Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2 3 4 5
Telvas (2011.10.05, 18:06)
Ocena: 9
#1

0%
Nie czarujmy się, ale Linux nie jest platformą dobrą dla zapalonego gracza. Linux do wielu rzeczy nadaje się zdecydowanie lepiej niż Windows, ale na pewno nie do nowoczesnych gier.

Aaa, sory, zapomniałem o Minecrafcie! :D
bagienny (2011.10.05, 18:16)
Ocena: 21
#2

0%
Nie oszukujmy się - nadawać się nadaje, ale jest dla twórców kompletnie nieopłacalny.
bic44 (2011.10.05, 18:19)
Ocena: 5
#3

0%
0 AD wygląda smakowicie, kiedyś zagrywałem się w tego typu produkcje,

teraz jednak wolę modyfikacje serii total war.

Reszta z przedstawionych pozycji mnie nie zainteresowała, tak więc ogólnie chyba raczej bez rewelacji.
barylka1986 (2011.10.05, 18:19)
Ocena: 2
#4

0%
Telvas (2011.10.05, 18:20)
Ocena: 4
#5

0%
bagienny @ 2011.10.05 18:16  Post: 508149
Nie oszukujmy się - nadawać się nadaje, ale jest dla twórców kompletnie nieopłacalny.

Technicznie oczywiście, że się nadaje. Ale w praktyce żadne nowości na niego nie wychodzą. Wszyscy wiemy o UT 98/2004 czy OpenTTD. No i o Minecrafcie ;p Ale na tym się świat gier nie kończy. Pograłbym np. w nowego Deus Exa, albo w Skyrima jak wyjdzie. Ale niestety muszę do tego restartować kompa i odpalać Windowsa.

Gdyby nie gry, to mógłbym Windowsa tygodniami nie odpalać. Uwielbiam Linuksa (Debiana konkretnie) i najchętniej bym go cały czas używał - no ale czasem człowiek ma ochotę w coś zagrać ;)
szmon (2011.10.05, 18:28)
Ocena: 4
#6

0%
Dzięki za ten artykuł! pclab ftw! Do listy dorzucilbym jeszcze dosc znane strzelanki (nexuiz / tremulous) i gre 'wyscigowa' supertuxkart i mamy calkiem przyjemna liste. Z dosc znanych i lubianych gier wartych polecenia jest jeszcze neverball no i na http://www.lgdb.org/ zawsze mozna znalezc cos ciekawego (--:
michal13225 (2011.10.05, 18:42)
Ocena: -1
#7

0%
A przecież niby Call of Duty (bodajże druga część), wspierała linuksa, to samo z Half-Life/Counter-Strike, jest sporo gier które natywnie wspierają linuksa :)
*Konto usunięte* (2011.10.05, 18:57)
Ocena: 0
#8
zlaoze sie ze gdyby valve sie zainteresowalo i wypuscilo steama w wersji na linuksa (+porty swoich gier na linuksa), to od razu wszystko by ruszylo.
pare lat temu byly plotki, ze bedzie steam na linuksa, ale cos ucichlo, a szkoda.
niby ma byc desura, ale nie spodziewam sie po niej zbyt wiele.

gdyby byla jakas sensowana platforma typu steam pod linuksa, to juz dawno wywalilbym windowsa w 3 dupy. Nawet jesliby nie bylo takiego wyboru gier jak pod windows.
revcorey (2011.10.05, 19:02)
Ocena: 3
#9

0%
A gdzie Spring,Warzone,mobwars,simutrans itd. Symulator lotu i to dość zaawansowany też jest. Ale prawdą jest że i tak większość userów linuksa co najwyżej gra sporadycznie. Moim zdaniem art mógłby być na zupełnie inny temat, ja wiem do kogo jest skierowany pclab ale to o grach wiadomo od dawna.

Co do wine nie koniecznie musi być spadek wydajności a nawet wręcz przeciwnie.
http://appdb.winehq.org/
niestety niektóre rezultaty są stare.
bagienny (2011.10.05, 19:08)
Ocena: 3
#10

0%
revcorey @ 2011.10.05 19:02  Post: 508166
A gdzie Spring,Warzone,mobwars,simutrans itd. Symulator lotu i to dość zaawansowany też jest.
Tak można wymieniać w nieskończoność, pytając dlaczego nie ma tego, albo tamtego.
Co do wine nie koniecznie musi być spadek wydajności a nawet wręcz przeciwnie.
http://appdb.winehq.org/ niestety niektóre rezultaty są stare.
Lepiej zakładać, że wydajność będzie niższa - większe prawdopodobieństwo, że to będzie prawda. Generalnie ilość aplikacji w których wydajność jest niższa jest długa. Tych, które lepiej działają pod Wine - króciutka.
damian21211 (2011.10.05, 19:10)
Ocena: 3
#11

0%
Granie na linuxsie ma też swoje plusy! http://www.youtube.com/watch?v=cqB01Cp_wPM&NR=1
revcorey (2011.10.05, 19:13)
Ocena: 1
#12

0%
bagienny @ 2011.10.05 19:08  Post: 508168
revcorey @ 2011.10.05 19:02  Post: 508166
A gdzie Spring,Warzone,mobwars,simutrans itd. Symulator lotu i to dość zaawansowany też jest.
Tak można wymieniać w nieskończoność, pytając dlaczego nie ma tego, albo tamtego.
Co do wine nie koniecznie musi być spadek wydajności a nawet wręcz przeciwnie.
http://appdb.winehq.org/ niestety niektóre rezultaty są stare.
Lepiej zakładać, że wydajność będzie niższa - większe prawdopodobieństwo, że to będzie prawda. Generalnie ilość aplikacji w których wydajność jest niższa jest długa. Tych, które lepiej działają pod Wine - króciutka.

Czy ja wiem (Uwaga bardzo stara wersja!!)
http://wiki.winehq.org/BenchMark-0.9.5
Promilus1984 (2011.10.05, 19:22)
Ocena: 4
#14

0%
@bagienny - niby masz rację, ale wrapper D3D i DirectDraw jest ciągle udoskonalany (i przyspieszany) przez co niektóre tytuły przy D3D@OGL rzeczywiście mogą nawet SZYBCIEJ działać, bardzo wątpliwa sprawa by na windzie coś się ruszało z libsami D3D7, D3D8 czy wreszcie D3D9 obecnie...
revcorey (2011.10.05, 19:23)
Ocena: 4
#15

0%
Największą,najpotężniejszą przeszkodą w tworzeniu gier na linuxa,jest brak obsługi DirectX.

Bzdura do potęgi n-ty. Dzisiejsze silniki są tak pisane że na czym on leci czy na ogl czy dx to nie jest jakieś trudne do zrealizowania, przecież silnik unreal potrafi ciągnąć na ogl. Problemem jest to że sterownik DX jest po prostu lepszy bo gier dużo po prawdzie ogl używa się w profesjonalnym oprogramowaniu ale DX nadal ma lepszy sterownik.
sevae (2011.10.05, 19:37)
Ocena: 0
#16

0%
+ za linuksa
- za tematykę

EDIT:
Największą,najpotężniejszą przeszkodą w tworzeniu gier na linuxa,jest brak obsługi DirectX.

Ale dużej ilości gier z większości konsol (PlayStation i Wii, a teraz dodatkowo z Androida) w czym ma to niby przeszkadzać?
bagienny (2011.10.05, 19:37)
Ocena: 2
#17

0%
revcorey @ 2011.10.05 19:13  Post: 508170

Czy ja wiem (Uwaga bardzo stara wersja!!)
http://wiki.winehq.org/BenchMark-0.9.5
Widziałem, wspominałem ( http://pclab.pl/art45313-10.html ). Mimo wszystko trzeba być optymistą, na podstawie tego twierdzić, że z Wine jest tak świetnie z wydajnością. Obecnie nie jest źle. Jeśli w ogóle zadziała. Ale to jest temat na oddzielny artykuł.
Galvatron (2011.10.05, 19:42)
Ocena: 0
#18

0%
Najważniejszy problem to poprawne i wiarygodne oszacowanie udziału Linuksa w rynku desktop: http://broadcast.oreilly.com/2010/09/debun...the-1-myth.html
W skrócie, mityczny, powtarzany jak mantra 1% pochodzi z dość starych wyliczeń. Jednym źródłem informacji jest sprzedaż komputerów z preinstalowanym systemem, ale ta statystyka kompletnie nie uwzględnia tego, że ktoś mógł doinstalował Pingwina później (bo i jak to sprawdzić). Pomóc mogłyby statystyki odwiedzin stron internetowych, ale te z kolei są zbyt fragmentaryczne (obejmują zbyt małą ilość/różnorodność witryn), Niestety, ale obliczenie rzeczywistych udziałów Pingwina jest chyba wyczynem godnym Nagrody Nobla. Wiadomo jedynie, że już w 2009 roku udział Linuksa w rynku netbooków, a netbooków w całym rynku wskazywał na grubo powyżej 1%, więc bliższe prawdzie mogą być szacunki mówiące o udziale co najmniej kilkuprocentowym, a może nawet porównywalnym z Mac OS X.

Nawet przyjmując rzeczywisty udział na ~8-10%, nadal nie jest tak różowo. Podsystem graficzny na razie jest jeden, ale do czasu, bo w najbliższych latach X.org'a zacznie zastępować Wayland i przez kilka lat obydwa serwery graficzne będą koegzystować, zanim X.org zostanie wyparty. następna sprawa to audio, gdzie tez jest dość sporo serwerów/standardów. Już nawet nie wspominam o formatach pakietów binarnych etc.

Szansą byłoby choćby częściowe zrealizowanie przez Canonical planu zdobycia w 4-5 lat 200 mln. użytkowników Ubuntu, bo przy okazji mocno poprawiłaby się standaryzacja pewnych elementów.
Tares (2011.10.05, 19:43)
Ocena: 3
#19

0%
Ciekawy art. Miło się czytało, szczególnie na delegacji :)

Nie mniej, bardzo się zasmuciłem, że nie zobaczyłem (moim zdaniem) najlepszej natywnej gry dla linuxa : Heroes of Newerth. Tym bardziej, że od niedawna jest darmowa ;(
revcorey (2011.10.05, 19:48)
Ocena: 1
#20

0%
@Galvatron
Daj spokój, udział w desktop jest niski nawet bardzo. Ubutnu twierdzi że ma gdzieś z 6-10 mln użytkowników a to jest najpopularniejsza dystrybucja. W każdym razie odpowiedz sobie to dobrze czy źle.

Z dużych tytułów never winter nigths było pod linuksa, napisali aurore na początku w SDL i opengl przecież.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 47
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
APU z 2 rdzeniami, 4 wątkami, układem graficznym Vega 3 i dwoma kontrolerami LAN 10 Gb/s. 5
Forum
Facebook
Ostatnio komentowane