko co możliwe jest wcześniej 'wypalane'....

Tak na dobrą sprawę można pójść o krok dalej. Jak w PC będzie rendering oparty o raytacing, ale wydajność spadnie 10x to będziesz mówić o optymalizacji, względem konsol?

Na screenach konsole prezentują się świetnie. Ale dynamiczny obraz obnaża konsole.

Problem jest. Bo jeżeli konsole będą oferować wydajność +20% względem GTX580, to na początku może i będą powstawać typowe gry, tak jak na PC... Gdy jednak dojdziemy do ściany to graficy się zes.... by była lepsza grafika i może będzie 'prawie' realizm, ale to będzie kosztować i ceny gry pójdą w górę, bo jakby nie patrzeć inflacja jest, a ceny stoją w miejscu.


Nie wiesz o czym piszesz... co innego sterowniki a co innego takie oprogramowywanie konkretnych scen żeby wycisnąć ostatnie soki z konkretnego procesora. Na PC Kod musi być uniwerslany i jeśli na jakiejśc karcie coś zwalnia to trudno -na konsoli jeśli coś zwalnia to szuka sie bądż niewykorzystanej mocy, bądź wąskiego gardła gdzie przerabia się kod tak aby z niego nie korzystał albo szuka sie sztuczek które ukrywają wąskie gardło. To wszystko jesteś w stanie zrobić jedynie dla konkretnej konfiguracji i nie zrobisz tego dla 20modeli kart pomnożonych przez 50modeli procków, prędkosci ram-u, płyt głównych itd. Jakie sterowniki?
Zaloguj się, by móc komentować